DISKUZE K ČLÁNKU Model Lotusu 98T je připravený do výroby!

Server F1NEWS.CZ se stal oficiálním partnerem nového zajímavého projektu. V brzké době bude vyrobena limitovaná série prvního stavebnicového modelu vozu F1 české výroby z plastu, resinu a polyuretanu. Volba padla na známý a respektovaný Lotus 98T v legendárním černozlatém zbarvení tabákového sponzora JPS.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Model Lotusu 98T je připravený do výroby!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 12.02.2012 13:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000718 (Hlasoval 1 člověk) 25.01.2012 23:41
GoldenFormula: Prosím vás lidi, čtěte si po sobě… »
» uzivatel000718 (Hlasoval 1 člověk) 25.01.2012 23:44
Nehledě na ty nesmysly o využívání výpočetní… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • LotusClubCZ

    XXX
    Jardo pekny, hodne uspechu a hodne objednavek :) H.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Veď práve, odkiaľ beriete istotu, že väčšine sa páčia viac monoposty zo sedemdesiatych rokov, ako tie zo začiatku nového milénia, alebo tie dnešné? Uznávam, že boli vozy rozmanitejšie, taká P34 mala niečo do seba, ale môžeme bohorovne určiť že to bol krajší voz ako napr.F2003GA? Nič proti ničomu, ale je to nezmysel. Pokiaľ som dobre Petříka pochopil, tak sa v inom zmysle, ako v tom estetickom o dnešných vozoch nezmieňoval a hoci by sa jeho pohľad na estetiku mal vymykať Vašej logike, tak ho aj tak nepresvedčíte. Rovnako ako nepresvedčíte milovníka zrelých a tučných žien, že mladšia a štíhlejšia dievka je predsa len krajšia.
    Uznávam, že s príkladom ženskej krásy som to asi posunul mimo misu, ale tam bola už Vaša pôvodná poznámka o presvedčení Petříka o opaku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GoldenFormula

      XXX
      Pane kolego, raději se zeptám já Vás: z čeho prosím Vás usuzujete, že si myslím, že by se Petříkovi měl takový Lotus 79 nebo Tyrrell P34 líbit více než auta třeba z roku 2010? Možná to tak na Vás působí, ale zajímalo by mne, kde jsem něco v tomto smyslu přímo napsal. Až mi odpovíte, bude pro mne snazší reagovat, neboť takto pořád někam manévrujete jinam a mé vysvětlování se míjí účinkem04.

      Uvědomte, že já reagoval především na podle mne celkem nesmyslnou větu Petříka: "...2000. roku, kdy už formule vypadá jako formule". Nebýt toho, asi bych se nad tím asi ani nepozastavoval. Ale tvrdit, že pouze dnešní ošklivky, které se opravdu líbí málokomu, vypadají jako (pravé?) formule, mne docela zarazilo. A že jsem pak dále rozvíjel své úvahy vedoucí k tomu, že čím je větší volnost a čím více to konečného designu zasahuje člověk proti počítači, to už snad na věci nic nemění - navíc, když něco tvrdím, tak je dobré i vědět proč si to tak myslím, a ne jen plácat do vzduchu, jak se to na podobných diskuzích často děje.

      Čtu si znovu svůj původní příspěvek a opravdu nemluvím v absolutních veličinách, ale o 'většině lidí', 'nesrovnatelně větších možnostech udělat krásný monopost' apod. V tomto kontextu mi už Vaše úvodní fotografie přišly celkem zbytečné a pro nepozorného čtenáře až zavádějící, neboť 'větší možnosti udělat krásný monopost' přece nijak neimplikují, že nemohlo vzniknout několik 'příšerností', Nicméně zrovna mne se ten March 751 s tím dlouhým nízkým zadkem hodně líbil 04 - možná i tou originalitou a možná tím, jak mají dnešní formule zadky předpisově vyloženě useknuté, a tedy disproporční,

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Každý design má svoje obmedzenia, dokonca aj vo Vami spomínanej oblasti odevov - ťažko niekto navrhne nohavice, ktoré budú vyzerať ako čiapka, a ak by sa to aj niekomu nejakým nedopatrením podarilo, tak silno pochybujem, že to vyvolá kladný ohlas. Možno sme sa pravdepodobne naozaj nepochopili, ale stále si neviem predstaviť ako by ste chceli Petříka presvedčiť, že monopost zo 70´ rokov je krajší ako ten súčasný - je to stále o subjektívnych pocitoch, ktoré sa snažíte popierať. Malo by to asi podobnú šancu na úspech, ak by mňa chcel niekto presvedčiť o vyššej estetickej hodnote 50 ročnej moletky v porovnaní so sladkou dvadsiatkou s mierami 90-60-90 - nič mi však nebráni akceptovať fakt, že niekomu sa zrelá moletka páči viac.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GoldenFormula

      XXX
      Kašlu na to přesvědčovat někoho, kdo to estetické cítění patrně moc nemá 12. Omezení máte, ano, třeba auta nemohla mít neomezený počet kol, nebo deset sedadel. Obávám se, že už se v tom příliš šťouráte a snažíte se odvést pozornost od podstaty. Přečtěte si technická pravidla F1 tehdejší a dnešní, a snad Vám má tvrzení více vyniknou.

      A estetické vnímání je zase věcí většiny. Nejedná se o absolutní veličiny, kdy nemohou být jedinci, kteří z nejrůznějších důvodů budou tvrdit, že se jim 80-letá vrásčitá babka, či 150-kilová matrjoška líbí více než nějaké 'objektivně' krásné holky. I tak si troufnu tvrdit, že kdyby takového člověka rozebral psycholog, tak ten důvod takových tvrzení bude někde jinde, možná nějaký komplex apod. Ale rozhodně je celkem objektivní, že něco se naprosté většině lidí libí více, a něco se jim nelíbí vůbec. Dost dělá i otázka zvyku, kultury, to ano, ale to nic nemění na tom, z většinového hlediska se dá estetika celkem dobře hodnotit, alespoň v určité, abstraktní rovině. A že jsou lidé různí a každému se líbí něco trochu jiného, to je přeci jen a jen dobře. Ale těžko tím, že více omezíte možnosti designéra předpisy, nařízeními apod, můžete docílit vyššího estetického hodnocení konečného produktu na většinovou populaci, ne? Opravdu Vám to nepřijde logické?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GoldenFormula

    XXX
    Oponovat si klidně můžete, neboť s Vámi souhlasím. Spíš jste mě asi moc nepochopil. Samozřejmě, že se to dělalo především na efekt. Ale prostě člověk se vždy i podvědomě nechá ovlivnit estetikou, mnohem více než stroj. To ale neznamená, že by se občas nemohly vyskytnout nevzhledné konstrukce nebo nápady, a taky vše byl vývoj. Bohužel, když předpisy začaly předepisovat každou hovadinu, a navíc když se do toho zapojily počítače, tak šla estetika totálně stranou. A nemyslím, že by estetika byla až tak subjektivní záležitostí, jak se snažíte naznačit. Ale to by bylo na jinou, delší diskuzi. Podstata je ta, že s tím, co jste psal, souhlasím, a podle mého názoru to nijak mé původní myšlence neodporuje. Je to totiž o průměru, ne o extrémech (jako třeba Kauhsen WK1 04). A nevím, jak byste chtěl obhájit tvrzení, že když jste silně omezen tím, co je Vám dovoleno (to nemusí být F1, ale oděvy, obrazy, cokoliv, kde jde mimo jiné i o estetiku), tak můžete dosahovat v průměru vyššího nebo alespoň stejného estetického dojmu než, když Vás neomezuje téměř nic, jenom Vaše představivost. O vlivu strojů na návrh designu ani nemluvě. Opravdu, lidi, zkuste někdy přemýšlet, a bez předsudků 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GoldenFormula

    XXX
    'Pravé' jsem dal přece schválně do závorek, jenom pro zvýraznění, jak ta formulace vyznívá. A jinak se na tom, co jsem k tomu psal naprosto nic nemění. Je opravdu divné napsat 'Formule vypadá jako Formule', což implikuje jako by ty staré ani jako Formule nevypadaly. A hlavně můj komentář k tomuto vůbec neimplikuje, že by se Petříkovi měl Lotus 79 líbit více než loňské modely.

    A víte co? Myslím, že už to stačilo, celkem jsme pokecali, nijak jste mě nepřesvědčil, např. o smysluplnosti toho, že jste zde dal pár fotek podle Vás nevzhledných aut ze starší doby, evidentně ve snaze oponovat mému původnímu příspěvku, a přitom jste už vůbec neřešil, že to mým výrokům nijak neodporuje. A vlastně jsem ani neměl důvod Vám osobně nějak odporovat, kromě tedy toho, jak jste občas prapodivně vykládal mé příspěvky, což přizusuji spíše tomu, že rychleji píšete než čtete.

    Petřík to jistě nemyslel nijak zle, patrně bude mladý, když starší formule zřejmě nezažil, a tomu patrně odpovídá jeho rozhled a vyjadřování, nicméně divím se, že jste se toho tak chytil a angažoval se. Určitě, kdyby napsal třeba něco ve smyslu: "Já si to nekoupím, neboť mě se líbí formule tak od roku 2000, kdy začaly vypadat víceméně jako dnes...", tak bych si možná pomyslel šťastný to člověk a světlá výjimka, a nejspíš to ani nebude žádný pamětník, ale rozhodně bych tu kvůli tomu nepsal. Že tu pak s Vámi strávím celý den vysvětlováním toho, co kdo pochopil nebo nepochopil, to jsem opravdu nečekal 04 Mějte se hezky a buď si to ještě proberte nebo ne, mě je to celkem fuk, ale nemyslete si, když něco vyvěrá ze subjektivního hodnocení člověka, pak nelze tvořit nějaké objektivnější závěry založené na velkých datech. Vždyť je spousta neexaktních věd a oborů, které dokáží tyto subjektivní jevy v lidském chování popsat a zobecnit natolik, že z nich pak mohou vyvozovat poměrně přesné závěry i predikce. Ano, občas se třeba spletou, ale v naprosté většině případů toto nějak funguje, a snažit se za každou cenu zpochybňovat, že něco je obecně krásné a něco není, opravdu nevidím jako zcela šťastné. A navíc nevím, kam byste v konečném důsledku došel, kdybyste se tímto ve svém běžném životě řídil do všech důsledků. A taky, pokud nechápete, že čím větší omezení, tím negativnější dopad na konečné estetické provedení to může mít, ale nikdy ne naopak, nebo že člověk není stroj, a i když se bude snažit tvořit účelově, tak do konečného díla zahrně chtě nechtě estetiku více než počítač, pak se raději věnujte tomuto 04.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Dovolím si oponovať, estetika sa efektivite v F1 podriaďovala vždy a nie vždy to práve oku lahodilo:
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    Každopádne si myslím, že na zmenu názoru v tak subjektívnej oblasti ako je estetika, či design, postačia nejaké otázky, hoc by boli akokoľvek "hlbokomyseľné" - je to totiž vecou vkusu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    Já si model prozatím nekoupím, protože lotus a vůbec "tak staré" monoposty pro mě nejsou lákadlem. Líbí se mi moderní monopost od toho cca 2000. roku, kdy už formule vypadá jako formule (jako dnes, nechci urazit pamětníky :), já ale formuli sleduji pár let). Je mi jasné že není možno se trefit každému do oka ale rád si za tu cenu koupím jiný model. Budu věřit že bude možno :). Hodně štěstí v prodeji!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      XXX
      Děkuji za názor. Každému se líbí jiné éra a to je v pořádku. Já osobně miluji 70 léta.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GoldenFormula

      XXX
      Tak to jste asi tak jediný člověk z několika stovek, co jsem se kdy bavil nebo slyšel jejich názor, který by současnou modernu F1 považoval za něco pěkného či přitažlivého, tedy zejména ve srovnání s minulostí, kdy byly možnosti udělat krásný monopost nesrovnatelně větší. Zcela logicky: v 70. letech formule nebyly sešněrovány předpisy do každého detailu, a navíc je konstruktéři vyvíjeli spíše citem pro věc, než počítačově, a je tedy jasné, že se v nich mnohem více odrážel smysl pro estetiku, než když je to především podřízeno strojovému zpracování. Mohl bych jít mnohem dále do hloubky a různými otázkami Váa "dotlačit" k poznání, že se velmi pravděpodobně mýlíte, nicméně nechci Vám kazit radost ze schopnosti se těšit z těch ošklivých monster 04.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lotusolog

    XXX
    děkuji za názor, přál bych si to samé, a tak začínáme s Lotusem 98T. Pokud nás fanoušci podpoří a budou ho kupovat, rád zvážím vyrobení další formule. Klidně pak můžeme udělat anketu, co by si lidé přáli nejvíce a podle toho to vyrobit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Lotus 98T je skvost a určite sa po vyrobených kusoch len zapráši. Dobre by bolo však do kokpitu posadiť, alebo aspoň imitovať plecia a prilbu Ayrtona Sennu, zvýšilo by to pridanú hodnotu tohoto modelu. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      XXX
      Ano, je to skvost a ojedinělá stavebnice. Pilota umíme udělat i s obtisky, ale zbytečně by to prodražilo model. Pokud se prodá limitovaná serie a bude zájem, budu ochoten vyrobit pilota s obtisky, zvažíme kalkulaci.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Cheytac

    XXX
    Krásná práce. Jen je škoda, že není v 1:43 09

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      XXX
      Děkuji moc za pozitivní ohlas. Zvolil jsem klasické formulové měřítko 1:20, aby se hodilo do sbírky .....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Martin

    XXX
    Moc pěkný auto. Ja som zohnal zatial len model 99T, ktorý jazdil o rok neskôr (Nakajima). Pre mna osobne je to trochu velký model. Stacil by aj v mierke 1:43. Ale svojich zaujemcov si isto najde.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      XXX
      Děkuji, jsem rád, že se Vám líbí. Měítko 1:20 je záměrně, aby pasovalo k většině do sbírky formulí. Když jsem s projektem začínal, nikdo mi nevěřil...jsem rád, že se to povedlo a snad bude o něj reálný zájem v objednávkách...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Gratulujem k úspešnému dokončeniu, Lotus vyzerá naozaj dobre, dokonca dobre vyzerá aj interiér a motor (videné inde). Cena za resin kit je podľa mňa OK, takže v záujme autora kitu dúfam, že sa v tomto smere nepohnú ľady vo Fujimi, alebo Tamiya, ktoré 97T a 99T v tejto mierke vyrábajú.
    PS: Na fotografiách v článku a vo fotogalérii je totožný model? Na tých v článku sa mi zdá, že je geometria kolies a predného krídla maličko mimo, ale možno to jen len skreslením objektívu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      XXX
      Děkuji moc za povzbuzující slova. Jsem rád, že chápete cenu. Těch 3500,- Kč jsou jen náklady. Díly jsou i z polyuretanu a gumove pneu + samozřejmostí jsou zlaté JPS, nikoliv žluté. Fujimi jen kopíruje, nemá vývoj a co vím, tak skupuje jiné modely a nechá vyrobit v Číně kopii. S Tamiyou jsem řešil již před 20 lety seznam modelů včetně Lotusu 79, mé náměty se opravdu dostaly až na výrobní poradu, ale pak mi psal výrobní ředitel Hiro Hane, že neudělají a ni 79. No a po 20 letech jí udělalu....možná oprášili mé náměty..hee....Budu rád, když nás fanoušci podpoří a stavebnici si koupí. V článku jsou fotky modelu i skutečného auta.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama