DISKUZE K ČLÁNKU Zabitý závod v Austinu? Záleží na tom, komu fandíte!

Formule 1 má kromě závodních ambicí i funkci společenskou. Stačí si najít vyhrocené momenty v některých závodech a poté si projít sociální sítě. Ovšemže nelze říci, že co hlas, to názor, ale pověstný vox populi tu funguje bezezbytku. A nejinak tomu bylo i po Austinu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zabitý závod v Austinu? Záleží na tom, komu fandíte!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 28.10.2017 12:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 25.10.2017 09:16
Autor článku se mýlí, nejde o to komu člověk… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 25.10.2017 11:04
Mýlit se je lidské, ale tady až tak nejde o omyl.… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 25.10.2017 11:24
Ty termíny důležité nejsou. Sice si ji vyjetím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Autor článku se mýlí, nejde o to komu člověk fandí, jde o základní logiku věci. Já třeba Maxe fakt nemusím a principiálně bych byl na straně Kimiho, kterej mě lidsky sedí mnohem víc, ale FIA dělá z formule 1 bramboračku.

    Je neoddiskutovatelný fakt že Max porušil předpisy a že trest je oprávněný. Ale to je jen jedna strana mince. Pokud je přejíždění bílé čáry zakázáno, a přiznejme si, že je to celkem logické, tak jak to že to FIA dlouhodobě toleruje? V Austinu bylo minimálně 50 případů kdy se jezdci ocitli všemi koli za bílou čárou a zcela prokazatelně získali výhodu. FIA přesto tohle v pátek, sobotu i v nedělním závodě tolerovala. Dokonce i při minimálně dvou dalších předjížděcích manévrech se ocitl jeden vůz zcela mimo trať a získal tím výhodu. Komisaři byly zjevně slepý. A pak v posledním kole závodu za totéž co minimálně padesátkrát před tím přešli bez povšimnutí, tak potrestají jednoho jezdce. Co si o tom asi tak může divák myslet? 02

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Mýlit se je lidské, ale tady až tak nejde o omyl. Už několikrát se stalo, že byli piloti (Red Bull Ring, Silverstone) po pátku a v sobotu varováni, že pokud přejíždění bílých čar nepřestane, tak se to bude trestat.
      Dále bych byl rád za konkrétní případy, kdy pilot A předjížděl pilota B a vyjetím všemi koly mimo trať si ji zkrátil a tím získal výhodu. Jsem také jenom člověk a nemusel jsem si toho všimnout. Důležité termíny - zkrácení trati, nikoli prodloužení vyjetím. Protože zejména v zatáčce 10 a mezi zatáčkami 19 a 20 si pilot působením za bílou čárou dráhu prodlužuje.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Ty termíny důležité nejsou. Sice si ji vyjetím mimo na výjezdu prodlouží, ale získává tím časovou výhodu. Napřímí zatáčku, projede ji vyšší rychlostí a tato časová výhoda se přenáší na celou délku následující rovinky. Kdyby to nebylo výhodné, tak to nikdo nedělá (pominu šetření gum a další benefity). Obojí se má trestat, když už to je v pravidlech.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Petře promiň ... Se vším souhlas, ale šetření gum v připadě cutu určitě ne. Pokud tam necutuje každý a není to tam dostatečně pogumované v případě, že se tak děje v bezpečnostní zóně.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.167.XXX
            V příspěvku jsem němal na mysli zkracování (nebo jak píšeš "cutování") po vnitřní straně, ale o získávání výhody po vnější straně, na výjezdu ze zatáček, když záměrně vyjíždějí mimo dráhy. Když si zatáčku napřímíš, pak samozřejmě pneumatikám nic neušetříš - zostříš úhel.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Pokud to za zatáčkou pouští každý ven a vymetou tam nečistotu a nagumuje se tam trať, tak budiž. Ale s každou nečistotou dochází k většímu opotřebení slicků. To je z praxe.
              Když zatáčku napřímím za apexem, tak se tolik nestane. Pokud ji příliš zavřu před a nesnažím se to potom dohnat naivní agresivitou v apexu, tak těm gumám také víc neuškodím.
              To je na delší debatu u piva. Sice už pár let nejezdím, ale tak nějak se v motorsportu pořád aktivně pohybuji. Sice ne přímo v F1, ale ta teorie s praxí je tam úplně stejná, jen se musí víc hlídat aero než trakce. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Tím vnějškem to pouští ven skoro všichni, je tam čisto.
                Gumy v F1 jsou specifické, v motorsportu unikátní - na F1 se v tomto nedá připravit ani v GP2. Teorie s praxí rozhodně není "úplně stejná," to ti potvrdí kterýkoliv jezdec - budeš-li mít možnost, klidně se na to zeptej. Sice taky nezávodím (kdysi motokáry, to s F1 gumami nemá moc společného), ale v F1 se pohybuji už dlouho a o těch gumách něco vím. Nejde jen o jejich fyz. opotřebení, ale i třeba o termální degradaci, což jsou dvě odlišné věci. Když si zatáčku - jako je ta 17. v Austinu, zostříš o tolik, jako to udělal Max, tak tím pneumatikám rozhodně nijak nepomůžeš. Debatu o piva klidně někdy v padoku můžem dát 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Tak to se tam budu muset dostat s novinářskou akreditací. 04 Já zasvětil celé aktivní závodění motokárám a pár testům s malou formulí.
                  Guma F1 je hodně specifická na teploty, to moc dobře vím z pokecu u piva s Gary Paffetem před pěknou řádkou let na ME motokár. Čím se ale neliší od motokárových je náchylnost na pochytání nečistot do zahřáté vrstvy, která se potom rychleji degraduje.
                  Jinak teplotní degradace v Maxově případě taková nebyla. To by musela být daleko rychlejší a musel by využívat aerodynamický grip. Ale určitě si je tím trochu načechral právě kvůli nečistotám. Samozřejmě si tím pak dále gumy více zahříval, protože znečištěním styčně plochy pneumatiky se zhoršuje mechanický grip a tím se guma více zahřívá. To je ale stejné napříč celým motorsportem.
                  Jinak díky za doupřesnění toho prvotního nástinu. Já měl za to, že je řeč o konkrétní situaci (Max x Kimi), respektive o stopě v Austinu, která nemá tak luxusní výjezdové zóny jako třeba Monza za Variantou Ascari. 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    78.157.167.XXX
                    Paddock pass si můžeš i koupit, nemusíš mít novinářskou akreditaci. Kdysi jsem taky jezdil motokáry, ale s F1 mají jen málo společného z pohledu gum.
                    Celkem by mě zajímalo, podle čeho posuzuješ termální degradaci Maxových pneumatik, ale už je to asi jedno - můj komentář, na který jsi reagoval, se netýkal zkracování trati, ale jejího prodlužování a následné výhodě - tedy to, co Robertino popíral - že to nemůže být výhoda.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      194.228.59.XXX
                      Jo aha ... Tak to beru zpět. U Robertina jsem ten příspěvek nečetl tak důkladně. Pomoci si napříméním stopy na výjezdu je samozřejmě veliká výhoda. Především na té Monze je to zřejmé. Především u šikany před Lesmo a za Variantou Ascari. Dále pak Spa a Eau Rouge, to je také příběh sám o sobě.
                      Termální degradace se zvyšuje s nečistotami v pneumatice, které tam takovým cutem určitě nabral. Ale aby to bylo znatelné, musel by to tam stříhat každé kolo.
                      S tím paddock passem jsem to ani netušil. Osobně jsem byl na F1 párkrát. Buď na general pass, když jsem jel kolem a šel jsem třeba jen na kvaldu nebo přímo na tribuně nebo od známé z balkóna v Monte Carlu. Tak až zase jednou vyjedu, tak to určitě zkusím. 04
                      Jinak k těm pneumatikám pro F1 a pro motokáry. Jak jsem psal výše, rozdíly mezi nimi jsou mi známé. Motokárové gumy zdaleka nemusí snášet takovou zátěž jak váhovou, tak přetížení. Navíc je běhoun zároveň tlumícím prvkem, což pro F1 není tolik žádoucí. Myslím, že oba mluvíme o tom samém, jen je to opravdu na delší diskuzi u piva. Tohle téma konkrétně už u několikátého, protože tím se dá zabývat klidně do konce večera. 04 Jen pro zajímavost, pamatuješ ještě na kvalifikační žluté Vegy? Těch 3,8G v pomalých zatáčkách na ICC bylo hodně impozantních. Ale je pravda, že v F1 by ta směs nedojela ani out lap. 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Max měl dostat trest: "posun dozadu o jedno startovní místo" v příští GP

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    a ještě jedna věc. když jsem v první moment viděl pentli pro Maxe na monitoru, tak jsem si myslel, že ho opálili za vytlačení Valteriho v tom předchozím souboji. tím se ale paradoxně nikdo nezabýval...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      S Valtterim si myslím, že to nebylo až tak jednoznačné, takových vyvezení jsme během dosavadní sezóny viděli až až. Navíc Bottas se před ním udržel a nejsem si na 100 % jistý, jestli pak nevyklidil právě kvůli tomu pozici.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Ale vytlačování jednoho jezdce druhým je také proti pravidlům. To že to
        FIA ve většině případů toleruje je opět věc jiná.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002202

    uzivatel002202

    185.14.233.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      za mě taky zatím letošní závod No1 01
      jen doufám, že ty další budou alespoň stejně dobré, než se uložíme k zimnímu spánku 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Souhlas. Závod opravdu pecka. 04 Navíc se v něm odehrál moment, který se dá přehrát v momentě, kdyby zase nějaký chytrák z FIA chtěl hrabat do aera formulí z důvodu předjíždění. Lewis byl schopen předjet Vettela přímo na trati. Ferrari bylo o cca 0,3s pomalejší. Je to dáno i trochu tratí, ale je to jasný důkaz, že to i letos jde, když je na to pilot dostatečně mazaný a chytře využije dodatečný výkon z ERS. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • shazec

          shazec

          89.203.142.XXX
          Ten rozdíl na kolo byl určitě větší než 0,3s. Hamilton po předjetí pouze jel tzv. udržováka, nevěřím že musel jet na plno. A bez DRS by to asi i byl hodně zajímavý souboj.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Bez DRS by se letos opravdu moc nepředjíždělo.
            Letos mi to ale přijde fér. Kvůli vyššími přítlaku není jednoduché se za někoho dostat, tak když už se docvakne, má za odměnu tuhle pomůcku. Dříve to bylo trochu spornější ...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Jo jasný, pravidlo je pravidlo, ale není možné aby platilo jen někdy.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama