DISKUZE K ČLÁNKU "Lewis učinil správná rozhodnutí, proto překonává rekordy," přemítá Wolff

Toto Wolff se zamýšlí nad úspěchy Lewise Hamiltona. Brit jich podle rodáka z Vídně dosáhl hlavně proto, že se umí dobře rozhodovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Lewis učinil správná rozhodnutí, proto překonává rekordy," přemítá Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 19.10.2020 11:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2020 13:55
On čekal jiné reakce a od jiných lidí.....a byl… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2020 11:33
Tak není fér to zlehčovat, protože to auto mít… »
» Mansell_fan (Hlasovali 2 lidé) 13.10.2020 19:41
Je mi líto že Schumiho rekordy budou překonány.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Celkem souhlasím s názory zde vyřčenými, respektive s pohledy tvými (Mike17) i Fandy.LH a Jona. Jen si dovolím jednu poznámku. Všichni hodnotíme (srovnáváme) jakési výsledky, odhadujeme výkonnost aut a od ní odvozujeme výkonnost pilotů. Ale nikdo nebere v potaz "atmosféru" v týmech, postavení pilotů v jednotlivých stájích. Napadlo mne to právě v souvislosti s Kimim a jeho výsledky po návratu v Lotusu a pak u Ferrari. Podle mne byl u Lotusu brán jako lídr a jeho názorům, přáním byla snaha maximálně vyhovět a z toho také plynulo jeho postavení jedničky týmu. Prostě tým sázel na Kimiho a on zajížděl, pro mnohé, překvapivé výsledky. Naopak u Ferrari mu až po třičtvrtě sezóny byli ochotni upravit auto k jeho potřebám a také to tak vedle Alonsa a později vedle Vettela vypadalo. Myslím si, že u Ferrari jezdil bez motivace, protože věděl, že pokud vystrčí hlavu a zatlačí na Seba, tak přes ní hned dostane. (Perspektivní pro tým byl Vettel). Kimiho vystřídal Leclerc a vše se obrátilo. Mladý najednou ukázal rychlost srovnatelnou s mistrem a dovolil si ho porážet. Tým mu v tom po počátečním "ostychu" přestal bránit a mistr se sesypal. Přitom, když porovnám (a jsem si vědom, že to srovnání není 100%) body Kimiho u Ferrari v poslední sezóně a body Charlese u Alfy v poslední sezóně s jejich body po přehození pozic v následující sezóně, tak veliký rozdíl nevidím. Oba zajeli plus mínus stejně v Alfě i u Ferrari. To jen Vettel pod tlakem více chyboval a ztratil.
                          A aby bylo jasno, není to hejt proti Vettelovi, abys ho zase nezačal hloupě bránit. Je to jen příklad z poslední doby toho, co jsem měl na mysli. Postavení pilota u týmu a co tým dovolí tomu druhému, má podle mne podstatný vliv na výkonnost obou.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Tak to by byla zase dlouhá diskuse. Prostě máme na toto rozdílný pohled a to v tomto:
                            1. S atmosférou by se pilot měl vyrovnat. Na to, jestli zajedu nebo nezajedu slušný čas by nemělo mít vliv, jestli se na mne v boxech někdo culí, nebo mračí. Prostě jedu co nejrychleji.
                            2. Větší vliv na výkonnost může mít to, jestli mi sedí auto nebo ne. To je vidět třeba na tom, jaký debakl dostal Kimi od Alonsa. Celou sezonu si stěžoval na to, že má nedotáčivé auto, které se nedá řídit a on preferoval přetáčivé. Prostě sedl do auta, dělaného na jiného pilota. Přístí rok se auto předělalo a on si přestal stěžovat a začal jezdit líp. A to samé se dá aplikovat na jiné piloty, včetně Vettela.
                            3. A samozřejmě pilot pod tlakem může dělat více chyb. Ale vliv na to nemá to, jestli ho šéf prohlásí jedničkou, ale spíš to, jak dobře jezdí jeho kolega (nebo soupeř). Leclerc je prostě lepší, než byl Kimi a Vettel se dostal pod tlak a jezdil víc na hraně.
                            4. Hraje roli věk. V čemkoliv je křivka stejná. Nejdřív jde nahoru a pak dolů. To je důvod, proč Webber byl čím dál víc za Vettelem, nebo proč je Leclerc čím dál lepší proti Vettelovi.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              Add.1 Nemyslím si, že je to tak jednoduché, jak tvrdíš. např. McLaren a sezóna 2007. Ani jeden z jejich pilotů se s nastalou atmosférou nevyrovnal a to měli auto na titul.
                              add 2 souhlas, ale i přesto bylo Kimimu jasně dáno na zřelet, kde je jeho místo u Ferrari. Jeho stížnosti vyslyšeli až na konci sezóny, kdy už to nejspíše mezi šéfy a Alonsem začínalo skřípat. A ve stejném duchu to bylo i vedle Vettela. Poslední věta v odstavci naprostý souhlas.
                              add.3 To nesouhlasím. Leclercovi nikdo neordinoval pitstop navíc, nesmyslné strategie apod. Naopak to Vettel si najednou začal stěžovat na tyto praktiky. Když zjistil, že už mu tým neumetá cestičku, byl nucen jezdit více na hraně a tím pádem více chyboval.
                              add.4 Věk jistě roli hraje, ale takový Hamilton je starší než Vettel a jak jezdí. Ne Miku, ty zásadní rozdíly ve výkonnosti v F1 netvoří věk.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                1. Nemyslím si, že v roce 2007 hrála hlavní roli atmosféra. Tam se vyrovnaní jezdci obírali o body a vytěžilo z toho Ferrari, jedoucí na Kimiho. Kromě toho, kdyby to Hamík nerozbil v Číně při nájezdu do boxu, titul měli. A celkem pochybuji, že to rozbil proto, že se na něj Alík zlobil. 03
                                2. Já si myslím, že Kimiho vyslyšeli pozdě proto, že udělat z nedotáčivého auta přetáčivé nebylo jednoduché. Změna přišla příští sezonu, kdy auto předělali a Kimi si chování auta pochvaloval.
                                3. No to je spíš o tobě. Sám píšeš, co dělali Leclercovi a nakonec napíšeš, že to vadilo Vettelovi. Za mne dělalo Ferrari často botu u strategií a to na obou stranách. Nevidím v tom ani na jedné straně úmysl. Ale to už jsem rozebírali mnohokrát. Důkaz máš v tom, že i v kvaldách začal dominovat Leclerc a tam strategii nemáš. Prostě si na auto rychle zvykl a začal to Sebovi nandávat. Tým s tím nemá nic společného.
                                4. Hamík je starší pouze o 2 roky a jak je dobrý soudíme hlavně podle toho, jak zajíždí Bottase. Má obrovský náskok v autě proti ostatním a nemá důvod jet na hraně a dělat chyby. Ale jo, za mne jezdí líp jak Vettel. Je tu ještě jeden velký rozdíl. Seb má rodinu, pro kterou žije. Hamík žije pro závodění a pozornost světa. Sám dobře vím, co se mnou příchod rodiny udělal. Prostě měl by skončit a ne přecházet k Astonu. A věk s tím úzce souvisí. K tomu to auto je pravý opak RB 2010-2013. Evidentně mu nesedí. Těch proměnných je spousta. Řekl bych, že ze všeho nejmíň ho trápí, že se na něj Binotto míň culí. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.103.XXX
                                  Napsal jsem to malinko nešikovně. "Atmosféra v týmu" není to pravé, co jsem měl na mysli. Proto ti pořád leží v hlavě zda se šéfové týmu usmívají na někoho, či nikoliv. Já věřím, že se usmívají na oba ve všech týmech. Ovšem pak bývají někteří piloti rozčarováni, když jim šéfové pošlou jen esemesku, že s nimi už nepočítají. 03 Řekl bych, že si spousta fans, včetně tebe, vztahy v F1 hodě idealizuje. 03
                                  add 1 Souhlas, že se oba piloti v McLarenu obírali o body, souhlas, že Ferrari jelo (ale až v závěru sezóny) na Kimiho. Ale nesouhlasím s tím, "kdyby"... Těch kdyby mohu uvést spousty ex post ve prospěch všech zúčastněných a hrát si tady na chytrého. A navíc, nebyly ty chyby Lewise právě v důsledku jakési "atmosféry", která se rapidně změnila v porovnání se začátkem sezóny? Není to další příklad jen z jiné stáje, který jsem uváděl výše v podání Vettela, Kimiho a Leclerca?
                                  add 2 Pokud vím, tak Kimimu upravovali pouze zavěšení předních kol. Ale samozřejmě, že propastný rozdíl mezi ním a Fernandem byl v koncepci auta. A zase to mávztah k tomu, co jsem měl na mysli. Když máš v týmu dva piloty, kterým sedí odlišná koncepce vozu, musíš jednoho nutně "poškodit" při stavbě auta. A pak je tento pilot vnímán takovými fans jako jsi ty, za pomalého a odepsaného. (toto je ale extrémní příklad, já mám na mysli spousty detailů, které jsou dělány uvnitř týmu ve prospěch preferovaných pilotů a které v důsledku znamenají určitý náskok na kolegu).
                                  add 3 Ne, je to o tobě a tvém vnímání. Píšu co dělali Kimimu (nikoliv Leclercovi) a pak to samé, když už Seba odstavili na vedlejší kolej, začali dělat Vettelovi. Ferrari dělá boty ve strategiích hodně často, to máš pravdu, ale vždycky na ty jejich boty doplácí jejich méně preferovaný pilot. Tak že je jasné s jakým záměrem ty boty dělají, čili tým s tím má hodně společného.
                                  add 4 Tady máš hodně pravdy. A řekl bych, že jsi se dotkl dalších aspektů výkonnosti pilotů 01

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Myslím, že neidealizuju, je to byznys. Nejsou nejlepší kámoši. Jen si nemyslím, že jejich náklonnost má nějak zásadní vliv na výkonnost.
                                    1. Jo souhlas, na Kimiho se jelo až na konci. A nesouhlas. Lewis to rozbil bez ohledu na týmové šachy. Jo, je to kdyby.... Prostě hlavní je, že se obírali o body. Vztahy byly bídné, ale vliv to podle mne moc nemělo.
                                    2. Ano, v tomhle souhlasím. Tým si vybere jakým směrem vyvine auto a to může sedět víc "vybrané jedničce". Má to jistě své hranice. Nebude přizpůsobovat ve chvíli, kdyby se ten směr ukázal jako horší. Ale vliv to mít může.
                                    3. Myslím, že loňský rok celkem zřejmě ukázal, že boty dělají na obou stranách. Vettel jako "jednička" si taky něco vytrpěl a sám to vlastně píšeš. 03
                                    4. 01

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.103.XXX
                                      Náklonnost šéfů nejspíše nemá zásadní vliv na výkonnost pilotů, ale na výsledky zásadní vliv bezesporu má. 03 Mám trochu odlišné představy o vztazích uvnitř týmů. Podle mne je tam hodně pokrytectví a tím pádem také podrazů tak zvaně v zájmu týmu.
                                      add 1 Tady se neshodneme a já nemám jak tě přesvědčit. Mohu uvádět spousty příkladů, kdy jeden pilot provádí svému kolegovi různé "schválnosti" ve snaze ho rozhodit, ať už (Rosberg x Hamík, nebo Schumi x Rosberg, či Alonso x Hamík atd.) ty stejně napíšeš, že to podle tebe vliv nemá. Tím bod jedna mažu.
                                      add 2 Jsem rád, že jsi pochopil oč mi jde. 01
                                      add 3 Ano, ale já vnímám fakt, že během loňské sezóny došlo u Ferrari na výměnu preferovaných pilotů. A až po té, začal mít Vettel servírovány podivnosti. Navíc, si myslím, že to bylo možné jen díky faktu, že jeho týmovým kolegou se stala "budoucnost a naděje" Ferrari. Pilot z jejich akademie. Kdyby byl po boku Seba kdokoliv jiný (např. Ricci), věřím, že by dostal stejně přes prsty, jako dostával Massa po boku Alonsa, či Schumiho, nebo Kimi vedle Seba.

                                      Asi to sem nepatří, ale dovolím si poznámku. Ta diskuze nebyla zas tak dlouhá (na naše poměry). Příjde mi, že jsi změnil styl. Snažíš se více vnímat oponenta a opustil jsi snahu za každou cenu oponenta "přehádat". 03 11 Nebo se mýlím? A šlo dnes jenom o lehčí téma. 18

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        185.149.130.XXX
                                        No jo, na pohled o vztazích uvnitř týmů se asi moc neshodneme. Zásadně rozdílný není, ale nevidím to až tak "černě" jako ty.
                                        1. To je stejné, jako to co jsem napsal výš. Prostě to nevidím až tak radikálně.
                                        2. 01
                                        3. Já si myslím, že ty chyby se daly najít u Seba už na začátku sezony, jen to chtít vidět. A moc nevím, proč by třeba měl Ricci ve Ferrari dostávat přes prsty. Seb nemá žádná kouzla a podle mne tým bude preferovat lepšího. Před 2 roky Seba, dnes Leclerca. 03

                                        To se ti zdá, šlo jen o lehčí téma. 12 Ale je fajn to občas nehrotit. 03

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                    • Poky

                      Poky

                      46.254.64.XXX
                      U RB měl Mark nevyrovnané podmínky. Tam ho zařízli a udelali z něj dvojku. Myslím, že na to aby porazil Vettela měl. Ale byl zaříznut a dostalo ho to.
                      Kimi taky měl na to aby se Vettelovi vyrovnal. Ale šel delat dvojku a myslím, že s tím byl i smířenej.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Nevím moc čím ho zařízli. Dvojkou se časem jistě stal. Ale to, že v roce 2010 nebyl mistrem světa jde čistě na jeho triko. Stačilo to nerozbít v Korei a v Abu Dhabi by se jen díval, jak si to FA a SV rozdávají o druhé místo. Tedy se dá říct, že mu RB zisk titulu umožnil. 03

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • Poky

          Poky

          46.254.64.XXX
          Myslím, že to Toto řekl dobře. Hlavně si všichni vzpomente jak sme nikdo Hamuv přestup nechápali a mysleli si že se tam zahrabe. A ejhle, rok měl auto nic moc a pak to začlo.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Risk je zisk. Nic jiného v tom nebylo, protože vítězná data tahala z rukávu i Honda a projekt s McLarenem měl mít potenciál od první sezóny minimálně na bedny.
            Nebo vyhlídky, jaké měl Haas. Nebo má pravidelně Red Bull. Situace je pak stejně vždy taková, jak se k tomu postaví soupeři.
            Přeci jen, rok 2014 mohl určitě vypadat v podání RB i Ferrari jinak. Ale obě stáje se celý rok plácaly v těžkých potížích. S tím se ale po jejich formě z minulých let nedalo počítat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.213.XXX
              Tak inženýři Hondy tahali tak maximálně kačera za ocas. Ty o tom jak se staví motor tehdy nevěděli téměř nic... 12 To už víme...a byla to velká škoda pro Mclaren a pro F1. Myslím že Honda by odešla i kdyby letos RB udělal titul. Oni jsou proste jiný a divný.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Tak kačera tahal i Renault. Slušnej motor, který nebyl na ostudu začali mít až na konci sezony 2017. 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama