DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se nová éra Formule 1, proto se zamysleme, jakým směrem se bude ubírat

Blyštivý svět Singapuru, nadšení z dramatického závodu, rozbor Hamiltonova poklesu formy a především blížící se nová éra Formule 1. Tak by se dalo shrnout poslední období, jen kdyby – jak už to bývá – nezaznělo v kontextu nějaké to typické „ale“.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chystá se nová éra Formule 1, proto se zamysleme, jakým směrem se bude ubírat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 29.09.2016 21:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 2 lidé) 25.09.2016 19:52
ad první odstavec: noční závod sice přidal… »
» uzivatel000635 (Hlasoval 1 člověk) 25.09.2016 18:35
Roberte, opět není co dodat. No i když - napadá… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 26.09.2016 10:05
... tak už mám program na důchod 11! »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Zrovna nedávno jsem si na youtube připomínal sezóny 2003,2004,2005,2006, pak i infarktovou GP Brazilíe 2007... je to více než 10 let a F1 se opravdu změnila. ROky popisované Robertem jsem nezažil, o F1 se aktivně zajímám až od r. 1996. Naplno mě zasáhla Schumi mánie a byl jsem jeho nekritickým fanouškem. Éra automobilek, kdy každý tým s alespoň trochou ambicí měl svůj motor a svoji šasi filozofii byla super. Nejvíce informací člověk nasál díky pravidelnému odběru F1 Racingu, zažil jsem nástup prvního webu, byl to Richterův projekt, byl stejně jednoduchý a sexy, jako monoposty v 70. letech. Té době však nutně chyběla jedna věc - opravdové souboje a předjížděcí manévry na dráze... nebýt až nepochopitelné nespolehlivosti tehdejších agregátů (čest vyjímkám v podobě Renaultu a Ferrari), nečuchlo by si víc jak 4 týmy. Poslední aero pravidla a DRS zavedli nejškarědější dormule (dle mého pohledu), ale na oplátku nejvíce předjíždění v její historii. Až nástupem nových pohonných jednotek zde máme dominanci Mercedesu, je tak výrazná, že i možnost stahovat vedoucí Mercedes je potřeba brát v potaz. Dlouho jsem nebyl tak přibitý k televizi jako při poslední GP. Je pravda, že dnešní formule je pro pocestného fandu k ničemu - neřve to, moc se nebourá (hlavně postartovních kolizí myslím dost ubylo) a monoposty pilotují "cool děti". F1 není zdravá z pohledu závodů, nechce být zdarma, nepomáhá nalákat více těch pocestných fandů, dnes ji opravdu sleduje jen tvrdé jádro fandů, jako jsme my. Takoví, kteří se ji asi naučí milovat jakoukoliv.. snad bude nová "očistná kůra" krok správným směrem. Moc v to doufám!

    Roberte, díky za skvělé počtení a absolutně souhlasím s tím, že by noví majitele měli začít tím, že pořádně opráší tebou zmíněnou éru formulí, našroubují ji do moderna a pokusí se přilákat novou generaci fandů, protože to je asi poslední naděje, jak královnu motosportu zachránit. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Já jsem vše co Robert popisuje zažil. A přesto, že s téměř celým tvým příspěvkem vcelku souhlasím, tak jediný rozpor mám. Podle mne právě éra automobilek pohřbila to krásné na F1. Období konjunktury, kdy automobilky si prostřednictvím F1 dělaly reklamu a image. Kdy sypaly do F1 peníze "horem, dolem" a zlikvidovaly oddané nadšence. A za pár let se z F1 téměř všechny automobilky stáhly a zůstalo pusto-prázdno. Najednou chyběly peníze na vývoj (pokrok) a začaly umělotiny... 05
      Toto já za super období nepovažuji.
      Možná právě proto, že jsem zažil i něco jiného. Adi neber to jako kritiku, ber to jako jiný názor... Do jisté míry tvůj postoj chápu. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Hodně pěkně napsané. Snad se příští sezonu bude bojovat i o vítězství, a ne jen doufat v problémy vedoucí dvojice a občas sledovat "boj" o místo na bedně.
    Na druhou stranu: asi se pořád bude hlavně šetřit, jak se bál Alonso. Takže ty souboje kolo na kolo budou jen tak zlehoučka, aby se náhodou papučka neopotřebovala. 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.14.XXX
    Už dříve jsem tvrdil, že si možná dostatečně neceníme toho, že máme kde F1 sledovat a to v plném rozsahu (pár let dozadu bylo peckou, když televize odvysílala kvalifikaci), komentář nekomentář. Vůbec mě neláká čumění na závody přes mobil nebo tablet, to si raději vychutnám na velké televizi a zvuk pokud možno do beden. Jedině ten livetiming mě rozčiluje..... Snad se to po Berniem změní.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    ad první odstavec:
    noční závod sice přidal minimum, ale neubral vůbec nic, tak proč se tím trápit?

    ad Versteppen:
    těm, co ho považují za přehypovaného protekčního fakana, už nestojí za zmínku, pokud zrovna do nikoho nenabourá
    ti, co ho pořád považují za gigastar budoucnosti, nějaký ten zpackaný start považují za drobnou lapálii nehodnou rozpitvání 03

    Jinak teda souhlasím, v podstatě v plném rozsahu s těžištěm článku. Ten rozdíl mezi dobou, kdy si každý musel za informací aktivně jít a měl radost, pokud ji získal a mezi dobou, kdy jsme informacemi o současné F1 v podstatě zahlceni. Kdo to nezažil, nepochopí.
    K té dostupnosti historie:třeba na dailymotion
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    jsou pro hrubé seznámení souhrny sezón od r. 1969, třeba z toho r.1979 se dají najít na youtubu buď kompletní závody nebo docela slušné highlighty snad všech závodů sezóny. Chybí samozřejmě ta zákulisní omáčka, ale ten, kdo chce, si obrázek udělá.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    Roberte, opět není co dodat. No i když - napadá mne snad jen toto: F1 už v klinické smrti je (znovu), ale ti, co by jí měli vzkřísit (znovu), nedrží v ruce defibrilátor, ale krumpáč a lopatu. Bouhužel... 09

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      možná to snad nebude s tím krumpáčem tak horké. doufám, že příchod Liberty Media by mohl něčemu pomoci. bohužel asi spíše tomu kabátu, než samé podstatě závodění. o to se musí postarat tvůrce pravidel a to je evidentně dlouhodobý problém.... schválně uvidíme, co bude znamenat pro závody příští sezona s novými pravidly. docela se na to těším, ale zároveň se toho trošku obávám.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama