DISKUZE K ČLÁNKU Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno

V historii Formule 1 najdeme řadu spojení týmů se sponzory a auta s barevnými kombinacemi či zbarvením, které zaujalo a které si fanoušci pamatují dodnes. Zde se můžete podívat na pár z nich.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kultovní zbarvení vozů F1: Když sponzor není pouze jméno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 04.03.2014 14:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 8 lidí) 03.03.2014 19:24
hezký článek JŠ, nechceš se spojit s RoBertinem… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 8 lidí) 03.03.2014 20:32
williams Byl svého času zeleno bílý když… »
» Pavel A. (Hlasovalo 7 lidí) 03.03.2014 17:45
Ferrari 1964 a homologace Jen malá nepřesnost -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Tyhle články mám rád Nádherný článek. Už když jsem si přečetl nadpis, tipoval jsem RoBertina. Ale ani Janou Šrámkovou jsem nebyl překvapen.01
    V diskuzi jste doplnili úmyslně, či neúmyslně opomenuté alternativy zbarvení týmů dokonale. Bylo by ale docela zajimavé připomenout i "netradiční" zbarvení. Možná si o těchto alternativách přečteme v chystaném článku od RoBertina. Mám na mysli např. Benetton a vlajky, RedBull a fotky, Ferrari a černý nos, Ligier a modifikovaný nápis Gitanes přes celé auto... Nebo případy, kdy majitelé neměli hlavního sponzora a nastoupili do sezóny s vlastním zbarvením (BRM-Stanley, Hesketh, Brawn...).
    Možná, že by ještě stálo za to připomenout žlutočerné Renaulty a zelené Jaguáry. Ale těch týmů a zbarvení bylo za ta léta spousta. Tak že takovýto "krátký" článek nemá šanci všechny kombinace pojmout. Ale téma je to výborné a vzpomínání nádherné.11

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, farby a ich kombinácia,... ...je veľmi dôležitá, aby auto vyzeralo pekne, hneď na seba upozornilo divákov a fanúšikov a boli s tým spokojní aj sponzori. Preto je fajn, že Williams bude bohatší o farby Martini, ktoré rozohrajú tú fádnu modrú a tak celý voz o niečo oživia a zviditeľnia, najme pri nočnom závode. 01

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Červená barva Ferrari se během doby změnila z původní roso corsa přes roso Marlboro do dnešní roso scuderia.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr P.

    Petr P.

    88.100.30.XXX
    Je hezké,že se vůbec někdo zajímá i o historii tohoto krásného sportu.Co se barev týče,nezapomínejme na modrý Tyrrell-Elf,nebo zlaté Arrows-Warsteiner,žluté ATS,černé Shadow-UOP..atd.Jinak článek docela pěkný ale mohl jít více do podrobností.A trochu ty údaje o Williamsu skřípou..Ale i tak díky.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    williams Byl svého času zeleno bílý když dostával peníze od arabů

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.102.21.XXX
    Pěkný článek... 01
    Mě se vždycky líbilo když tým prezentoval svého hlavního sponzora a auto bylo vyvedeno v jeho barvách.

    Pravda, nejčastěji se tak stalo v případě cigaretových výrobců.

    Dnes při ofiko zákazu propagace tabákových společností máme vlatně jen limonádové Redbully, Ferrari si jakž takž drží tu tradiční červenou a Mercedes se oblékl do své "tradiční" stříbrné...

    Až letos uvidíme jak se s takovým "tradičním" lakováním popere Williams, v barvách Martini může vypadat skvěle.

    Z historie bych vypíchl možná Williams který dlouho jezdil v podle mě velmi pěkné a pro něj možná "tradiční" kombinaci bílo-modro-žluté s dominantními nápisy Canon...a rozhodně za vzpomenutí stojí jeho zelenobílá variace s arabskými sponzory.

    Jinak bychom našli mnohem víc barevně vydařených počinů (samozdřejmě v barvách hlavního sponzora), což takhle legendární Tyrrel v modrých barvách s nápisy ELF? A nebo Arrows v bílo-oranžové kombinaci Ragno - Beta? Nebo černý Shadow s nápisy UOP? A co takový ATS v žlutých barvách německého výrobce litých disků?

    Lotus s JPS byl vzpomenut, možná by ještě patřilo vzpomenout na Golf Leaf Team Lotus...

    Inu krásné je to vzpomínání...04

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Ono by toho bylo víc - třeba velice zajímavé vozy BRM také v barvách Marlboro, žluté lotusy coby Camel nebo Tyrrelly a la pračka Candy. A vzpomenete si na rok 1976? First National City Bank hned u dvou týmů - pravidelně Penske a občas March, tedy především Petersonův. Pak je třeba taky připomínat fakt, že někteří piloti díky svým osobním sponzorům podporovali své stáje, Brambilla a Beta Utensili nebo Bella Lella Lombardi a Lavazza jsou zářným příkladem. Mimochodem Shadow a UOP jsem zmínil níže.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        176.74.136.XXX
        Hele ale Mc Laren nešel rovnou do Bora, nejdřív byl Yardley (což taky přebral BRM)

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          McLaren a BRM Ty dva týmy si to hezky předávaly. BRM uzavřel smlouvu s Yardleyem po GP JAR, ale už pro rok 1972 měl uzavřenou smlouvu s Marlborem. Byli přeci jenom štědřejší. Jenže za dva roky udělali jen jediný kloudný výsledek (Monaco 1972 - bylo to mimochodem vůbec poslední vítězství BRM) a tehdejší manažer Marlbora Patrick Duffeler se ohlížel po někom lepším. Byla z toho pěkná bitka mezi Mayerem a Ecclestonem. Yardley byl de facto vyšachován (McLaren mu ale musel připravit druhý tým, jezdil tam Hailwood) a BRM zachraňovali Francouzi, jmenovitě Motul. Já už na tohle téma něco chystám...

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ligier

            Ligier

            176.74.136.XXX
            Super, rád si počtu, Yardley Mc Laren někdy nasazoval i dva vozy ne? Jezdil ho i Revson a Jody? Už mám ale slabší paměť,t o možná byl rok 1973 ato Marlboro bylo u BRM, jasně, 74 jezdil Jody Elf :-)
            A tuším, že v nějaké GP 1978 jezdil Lotus sice černozlatý ale s nápisy Olympus...
            Měl jsme model plastikový černé rakve a strašně mne štvalo, že dekály byly na Olympus :-D

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              83.208.82.XXX
              McLaren 1973 Stabilní jezdecká sestava u Team Yardley McLaren v roce 1973 byli Denny Hulme a Peter Revson. Jody dostal třetí vůz (a byl to první případ, kdy měl pilot na svém autě startovní číslo 0 - v posledních dvou zámořských závodech) na pět závodů, blýskl se především ve Francii, kde dlouho vedl a Emmo ho při snaze předjet vyrazil z trati. Navíc se u McLarenu objevil i Ickx, když bylo jeho Ferrari výkonnostně pod psa - byl třetí v Německu.
              Olympus z počátku roku 1978 podporoval Britku Divinu Galicu u Heskethu, posléze i Dereka Dalyho, který ji vystřídal, ale pak zjistil, že tým je na dně a zrušil smlouvu, dále pokračoval u Lotusu, smlouva byla uzavřená ke GP Španělska. A po roce 1978 přešli Japonci (Olympus je firma na fotopřístroje, to ale asi většina ví) k Wolfu.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Mimochodem, přesně před 42 lety - 4. března 1972 - Denny Hulme s McLarenem M19A vyhrál Velkou cenu Jižní Afriky - foto:
                [odkaz na stránku]

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.102.21.XXX
        Tak zajímavých lakování vozů F1 v barvách sponzorů je mnohem víc, já jsme psal z hlavy jen na co jsem si vzpomněl...

        Třeba First national city tuším měl Tyrrel na tý šetikolce...

        A March měl pěkný modrozelený lakování se sponzorem Leyton House který postavil Newey. Ten model z roku 1988 měl osmiválec Judd (kterej trpěl řadou problémů, především co se chlazení týče), ale Ivan Capelli s Mauricio Gugelminem s ním jezdili po čertech rychle.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    hezký článek JŠ, nechceš se spojit s RoBertinem a udělat "full" verzi (složitější, s více materiály, méně čtenou, avšak fanoušky více oceněnou)? Aktuální se velmi dobře čte, a díky za to, ale něco komplexnějšího o "firemních barvách" bych si taktéž rád přečetl. "Just a thought..."

    Musím se přiznat, určitě i díky (spíše "hlavně díky") McLarenu 1999, byla moje první krabka West Light. Jedna z největších blbostí mého života. 17

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    83.208.107.XXX
    Hezký článek, jen si myslím, že místo věty
    "Ferrari se svými šestnáci tituly v poháru konstruktérů patří k nejúspěšnějším týmům historie F1..."
    by byla výstižnější (lepší) formulace
    "Ferrari, se svými šestnácti tituly v poháru konstruktérů, je nejúspěšnějším týmem historie F1..." 03 A klidně i bez těch čárek 04

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.177.148.XXX
      No příteli, ono se na to dívat různě. V absolutním počtu máš samozřejmě pravdu, ale když to srovnáme například s počtem startů a počtem vítězství jsou tu úspěšnější týmy.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        83.208.107.XXX
        To ano, amigo, ale to nejsou směrodatné ukazatele. To by pak byl, řekněme již od roku 2012 (počítat to nebudu), nejúspěšnějším týmem Red Bull, což by byl z historického hlediska nesmysl (byl by Hamilton v případě titulu v roce 2007 nejúspěšnějším pilotem historie?). Každopádně i tak má Ferrari i v Tebou zmíněných ukazatelích (počet vítězství nebo titulů v poměru k počtu startů) navrch před tradičními úspěšnými týmy jako McLaren, Williams nebo Lotus, pokud Ti šlo o srovnání s těmito týmy 04
        Nicméně nežijme v historii, snad letos zvládnou ty statistiky ještě vylepšit 04 Forza Ferrari 21

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.177.148.XXX
          Jenom pro informaci:

          Fer 1883 startů 221 vítězství 11.7%
          McL 1458 startů 175 vítězství 12,0%
          RB 332 startů 47 vítězství 14,2%

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama