DISKUZE K ČLÁNKU Kolik co stojí ve Formuli 1?

Na otázku, kolik stojí samotný monopost Formule 1, jeho jednotlivé komponenty a následné opravy, není snadné odpovědět. Jaký má tým rozpočet na sezónu nebo kolik stojí udržet stáj v chodu? Většina níže uvedených čísel pochází z úniku informací a ne z oficiálních zdrojů jednotlivých týmů. Uvedené informace, na které se ve svém obsáhlém článku zaměřil ruský list Sport – Express, tak berte raději s rezervou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kolik co stojí ve Formuli 1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 29.12.2020 21:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 3 lidé) 26.12.2020 16:27
Je třeba číst článek od začátku. Autor tam píše,… »
» Dokugan (Hlasovali 2 lidé) 25.12.2020 14:01
Velmi zajímavý článek, ovšem obsahuje tolik… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 25.12.2020 15:11
problém je v tom, že čas nevrátíš a co se týmy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jenDalsiTeepack

    jenDalsiTeepack

    85.160.41.XXX
    Pěkně sepsané. Mě by ještě zajímala cena za aerodynamiku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    V současné době by měla být standardem "nerozbitná vana ala Romaina Grossjeana". A potom je už úplně jedno co na ní. Mi by se líbila "doprovodná" retro série "doutníky", 70´ky (Tyrrell, Lotus) a win-car (Brabham, Lotus) tak s 14 vozy pro závod na "pogumování" tratě. Za zlomek ceny pěkná sobotní šou a v neděli závod doopravdické dnešní drahé Formule 1 12 12 12 12 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Nedá se svítit. Chce se to vrátit ke starým kořenům F1 a dát týmům více volnosti.
    Kdo by chtěl a mohl utrácet, tak ať si dál jezdí se současnými kyselinami a pak povolit nějaké nízkonákladové týmy, které by mohly jezdit třeba s vozy které měly licenci F1 do stáří 25 roků.
    Tyhle vozy by ale nemusely být přesnými kopiemi a mohly by se vyvíjet dál, ale pouze pod podmínkou, že tým nesmí překročit nějakou sumu. Třeba 5 miliónů Dolarů.
    Myslím, že dost týmů by od kyselin uteklo a raději by si koupili mistrovský Renault s hmoťáky a obuli ho do závodních gum.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      problém je v tom, že čas nevrátíš a co se týmy jednou naučily, budou chtít i nadále používat. Vem si, že i ferrari by se nevrátilo k testům na dráze, protože si vybudovali simulátor a tvrdí, že je to vyjde líp, ikdyž každou chvíli mají problém s korelací dat a to mají testovací dráhu v areálu továrny...
      To, co dělá tak šílenou cenu je především požadovaná životnost a když týmy dostávají citelné penalizace za selhání, tak vše testují mnohem víc, než kdyby to potřebovali aby vydrželi max jeden víkend..

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Letošní Ferrari by bylo šťastné, kdyby se mohlo prohánět po vlastní dráze jako za starých časů, když neměli dobrý motor ani šasi.
        Simulátory jsou sice dobrým pomocníkem, ale tvrdou realitu plnohodnotně nenahradí nikdy.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tvrdí že ne, že je pro ně v současné době efektivnější používat simulátor. Jestli tomu někdo věří či ne, je věc jiná. Já osobně bych s rozpočtovým stropem zrušil všechna další omezení, ať si v rámci daných financí vyvíjí každý jak umí nejefektivněji dle svých možností...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Simulátor je efektívnější pouze finančně, ale jinak je to jako ve všem. Orginál je orginál. Nejvíce je to poznat u nových tratích. I když mají o těch tratích nepřeberné množství dat pro simulátory, tak jsou bez zkutečné jízdy po okruhu téměř nepoužítelné.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Dokugan

    Dokugan

    77.236.195.XXX
    Velmi zajímavý článek, ovšem obsahuje tolik zjevných nepřesností, že mám celkem pochyby o tom, jestli jsou čísla pravdivá. Jak autor přišel na to, že převodovka má 7 dopředných rychlostí? Osmou rychlost někdo ukradl? A tři až čtyři sady pneumatik? Nevěděl jsem, kolik jich je přesně, tak jsem si našel rakouskou GP, kde bylo 8 sad červených, tři žluté, dvě bílé, tedy celkem 13 sad suchých na víkend.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      nikdo není dokonalý...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Je třeba číst článek od začátku. Autor tam píše, že se jedná o přebrané a neoficiální informace z ruských serverů. 03 A v Rusku, tam je všechno možné.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama