DISKUZE K ČLÁNKU Priestley o spolupráci s Räikkönenem i atmosféře v McLarenu v roce 2007

Mark Priestley pracoval deset let (1999-2009) jako mechanik McLarenu. Pro f1weekly podcast popsal své zážitky, začátky ve Formuli 1, spolupráci s jezdci jako Häikkinen, Räikkönen, Hamilton či Alonso, i atmosféru v týmu během dobrých i zlých časů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Priestley o spolupráci s Räikkönenem i atmosféře v McLarenu v roce 2007

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 23.06.2012 18:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 8 lidí) 19.06.2012 12:48
Ron Dennis Velmi si vážím Rona Dennise, že se… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 19.06.2012 13:05
Osobně si myslím, že to Ron Dennis nezvládl.… »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 6 lidí) 19.06.2012 13:17
No ono zajistit rovné podmínky asi není úplně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    93.99.142.XXX
    To co se dělo v Mclarenu je naprosto jasný.Hamiltonuj otec tam podamazal celý vedení a to mělo za následek,že Alonso bojoval proti celému Mcl.Viz Alonsovi před závodem upravovali vůz bez informování Fernanda.Hamilton natestoval na novém typu pneumatik snad 50x víc než Alonso,který jezdil v Renaultu úplně s jiným typem pneumatik a jak všichni víme aerodinamika a pneumatiky hrají v F1 velkou roli.To že měl Hamilton dřív k dispozici vylepšení vozu než Alonso je asi taky je náhoda.Že pak Alonsovi ruply nervy není se čemu divit,když protekční bubák měl na své straně celý MCL.Hamilton byl uměle vypěstován žádný talent tam není ostatně tak to ale chodí,vlivní rodiče dělaljí vlivné děti viz Antony Hamilton největší protekce v F1.

    + 3 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      109.80.92.XXX
      Tak, a teď pro všechna svoje tvrzení dodej důkazy. Protože jinak jediný, kdo je jasný, jsi ty. A to jsem napsal hodně, ale opravdu hodně slušně.

      + 8 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferrarist

    79.141.252.XXX
    Taky mě tenhle článek moc bavil.01

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Zajímavý článek, díky 01

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno Kimi bol a je dobrým jazdcom... ....a ja si myslím, že ešte nepovedal posledné slovo a pridá ešte nejaký ten titul. 11

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Icewoman

    85.70.14.XXX
    Přidávám poděkování za pěkný článek, skvělé počtení.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001051

    uzivatel001051

    46.13.248.XXX
    Japonsko 2005 Článek mě donutil si pustit onu VC Japonska a rozhodně nelituji! Je krásné si takové okamžiky připomenout!!!

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    83.240.120.XXX
    Ron Dennis Velmi si vážím Rona Dennise, že se rozhodl neupřednostnit Alonsa před Hamiltonem. Težko říct, kdy byl postaven před toto rozhodnutí, zda už věděl, že budou mimo boj o pohár konstruktérů nebo ne, každopádně jsem rád, že se rozhodl tak, jak se rozhodl.
    Ani si nedokážu představit jak by to teď vypadalo, kdyby se rozhodl jinak...

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Osobně si myslím, že to Ron Dennis nezvládl. Nejde o to, že by měl někoho upřednostnit, ale o zajištění rovných a férových podmínek pro oba. Což (alespoň dle mých informací z té doby) Dennis nezvládl. Válku mezi piloty McLarenu tehdá rozpoutal Hamilton a Alonsova odplata byla pro tým zničující a ani k titulu v jednotlivcích to pak nevedlo.

      + 7 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        83.240.120.XXX
        No ono zajistit rovné podmínky asi není úplně jednoduché. Pokud se na závod podaří vyrobit pouze jeden kus nějaké novinky, je otázkou jak ji použít, aby to bylo rovné pro oba. Tím ale nechci říct, že k tomu docházelo. Popravdě řečeno už si příliš nevzpomínám co tam bylo za spory. Matně vzpomínám na tu špionáž, vím, že došlo k něčemu v pitu při kvalifikaci, ale detaily už bohužel nedávám. Takže pokud mi trochu připomeneš, budu rád.
        Nicméně stále si myslím, že pokud by se Dennis rozhodl jinak, mohlo to významným způsobem ovlivnit kariéry obou jezdců. Ale když se nad tím člověk zamyslí znovu, zjistí, že i to rozhodnutí, které padlo, do značné míry kariéry obou pilotů změnilo také...

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Pokud si matně vzpomínám (detaily už nedávám též, musel bych někde lovit), tak McLarenu se povedlo "mistrovské" auto a tak byla mezi oběma piloty dohoda, že se budou střídat (co se týče strategií v kvaldě a možnosti zajetí nejrychlejšího kola). Což mělo vliv na množství paliva pro závod. Hamilton to přestal respektovat (buď v Maďarsku, nebo o závod dřív,či později?) Za to Alonso při posledním pitu před koncem kvaldy zůstal déle u mechaniků a Lewis nemohl včas přezout a zajet měřené kolo. Po skončení Hamilton prásknul Alonsa, že to udělal schválně (což také nejspíš udělal) a ten dostal penalizaci 10 míst na startu. Alonso chtěl po Dennisovi, aby zajistil napříště respektování týmových dohod ze strany Lewise, což se nezdařilo a vypukla "válka pilotů", která vyústila v prozrazení špionážní aféry.
          Omlouvám se za nepřesnosti, je to už 5 let a lovím to z paměti, ale jsem schopen to dohledat.
          Jinak s tebou celkem souhlasím. Osobně si ale myslím, že měli Hamíkovi nechat více času na aklimatizaci v F1 a nehrnout ho za titulem. Podel mne se měl nejprve naučit "prohrávat" v nějakém průměrném týmu a po pár letech si ho mohli stáhnout do McLarenu. Byl by určitě mnohem lepší a hlavně psychicky odolnější. To jen k tvé poznámce o ovlivnění kariér pilotů.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • bigi25

            78.136.152.XXX
            Opět má pravdu Odin, první sezona v horší stáji by mu jen prospěla. Od začátku svý kariéry v motokárách seděl každou sezonu vždy jen v dominantním autě (samozřejmě nepočítám šampionáty, kde se jede v identických monopostech) a všude byl nejlepší (to potvrzuje jeho talent), ale nikdy se nemusel vyrovnávat se situací, kdy se nedaří - to mu v mentálním růstu a psychické odolnosti rozhodně neprospělo - proto byl ve F1 po roce 2008 totálně psychicky v prdce. A správnej manažer by mu "dopřál" pár závodů v nějakým šrotu, aby se mohl poprat s neúspěchem, což by ho psychicky zocelilo.
            Většina z vás tady pyskuje, že Vettel neumí jezdit, pokud nemá bezkonkurenční RedBull a poleposition, ale on dokázal vyhrát v ToroRosso a tam ukázal, že má na RedBull - tohle Hamilton do roku 2008 nikdy nepředvedl, protože ani neměl šanci to zkusit. Samozřejmě dneska už víme, že se dokáže poprat i s méně konkurenceschopným autem, ale toho trápení, co zažil. 17 Tolik moje odpověď Zetovi

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • zeto

            109.80.92.XXX
            Tak o tom, že by Ham Ala prásknul, slyším poprvé. Pokud já vím, bylo to v přímém přenosu a FIA to začala vyšetřovat sama od sebe. To zaprvé. A zadruhé - nechápu, proč by měl jezdec, který má očividně schopnosti na titul, měl tuhle šanci dobrovolně pustit a jít zkoušet do horšího týmu. To jsou prostě nesmysly. A že mám pravdu dokazují právě první roky LH v F1.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Obávám se, že právě první roky LH v F1 dokázaly, že pravdu příliš nemáš. Pokud opravdu poctivě zanalizuješ jednotlivé sezóny LH až doposud, zjistíš, že Hamík vždy skvěle začal a dosti bídně končil. A jestliže tvrdíš, že na to má jezdecky (což já nepopírám), tak se musíš nutně ptát, proč jeho výkony nebyly konzistentní od začátku do konce? Proč najednou neuměl řadit rychlostní stupně, proč dělal chyby a měl problémy udržet bodový náskok v konci sezóny? A to platí i pro sezónu 2008, kdy byl mistr světa!!! Tak se nad těmi nesmysly nejprve zamysli, než je tu začneš vypouštět.

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              A k přímému přenosu: Nikdy FIA sama od sebe nevyšetřuje nepovedené zastávky v boxech u jednoho týmu. Jak mohli vědět, že Alonso neměl nějaké problémy (zhaslý motor, problémy se zařazením rychl. stupně atd.)? Kdybys sledoval ten přímý přenos, nebo lépe, přímý přenos z následného závodu, doslechl by ses o tom. Krom jiného lze si o tom i přečíst. Bohužel vy pravověrní fanoušci jednotlivých pilotů (Schumacherů a Hamiltonů především), si vybíráte ze všech informací pouze ty, které se vám hodí. Ostatní ignorujete jakoby se nikdy nestaly. A pak události ještě převrátíte ve prospěch svých miláčků a soupeřům nasadíte psí hlavu. Když vám někdo napíše pravdu, vztekáte se a dáváte mínusy12

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Souhlas. Především žádný týmový šéf si nemůže dovolit tvrdit, že bojuje proti svému jezdci - to je důkaz, že svou práci absolutně nezvládl. Protože ať už si jezdec a šéf řekli něco špatného, pořád chce jezdec závodit a vyhrát za šéfův tým a mohou se domluvit jako profesionálové.

        Kimi byl u Ferrari v roce 2007 nový (podobně jako Hamilton u Meku) a Massa určitě doufal, že bude moci bojovat o titul, když Schumi odešel. Bojovali o něj oba, nakonec měl Kimi o něco lepší výsledky a tým vsadil na něj, Massa se musel přizpůsobit. Todt jako šéf to ukočíroval, Ferrari vyhrálo titul a zaslouženě, protože bojovalo daleko víc jako tým. Proč svůj tým nezvládl ukočírovat pan Dennis a jeho manažeři? Oba jeho jezdci bojovali o titul, ale začali si dělat naschvály, když sezóna byla ještě otevřená. Proto, že Hamilton nevěřil týmové strategii v Monaku? To měl být takový problém?

        Myslím, že hlavním viníkem je nakonec právě vedení McLarenu, které své jezdce nezvládlo a neukočírovalo včas, když měli nějaké pochyby o tom, co se děje v týmu. A velký vliv na to mohl mít Hamiltonův otec, který zřejmě vyvíjel na Dennise velký tlak ve prospěch svého kluka. Nezdá se mi, že by Dennis nezvládl mladého Hamiltona, ale jeho otec mu asi trochu přerostl přes hlavu.

        + 10 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Máš v hodně věcech pravdu. Ať si říká kdo chce, co chce, tak F1 je kolektivní sport a pokud tým a druhý pilot nepomůžou tomu, který je na tom v závěru lépe, mohou prohrát vše (jak pohár konstruktérů, tak mistra světa). A to je věcí vedení stáje (ukočírovat "podřízenné").12

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • bigi25

            78.136.152.XXX
            Odin má naprostou pravdu, HAM jako první porušil dohodu, ALO jako první začal bojovat otevřeně, čímž si proti sobě popudil veřejné mínění. Samozřejmě to byla chyba jedině a jedině Rona, protože se postavil na stranu Hamiltona, a to ze dvou důvodů:
            1) vychovával ho jako pilota od jeho osmi let, čili na něj měl nějakou citovou vazbu (to se dá pochopit, podobnej otcovskej vztah měl i k Häkkinenovi po jeho těžký havárii v r.95) a
            2) byl úplně opilej z toho, že by nováček mohl vyhrát titul v první sezoně, což by bylo v F1 úplně bezprecedentní (tohle je, podle mě, naprosto neprofesionální, fans se můžou nechat unést, ale ne boss). Alonso podepsal smlouvu jako úřadující šampion s tím, že si jde pro další titul a Ron mu to odkýval (v té době ještě Lewis neměl podepsáno), ale v průběhu sezony na základě fantastických Hamových výsledků změnil názor, páč se právě nechal unést, jak píšu nahoře)
            Čili neřekl bych, že se jednalo přímo o protekci a starej Anthony nejspíš neměl takový slovo, aby mohl cokoliv ovlivnit, ale bylo to čistě Ronovo špatný rozhodnutí. Měl Hamiltona trochu přibrzdit. Ale on už je prostě takovej kxkxt - to samý provedl i Prostovi se Senou v r.88, i když tam o titul nepřišli díky naprostý dominanci MP 4/4 01

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • George43

    89.176.159.XXX
    Hezké počtení ...teda až na ty hrubky, paní Šrámková, ty hrubky...19

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama