DISKUZE K ČLÁNKU Analýza: Jak by fungovala kvalifikace při sčítání časů?

Kvalifikace na tisící způsob - po fiasku v Austrálii a podobném průběhu v Bahrajnu se ve čtvrtek uskuteční hlasování, ve kterém týmy budou rozhodovat o další podobně jízd určujících postavení na startu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza: Jak by fungovala kvalifikace při sčítání časů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 08.04.2016 00:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 7 lidí) 06.04.2016 13:56
F1 se snaží trhnout rekord v počtu zásadních změn… »
» skejpa (Hlasovali 5 lidé) 06.04.2016 14:32
Sčítání je taky pěkná kravina. Někdo se slabším… »
» Easy (Hlasovali 5 lidé) 06.04.2016 17:34
To s těmi pneumatikami jsem psal už dříve na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jarda

    Jarda

    192.168.90.XXX
    Proč jednoduše nedostanou všechny týmy 4 sady nepoužitých pneu dle svého výběru pro závod. Všechny ostatní po kvalifikaci vrátí. Tím nebudou mít důvod něco šetřit.
    A když už na počtu ujetých kol na té které sadě tolik záleží, tak proč místo písmenka v označení sady pneu není číslo s aktuálně odjetým počtem kol ?

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Jaky byl vlastne problem se predchozi formou kvalifikace? Kvyby jezdcum pridali navic gumy, ktere jsou urceny pouze a jen pro kvalifikaci, tak by se nestalo ani jednou, aby nekdo nevyjel a nezkusil si trat. Tak se to sice obcas stalo, hlavne, kdyz treba do Q3 postoupil nekdo "prekvapive" a bylo jasne, ze lepsi nez 10. proste nebude ani kdyby zajel sve nejlepsi kolo v zivote, ale jinak byla kvalda podle me napinava velice, kolikrat uz byly nervy, zda nejaky pilot vubec stihne najet do druheho stintu v casovem limitu a potom jsme videli i nekolik zlepseni nejlepsiho casu a kdyz si lidr z prvniho stintu najel jako posledni, tak bylo kolikrat napeti proste az do posledni vteriny. Stejne tak v Q1 i Q2 bojovali ostatni o svoji pozici a sanci na co nejlepsi misto a na trati bylo porad rusno.
    Absolutne nechapu, proc vlastne vubec pristoupili ke zmene formatu kvalifikace takhle na rychlo, bez nejake poradne analyzy, co to prinese. Byt to v normalni firme, tak za neco takoveho uz davno padaji hlavy. 17

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Ve sčítacím systému nevyjede na trať v Q3 polovina vozů !!! K nejlepšímu součtu časů se dostanete jedině přes dva stinty, kde zajedete vždy jedno rychlé kolo, ideálně vždy na nových gumách. Dvě extra rychlé kola za sebou ty dnešní papuče nevydrží, takže tudy cesta nevede. Takže z toho plyne odjet na dvou sadách celkem šest kol. Co tedy udělají jezdci, odsouzeni bojoval o nějaké páté až desáté místo? Nevyjedou a raději si pošetří dvě sady do závodu :D Nemluvě o tom, že ty čerstvé si už zničí, aby vůbec do Q3 postoupili, ty si mohou pošetřit jen mercedesy a možná Ferrari. Takže opět nedomyšlená věc.

    Pro změnu nesouhlasím, že by součtový systém byl nějak chaotický z hlediska přehlednosti součtu časů. Přece stačí, aby se vždy čas v daném kole na startu kola navázal na dosud nejlepší čas. A pak tam může být údaj nebo aspoň barevné odlišení jestli se jezdec v daném kole zlepšuje, oproti případným předchozím časům.

    Podle mého, žádný systém nezajistí, aby méně favorizování jezdci v Q3 hýřili aktivitou, pokud to bude za cenu, že si oproti jezdcům vypadnuvším již v Q2 zbytečně brousili závodní gumy.
    Jediné řešení pro aktivitu v kvalifikaci tedy musí být takové, na které jezdci nebudou doplácet v samotném závodě.
    Osobně bych se zaměřil na pravidla o přerozdělování gum, které znevýhodňují ty, kteří postoupí do dalších částí kvalifikace a ještě více ty, které se tam snaží více jezdit.
    Neznevýhodňoval bych v tomto směru ty, kteří postoupí do dalších částí kvalifikace ale naopak.

    Snížil bych počet sad gum, které dostanou všichni pro celou kvalifikaci a závod. Každému jezdci, který by postoupil do další části kvalifikace, bych přidal jednu další novou sadu.
    A pokud by splnil v Q3 limit dejme tomu 102% (nebo 103%) času vítěze (nebo třeba třetího) kvalifikace, tak bych si mohl po kvalifikaci tu nejojetější sadu vyměnit za novou. To aby se někomu slabšímu nevyplatilo šetřit gumy a raději sedět v garáži a vůbec nevyjet. Časový limit by je zase motivoval, aby dostali gumu navíc.Jen za to, že to nějak důstojně odjedou.

    Chci ještě napsat, že dnes v závodě jedou ti zezadu nejčastěji strategii postavenou na menším počtu zastávek a přitom mají nejvíce čerstvých gum k dispozici a ani je všechny nevyužijí a paradoxně je po závodě mohou vrátit neojeté. A naopak ti co byli v kvalifikaci nejvíc aktivní, musí jet více stintů na ojetých, což je samozřejmě nutí, maximálně šetřit gumy, pokud nemají šanci na nějaký větší progres v pořadí na startu. Tam je zakopaný pes, který nutí jezdce šetřit si gumy na závod a dělá kvalifikaci nudnou.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.233.XXX
      V podstatě by stačilo pro každou kvaldu vyčlenit 16 nejměkčích sad a ty rozdělit mezi auta postupující do Q3 - s tím, že jsou určeny výhradně pro Q3.

      Anebo ještě lépe - najet na můj oblíbený super pole system 13, každé auto zničí jenom jednu sadu a ta by se do závodních pneu vůbec nemusela započítávat.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        proc zvyhodnovat pouze ty z Q3. jsou tymy, ktere na Q3 proste nemaji vykon, tak at alespon muzou jet na plny knedlik celou svoji kvaldu a zaroven nemuseli spekulovat, kolik si nechat sad na zavod. Stejne tak v treninku dalsi sady navic, at maji vsichni duvod krouzit a nemuseli strategicky pocitat, kolik sad si musi jeste nechat. Misto 13 sad 20 a na trati bude v patek i v sobotu v prumeru 2x tolik aut nez dosud a v zavode nebudou muset piloti jezdit na pouzitych.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.138.XXX
          Nevím, jestli ti dobře rozumím; v čem by byly týmy postoupivší do Q3 zvýhodněné proti těm, co skončily v Q2?

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          86.49.47.XXX
          Musíš dát více gum těm, kteří odjedou více částí, jinak budou raději sedět v garáži. Samozřejmě neomezené množství by bylo ideální, ale zas jsem realisty. Můj návrh počítá se současným množstvím sad, tj. v průměru 13 sad suchých gum na víkend a vůz. Akorát vlastně chci ty nevyužité gumy těch nepostoupivších přesunout do vozů těch kteří odjedou všechny kvalifikační části. Na co je jezdci sedm sad pro závod, když jede pouze v Q1 a použije maximálně dvě sady a v závodě jede většinou na dva pity? Tzn. že v drtivé většině závodů vůbec nepoužije minimálně dvě sady. A jezdci, kteří se zúčastní všech částí kvaldy, pak svou aktivitu zaplatí tím, že v závodě musí jet na již použité sadě. Tohle je skutečný důvod, proč jezdci sedí v garáži místo, aby bojovali o co nejlepší pozici.

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      178.209.132.XXX
      To s těmi pneumatikami jsem psal už dříve na tomto fóru. Absolutně nechápu, proč se nezaměří na počty sad pro kvalifikaci a nezruší se omezení ohledně nasazení pneumatik do závodu. Místo toho, aby se řešil problém věcně a cíleně, neustále se provádí změny tam, kde nemají žádný smysl a jenom nabourávají to, co alespoň částečně funguje. Ve FIA už asi všem mozky doslova zezelenaly, když se takovým způsobem omezují počty sad pneumatik. A to nemluvě o počtu motorů na sezónu ap., což dle mého názoru náklady na pohonné jednotky spíše zvyšuje, než naopak (robustnější a trvanlivější konstrukce). Můj názor je ten, že v tom slavném "vedení" F1 neví pravá ruka, co dělá levá.....

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      proc pneu ubirat? Naopak pridat v kazde fazi 2 sady, at se muzou porvat co nejvic a stihnout klidne i 3-4 stinty podle narocnosti okruhu na cas na jedno kolo.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        86.49.47.XXX
        No někde jsem četl, že jedna sad gum stojí více jak 100.000 Kč. Když spotřebují 13 sad, tak je to na jeden vůz 1.3 mega x 22 jezdců a jsme skoro na 30 mega Kč na závodní víkend. A to je myslím můj podhodnocený odhad. Takže klidně jeden závod může stát jenom na gumách dva mega $. 21 závodů pak vyjde přes 40 mega $, což je na naše skoro miliarda. Tak asi nějaké omezení chápu, ale nemůže to být za cenu, že diváci koukají na to jak se jezdci váží místo, aby jezdili po dráze. Spíš mi jde o to, efektivně využít aktuální rozpočet, tak aby jezdci byli motivováni jezdit i v Q3 a měli k dispozici čerstvé gumy, aniž by si je museli šetřit pro závod. Ale když dnes nemají často ani jednu čerstvou sadu pro Q3 a ještě je musí použít v závodě, to je na palici, když ten kdo hned vypadne, po závodě vrací nepoužité gumy.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Sčítání je taky pěkná kravina. Někdo se slabším autem zajede jedno top kolo, má šanci a někdo se silnějším autem stačí aby zajel dvě průměrná kola a stejně ho porazí. Podle mě je to ještě větší kravina než to, co je teď. Do letoška jsem si vůbec neuvědomoval, jak byla stará kvalifikace krásná :))

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.70.XXX
    F1 se snaží trhnout rekord v počtu zásadních změn v pravidlech za jednotku času. Až mi hlava nebere, kolik z těch úprav se upeklo narychlo jenom proto, že jeden tým nebo jezdec měli dobrou sezónu... Mně osobně se nezamlouvá neustálá snaha spojovat kvalifikaci se strategií do závodu. Kvalda má být o rychlosti a tečka. A místo podpory její existence hází "vedení" pilotům klacky pod nohy pneumatikami, jako by se jednalo o nedostatkové zboží...

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama