DISKUZE K ČLÁNKU Kolik co stojí ve Formuli 1?

Na otázku, kolik stojí samotný monopost Formule 1, jeho jednotlivé komponenty a následné opravy, není snadné odpovědět. Jaký má tým rozpočet na sezónu nebo kolik stojí udržet stáj v chodu? Většina níže uvedených čísel pochází z úniku informací a ne z oficiálních zdrojů jednotlivých týmů. Uvedené informace, na které se ve svém obsáhlém článku zaměřil ruský list Sport – Express, tak berte raději s rezervou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kolik co stojí ve Formuli 1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 29.12.2020 21:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 3 lidé) 26.12.2020 16:27
Je třeba číst článek od začátku. Autor tam píše,… »
» Dokugan (Hlasovali 2 lidé) 25.12.2020 14:01
Velmi zajímavý článek, ovšem obsahuje tolik… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 25.12.2020 15:11
problém je v tom, že čas nevrátíš a co se týmy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jenDalsiTeepack

    jenDalsiTeepack

    85.160.41.XXX
    Pěkně sepsané. Mě by ještě zajímala cena za aerodynamiku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    V současné době by měla být standardem "nerozbitná vana ala Romaina Grossjeana". A potom je už úplně jedno co na ní. Mi by se líbila "doprovodná" retro série "doutníky", 70´ky (Tyrrell, Lotus) a win-car (Brabham, Lotus) tak s 14 vozy pro závod na "pogumování" tratě. Za zlomek ceny pěkná sobotní šou a v neděli závod doopravdické dnešní drahé Formule 1 12 12 12 12 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Nedá se svítit. Chce se to vrátit ke starým kořenům F1 a dát týmům více volnosti.
    Kdo by chtěl a mohl utrácet, tak ať si dál jezdí se současnými kyselinami a pak povolit nějaké nízkonákladové týmy, které by mohly jezdit třeba s vozy které měly licenci F1 do stáří 25 roků.
    Tyhle vozy by ale nemusely být přesnými kopiemi a mohly by se vyvíjet dál, ale pouze pod podmínkou, že tým nesmí překročit nějakou sumu. Třeba 5 miliónů Dolarů.
    Myslím, že dost týmů by od kyselin uteklo a raději by si koupili mistrovský Renault s hmoťáky a obuli ho do závodních gum.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      problém je v tom, že čas nevrátíš a co se týmy jednou naučily, budou chtít i nadále používat. Vem si, že i ferrari by se nevrátilo k testům na dráze, protože si vybudovali simulátor a tvrdí, že je to vyjde líp, ikdyž každou chvíli mají problém s korelací dat a to mají testovací dráhu v areálu továrny...
      To, co dělá tak šílenou cenu je především požadovaná životnost a když týmy dostávají citelné penalizace za selhání, tak vše testují mnohem víc, než kdyby to potřebovali aby vydrželi max jeden víkend..

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Letošní Ferrari by bylo šťastné, kdyby se mohlo prohánět po vlastní dráze jako za starých časů, když neměli dobrý motor ani šasi.
        Simulátory jsou sice dobrým pomocníkem, ale tvrdou realitu plnohodnotně nenahradí nikdy.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tvrdí že ne, že je pro ně v současné době efektivnější používat simulátor. Jestli tomu někdo věří či ne, je věc jiná. Já osobně bych s rozpočtovým stropem zrušil všechna další omezení, ať si v rámci daných financí vyvíjí každý jak umí nejefektivněji dle svých možností...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Simulátor je efektívnější pouze finančně, ale jinak je to jako ve všem. Orginál je orginál. Nejvíce je to poznat u nových tratích. I když mají o těch tratích nepřeberné množství dat pro simulátory, tak jsou bez zkutečné jízdy po okruhu téměř nepoužítelné.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Dokugan

    Dokugan

    77.236.195.XXX
    Velmi zajímavý článek, ovšem obsahuje tolik zjevných nepřesností, že mám celkem pochyby o tom, jestli jsou čísla pravdivá. Jak autor přišel na to, že převodovka má 7 dopředných rychlostí? Osmou rychlost někdo ukradl? A tři až čtyři sady pneumatik? Nevěděl jsem, kolik jich je přesně, tak jsem si našel rakouskou GP, kde bylo 8 sad červených, tři žluté, dvě bílé, tedy celkem 13 sad suchých na víkend.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      nikdo není dokonalý...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Je třeba číst článek od začátku. Autor tam píše, že se jedná o přebrané a neoficiální informace z ruských serverů. 03 A v Rusku, tam je všechno možné.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama