DISKUZE K ČLÁNKU Formule 1 je neprodejný produkt, tvrdí šéf Silverstoneu

Šéf závodního okruhu ležícího v Northamptonshire si nebral servítky a šel ještě dál. Bernie Ecclestoneovi řekl, že celý seriál Grand Prix nestojí za víc než ostřejší výraz pro trus. Vedou ho k tomu především zkušenosti z posledních závodů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Formule 1 je neprodejný produkt, tvrdí šéf Silverstoneu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 08.10.2015 16:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 08.10.2015 10:04
To nevydělání souvisí s cenou vstupenek. Podle… »
» Fanda.LH (Hlasovalo 9 lidí) 08.10.2015 09:45
Absolutně neobhajitelné je, že je VC vyprodaná a… »
» MrWashek (Hlasovalo 9 lidí) 08.10.2015 10:28
Pro mě spíš vyvstala otázka, jestli není poplatek… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ludaf1

    ludaf1

    193.179.111.XXX
    Vedeni asociace co ma na starost poradani zavodu chce stale vice penez jak na vstupnem tak po stajich.Jak prijdou s napadem sporeni tak to privede polovinu staji skoro k bankrotu.Trochu mi to pripomina nase urady,jen plate a mi budem skrtat.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Nene tak to není... Bernie pumpuje pořadatele co to dá, stejně jako TV společnosti apod... Faktem je, že samotný balík si přerozděluje i s týmy... Proto týmy ani jezdci nikdy neprotestují, maximálně něco utrousí... Vem si, že letos nebyla VC Německa... Německo je ekonomicky nejsilnější země v Evropě, má v F1 3 piloty (Pravda, bývalo to i podstatně vyšší číslo), mistrovský tým, který je současně dodavatelem motorů pro další 3 týmy...

      Nebyl kolem toho žádný rozruch... Jen diplomatické kecy. Přitom motivace se tam objevit, musela být pro každý tým, dodavatele motorů i každého pilota, extrémní...

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000914

    uzivatel000914

    77.242.90.XXX
    "Jak je to dlouho, kdy byl u týmu technický ředitel důležitější než pilot? Abychom brzy nemuseli hodit ručník do ringu a hledat jinou zábavu"

    Tohle je přeloženo úplně naopak. Allen říká tohle:

    "Jak dlouho vlastně bude trvat, než budeme na stupínky vítězů stavět technické ředitele místo jezdců? To potom můžeme hodit ručník do ringu a jít si hledat jinou zábavu"

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    78.102.41.XXX
    Absolutně neobhajitelné je, že je VC vyprodaná a stejně si na sebe nevydělá... Se závoděním od čáry k čáře to nemá co dělat... Jsou to formule a ne motorky, které bych taky neidealizoval...

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To nevydělání souvisí s cenou vstupenek. Podle Bernieho je asi jejich cena nízká, jenže pokud se zvýší cena vstupenek, určitá část diváků se na závod vykašle a výsledkem může být paradoxně nižší zisk než při nižší ceně vstupenek. A s těmi motorkami bych to taky neporovnával. Sice se tam někdy vícekrát vystřídají jezdci na čele, ale podle mě šanci na vítězství má taky jenom pár jezdců, jako ve formuli jedna.

      + 10 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        Jak se píše v předchozím článku, na nějž je tady odkaz, GP Velké Británie nemá státní podporu, takže si na sebe musí vydělat z reklam, vstupného a podobně. Ani mně se srovnání s MotoGP moc nelíbí, je to docela jiný styl závodů, i když to lidé rádi dělávají.

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Já mám takový pocit, že to jeho vyjádření vzniklo pod vlivem frustrace, že Velká cena Anglie byla vyprodána a přitom jsou ve ztrátě. To člověk občas ve vzteku plácne něco, co by při klidné mysli nikdy neřekl. I když nepoužil dobré přirovnání, v principu má pravdu.

          + 5 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        78.102.41.XXX
        Tomu se říká tržní cena...

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • MrWashek

      MrWashek

      89.24.200.XXX
      Pro mě spíš vyvstala otázka, jestli není poplatek za pořádání VC přemrštěný. Pravděpodobně je, ale to bude tím, že je Bernie tak trochu nenažraný, který ihned prodá závod tomu, kdo nejvíc zaplatí.

      Pro srovnání, VC Británie v MotoGP stojí Silverstone 9,5M USD, VC Británie v F1 stojí 26 až 60M USD v desetiletém horizontu (kontrakt poplatek ročně navyšuje). Takže jestli chtějí pořádat VC, musí oholit lidi nebo se dohodnout s FOM.

      + 9 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        To s tím poplatkem taknějak vyplývá z příspěvku FandyLH. Odvody Berniemu jsou tak vysoké, že VC je ve ztrátě. Průser je v tom, že Berniemu je dneska fuk, kde se formule jedna pojede, hlavně když se na tom narýžuje. Naštěstí počet těch nových destinací není nekonečný, takže asi nezažijeme, že by skončily všechny tradiční velké ceny, protože se musí jet Velká cena Sahary a Severního pólu, ale i tak mě stávající stav se.e.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          dalším problémem, je to, že okruh nesmí mít žádnou vlastní reklamu, všechno je to eklákovo, takže příjem z reklamy je pro okruh taky nulový, zbývají vážně jen ty vstupenky...

          + 4 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            A asi i pronájem ploch pro prodejce občerstvení a suvenýrů, ale to žádná pecka rozhodně nebude.

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • MrWashek

            MrWashek

            89.24.200.XXX
            Vstupenky na VC Británie se pohybují od 139 do 450 liber. Když budeme počítat mediánovou cenu vstupneky 458 USD (299 GPB), tak by při vyprodaném okruhu (150000 vstupenek) byly tržby ze vstupenek cca 68,81M USD (57,34M bez DPH).

            Okruh zaměstnává cca 5500 zaměstnanců na týden. Podle průměrné mzdy v Británii by stál jeden člověk 671 USD na týden. 3,69M náklady na lidi. To je zkreslené, mzdy budou vyšší a ty lidi budou mít pravděpodobně z 60% plný úvazek. Nemám v ruce účetní knihu pořadatele :)

            Každý návštěvník údajně utratí každý den 68 USD, vyprodanej okruh tedy cca 10,17M USD denně (neuvádí jestli to jsou tržby vč. DPH). Odhadem, jestli prodávají jídlo, pití, služby atd. s 30% hrubou marží, půjde okruhu tak 7-10% z celkových tržeb jako poplatky za stánky. Takže 3M USD extra příjem za pátek, sobotu a neděli.

            57,34-26-3,69+3=30,65. Takže jim zůstane z tržeb 30,65M USD v prvním roce a -3,35M USD v poslední roce kontraktu, které musí zdanit. V tomhle výpočtu chybí asi milion dalších nákladů (náklady na techniku, elektriku, pohonné hmoty, propagaci atd.) - odhadem 5-7M USD za ten týden co se VC pořádá.

            Z toho člověk pochopí, proč to nechtějí dělat. Kdyby si FOM řekla o 20-25M USD ročně za pořádání, tak se to dá udržet, vstupenky budou levnější (pochybuju, že to budou 10 let vyprodávat, vzhledem k tomu že budou cenu zvyšovat).

            + 6 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.141.XXX
              Ono se počítá s tím, že ten schodek pokryje správa regionu, protože na těch 150000 lidech se napakují taky místní podnikatelé mimo areál okruhu.
              Pokud se region neangažuje a žádnou dotaci nepřihraje, je to samozřejmě pro okruh blbý, protože sami to nemají šanci utáhnout.

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        78.102.41.XXX
        V F1 se točí větší peníze, má i větší sledovanost...

        Nicméně MotoGP jdou na to dobře, před pár lety byly v pořádném úpadku a dostali se z toho... Na druhou stranu, těžko si představit, že někdy trumfnou F1... Motorky budou vždy spíše okrajovou záležitostí...

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.141.XXX
          Moto GP možná jde nahoru, ale hodně pomalu.
          Vlastně je v tuhle chvíli podstatně předvídatelnější, než F1. Když koukneš na tabulku výsledků, v GP je mnohem menší rozptyl výsledků. V zásadě každý jezdec dojede každý závod na podobné pozici, a to nejen na špici, ale i v hloubi pole (do očí bijící jsou mimo špičku třeba Smith, Petrucci, P. Espargaro atd atd.
          V F1 to až takhle extrémní není.

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama