DISKUZE K ČLÁNKU Priestley o spolupráci s Räikkönenem i atmosféře v McLarenu v roce 2007
Mark Priestley pracoval deset let (1999-2009) jako mechanik McLarenu. Pro f1weekly podcast popsal své zážitky, začátky ve Formuli 1, spolupráci s jezdci jako Häikkinen, Räikkönen, Hamilton či Alonso, i atmosféru v týmu během dobrých i zlých časů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Priestley o spolupráci s Räikkönenem i atmosféře v McLarenu v roce 2007
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 8 lidí)
19.06.2012 12:48
Ron Dennis Velmi si vážím Rona Dennise, že se… »
» uzivatel001000
(Hlasovalo 6 lidí)
19.06.2012 13:17
No ono zajistit rovné podmínky asi není úplně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
20:38 20.06.2012 93.99.142.XXXTo co se dělo v Mclarenu je naprosto jasný.Hamiltonuj otec tam podamazal celý vedení a to mělo za následek,že Alonso bojoval proti celému Mcl.Viz Alonsovi před závodem upravovali vůz bez informování Fernanda.Hamilton natestoval na novém typu pneumatik snad 50x víc než Alonso,který jezdil v Renaultu úplně s jiným typem pneumatik a jak všichni víme aerodinamika a pneumatiky hrají v F1 velkou roli.To že měl Hamilton dřív k dispozici vylepšení vozu než Alonso je asi taky je náhoda.Že pak Alonsovi ruply nervy není se čemu divit,když protekční bubák měl na své straně celý MCL.Hamilton byl uměle vypěstován žádný talent tam není ostatně tak to ale chodí,vlivní rodiče dělaljí vlivné děti viz Antony Hamilton největší protekce v F1. -
-
uzivatel001051
14:28 19.06.2012 46.13.248.XXXJaponsko 2005 Článek mě donutil si pustit onu VC Japonska a rozhodně nelituji! Je krásné si takové okamžiky připomenout!!! -
uzivatel001000
12:48 19.06.2012 83.240.120.XXXRon Dennis Velmi si vážím Rona Dennise, že se rozhodl neupřednostnit Alonsa před Hamiltonem. Težko říct, kdy byl postaven před toto rozhodnutí, zda už věděl, že budou mimo boj o pohár konstruktérů nebo ne, každopádně jsem rád, že se rozhodl tak, jak se rozhodl.
Ani si nedokážu představit jak by to teď vypadalo, kdyby se rozhodl jinak...-
odin
13:05 19.06.2012 77.240.96.XXXOsobně si myslím, že to Ron Dennis nezvládl. Nejde o to, že by měl někoho upřednostnit, ale o zajištění rovných a férových podmínek pro oba. Což (alespoň dle mých informací z té doby) Dennis nezvládl. Válku mezi piloty McLarenu tehdá rozpoutal Hamilton a Alonsova odplata byla pro tým zničující a ani k titulu v jednotlivcích to pak nevedlo.-
uzivatel001000
13:17 19.06.2012 83.240.120.XXXNo ono zajistit rovné podmínky asi není úplně jednoduché. Pokud se na závod podaří vyrobit pouze jeden kus nějaké novinky, je otázkou jak ji použít, aby to bylo rovné pro oba. Tím ale nechci říct, že k tomu docházelo. Popravdě řečeno už si příliš nevzpomínám co tam bylo za spory. Matně vzpomínám na tu špionáž, vím, že došlo k něčemu v pitu při kvalifikaci, ale detaily už bohužel nedávám. Takže pokud mi trochu připomeneš, budu rád.
Nicméně stále si myslím, že pokud by se Dennis rozhodl jinak, mohlo to významným způsobem ovlivnit kariéry obou jezdců. Ale když se nad tím člověk zamyslí znovu, zjistí, že i to rozhodnutí, které padlo, do značné míry kariéry obou pilotů změnilo také...-
odin
16:26 19.06.2012 77.240.96.XXXPokud si matně vzpomínám (detaily už nedávám též, musel bych někde lovit), tak McLarenu se povedlo "mistrovské" auto a tak byla mezi oběma piloty dohoda, že se budou střídat (co se týče strategií v kvaldě a možnosti zajetí nejrychlejšího kola). Což mělo vliv na množství paliva pro závod. Hamilton to přestal respektovat (buď v Maďarsku, nebo o závod dřív,či později?) Za to Alonso při posledním pitu před koncem kvaldy zůstal déle u mechaniků a Lewis nemohl včas přezout a zajet měřené kolo. Po skončení Hamilton prásknul Alonsa, že to udělal schválně (což také nejspíš udělal) a ten dostal penalizaci 10 míst na startu. Alonso chtěl po Dennisovi, aby zajistil napříště respektování týmových dohod ze strany Lewise, což se nezdařilo a vypukla "válka pilotů", která vyústila v prozrazení špionážní aféry.
Omlouvám se za nepřesnosti, je to už 5 let a lovím to z paměti, ale jsem schopen to dohledat.
Jinak s tebou celkem souhlasím. Osobně si ale myslím, že měli Hamíkovi nechat více času na aklimatizaci v F1 a nehrnout ho za titulem. Podel mne se měl nejprve naučit "prohrávat" v nějakém průměrném týmu a po pár letech si ho mohli stáhnout do McLarenu. Byl by určitě mnohem lepší a hlavně psychicky odolnější. To jen k tvé poznámce o ovlivnění kariér pilotů.-
bigi25
18:45 23.06.2012 78.136.152.XXXOpět má pravdu Odin, první sezona v horší stáji by mu jen prospěla. Od začátku svý kariéry v motokárách seděl každou sezonu vždy jen v dominantním autě (samozřejmě nepočítám šampionáty, kde se jede v identických monopostech) a všude byl nejlepší (to potvrzuje jeho talent), ale nikdy se nemusel vyrovnávat se situací, kdy se nedaří - to mu v mentálním růstu a psychické odolnosti rozhodně neprospělo - proto byl ve F1 po roce 2008 totálně psychicky v prdce. A správnej manažer by mu "dopřál" pár závodů v nějakým šrotu, aby se mohl poprat s neúspěchem, což by ho psychicky zocelilo.
Většina z vás tady pyskuje, že Vettel neumí jezdit, pokud nemá bezkonkurenční RedBull a poleposition, ale on dokázal vyhrát v ToroRosso a tam ukázal, že má na RedBull - tohle Hamilton do roku 2008 nikdy nepředvedl, protože ani neměl šanci to zkusit. Samozřejmě dneska už víme, že se dokáže poprat i s méně konkurenceschopným autem, ale toho trápení, co zažil. Tolik moje odpověď Zetovi -
zeto
21:10 20.06.2012 109.80.92.XXXTak o tom, že by Ham Ala prásknul, slyším poprvé. Pokud já vím, bylo to v přímém přenosu a FIA to začala vyšetřovat sama od sebe. To zaprvé. A zadruhé - nechápu, proč by měl jezdec, který má očividně schopnosti na titul, měl tuhle šanci dobrovolně pustit a jít zkoušet do horšího týmu. To jsou prostě nesmysly. A že mám pravdu dokazují právě první roky LH v F1.-
odin
22:25 20.06.2012 77.240.96.XXXObávám se, že právě první roky LH v F1 dokázaly, že pravdu příliš nemáš. Pokud opravdu poctivě zanalizuješ jednotlivé sezóny LH až doposud, zjistíš, že Hamík vždy skvěle začal a dosti bídně končil. A jestliže tvrdíš, že na to má jezdecky (což já nepopírám), tak se musíš nutně ptát, proč jeho výkony nebyly konzistentní od začátku do konce? Proč najednou neuměl řadit rychlostní stupně, proč dělal chyby a měl problémy udržet bodový náskok v konci sezóny? A to platí i pro sezónu 2008, kdy byl mistr světa!!! Tak se nad těmi nesmysly nejprve zamysli, než je tu začneš vypouštět. -
odin
07:48 21.06.2012 77.240.96.XXXA k přímému přenosu: Nikdy FIA sama od sebe nevyšetřuje nepovedené zastávky v boxech u jednoho týmu. Jak mohli vědět, že Alonso neměl nějaké problémy (zhaslý motor, problémy se zařazením rychl. stupně atd.)? Kdybys sledoval ten přímý přenos, nebo lépe, přímý přenos z následného závodu, doslechl by ses o tom. Krom jiného lze si o tom i přečíst. Bohužel vy pravověrní fanoušci jednotlivých pilotů (Schumacherů a Hamiltonů především), si vybíráte ze všech informací pouze ty, které se vám hodí. Ostatní ignorujete jakoby se nikdy nestaly. A pak události ještě převrátíte ve prospěch svých miláčků a soupeřům nasadíte psí hlavu. Když vám někdo napíše pravdu, vztekáte se a dáváte mínusy
-
-
-
-
Nasir
15:06 19.06.2012 188.175.176.XXXSouhlas. Především žádný týmový šéf si nemůže dovolit tvrdit, že bojuje proti svému jezdci - to je důkaz, že svou práci absolutně nezvládl. Protože ať už si jezdec a šéf řekli něco špatného, pořád chce jezdec závodit a vyhrát za šéfův tým a mohou se domluvit jako profesionálové.
Kimi byl u Ferrari v roce 2007 nový (podobně jako Hamilton u Meku) a Massa určitě doufal, že bude moci bojovat o titul, když Schumi odešel. Bojovali o něj oba, nakonec měl Kimi o něco lepší výsledky a tým vsadil na něj, Massa se musel přizpůsobit. Todt jako šéf to ukočíroval, Ferrari vyhrálo titul a zaslouženě, protože bojovalo daleko víc jako tým. Proč svůj tým nezvládl ukočírovat pan Dennis a jeho manažeři? Oba jeho jezdci bojovali o titul, ale začali si dělat naschvály, když sezóna byla ještě otevřená. Proto, že Hamilton nevěřil týmové strategii v Monaku? To měl být takový problém?
Myslím, že hlavním viníkem je nakonec právě vedení McLarenu, které své jezdce nezvládlo a neukočírovalo včas, když měli nějaké pochyby o tom, co se děje v týmu. A velký vliv na to mohl mít Hamiltonův otec, který zřejmě vyvíjel na Dennise velký tlak ve prospěch svého kluka. Nezdá se mi, že by Dennis nezvládl mladého Hamiltona, ale jeho otec mu asi trochu přerostl přes hlavu.-
odin
16:33 19.06.2012 77.240.96.XXXMáš v hodně věcech pravdu. Ať si říká kdo chce, co chce, tak F1 je kolektivní sport a pokud tým a druhý pilot nepomůžou tomu, který je na tom v závěru lépe, mohou prohrát vše (jak pohár konstruktérů, tak mistra světa). A to je věcí vedení stáje (ukočírovat "podřízenné").-
bigi25
17:52 23.06.2012 78.136.152.XXXOdin má naprostou pravdu, HAM jako první porušil dohodu, ALO jako první začal bojovat otevřeně, čímž si proti sobě popudil veřejné mínění. Samozřejmě to byla chyba jedině a jedině Rona, protože se postavil na stranu Hamiltona, a to ze dvou důvodů:
1) vychovával ho jako pilota od jeho osmi let, čili na něj měl nějakou citovou vazbu (to se dá pochopit, podobnej otcovskej vztah měl i k Häkkinenovi po jeho těžký havárii v r.95) a
2) byl úplně opilej z toho, že by nováček mohl vyhrát titul v první sezoně, což by bylo v F1 úplně bezprecedentní (tohle je, podle mě, naprosto neprofesionální, fans se můžou nechat unést, ale ne boss). Alonso podepsal smlouvu jako úřadující šampion s tím, že si jde pro další titul a Ron mu to odkýval (v té době ještě Lewis neměl podepsáno), ale v průběhu sezony na základě fantastických Hamových výsledků změnil názor, páč se právě nechal unést, jak píšu nahoře)
Čili neřekl bych, že se jednalo přímo o protekci a starej Anthony nejspíš neměl takový slovo, aby mohl cokoliv ovlivnit, ale bylo to čistě Ronovo špatný rozhodnutí. Měl Hamiltona trochu přibrzdit. Ale on už je prostě takovej kxkxt - to samý provedl i Prostovi se Senou v r.88, i když tam o titul nepřišli díky naprostý dominanci MP 4/4
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek