DISKUZE K ČLÁNKU Haas posílil s Ferrari spolupráci. Jak to bude vypadat, když B-týmem nebude?

Simone Resta se takzvaně přesunul z Ferrari do Haasu. Resta je jedním z nejslavnějších konstruktérů Formule 1, ale Haas zatím neví, jakou přesně funkci bude v tomto týmu mít. Nicméně, jeho „přestup“ je vlastně v první řadě signál začátku silného posilování vztahů managementu Haas s Ferrari na mnoha úrovních. Zavedení rozpočtového stropu v F1 bylo zmiňováno mnohokrát. Vstoupí v platnost v roce 2021 a přes mnoho výjimek přinutí Mercedes, Ferrari a Red Bull snižovat výdaje, propouštět zaměstnance a měnit provoz.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Haas posílil s Ferrari spolupráci. Jak to bude vypadat, když B-týmem nebude?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 28.12.2020 18:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 26.12.2020 22:22
Promiňte mi ten slovník ale mě to už přijde jako… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 26.12.2020 22:29
Je to tak. Při tomhle systému by měli pohár… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 26.12.2020 19:17
Tenhle nový trend skrytého utrácení je pro F1 to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Pietro Fittipaldi by měl raději zkusit štěstí u Mclarenu, než u Haasu 05

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    85.158.196.XXX
    Na čem zakládáte myšlenku, že "takové stále rozsáhlejší spolupráce jsou špatné pro F1 a rovnováhu sil"? Mě naopak příjde že užší spolupráce Mercedesu s RPvýrazně RP pomohla, a TR jde poslední rok rovněž nahoru, a po prohloubení spoluzpráce s RB se nepochybně opět zlepší, a čím je čelo vyrovnanější, tím podle mě i roste konkurence, viz. letošní výsledky Racing Pointu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Tak úzká spolupráce s dominujícím, nebo existenčně nezávislým týmem je samozřejmě výhodná. Ale pouze do doby než se chlebodárce rozhodne jít jinou cestou.
      Momentálně je ve velké nejistotě Sauber-Alfa Romeo. Ferrari už nejspíše nechce do Alfy tlačit peníze, proto mají smlouvu pouze pro tento rok. Možná to nic neznamená a klidně se může stát velké překvápko.......
      Třeba si Ferrari buduje zadní vrátka pro někoho jiného. Když od sebe Ferrari odkopne Haas i Alfu, tak najednou bude mít prostor pro dodávky motorů pro RB s AT.
      Pokud by se tak stalo, tak by Haas s Alfou nejspíše přešli k Renaultu, myslím motorově, ale bez taliánských lir by se mohli rozhodnout i pro jiné a hodně nemilé řešení.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        ono je spíš otázkou, co bude s alfou jako automobilkou v budoucnosti a jestli se ji spíš fiat nechystá prodat nebo nebo nechat zkrachovat. Potom asi nevidí smysl sypat do tohoto týmu spoustu peněz. Další věcí je to, že sauber měl velice dobře vybudované zázemí a tam těžko budou chtít využívat zařízení ferrari. Naopak haas od svých počátků žádné zázemí nebudoval a vše si nechal dělat dodavatelsky, takže krok ferrari je víc než logický. Neztratí zkušené zaměstnance, vejdou se do rozpočtu a nevěřím tomu, že mezi haasem a ferrari nebude docházet k přetoku informací ať jedním nebo oběma směry. Asi těžko to bude formou, jako když mercedes věnoval kopírkám kompletní dokumentaci k vozu, ale určitě bude chtít ferrari za své peníze dostat nějakou výhodu

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.236.XXX
    A zabíjení F1 pokračuje!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Forza! 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Hoši, netrojčit, to chce klid. Je to se souhlasem FIA, je krize... Časem se to naladí a bude to spravedlivější...... vsadím se, že to je na dobu přechodnou. teď je fakt špatná doba, buďte schovívaví..... JASNÝ MŮŽE JIM TO POMOCI na začatku nové éry. Ale vzhledem k tomu že vždycky měli 3 x více peněz, tak mne dvakrát nechává zcela v klidu.....

    PS : V Maranellu můžou v tunelu akorát tak začít kopat a stavět novej.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Promiňte mi ten slovník ale mě to už přijde jako kdyby se FIA chcalo na hlavu za bílého dne a nic se neděje 20 S takovou se omezené hodiny v tunelu nebo finanční stropy poslouží vlastně čemu? Mělo se to dělat pro menší týmy a udržitelnost sportu a on je to spíše plán jak menší týmy zcela vykořistit a udělat z nich zcela nekompetentní B-čka. Je to na nic když už dnes není o konstruktérskou soutěž zájem.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Je to tak. Při tomhle systému by měli pohár konstruktéru zrušit.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Hoši jestli to sledujete, tak víte že za konstruktéra jsou prachy. Takže opatrně...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Právě, o to je tento přístup aliancí horší. Jestli se mají tolerovat aliance tak bych byl raději pro zákaznické vozy a měl pro ně jiný přístup. Ale uvidíme, ono já myslím že tímto benevolentním přístupem FIA ještě zdaleka nekončí. Jak je uvedeno v článku, FIA je v úzkých a snaží se především udržet týmy v F1.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.229.XXX
    Zajímavý nový moderní trend, ale asi se s tím nedá dělat. I kdyby nový rozpočtový strop přivedl nový týmy, tak ty by byli hloupý kdyby pro prvních pár let nevyužili pomoci zkušenějšího týmu. Získají tím hromadu výhod obě strany a nové týmy aspoň nebudou roky marně bojovat bez úspěchu jako kdysi 3 nové týmy - HRT, Lotus a Virgin.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Nový tým v současné F1? Takoví masochisté se skutečně nerodí, aby veškeré své jmění prošustrovali jako nováček v beznadějném boji proti společenství několika týmů.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.229.XXX
        Já si myslím, že finanční stropy by v nejblížších letech tomu jedině mohli pomoct. Navíc na Haasu je hezky vidět, že stačí spolupracovat s větším týmem a hned je ta cesta mnohem lehčí. Haas byl v prvních letech na tom dobře, dokud Haas do toho rád cpal peníze.
        A pokud by měl ten tým větší ambice, tak by první roky mohl sloužit silnějšímu týmu a poté se od něj odtrhnout.

        Co vím, tak se čas od času píše o tom týmu Panthera z Asie.
        Dřív se psalo o Aston Martinu s Alfa Romeo, ty to splnili. I když samozřejmě zvolili trochu jinou a výrazně levnější cestu. Sice mají týmy podle názvu, ale samotný automobilky s týmem nemají moc společnýho. Ale to určitě tobě jako zkušenýmu fanouškovi nemusím vysvětlovat. 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          To co dělá Haas, Alfa Romero, Racing Point a Alpha Tauri se dnes říká spolupráce, ale v tak velkém rozsahu by bylo mnohem přesnější označení plagiátorství a v tomhle případě by se měly tyhle týmy vyloučit z poháru konstruktérů.

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.229.XXX
            Kdyby to bylo plagiátorství, tak by to ty týmy těm velkým kradli jako McLaren Ferrari v roce 2007. Tentokrát to ty velký týmy dávají těm menším dávají dobrovolně a těží z toho oba.
            Jestli to je v rámci pravidel by měla posoudit FIA, pokud ne tak by měla jasně stanovit hranice v tomhle a udělat kompromis, aby to bylo v rámci pravidel a zároveň zůstali nadále všechny týmy v poli.

            To s tím Astom Martinem a Alfou Romeo jsem myslel úplně jinak. Mají totiž sice tým jak o tom více let v minulosti mluvili, ale nemají s nima moc společnýho. Taková AR to jméno jen prodala/půjčila to je doslova vše, a evidentně jim nevadí ty bídný výsledky + to že jsou Béčko Ferrari, tedy nevím jestli to je ideální reklama pro automobilku.
            Takový Aston Martin má společnýho s týmem jen Strolla, který v automobilce vlastní malou část. Tedy hlavní majitel taky nebude moct kecat do týmu jako to je třeba u Ferrari, McLarenu nebo Renaultu/nově od příštího roku Alpini.

            Jinak mě napadá další nový tým, v budoucnu by tam údajně chtěla i čínská automobilka KCMG. Je samozřejmě otázka jak moc to je pravděpodobný, ale to je další potenciální zájemce co to čas od času prohlásí.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Orginál vždy existuje pouze jeden.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Zix.

                Zix.

                78.102.229.XXX
                Taky se snad nikdy nestalo, že by ten zákaznický tým byl lepší než ten hlavní. 03 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Začátkem letošní sezóny se v některých ohledech jevil lepší Haas i Alfa, než mateřské Ferrari. Škoda jen, že to byly pouhé náznaky. Neskutečně bych se bavil, kdyby dali Ferrari na pjdel. 13

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Zix.

                    Zix.

                    78.102.229.XXX
                    To asi více lidí, ale jakmile by k tomu opravdu došlo by se určitě na ně Ferrari vykašlalo a měli by po srandě. 04 11

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama