DISKUZE K ČLÁNKU Na McLaren čeká velká výzva. Něco mu do karet hraje, něco ale nikoliv
McLaren patří historicky k těm nejúspěšnějším týmům formule 1. Celkově si připsal téměř 500 pódií, získal 182 vítězství v závodech, 8 Pohárů konstruktérů a 12 jezdeckých titulů. Pro všechny fanoušky McLarenu byly poslední sezóny poněkud smutné, avšak zdá se, že ve Wokingu svítá na lepší časy. Po protrápených sezónách s Hondou (2015-2017) se McLaren zlepšil. Prvním náznakem byly stupně vítězů Carlose Sainze z loňského závodu v Brazílii, ale opravdový zlom pro McLaren nastal až v této sezóně.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Na McLaren čeká velká výzva. Něco mu do karet hraje, něco ale nikoliv
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
daaviid23
18:54 29.12.2020 91.245.26.XXXMcLaren po restrukturalizaci jde výkonnostně slušně nahoru, Ricci fest posila, od příštího roku nejlepší motory...
Jak už jsem psal, po odchodu určitých lidí je to sympatický tým, takže doufám že se v roce 2022 McLaren vrátí do bojů v top skupině -
juras
17:29 29.12.2020 88.103.92.XXXMcLaren udělal za poslední roky kus velmi dobré práce.
Podle mě má na změně u McLarenu největší podíl nové vedení. Za vzestupem stojí změna v myšlení a koncepční práce.
Přechod na motory Mercedes se zdá dalším pozitivním krokem.
Příchod Ricciarda bych považoval rovněž za krůček kupředu...i když kontinuita by v případě pokračování se Sainzem by taky nebyla k zahození. Příchod usměvavého Australana jako hvězdy která vyhrávala v Redbullu a kterou angažoval tovární Renault značí to že McLaren se opět cítí silným týmem s vysokými ambicemi.
Nicméně...nelze nevidět překážky které stále stojí v cestě mezi top týmy.
V první řadě peníze...McLaren stále není v pozici továrního týmu a nemá podle mě ani takové portfolio sponzorů které by chybějící automobilku v pozadí nahradilo.
Jak se i píše...McLarenu chybí kompletní zázemí (v porovnání s tovarnimi týmy) a má tedy jistě manko v tomto směru.
A nakonec...motory Mercedes nemusí nutně znamenat zas takový skok dopředu...což bylo letos vidět nejlépe za poslední roky díky RP...až když využili krom pohonné jednotky Mercedesu i jeho další konstrukční prvky od aera po šasi udělal vyditelny výkonnostní skok.
V každém případě přeju McLarenu aby se mu dařilo...je to ikona F1 stejně jako Ferrari a bylo by krásné sledovat ho opět na špici.-
-
juras
22:41 29.12.2020 88.103.92.XXXNechci ti brát iluze...ale tomu že se podařilo omezit rozpočty a dát šanci i někomu jinému mimo top týmy uvěřím až to uvidím.
Tipnul bych si že pokrok v tomhle směru bude potvrzen jedině odchodem továrního týmu Mercedesu z F1. Pokud totiž nebudou moci využívat celý svůj potenciál (tak jak nám to v posledních letech krásně předvádějí)...přestane mít pro ně účast v F1 smysl.
Faktem je že si umím představit že zůstanou v podobě dodavatelů motorů...a tady je z pohledu návratu McLarenu k nim skrytý velký potenciál pro tým z Grove.
Pokud ovšem Wolfovi kroky nebudou pak směřovat k Aston Martinu...a nestane se prémiovým odběratelem právě Strollem budovány nový favorit šampionátu F1.
-
-
-
GRAHAM
14:12 29.12.2020 109.81.213.XXXJinak je potřeba doplnit, že Mclaren musí doplnit a dokoupit technické vybavení které ve Wokingu pořad chybí, to bude prý trvat ještě cca dva roky. Součastí toho je i Aero tunel. Holt odchod od Mercedesu bude ještě hodně dlouho bolet, ten tyhle věci všechny co byli potřeba v dané době měl, případně je postupně pořizoval.
Takže nějaké zasadní zlepšení výkonosti moc očekávat logicky nelze, když je vývoj utlumen. Holt to bude ještě tak 3 roky trvat, než bude technicky s konkurencí srovnáno. Tak je potřeba k tomu reálně přistupovat. Nic není hned....a ani tohle není zárukou.
-
Adi
12:37 29.12.2020 37.188.138.XXXTak oslavny článek na McLaren. Ok. Ale napsat takovou hloupost, že McLaren přechází z nejslabšího a nespolehlivého Renaultu, to chce velkou dávku Renault "haterovství"! 3. Místo v PK jim rozhodně nezajistilo pouze šasi a piloti, ale samozřejmě taky velmi spolehlivá a 2. Nejsilnější PJ Renault! Dost špatná práce redaktora!-
GRAHAM
12:53 29.12.2020 109.81.213.XXXBejt tebou vychladnu, protože Renault byl imho slabší než Honda v race módu. Bavíme ale o pár kW. Mám na mysli když se určilo, že bude jen jedna mapa. Před tím byl Renault lehce silnější v kvalda módu.
Za druhé a to motor nehaním konstatuji, že Mclaren letos neměl žádnou závadu, vše byla závada vždy za kterou mohl Renault. Konstatuji...
Nejslabší jednotku mělo prý Ferrari..... v tom jediném máš asi pravdu. Renault byl však třetí....pokud jde o kW.
Jinak věta v článku je :
Ve prospěch McLarenu ale hraje fakt, že přecházejí ze zřejmě nejslabšího motoru na ten nejsilnější a nespolehlivější ( ano zde jim chybí J )
Nikde tam není slovo nespolehlivého..........a ty tady útočíš a sám tam máš více chyb, než je v jedné nevinné větě, kde je jedna chyba. A nemám na mysli pravopis.-
Miroslav D.
16:38 29.12.2020 37.188.156.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
17:06 29.12.2020 109.81.213.XXXLetos Ferrari ano, ale za jakou cenu. Na druhou stranu, Ferrari bylo tuším vždy tak nějak spolehlivé. Mercedes taky, až na letošek....ale pořad za mne dobrý, žadnej velkoproblém Dlouhodobě poměr výkon spolehlivost špička. Letos s tím ERS šli na hranu asi, respektive kopirovači na tlačili asi fest.-
Miroslav D.
20:42 29.12.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
21:04 29.12.2020 109.81.213.XXXJako myslíš že po 5 létech "chcankařiny" Hondy si z toho sednu na zadek. Určitě ne...ale ano byla letos nejspolehlivější. Jenže ostatní taky byli v pohodě.... 8 motorů na monopost co sezóna a skoro 4 roky po sobě, to už nikdo netrumfne.
Apropo nakonec RB byl ten kdo tahal za nitky aby nebyl kvalifikační mód....( už loni to chtěli prosadit) Teď se to šiklo i Ferrari, tak udělali. No co už, kapitola Honda končí....kapku je nechápu, jejich strategii. Jdou do F1 s tím že nic neumí a všechno dělají na zelené louce, pak se to EXTERNĚ naučí a když už to funguje a jde jim to, tak odejdou. Zase za mne chcankařina ...ať už se ani nevrací. Přínos nula....-
Miroslav D.
21:48 29.12.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
juras
22:48 29.12.2020 88.103.92.XXXJá si myslím že vliv motoru pořád příliš precenujes.
Mercedes asi v prvních letech hybrid éry jasné převyšoval konkurenci...poslední roky je ale vidět jak ani nejlepší motor v poli (souhlasím že Mercedes je nejspíš stále opravdu nejlepší) není nic platný když nemáš top i zbytek auta.
Naopak...letošní růžová kopie mercedesu jasně ukázala v čem všem Mercedes převyšuje konkurenci.-
-
juras
16:51 30.12.2020 88.103.92.XXXPodle mě se motory hodně vyrovnaly...a všechna ta srovnání jsou jen odhady.
Kromě toho počítání koní u hybridních motoru je ještě míň vypovídající než u klasických motoru. Faktorů které dávají dohromady skutečný potenciál motoru je několik.
A k tomu ještě musíme především přidat fakt že dávno je pryč doba kdy dodavatel motoru poskytl zákazníkovi instalační data a zástavby motoru byly vlastně takřka identické. Dnes je monopost navrhován (v případě továrních týmů) komplexně a motoráři těsně spolupracují s konstruktéry šasi a aerodynamiky.
Ta komplexnost právě přesně sedla Mercedesu, zatímco Redbull jako zákazník Renaultu musel dělat spoustu kompromisů...a pak nebyl nic platný ani Newey.
V okamžiku kdy Redbull začal úzce spolupracovat s Hondou, odsunul Ferrari až na třetí kolej...a je škoda že to Honda vzdala...podle mě měli našlápnuto k tomu Mercedes porazit.
Motory jsou přirozeně důležité, ostatně bavíme se o motorsportu...ale dnes nestačí mít jednu špičkovou část monopostu, musí být špičkové všechno...včetně pilotů.
Mercedes dal dohromady perfektně šlapající tým...a sype do F1 taky odpovídající peníze. Konkurovat mu může jen Ferrari...a Redbull. Renault sice obnovil tovární tým...ale nesype zdaleka takový peníze...takže jezdí druhou ligu.
A zbytek pole je jen kompars...letošní triumfy Gaskyho a Péreze jdou z velké části na vrub netradiční sezóně.
Za současného stavu se nic nezmění...uvidíme jestli se podaří opravdu omezit náklady.
-
-
-
-
-
achmed-cz
22:13 28.12.2020 212.24.138.XXXJelikož prakticky nikdo nepochybuje o tom, že Ricci je lepší pilot, než Sainz, je velká šance být příští rok ještě lepší. Snad se zástavba Mercedesu povede, a nezopakuje se průšvih z prvního roku u Renaultu.
Ale konkurence bude tvrdá, Alonso rozhodně vymáčkne z Renaultu všechno, co z něj vymáčknout jde, a Ferrari asi taky půjde nahoru.-
Fanda.LH
22:18 28.12.2020 83.240.60.XXXRicciardo je skvělý pilot, ale Sainz zraje jako víno... Uvidíme jak Lando, může být pro něj 3. sezóna zlomová...
Upřímně si myslím, že Alonsovo angažmá skončí fiaskem... Vzali ho jen kvůli svému korporátnímu uvažování = Potřebujeme velké jméno ať to stojí, co to stojí... Čas nezastavíš, po roce se bude pakovat a nahradí ho Gasly...-
juras
22:52 29.12.2020 88.103.92.XXXNo na Alonsa jsem opravdu moc zvedavej...a nepodceňoval bych ho.
Renault letos udělal konečně slušný pokrok...a jestli bude pokračovat...pak Alonso je typ závodníka který je rozdílový.
Ocon mě letos trochu zklamal...souhlasím že Gasly by mohl být tím správným pilotem pro Renault.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek