DISKUZE K ČLÁNKU Kdy už bude rozhodnuto?
PADDOCK LINE - SINGAPUR; Zářící světla, olbřímí „ruské“ kolo (je zvláštní ho tak titulovat v této lokalitě), úchvatný dóm Marina Bay Sands... Divák si někdy říká, zda nás při pohledu na ono úchvatné a ke stále větší kráse se měnící okolí poněkud neruší to závodění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kdy už bude rozhodnuto?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
22:23 22.09.2015 90.180.87.XXXOpět pěkný článek
Co se týče Massy a Hulkenberga...je možné se opírat o různé argumenty...a plně rozumím i obhájcům pilota Force Indie.
Já bych upozornil na jeden jedinej základní fakt. Nico nebyl tak vepředu aby mohl najet zatáčku naprosto standardně na vnitřek...to by do něj Massa narazil zezadu.
Takže mi z toho vychází jen jedno...Massa regulérně bojoval o pozici (výjezd z boxů je sice blízko a jistě budu souhlasit s tím že je možné ne zcela ideální, ale výjezd z boxů v inkriminované zatáčce není...takže jde o normální závodní trať).
No a podle mě to co rozhodlo...a proč komisaři ani Hulkenberga nevolali na vysvětlení je to že on prostě Massovi bojujícímu o pozici nenechal na závodní trati místo. Dál se o tom můžeme bavit, ale s tímhle faktem se nedá nic dělat.
Tentokrát si troufám tvrdit že je v tom Massa nevinně a nelze ho z té kolize vinit...jedině že by to "zabalil" a tu pozici jak se říká "prodal".
Ovšem potom se ptám. Proč by tedy měl vůbec startovat? Hulkenberg to taky "chtěl stihnout" do zatáčky první...jsou to přece závody...-
virtual
12:07 23.09.2015 91.197.117.XXXTo je ta "nedospělost", o které píšu jinde. Massa měl čerstvé měkké pneumatiky, stejný motor, DRS atd., jet na krev by mu stejně nic nevyhrálo, jen riskoval kolizi, když viděl, že Hul jede jak utrženej vagón. Stejně Hul, měl zahřáté pneumatiky, kdyby nechal 1,5 m místa, byl o 20 metrů dál jasně vepředu. Takhle se zbytečně srazili...
-
-
virtual
11:31 22.09.2015 91.197.117.XXXTradičně čtivý článek, navíc jsou naše pohledy na věci velice podobné.
Co se týče kolize, Nico asi měl nechat víc místa, na druhou stranu byl vepředu a více zodpovědnosti je na tom vzadu. Spíš to byla celkově trochu zbytečná nehoda, nešikovnost či "nedospělost" od obou jezdců. Trest ovšem udělen doslova hloupě. -
Meky81
10:40 22.09.2015 81.92.155.XXXRoBertino opet hezky clanek, ale v kolizi s Massou s Tebou nesouhlasim :-) Massa jel svou stopu hned po vyjezdu, ke kontaktu doslo nejen jiz za vyjezdem, ale taky i za safety car carou, takze uz proste zavodil. Pri vyjezdu z boxui chce kazdy pilot urvat pokud mozno pozici o cislo vejs....Hulki mnel dostatek prostoru kam uhnout, coz Massa nemel ani 1 jediny decimtr...a navic mu to Hulk jeste hezky zavrel...proto souhlasim s vetsinou, i kdyz mne dosti mrzi ze nemel moznost se pred komisareme nejak smysluplne branit. I kdyz to byla jeho chyba, vyradil se sam a takovany pilot pokracoal dal.....podle mne zbytecne prisne od komisaru, obcas by mohli brat na zretel jak ta kolize vlastne dopadla, kdo vypadl a jestli nahodou neni lepsi trestatrovnou 2x...prvni trest vidim v tom ze se Hulki vyradil po kolizi kterou zpusobil, sam, a druhy trest jeste odsun o 3 pozice na startu v Suzuce (pokud se nezmenil trest).....
-
RoBertino
10:48 22.09.2015 83.208.82.XXXV pořádku, já jsem rád za každý názor. Dost možná by stálo za to se taky zamyslet nad nepříliš šťastným vyústěním výjezdu z boxů. Dost možná si Hülkenberg věřil, že je o kousek vpředu a prostě počítal s tím, že to Massa "prodá". Což je u pilota jeho pobytu v F1 dost naivní. Shodnu se ale s tím, že od komisařů nebylo vůbec fér mu napařit trest a ani nevyslechnout jednoho či druhého. Dost možná že si uvědomili trochu překotné rozhodnutí a nechtěli se v tom dále babrat.-
ladys
19:10 22.09.2015 178.23.219.XXXMožná by to chtělo opravit i tu věc s Buttonem a Maldonadem...
“I should have known really... he’s mental,” Button radioed his team.
Later he added: “I don’t know where he thought I was going to go and I don’t think he brake tested me on the exit but he didn’t accelerate, very strange.”
Ve videu je to slyšet
www.youtube.com/watch?v=9mL0X9tQNbs
Co se týká vyústění výjezdů z boxů, je to takto na hodně okruzích, v Monaku to bylo ještě před pár lety taky o hubu. OK je to třeba v Brazílii.
Většinou je jezdec vyjíždějící z boxů na vnitřku a jelikož neplatí žádné omezení(mimo přejetí bílé čáry) snaží se to využít. Útočící pilot může využít lepšího výjezdu, pokud si ho připraví ne jako Hulk.. -
Meky81
10:45 24.09.2015 81.92.155.XXXAno, uznavam ze vyusteni z boxu je primo nestastne, podobne jako pokud se nepletu v Austinu....ale i tak Hulki mel prostoru az-az....a ted se mu i omluvil formou sms, rekl ze byl tymem informovan o Massovi a i tak mu to zavrel....presne jak si napsal, mozna doufal ze Massa "couvne", ale byl naivni a zapomnel ze uz ma odjezdeno par zavodu v F1 kde jeden pilot druhemu nic neodpusti, nedaruje.... (vyjimky potvrzuji pravidlo a pak je Maldonado)
-
-
-
tom11
10:10 22.09.2015 77.48.94.XXXpři zmínce o poplatku za symbol vlastního týmu na stupních vítězů mě v souvislostech s touhle GP napadlo, že by skvělým oživením F1 ( a kapsy Bernieho ) bylo, kdyby se prodávaly vstupenky nejenom na tribuny, ale i na dráhu. takový zájemce by zaplatil tučnou částku a během GP by mohl dle vlastního uvážení volně ( a na vlastní nebezpečí ) vstoupit na dráhu, neplánovaně by vyjel SC a závod by byl v předem netušený okamžik opět zdramatizován.........
-
rock
09:21 22.09.2015 37.188.237.XXXad Massa vs Hulkenberg:
Vidím vinu jednoznačně na straně Nica. To místo střetu bylo od výjezdu z boxů relativně daleko, Hulk měl na Massu dobrý výhled a spoustu času na to, aby odhadl rozdíl jejich rychlostí a Massovu stopu. Zřejmě předpokládal, že Massa tu zatáčku projede asi kanálama, protože na asfaltu mu místo nenechal.
A k tomu trestu - zůstanou-li oba piloti v závodě a jeden je potrestaný (průjezd boxy, stop 'n go), taky proti tomu není odvolání a na obhajobu se nečeká. Tak proč na ni čekat, když jeden z nich vypadne? -
NrteP
08:35 22.09.2015 193.86.88.XXXK otázce Massa / Hülkenberg :
Po výjezdu z boxů se závodí o pozice, tím spíše, když se závodí o pozice i v boxech. Proto nevidím důvod, proč by měl někdo dávat při závodech někomu přednost. Chápu sice názor autora a to co tím myslel, ale i během závodu se někdy vyplatí trocha předvídavosti. Jako např.v případě Button / Maldonado. Ne vždy to jde, to jsou závody. -
Pavel A.
08:23 22.09.2015 94.199.40.XXXNa vině té kolize je nesmyslný výjezd přímo do závodní stopy. Souhlasím, že přednost by měl mít jezdec na trati před tím, co vyjíždí.
Všichni jsou si rovni, někteří jsou si rovnější... kdyby vyběhl maník na dráhu v Monze, už by se tam nikdy nejelo. Tady jsme se ani nedozvěděli, kdo to byl...
Obávám se, že tento výsledek závodu byl výjimka a Mercedes podobný problém nepřipustí (nevěřím, že to udělali schválně).
P.S.: Neměl jsi místo Pinocheta na mysli Perona?-
Petr
08:33 22.09.2015 109.81.245.XXXTím blbcem na dráze byl 27letý občan britské národnosti Jogvitam Pravin Dhokia. Mohl být propuštěn na kauci 15 tisíc dolarů, což nedal dohromady. Proto mu byl zabaven pas a další soud ho čeká 6. října. Může vyfasovat půl roku ve vězení + pokutu 2500 dolarů.
U Hülkenberga mě mrzelo jen to, že dostal trest, aniž by ho komisaři vyslechli. Ale co jsem se bavil s piloty, jsou nekompromisní: jednoznačně chyba Nica. Vypadá to tam naslepo, ale podle nich dobře věděl, že tam Massa vyjede. Měl mu nechat kousek místa. -
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek