DISKUZE K ČLÁNKU Formule 1 je neprodejný produkt, tvrdí šéf Silverstoneu
Šéf závodního okruhu ležícího v Northamptonshire si nebral servítky a šel ještě dál. Bernie Ecclestoneovi řekl, že celý seriál Grand Prix nestojí za víc než ostřejší výraz pro trus. Vedou ho k tomu především zkušenosti z posledních závodů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Formule 1 je neprodejný produkt, tvrdí šéf Silverstoneu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
12:22 08.10.2015 78.102.41.XXXNene tak to není... Bernie pumpuje pořadatele co to dá, stejně jako TV společnosti apod... Faktem je, že samotný balík si přerozděluje i s týmy... Proto týmy ani jezdci nikdy neprotestují, maximálně něco utrousí... Vem si, že letos nebyla VC Německa... Německo je ekonomicky nejsilnější země v Evropě, má v F1 3 piloty (Pravda, bývalo to i podstatně vyšší číslo), mistrovský tým, který je současně dodavatelem motorů pro další 3 týmy...
Nebyl kolem toho žádný rozruch... Jen diplomatické kecy. Přitom motivace se tam objevit, musela být pro každý tým, dodavatele motorů i každého pilota, extrémní...
-
-
uzivatel000914
10:21 08.10.2015 77.242.90.XXX"Jak je to dlouho, kdy byl u týmu technický ředitel důležitější než pilot? Abychom brzy nemuseli hodit ručník do ringu a hledat jinou zábavu"
Tohle je přeloženo úplně naopak. Allen říká tohle:
"Jak dlouho vlastně bude trvat, než budeme na stupínky vítězů stavět technické ředitele místo jezdců? To potom můžeme hodit ručník do ringu a jít si hledat jinou zábavu" -
-
Pepan
10:04 08.10.2015 89.24.157.XXXTo nevydělání souvisí s cenou vstupenek. Podle Bernieho je asi jejich cena nízká, jenže pokud se zvýší cena vstupenek, určitá část diváků se na závod vykašle a výsledkem může být paradoxně nižší zisk než při nižší ceně vstupenek. A s těmi motorkami bych to taky neporovnával. Sice se tam někdy vícekrát vystřídají jezdci na čele, ale podle mě šanci na vítězství má taky jenom pár jezdců, jako ve formuli jedna.-
RoBertino
10:46 08.10.2015 83.208.82.XXXJak se píše v předchozím článku, na nějž je tady odkaz, GP Velké Británie nemá státní podporu, takže si na sebe musí vydělat z reklam, vstupného a podobně. Ani mně se srovnání s MotoGP moc nelíbí, je to docela jiný styl závodů, i když to lidé rádi dělávají.-
Pepan
10:57 08.10.2015 89.24.157.XXXJá mám takový pocit, že to jeho vyjádření vzniklo pod vlivem frustrace, že Velká cena Anglie byla vyprodána a přitom jsou ve ztrátě. To člověk občas ve vzteku plácne něco, co by při klidné mysli nikdy neřekl. I když nepoužil dobré přirovnání, v principu má pravdu.
-
-
-
MrWashek
10:28 08.10.2015 89.24.200.XXXPro mě spíš vyvstala otázka, jestli není poplatek za pořádání VC přemrštěný. Pravděpodobně je, ale to bude tím, že je Bernie tak trochu nenažraný, který ihned prodá závod tomu, kdo nejvíc zaplatí.
Pro srovnání, VC Británie v MotoGP stojí Silverstone 9,5M USD, VC Británie v F1 stojí 26 až 60M USD v desetiletém horizontu (kontrakt poplatek ročně navyšuje). Takže jestli chtějí pořádat VC, musí oholit lidi nebo se dohodnout s FOM.-
Pepan
10:52 08.10.2015 89.24.157.XXXTo s tím poplatkem taknějak vyplývá z příspěvku FandyLH. Odvody Berniemu jsou tak vysoké, že VC je ve ztrátě. Průser je v tom, že Berniemu je dneska fuk, kde se formule jedna pojede, hlavně když se na tom narýžuje. Naštěstí počet těch nových destinací není nekonečný, takže asi nezažijeme, že by skončily všechny tradiční velké ceny, protože se musí jet Velká cena Sahary a Severního pólu, ale i tak mě stávající stav se.e.-
-
MrWashek
14:51 08.10.2015 89.24.200.XXXVstupenky na VC Británie se pohybují od 139 do 450 liber. Když budeme počítat mediánovou cenu vstupneky 458 USD (299 GPB), tak by při vyprodaném okruhu (150000 vstupenek) byly tržby ze vstupenek cca 68,81M USD (57,34M bez DPH).
Okruh zaměstnává cca 5500 zaměstnanců na týden. Podle průměrné mzdy v Británii by stál jeden člověk 671 USD na týden. 3,69M náklady na lidi. To je zkreslené, mzdy budou vyšší a ty lidi budou mít pravděpodobně z 60% plný úvazek. Nemám v ruce účetní knihu pořadatele :)
Každý návštěvník údajně utratí každý den 68 USD, vyprodanej okruh tedy cca 10,17M USD denně (neuvádí jestli to jsou tržby vč. DPH). Odhadem, jestli prodávají jídlo, pití, služby atd. s 30% hrubou marží, půjde okruhu tak 7-10% z celkových tržeb jako poplatky za stánky. Takže 3M USD extra příjem za pátek, sobotu a neděli.
57,34-26-3,69+3=30,65. Takže jim zůstane z tržeb 30,65M USD v prvním roce a -3,35M USD v poslední roce kontraktu, které musí zdanit. V tomhle výpočtu chybí asi milion dalších nákladů (náklady na techniku, elektriku, pohonné hmoty, propagaci atd.) - odhadem 5-7M USD za ten týden co se VC pořádá.
Z toho člověk pochopí, proč to nechtějí dělat. Kdyby si FOM řekla o 20-25M USD ročně za pořádání, tak se to dá udržet, vstupenky budou levnější (pochybuju, že to budou 10 let vyprodávat, vzhledem k tomu že budou cenu zvyšovat).-
rock
15:38 08.10.2015 37.188.141.XXXOno se počítá s tím, že ten schodek pokryje správa regionu, protože na těch 150000 lidech se napakují taky místní podnikatelé mimo areál okruhu.
Pokud se region neangažuje a žádnou dotaci nepřihraje, je to samozřejmě pro okruh blbý, protože sami to nemají šanci utáhnout.
-
-
-
Fanda.LH
13:55 08.10.2015 78.102.41.XXXV F1 se točí větší peníze, má i větší sledovanost...
Nicméně MotoGP jdou na to dobře, před pár lety byly v pořádném úpadku a dostali se z toho... Na druhou stranu, těžko si představit, že někdy trumfnou F1... Motorky budou vždy spíše okrajovou záležitostí...-
rock
16:03 08.10.2015 37.188.141.XXXMoto GP možná jde nahoru, ale hodně pomalu.
Vlastně je v tuhle chvíli podstatně předvídatelnější, než F1. Když koukneš na tabulku výsledků, v GP je mnohem menší rozptyl výsledků. V zásadě každý jezdec dojede každý závod na podobné pozici, a to nejen na špici, ale i v hloubi pole (do očí bijící jsou mimo špičku třeba Smith, Petrucci, P. Espargaro atd atd.
V F1 to až takhle extrémní není.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek