DISKUZE K ČLÁNKU Dalo Maďarsko dostatečný důvod k jásotu?
Maďarská Grand Prix nám uzavřela pomyslně i de facto první polovinu šampionátu. Týmy nyní na dva týdny zamknou svá království a piloti se budou věnovat odpočinkově dovolenkovým programům. Než všechno zase začne v belgickém Spa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dalo Maďarsko dostatečný důvod k jásotu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
20:27 03.08.2015 193.86.205.XXXtak jsem velmi rád, že jsem se mýlil. po předešlé GP jsem psal, že po nudném Maďarsku bude Paddock jediným osvěžením. jsem opravdu šťastný, že jsem se spletl. Paddock je ovšem opět skvělé počtení, i když opravdu není nutné vždy se vším souhlasit, tak tady jsem se minule z poloviny trefil. psal jsem, že pokud nezkazí mercedesy start a nezaprší, tak to bude nuda. k tomu, aby to nuda nebyla, stačila pouze jedna tato eventualita a závod byl jako víno.
tak doufám, že po letní pauze budou závody alespoň stejně napínavé a zajímavé, jako ten letošní maďarský -
uzivatel001402
14:36 03.08.2015 85.70.70.XXXDěkuji za odpověď RoBertino a za upřesnění. Jsem pracovně hodně zaneprázdněn, takže píšu na první dobrou. Stejně tak to je i s mým údajem o Kesjárovi. Napsal jsem tuším, nikoliv určitě.
Pokusím se zrekapitulovat jinými slovy svůj ranní komentář. Maďarsko 2015 byl nejen dobrý závod, ale zatraceně dobrý závod, asi nejlepší v historii F1 v této zemi. Nepamatuji takovou koncentraci dramatických momentů a tak napínavý průběh od začátku až do konce jako tomu bylo letos, ani v dobách Mansella a Senny. Maďarsko 2015 však není důkazem, že hybridní formule jedna nemá zásadní problémy ohrožující její samotnou existenci a pravděpodobně ani tento závod F1 nespasí, pokud opravdu F1 potřebuje spasit. Každý závod určují okolnosti, nemá význam tvrdit, že kdyby se nestalo to nebo to, tak by byl závod nudný. Mezi okolnosti patří všechny faktory, od technických závad, počasí, taktiky, formy pilotů až po nehody, pokud možno bez vážných následků na zdraví. Důležité je jen jedno, jestli to byl napínavý závod nebo ne. Zda se na to dalo koukat nebo ne. Myslím, že diváci letos na Hungaroringu měli štěstí. Viděli závod, který vešel do historie. Otázku, kterou si osobně už druhý rok kladu je, zda hybridní F1 je ještě F1 anebo zda se nejedná o úplně jinou kategorii závodů, která se jen jako F1 označuje podle jména. Ale na to musí dát odpověď jedině budoucnost. Ve svých komentářích píšu svoje názory, sděluji je slušně. Jásám na průběhem letošní VC Maďarska, už výrazně méně nad průběhem letošní sezóny F1. Tak to je. Dokážu však ocenit, když je něco super. Letos byl Hungaroring super. To, co se nepovedlo v Silverstone a na Spielbergu, se tady dobře uvařilo. Byla to bašta, podával se vynikajíci perkelt, k zakousnutí byl vynikající paprikáš a pilo se to nejlepší tokajské. Myšleno metaforicky. To je můj názor.-
Duncan66
09:39 04.08.2015 89.29.32.XXXNo ja pamatuju minimalne dva zavody v Madarsku, ktere byly jeste daleko lepsi. Oba byly na mokru a oba byly uz tusim za Hamiltona. Jen presne roky se mi nejak ne a ne vybavit. Ten prvni, co byl drive byl dokonce podle me nejlepsi zavod cele sezony a od te doby si rikam, ze bych kropil kazdy zavod na kazde trati podle nejakeho nahodneho generatoru, aby bylo o atrakci postarano, protoze ty nejlepsi zavody, co si vybavuju byly prave alespon castecne na mokru, jako napr. Cina 2010 a i to Madarsko jen nevim, ktery rok. -
Duncan66
09:43 04.08.2015 89.29.32.XXXOstatne i lonsky zavod ovlivneny mokrem a SC byl dramaticky a napinavy podobne jako tento. Jen mam smulu, ze pokazde co jsem byl v Madarsku na zivo, tak prazilo slunko, cely zavod snad zadne predjeti na trati a piloti, kterym jsem fandil meli poruchu a jine problemy a casto nedojeli. Snad jen v prvnim rockiku 1986 Senna dojel na stupnich vitezu za duem Williamsu, dodnes mam schovanou vstupenku a jsem velice vdecny, ze me tata na ten zavod vzal
-
Adi
11:37 03.08.2015 176.74.130.XXXZajímavá úvaha řekněme. No, podobně jako Fanda.LH z něj mám rozporuplné dojmy. Dočetl jsem ho do konce. Tady tak trošku platí, po bitvě každý generál. Maďarsko 2014 byl skvělý závod, Maďarsko 2015 byl fenomenální závod. Samozřejmě byly slabší ročníky, dokonce byly ročníky, kdy to byla nuda... ovšem já bych se spíš zamyslel nad tím, jak je možné, že od opětovného začátku éry přeplňovaných motorů byly závody v Maďarsku asi to nejlepší za obě sezóny? Nebo minimálně v TOP 5 závodech za 29 posledních závodů... není to PRÁVĚ tím, že existuje defatko jediné místo na trati, kde se dá předjíždět? Teď si zaspekuluji stejně jako autor - Lewis špatně odstratoval, propadl se a první mu blesklo: Sakra, musím rychle dopředu, tady to jde špatně, musím co nejdřív, jinak se utopím v poli, vždyť i Senna tady měl problém předjet o třídu horšího jezdce s o třídu horším autem! Rychle rychle.. malá chybička, tráva a jsem za bodama, jenže bojuji, jde to, díky DRS, díky rozdílným motorům... Jsem si téměř jistý, že ve Spa nebo na Monze by toto Lewis neřešil a s klidem chladnokrevného zabijáka by do 4-5 kol naháněl prvního Seba, protože na dlouhých rovinkách by postupně vyškolil všechny, kteří mu to na startu nandali... to si v Maďarsku jednoduše říct nejde a díky bohu za tento okruh. Ani "Tilkedromy", ani slavné okruhy nám totiž tolik zábavy za poslední rok a půl nepřinesly. A proč rčení po bitvě každý generál? Psal by autor úvahu nad Maďarským závodem, kdyby to byla letos nuda? Kdyby chtěl, tak ano a určitě by vymyslel plno scénářů jak ten závod zpětně zatraktivnit - třeba špatný strat Mercedesů, chyba LH, chyba Rosberga, špatná volba pneumatik, 2 defekty... Cokoliv, co je dobré, se dá s odstupem času zpochybnit. Cokoliv, co je špatné, se dá spekulacemi naopak vylepšit... obojí je však zbytečné, tedy i tento článek je zbytečný...-
RoBertino
11:56 03.08.2015 83.208.82.XXXAdi, pokud bychom vynechali spekulace, úvahy a názory, zůstaly by nám pouhé reportáže ze závodů a kdokoli by se k nim odvážil napsat i něco ve smyslu - byl to dobrý/špatný závod, už by byl také "zbytečný", protože se dopustil subjektivního zhodnocení. A já si opravdu nemyslím, že jde o článek k ničemu. Mohlo se stát totiž i tohle - že by Hamilton skutečně počkal, Kimi by měl problém s MGU-K a Lewis by pak visel Sebovi na kufru a a) zkoušel by mnohokrát zdolat Ferrari, ale neuspěl by - každopádně by to ale byla dramatická podívaná, protože by šlo o boj o vedoucí pozici, nebo b) po několika pokusech by uspěl a byla by to taky dramatická podívaná, zvláště když by o vedení bojovali ne Mercedes Boys, ale zástupci dvou různých týmů. A nebylo by k tomu potřeba safety carů a dalších šťouchaček v první zatáčce.
Jen jsem si dovolil vyslovit názor, že to, co udělalo Maďarsko hodně zajímavé (ostatně si přiznejme, v kom v nás není tak trochu takový typ, jakého v italské klasice Formula Uno, Febbre della velocitá popsal herec James Coburn, že chce vidět drama se šťastným koncem, tedy nějaká ta zdemolovaná křídla a upadlá kola, ale bez krve) nemůže a nebude fungovat vždy. Známe případy jako Grand Prix Anglie 1973, Grand Prix Německa 1994 nebo Grand Prix Belgie 1998, kdy se hojně pilotů "vytlouklo" hned v prvním kole, ale pořád tvrdím a tvrdit budu, že dramatický a napínavý závod může být i bez kolizí. Stačí si připomenout Grand Prix Itálie 1967.-
Alfred
14:00 03.08.2015 78.41.168.XXXZávod mohl být dramatický i jinak, jenže otázka zní jinak - proč chcete otevřeně, nebo skrytě a hlavně pravidelně léčit F1 (s ohledem dramatičnosti) poukazováním na závody z dnešního pohledu již pravěku a hlavně když, a to zdůrazňuji, dramatické závody bez vnějších vlivů (poruchy, nehody) nebyly standardem v ŽÁDNÉ éře a troufám si tvrdit že byly spíš výjimkou. Opravdu si myslíte že vaše články nejsou tendenční? Vždyť je to z vaší strany už jen pouhá nostalgie připomínající stesk důchodce vzdychajícího nad časy kdy bylo mléko za 2Kčs, litr rumu za 50.- a benzin za šest kaček....a jak je všechno dnes špatně. Počítám že F1 léčite minimálně 25 let...-
NrteP
14:32 03.08.2015 193.86.88.XXXA právě protože jsou "tendenční" a subjektivní a nikoliv "korektní a bez chuti a zápachu", tak jsou čtivé a zajímavé. Jsou to názory jednoho autora a nám nezbývá, než se s tím nějak civilizovaně vyrovnat. A odpusťte nám starším, že si zavzpomínáme. Taky na Vás dojde, tak jako došlo na nás.
P.S. Benzin Speciál stával v té době 4,10 Kčs a Super 5,00 Kčs.-
-
Alfred
14:54 03.08.2015 78.41.168.XXXJá u článků Robertina nepopírám čtivost a zajímavost, ale to že jsou zavádějící a myslím že se s tím argumentačně vyrovnávám docela dobře. Ostatně čtivé a zajímavé může být ledasco, třeba i tehdy když se to napíše korektně a objektivně. Nevím kolik je Vám, a stejně tak jako Vy nevíte kolik je mne....před listopadem 89 stál benzín již kolem 8 kaček. Tak nevím co má na mne dojít, když evidentně to, co došlo na vás na mne nedojde protože i přes můj věk to zatím nedošlo protože se do minulosti nedívám přes růžové brýle.
btw ono s tou nostalgií se to má tak, že benzín tehdy opravdu stál 8 korun a přesto na přepočet byl o čtvrtinuaž třetinu drahší než dnes a to stojí kolem 33 korun-
NrteP
15:15 03.08.2015 193.86.88.XXXProstě nám každému je tolik kolik je. Jenom se někdy usmívám svým připomínkám dětem ( když se zapomenu ), na které jsem já sám v jejich letech kroutil hlavou, cože to ti rodiče a prarodiče plácají o tehdy minulém století. Teď už se dá říct tisíciletí. Takže na mě došlo.
Add cena benzínu - co já jsem začal sledovat F1, tak tehdy tolik benzín stával ( bez připomínek k platům). Ale za to nemůžete ani vy ani já.
Ale musím uznat, že cenu mléka máte dobře. Ale teď už zase moji kluci zvedají oči vsloup a tak raději končím.
-
-
-
RoBertino
16:09 03.08.2015 83.208.82.XXXAlfréde, dovolím si poznámku - každý článek, v němž píšete nějaký svůj názor, je, bude a musí být tendenční - pokud někomu nehodláte pochlebovat. Je tu ještě jedna varianta, které se doufám dlouho úspěšně vyhýbám, a sice psaní oslavných ód na něco, co si je nezaslouží. S vámi nesouhlasím v tom bodě, že v žádné éře nebyly dramatické závody bez nehod či poruch, mohl bych jich vyjmenovat slušnou řádku, třeba namátkou Grand Prix Itálie 1971 a pět vozů na cílové čáře. Jen chci říci, že doba, kdy jsme všechno podle nějakého nařízení odkývali, je doufám pryč. A pokud si pamatuju, tak litr speciálu stál i 2,80 Kčs . Proto je mi příjemné, když se mnou někdo polemizuje, ale nemyslím, že obvinění z tendenčnosti je na místě. Děkuji.-
Alfred
17:20 03.08.2015 78.41.168.XXXNikdo nepopírá, že máte encyklopedické znalosti, jen jich prostě dáváte do špatných souvislostí....mohl byste namátkou jmenovat slušnou řádku a pak místo slušné řádky vyjmenujete GP Itálie 1971, kde mimochodem z 24 startujících nevidělo cíl hned víc jak polovina pole, nevyjímaje favoritů jako Stewart, Regazzoni nebo Ickx a to i díky poruchám které se dle vás nestaly....proboha kdo po vás chce aby jste někomu pochleboval? Uspešně se vyhýbáte psaní oslavných ód a proto mají vaší články již leta tutéž kostru - zavzpomínat na časy minulé, vypíchnout jak bylo skvělé závody, pár kuriozit a v posledních odstavcích zkritizujete závod, který se jel jako poslední, toho z Maďaska nevyjímaje.
On někdo po Vás chce aby jste psal oslavné ódy? To jako nic mezi bezbřehou kritikou a nic ve zlém, ale v kontrastu se současností na minulost píšete oslavné ódy se železnou pravidelností, tak mezi tím nic jiného není?
Není zač.-
RoBertino
17:35 03.08.2015 83.208.82.XXXDomnívám se, že debata týkající se nějakého problému by neměla být statistickým výčtem, ostatně není problém mi poslat kontakt a milerád vám pošlu seznam, abych tím nenafukoval zdejší debatu. To, že mé články mají stejnou kostru (což do důsledků není také pravda) je asi tím, že je píše stejný autor. Možná vám to přijde jako přežitek, ale je to v podstatě totéž, jako kdybyste chtěl po hudebnících, aby skákali ze stylu do stylu, měnili za každou cenu svůj projev, nebo spisovatelé, aby náhodou nepsali pořád stejný žánr, zkoušeli tu pohádky, tu horory, tu červenou knihovnu, tu poezii, jen aby proboha neměli stále stejnou kostru.
Psaní oslavných ód po mě nikdo nechtěl, a pokud ano, měl by smůlu. Píšu tak, jak to považuji za přínosné těm, kteří to čtou. A pořád si myslím, že když se v současnosti objeví něco zajímavého, nemám problém to ocenit. Možná by vyznělo líp něco podobného - od roku 1996 jsme se v ME ve fotbale nedostali do finále, ale hráči teď jsou mnohem hezčí a krásněji běhají .-
-
RoBertino
18:02 03.08.2015 83.208.82.XXXOpravdu si nerozumíme, protože kdybych F1 viděl jako špatnou a nenapravitelnou, dávno bych ji opustil. A Kartágo opravdu ničit nehodlám, pořád je v té staré dámě (nechť Tour de France promine, ale F1 má na podobný termín také nárok) plno krásy a atraktivnosti. Jen nebývá tak často vidět.-
ladys
17:50 05.08.2015 178.23.219.XXXBohužel musím souhlasit s Alfredem, už jsem to chtěl napsat sám...
Prostě v každém článku je současnost prezentována převážně negativně.
A ono to tak ve skutečnosti není, závodění je pořád podobné a období dominance jsou z historie naprosto běžná a stále se opakující.
Všeobecná negativní nálada mi připadá i jako PR mašinérie RedBullu.
Možná za účelem snížení ceny, dost to nechápu od Ekla.
Mě osobně nejvíce vadí,že live timing není full zdarma, placené kanály s Richtrem sledovat ani nebudu(pokud by jenom překládali ze Sky udělali by lépe) a zbytečná negativní nálada
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek