DISKUZE K ČLÁNKU Dalo Maďarsko dostatečný důvod k jásotu?

Maďarská Grand Prix nám uzavřela pomyslně i de facto první polovinu šampionátu. Týmy nyní na dva týdny zamknou svá království a piloti se budou věnovat odpočinkově dovolenkovým programům. Než všechno zase začne v belgickém Spa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dalo Maďarsko dostatečný důvod k jásotu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 05.08.2015 17:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» NrteP (Hlasovalo 30 lidí) 03.08.2015 14:32
A právě protože jsou "tendenční" a… »
» Alfred (Hlasovalo 28 lidí) 03.08.2015 14:54
Já u článků Robertina nepopírám čtivost a… »
» RoBertino (Hlasovalo 27 lidí) 03.08.2015 11:56
Adi, pokud bychom vynechali spekulace, úvahy a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    tak jsem velmi rád, že jsem se mýlil. po předešlé GP jsem psal, že po nudném Maďarsku bude Paddock jediným osvěžením. jsem opravdu šťastný, že jsem se spletl. Paddock je ovšem opět skvělé počtení, i když opravdu není nutné vždy se vším souhlasit, tak tady jsem se minule z poloviny trefil. psal jsem, že pokud nezkazí mercedesy start a nezaprší, tak to bude nuda. k tomu, aby to nuda nebyla, stačila pouze jedna tato eventualita a závod byl jako víno.
    tak doufám, že po letní pauze budou závody alespoň stejně napínavé a zajímavé, jako ten letošní maďarský01

    + 26 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kelner

    Kelner

    46.23.52.XXX
    SUPER

    + 27 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001402

    uzivatel001402

    85.70.70.XXX
    Děkuji za odpověď RoBertino a za upřesnění. Jsem pracovně hodně zaneprázdněn, takže píšu na první dobrou. Stejně tak to je i s mým údajem o Kesjárovi. Napsal jsem tuším, nikoliv určitě.

    Pokusím se zrekapitulovat jinými slovy svůj ranní komentář. Maďarsko 2015 byl nejen dobrý závod, ale zatraceně dobrý závod, asi nejlepší v historii F1 v této zemi. Nepamatuji takovou koncentraci dramatických momentů a tak napínavý průběh od začátku až do konce jako tomu bylo letos, ani v dobách Mansella a Senny. Maďarsko 2015 však není důkazem, že hybridní formule jedna nemá zásadní problémy ohrožující její samotnou existenci a pravděpodobně ani tento závod F1 nespasí, pokud opravdu F1 potřebuje spasit. Každý závod určují okolnosti, nemá význam tvrdit, že kdyby se nestalo to nebo to, tak by byl závod nudný. Mezi okolnosti patří všechny faktory, od technických závad, počasí, taktiky, formy pilotů až po nehody, pokud možno bez vážných následků na zdraví. Důležité je jen jedno, jestli to byl napínavý závod nebo ne. Zda se na to dalo koukat nebo ne. Myslím, že diváci letos na Hungaroringu měli štěstí. Viděli závod, který vešel do historie. Otázku, kterou si osobně už druhý rok kladu je, zda hybridní F1 je ještě F1 anebo zda se nejedná o úplně jinou kategorii závodů, která se jen jako F1 označuje podle jména. Ale na to musí dát odpověď jedině budoucnost. Ve svých komentářích píšu svoje názory, sděluji je slušně. Jásám na průběhem letošní VC Maďarska, už výrazně méně nad průběhem letošní sezóny F1. Tak to je. Dokážu však ocenit, když je něco super. Letos byl Hungaroring super. To, co se nepovedlo v Silverstone a na Spielbergu, se tady dobře uvařilo. Byla to bašta, podával se vynikajíci perkelt, k zakousnutí byl vynikající paprikáš a pilo se to nejlepší tokajské. Myšleno metaforicky. To je můj názor.

    + 23 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      A já za něj děkuji.

      + 24 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      No ja pamatuju minimalne dva zavody v Madarsku, ktere byly jeste daleko lepsi. Oba byly na mokru a oba byly uz tusim za Hamiltona. Jen presne roky se mi nejak ne a ne vybavit. Ten prvni, co byl drive byl dokonce podle me nejlepsi zavod cele sezony a od te doby si rikam, ze bych kropil kazdy zavod na kazde trati podle nejakeho nahodneho generatoru, aby bylo o atrakci postarano, protoze ty nejlepsi zavody, co si vybavuju byly prave alespon castecne na mokru, jako napr. Cina 2010 a i to Madarsko jen nevim, ktery rok.

      + 25 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Ostatne i lonsky zavod ovlivneny mokrem a SC byl dramaticky a napinavy podobne jako tento. Jen mam smulu, ze pokazde co jsem byl v Madarsku na zivo, tak prazilo slunko, cely zavod snad zadne predjeti na trati a piloti, kterym jsem fandil meli poruchu a jine problemy a casto nedojeli. Snad jen v prvnim rockiku 1986 Senna dojel na stupnich vitezu za duem Williamsu, dodnes mam schovanou vstupenku a jsem velice vdecny, ze me tata na ten zavod vzal 13

      + 21 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.130.XXX
    Zajímavá úvaha řekněme. No, podobně jako Fanda.LH z něj mám rozporuplné dojmy. Dočetl jsem ho do konce. Tady tak trošku platí, po bitvě každý generál. Maďarsko 2014 byl skvělý závod, Maďarsko 2015 byl fenomenální závod. Samozřejmě byly slabší ročníky, dokonce byly ročníky, kdy to byla nuda... ovšem já bych se spíš zamyslel nad tím, jak je možné, že od opětovného začátku éry přeplňovaných motorů byly závody v Maďarsku asi to nejlepší za obě sezóny? Nebo minimálně v TOP 5 závodech za 29 posledních závodů... není to PRÁVĚ tím, že existuje defatko jediné místo na trati, kde se dá předjíždět? Teď si zaspekuluji stejně jako autor - Lewis špatně odstratoval, propadl se a první mu blesklo: Sakra, musím rychle dopředu, tady to jde špatně, musím co nejdřív, jinak se utopím v poli, vždyť i Senna tady měl problém předjet o třídu horšího jezdce s o třídu horším autem! Rychle rychle.. malá chybička, tráva a jsem za bodama, jenže bojuji, jde to, díky DRS, díky rozdílným motorům... Jsem si téměř jistý, že ve Spa nebo na Monze by toto Lewis neřešil a s klidem chladnokrevného zabijáka by do 4-5 kol naháněl prvního Seba, protože na dlouhých rovinkách by postupně vyškolil všechny, kteří mu to na startu nandali... to si v Maďarsku jednoduše říct nejde a díky bohu za tento okruh. Ani "Tilkedromy", ani slavné okruhy nám totiž tolik zábavy za poslední rok a půl nepřinesly. A proč rčení po bitvě každý generál? Psal by autor úvahu nad Maďarským závodem, kdyby to byla letos nuda? Kdyby chtěl, tak ano a určitě by vymyslel plno scénářů jak ten závod zpětně zatraktivnit - třeba špatný strat Mercedesů, chyba LH, chyba Rosberga, špatná volba pneumatik, 2 defekty... Cokoliv, co je dobré, se dá s odstupem času zpochybnit. Cokoliv, co je špatné, se dá spekulacemi naopak vylepšit... obojí je však zbytečné, tedy i tento článek je zbytečný...

    + 23 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Adi, pokud bychom vynechali spekulace, úvahy a názory, zůstaly by nám pouhé reportáže ze závodů a kdokoli by se k nim odvážil napsat i něco ve smyslu - byl to dobrý/špatný závod, už by byl také "zbytečný", protože se dopustil subjektivního zhodnocení. A já si opravdu nemyslím, že jde o článek k ničemu. Mohlo se stát totiž i tohle - že by Hamilton skutečně počkal, Kimi by měl problém s MGU-K a Lewis by pak visel Sebovi na kufru a a) zkoušel by mnohokrát zdolat Ferrari, ale neuspěl by - každopádně by to ale byla dramatická podívaná, protože by šlo o boj o vedoucí pozici, nebo b) po několika pokusech by uspěl a byla by to taky dramatická podívaná, zvláště když by o vedení bojovali ne Mercedes Boys, ale zástupci dvou různých týmů. A nebylo by k tomu potřeba safety carů a dalších šťouchaček v první zatáčce.
      Jen jsem si dovolil vyslovit názor, že to, co udělalo Maďarsko hodně zajímavé (ostatně si přiznejme, v kom v nás není tak trochu takový typ, jakého v italské klasice Formula Uno, Febbre della velocitá popsal herec James Coburn, že chce vidět drama se šťastným koncem, tedy nějaká ta zdemolovaná křídla a upadlá kola, ale bez krve) nemůže a nebude fungovat vždy. Známe případy jako Grand Prix Anglie 1973, Grand Prix Německa 1994 nebo Grand Prix Belgie 1998, kdy se hojně pilotů "vytlouklo" hned v prvním kole, ale pořád tvrdím a tvrdit budu, že dramatický a napínavý závod může být i bez kolizí. Stačí si připomenout Grand Prix Itálie 1967.

      + 27 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Závod mohl být dramatický i jinak, jenže otázka zní jinak - proč chcete otevřeně, nebo skrytě a hlavně pravidelně léčit F1 (s ohledem dramatičnosti) poukazováním na závody z dnešního pohledu již pravěku a hlavně když, a to zdůrazňuji, dramatické závody bez vnějších vlivů (poruchy, nehody) nebyly standardem v ŽÁDNÉ éře a troufám si tvrdit že byly spíš výjimkou. Opravdu si myslíte že vaše články nejsou tendenční? Vždyť je to z vaší strany už jen pouhá nostalgie připomínající stesk důchodce vzdychajícího nad časy kdy bylo mléko za 2Kčs, litr rumu za 50.- a benzin za šest kaček....a jak je všechno dnes špatně. Počítám že F1 léčite minimálně 25 let...

        + 25 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • NrteP

          NrteP

          193.86.88.XXX
          A právě protože jsou "tendenční" a subjektivní a nikoliv "korektní a bez chuti a zápachu", tak jsou čtivé a zajímavé. Jsou to názory jednoho autora a nám nezbývá, než se s tím nějak civilizovaně vyrovnat. A odpusťte nám starším, že si zavzpomínáme. Taky na Vás dojde, tak jako došlo na nás.
          P.S. Benzin Speciál stával v té době 4,10 Kčs a Super 5,00 Kčs. 03

          + 30 / − 15

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000635

            uzivatel000635

            88.101.0.XXX
            a řvali jsme, jak je to drahý 18

            + 23 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Já u článků Robertina nepopírám čtivost a zajímavost, ale to že jsou zavádějící a myslím že se s tím argumentačně vyrovnávám docela dobře. Ostatně čtivé a zajímavé může být ledasco, třeba i tehdy když se to napíše korektně a objektivně. Nevím kolik je Vám, a stejně tak jako Vy nevíte kolik je mne....před listopadem 89 stál benzín již kolem 8 kaček. Tak nevím co má na mne dojít, když evidentně to, co došlo na vás na mne nedojde protože i přes můj věk to zatím nedošlo protože se do minulosti nedívám přes růžové brýle.
            btw ono s tou nostalgií se to má tak, že benzín tehdy opravdu stál 8 korun a přesto na přepočet byl o čtvrtinuaž třetinu drahší než dnes a to stojí kolem 33 korun

            + 28 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • NrteP

              NrteP

              193.86.88.XXX
              Prostě nám každému je tolik kolik je. Jenom se někdy usmívám svým připomínkám dětem ( když se zapomenu ), na které jsem já sám v jejich letech kroutil hlavou, cože to ti rodiče a prarodiče plácají o tehdy minulém století. Teď už se dá říct tisíciletí. Takže na mě došlo.
              Add cena benzínu - co já jsem začal sledovat F1, tak tehdy tolik benzín stával ( bez připomínek k platům). Ale za to nemůžete ani vy ani já.
              Ale musím uznat, že cenu mléka máte dobře. Ale teď už zase moji kluci zvedají oči vsloup a tak raději končím.

              + 22 / − 10

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Alfréde, dovolím si poznámku - každý článek, v němž píšete nějaký svůj názor, je, bude a musí být tendenční - pokud někomu nehodláte pochlebovat. Je tu ještě jedna varianta, které se doufám dlouho úspěšně vyhýbám, a sice psaní oslavných ód na něco, co si je nezaslouží. S vámi nesouhlasím v tom bodě, že v žádné éře nebyly dramatické závody bez nehod či poruch, mohl bych jich vyjmenovat slušnou řádku, třeba namátkou Grand Prix Itálie 1971 a pět vozů na cílové čáře. Jen chci říci, že doba, kdy jsme všechno podle nějakého nařízení odkývali, je doufám pryč. A pokud si pamatuju, tak litr speciálu stál i 2,80 Kčs 03. Proto je mi příjemné, když se mnou někdo polemizuje, ale nemyslím, že obvinění z tendenčnosti je na místě. Děkuji.

          + 25 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Nikdo nepopírá, že máte encyklopedické znalosti, jen jich prostě dáváte do špatných souvislostí....mohl byste namátkou jmenovat slušnou řádku a pak místo slušné řádky vyjmenujete GP Itálie 1971, kde mimochodem z 24 startujících nevidělo cíl hned víc jak polovina pole, nevyjímaje favoritů jako Stewart, Regazzoni nebo Ickx a to i díky poruchám které se dle vás nestaly....proboha kdo po vás chce aby jste někomu pochleboval? Uspešně se vyhýbáte psaní oslavných ód a proto mají vaší články již leta tutéž kostru - zavzpomínat na časy minulé, vypíchnout jak bylo skvělé závody, pár kuriozit a v posledních odstavcích zkritizujete závod, který se jel jako poslední, toho z Maďaska nevyjímaje.
            On někdo po Vás chce aby jste psal oslavné ódy? To jako nic mezi bezbřehou kritikou a nic ve zlém, ale v kontrastu se současností na minulost píšete oslavné ódy se železnou pravidelností, tak mezi tím nic jiného není?
            Není zač.

            + 25 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              Domnívám se, že debata týkající se nějakého problému by neměla být statistickým výčtem, ostatně není problém mi poslat kontakt a milerád vám pošlu seznam, abych tím nenafukoval zdejší debatu. To, že mé články mají stejnou kostru (což do důsledků není také pravda) je asi tím, že je píše stejný autor. Možná vám to přijde jako přežitek, ale je to v podstatě totéž, jako kdybyste chtěl po hudebnících, aby skákali ze stylu do stylu, měnili za každou cenu svůj projev, nebo spisovatelé, aby náhodou nepsali pořád stejný žánr, zkoušeli tu pohádky, tu horory, tu červenou knihovnu, tu poezii, jen aby proboha neměli stále stejnou kostru.
              Psaní oslavných ód po mě nikdo nechtěl, a pokud ano, měl by smůlu. Píšu tak, jak to považuji za přínosné těm, kteří to čtou. A pořád si myslím, že když se v současnosti objeví něco zajímavého, nemám problém to ocenit. Možná by vyznělo líp něco podobného - od roku 1996 jsme se v ME ve fotbale nedostali do finále, ale hráči teď jsou mnohem hezčí a krásněji běhají 03 03 03.

              + 21 / − 10

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                RoBertino, opět se nerozumíme.....nejde ani tak ani o kostru,jde o to že pod ní je pokaždé stejný závěr - a to že dnešní F1 je špatná. Prostě ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam“...

                + 23 / − 14

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  83.208.82.XXX
                  Opravdu si nerozumíme, protože kdybych F1 viděl jako špatnou a nenapravitelnou, dávno bych ji opustil. A Kartágo opravdu ničit nehodlám, pořád je v té staré dámě (nechť Tour de France promine, ale F1 má na podobný termín také nárok) plno krásy a atraktivnosti. Jen nebývá tak často vidět. 03

                  + 25 / − 14

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • ladys

                    ladys

                    178.23.219.XXX
                    Bohužel musím souhlasit s Alfredem, už jsem to chtěl napsat sám...
                    Prostě v každém článku je současnost prezentována převážně negativně.
                    A ono to tak ve skutečnosti není, závodění je pořád podobné a období dominance jsou z historie naprosto běžná a stále se opakující.
                    Všeobecná negativní nálada mi připadá i jako PR mašinérie RedBullu.
                    Možná za účelem snížení ceny, dost to nechápu od Ekla.
                    Mě osobně nejvíce vadí,že live timing není full zdarma, placené kanály s Richtrem sledovat ani nebudu(pokud by jenom překládali ze Sky udělali by lépe) a zbytečná negativní nálada

                    + 25 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama