DISKUZE K ČLÁNKU Haas posílil s Ferrari spolupráci. Jak to bude vypadat, když B-týmem nebude?
Simone Resta se takzvaně přesunul z Ferrari do Haasu. Resta je jedním z nejslavnějších konstruktérů Formule 1, ale Haas zatím neví, jakou přesně funkci bude v tomto týmu mít. Nicméně, jeho „přestup“ je vlastně v první řadě signál začátku silného posilování vztahů managementu Haas s Ferrari na mnoha úrovních. Zavedení rozpočtového stropu v F1 bylo zmiňováno mnohokrát. Vstoupí v platnost v roce 2021 a přes mnoho výjimek přinutí Mercedes, Ferrari a Red Bull snižovat výdaje, propouštět zaměstnance a měnit provoz.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Haas posílil s Ferrari spolupráci. Jak to bude vypadat, když B-týmem nebude?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SergioPÉREZ
21:51 27.12.2020 78.108.157.XXXPietro Fittipaldi by měl raději zkusit štěstí u Mclarenu, než u Haasu -
airwar1939
19:48 27.12.2020 85.158.196.XXXNa čem zakládáte myšlenku, že "takové stále rozsáhlejší spolupráce jsou špatné pro F1 a rovnováhu sil"? Mě naopak příjde že užší spolupráce Mercedesu s RPvýrazně RP pomohla, a TR jde poslední rok rovněž nahoru, a po prohloubení spoluzpráce s RB se nepochybně opět zlepší, a čím je čelo vyrovnanější, tím podle mě i roste konkurence, viz. letošní výsledky Racing Pointu.-
Ferda
22:06 27.12.2020 46.47.176.XXXTak úzká spolupráce s dominujícím, nebo existenčně nezávislým týmem je samozřejmě výhodná. Ale pouze do doby než se chlebodárce rozhodne jít jinou cestou.
Momentálně je ve velké nejistotě Sauber-Alfa Romeo. Ferrari už nejspíše nechce do Alfy tlačit peníze, proto mají smlouvu pouze pro tento rok. Možná to nic neznamená a klidně se může stát velké překvápko.......
Třeba si Ferrari buduje zadní vrátka pro někoho jiného. Když od sebe Ferrari odkopne Haas i Alfu, tak najednou bude mít prostor pro dodávky motorů pro RB s AT.
Pokud by se tak stalo, tak by Haas s Alfou nejspíše přešli k Renaultu, myslím motorově, ale bez taliánských lir by se mohli rozhodnout i pro jiné a hodně nemilé řešení.-
jumpman
09:52 28.12.2020 178.255.168.XXXono je spíš otázkou, co bude s alfou jako automobilkou v budoucnosti a jestli se ji spíš fiat nechystá prodat nebo nebo nechat zkrachovat. Potom asi nevidí smysl sypat do tohoto týmu spoustu peněz. Další věcí je to, že sauber měl velice dobře vybudované zázemí a tam těžko budou chtít využívat zařízení ferrari. Naopak haas od svých počátků žádné zázemí nebudoval a vše si nechal dělat dodavatelsky, takže krok ferrari je víc než logický. Neztratí zkušené zaměstnance, vejdou se do rozpočtu a nevěřím tomu, že mezi haasem a ferrari nebude docházet k přetoku informací ať jedním nebo oběma směry. Asi těžko to bude formou, jako když mercedes věnoval kopírkám kompletní dokumentaci k vozu, ale určitě bude chtít ferrari za své peníze dostat nějakou výhodu
-
-
-
GRAHAM
22:49 26.12.2020 109.81.213.XXXHoši, netrojčit, to chce klid. Je to se souhlasem FIA, je krize... Časem se to naladí a bude to spravedlivější...... vsadím se, že to je na dobu přechodnou. teď je fakt špatná doba, buďte schovívaví..... JASNÝ MŮŽE JIM TO POMOCI na začatku nové éry. Ale vzhledem k tomu že vždycky měli 3 x více peněz, tak mne dvakrát nechává zcela v klidu.....
PS : V Maranellu můžou v tunelu akorát tak začít kopat a stavět novej. -
Situs
22:22 26.12.2020 88.102.38.XXXPromiňte mi ten slovník ale mě to už přijde jako kdyby se FIA chcalo na hlavu za bílého dne a nic se neděje S takovou se omezené hodiny v tunelu nebo finanční stropy poslouží vlastně čemu? Mělo se to dělat pro menší týmy a udržitelnost sportu a on je to spíše plán jak menší týmy zcela vykořistit a udělat z nich zcela nekompetentní B-čka. Je to na nic když už dnes není o konstruktérskou soutěž zájem.-
-
-
Situs
09:53 27.12.2020 88.102.38.XXXPrávě, o to je tento přístup aliancí horší. Jestli se mají tolerovat aliance tak bych byl raději pro zákaznické vozy a měl pro ně jiný přístup. Ale uvidíme, ono já myslím že tímto benevolentním přístupem FIA ještě zdaleka nekončí. Jak je uvedeno v článku, FIA je v úzkých a snaží se především udržet týmy v F1.
-
-
-
-
Zix.
19:35 26.12.2020 78.102.229.XXXZajímavý nový moderní trend, ale asi se s tím nedá dělat. I kdyby nový rozpočtový strop přivedl nový týmy, tak ty by byli hloupý kdyby pro prvních pár let nevyužili pomoci zkušenějšího týmu. Získají tím hromadu výhod obě strany a nové týmy aspoň nebudou roky marně bojovat bez úspěchu jako kdysi 3 nové týmy - HRT, Lotus a Virgin.-
-
Zix.
11:05 27.12.2020 78.102.229.XXXJá si myslím, že finanční stropy by v nejblížších letech tomu jedině mohli pomoct. Navíc na Haasu je hezky vidět, že stačí spolupracovat s větším týmem a hned je ta cesta mnohem lehčí. Haas byl v prvních letech na tom dobře, dokud Haas do toho rád cpal peníze.
A pokud by měl ten tým větší ambice, tak by první roky mohl sloužit silnějšímu týmu a poté se od něj odtrhnout.
Co vím, tak se čas od času píše o tom týmu Panthera z Asie.
Dřív se psalo o Aston Martinu s Alfa Romeo, ty to splnili. I když samozřejmě zvolili trochu jinou a výrazně levnější cestu. Sice mají týmy podle názvu, ale samotný automobilky s týmem nemají moc společnýho. Ale to určitě tobě jako zkušenýmu fanouškovi nemusím vysvětlovat.-
-
Zix.
21:29 27.12.2020 78.102.229.XXXKdyby to bylo plagiátorství, tak by to ty týmy těm velkým kradli jako McLaren Ferrari v roce 2007. Tentokrát to ty velký týmy dávají těm menším dávají dobrovolně a těží z toho oba.
Jestli to je v rámci pravidel by měla posoudit FIA, pokud ne tak by měla jasně stanovit hranice v tomhle a udělat kompromis, aby to bylo v rámci pravidel a zároveň zůstali nadále všechny týmy v poli.
To s tím Astom Martinem a Alfou Romeo jsem myslel úplně jinak. Mají totiž sice tým jak o tom více let v minulosti mluvili, ale nemají s nima moc společnýho. Taková AR to jméno jen prodala/půjčila to je doslova vše, a evidentně jim nevadí ty bídný výsledky + to že jsou Béčko Ferrari, tedy nevím jestli to je ideální reklama pro automobilku.
Takový Aston Martin má společnýho s týmem jen Strolla, který v automobilce vlastní malou část. Tedy hlavní majitel taky nebude moct kecat do týmu jako to je třeba u Ferrari, McLarenu nebo Renaultu/nově od příštího roku Alpini.
Jinak mě napadá další nový tým, v budoucnu by tam údajně chtěla i čínská automobilka KCMG. Je samozřejmě otázka jak moc to je pravděpodobný, ale to je další potenciální zájemce co to čas od času prohlásí. -
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek