DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Scuderia reaguje na mizernou konkurenceschopnost svého letošního modelu. Část z balíku vylepšení, který byl původně plánován pro Maďarsko, nasadí už tento týden na Red Bull Ringu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 09.07.2020 12:52 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Jsem zvědav co Ferrari se svou formou předvede, když už takhle spadlo na špičku středu pole nebylo by špatné kdyby tam nějakou dobu zůstalo. Takhle mají alespoň s kým bojovat a je na co se dívat. Teda alespoň u toho Leclerca. A bude zajímavé sledovat jak si kdo poradí znova se stejnou tratí. Co se týče Binotta, je to nemastný neslaný had plný prázdných slov kterému nevěřím ani nos mezi očima. Působí na mě velmi slabým vedením a je mi velmi nesympatický. Navíc to že jsou teď ve Ferrari vnímáni jako unterwassermani bych řekl že je hlavně jeho zásluha.

    Jinak výkon Leclerca teď v neděli byl opravdu velmi dobrý a toho Alonsa z r. 2012 mi také připomněl (chudák Mike tohle číst jak na to Alonso tehdy neměl auto). Fakt zvláštní je vidět opět takhle nekonkurenceschopné. Rychlost Mercedesu i RedBullu je prostě jinde a nemyslím si že Ferrari na to bude schopno zareagovat. Napadlo mě dokážete si představit ty hanlivý komentáře kdyby tam letos ten Alonso opět zavítal a vyjeli v takovéto formě? 18 Uf.

    + 4 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      37.188.255.XXX
      Oni jsou vnímáni jako podvodníci? 16

      + 2 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jiras

      jiras

      89.190.128.XXX
      Bohužel to stran Binotta dopadlo podle nejčernějšího scénáře, jaký se předpovídal po tom boji on vs. Arrivabene. Ferrari získalo blbého manažera a ztratilo dobrého inženýra. Zpátky už asi nikdy nepůjde, max. pryč z Ferrari.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        89.177.48.XXX
        Naštěstí svět není založen na tom, co a jak Ty vnímáš, ale na tom co je možné prokázat. A to v případě Ferrari neplatí, pokud vím, nešlo dokázat je nelegální.

        Pokud bys snad chtěl i tak mermomocí trvat na tom, že nelegální byl, budiž, ale stejnou logikou bys nutně musel dojít k závěru o nelegálnosti (ohebných) křídel RB před několika sezonama. A určitě by se dalo najít mnoho dalších příkladů.
        Prostě dokud neprokážeš, nemůžeš mluvit o podvodu, takhle jednoduchý to je.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      46.135.5.XXX
      Proč chudák??? Názor autora článku je asi tak relevantní, jako názor tvůj.
      Ale možná Charles překvapí a na tom "stejně" nekonkurenceschopném voze v některém závodě bude dávat pozdějšímu mistru světa vteřinu na kolo, v půlce sezóny bude mít nejvíc vítězství že všech a povede celé MS. 12
      Pak se rád omluvím a uznám, že má podobně konkurenceschopný vůz. Zatím to beru jako podařený vtípek. 13

      + 0 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Ale můžu mluvit o podvodu, každý si může udělat závěr z uběhlých událostí, Max už to udělal dávno z toho co tehdy věděl on, a jestli to tehdy byla spekulace tak za mě dneska už ne. Kdyby bylo všecko legální nebo v šedé zóně není třeba žádných tajných dohod. Každý má právo si z toho dělat závěry, pro mě je to důkaz šlendriánu. Ty si klidně mysli že nepodváděli, že tajná dohoda byla jen formalita a ty tresty netresty které z toho vzešly jen přátelská výpomoc 03 Jo a ten propad s tím taky určitě nesouvisí.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Já mu zpočátku docela věřil, spletl jsem se v něm.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          89.177.48.XXX
          Achjo, jak mluvit do dubu :P Mluv si, samozřejmě, o čem chceš, ale víš sám, jakou to má asi váhu :) Že občas někdo mluví rychleji, než myslí, naštěstí není důkaz ničeho; nakonec Max na milion procent neříkal něco, očem by sám věděl - jsem si docela jistej, že fungování komplexní PJ je tak trochu mimo jeho znalostní radius - ale něco, co mu někdo jiný po PR poradě řekl, aby říkal. Taky je zajímavé, že uvádíš, že to říkal Max a ne nikdo oficiálně za RB, pročpak asi? Asi nebylo vhodné, aby to byl oficální názor stáje, ale když to řekne pilot, tým se od toho může v případě potřeby distancovat; je to názor pilota, tým plně věří FIA apod. bláboly.

          Za druhé, vkládáš mi do huby něco, co jsem neřekl/nenapsal. Netvrdím, že to všechno bylo křišťálově čisté, (což nakonec zřejmě nebylo a nemam problém to přiznat), jenže to samo o sobě prostě nestačí na prohlášní o podvodu, na to ti pořád chybí ten jasnej a usvědčující důkaz. A ten evidentně nikdo nemá. A na tom vždycky ztroskotáš, na obvinění bez důkazu... další rozvíjení je jen točením se v (ne)logickém kruhu.

          Ad dohoda, dá se samozřejmě pochopit, že ostatní týmy jsou z toho zarmoucený. A plně to chápu a nemám z toho žádnou radost.
          Z druhé strany, pokud Ferrari (evidentně) ví, že na ně FIA vlastně nic nemá, resp. to co má by s vysokou pravděpodobností neobstálo u soudu (a toho si je vědoma i FIA, protože do otevřeného sporu nešla), proč by pouštěli víc informací, než nutně musí? By byli přeci padlí na hlavu.

          Zkus, prosím, alepoň někdy, opustit vzdušný zámek idealistického světa, kde i výkaly jsou růžové a voní po levanduli. Místo toho alespoň občas uvažuj v intencích reálného světa, tj. že celá F1 je jenom velký divadlo za hodně peněz.

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            46.135.5.XXX
            Dokonale napsáno. 01

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              89.177.48.XXX
              "Já si ale nemyslím že důkaz neexistuje"
              Opět, mysli, resp. nemysli si co chceš, díky zřízení, které tu stále ještě, snad, máme, beztrestně můžeš (ač už pak ne zcela beztresně můžeš vše říkat nahlas bez jistých rizik...).
              Je to ale nelogické, nemyslíš? Kdyby důkaz existoval a FIA ho měla, vsadím se, že by soudního sporu šla a použila jej, nebo možná dokonce jej použít musela - jinak by se sama vystavovala riziku žaloby, že straní jednomu týmu tím, že proti němu nepoužila získaný důkaz. A to si piš, že by po tom jiné týmy šly, protože, opět, nejde, alespoň v první řadě, o sport, ale jde o velký prachy.

              BTW, FIA si taky potřebuje zachovat tvář a nevypadat neschopně.

              Máš v té logice prostě díry, sorry jako.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Naopak, jsem přesvědčen že neexistuje vysvětlení daných událostí které by ukazovaly na to že technika Ferrari byla v pořádku nebo jen v šedé zóně. Jsem prostě jen fanoušek, to co se událo u mě velmi silně smrdí podvodem a proto to tak označuji. Nejsem u soudu, nemám nezpochybnitelný důkaz, ovšem když neexistuje žádná snaha ve sportu zbavit se tohoto podezření a očistit se těžko mohu dospět k jinému závěru. A ani se mi nechce mlčet, jen ať si takový přístup vyžerou.

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • jiras

          jiras

          89.190.128.XXX
          Já ne, konstruktér není manažer, nedokáže se od toho odpoutat, jebe se do konstrukce, ačkoli musí být nad věcí a věřit jiným, už nesmí konstruovat, jen úkolovat a vést lidi. Vlastní zkušenost z obou stran.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            možná by jsi si měl prostudovat fakta, než začneš blábolit nesmysly. FIA motor zkoumala a na nic nelegálního nepřišla, ani na obcházení čidel ani na jiné porušení pravidel. Ovšem na základě dohody ferrari FIA ukázalo jakej fígl použilo a na základě stejné dohody jej přestalo používat. Tohle vše je dohledatelné. To, že se ferrari brání, aby FIA zveřejnila jejich technické řešení, to dovede pochopit snad i bl**c a i tomu bl**ci musí být jasná snaha mercedesu a red bullu toto řešení z FIA vymámit.
            Dost velkou ranou pod pás ferrari je ovšem dohoda o zmrazení vývoje motorů, když jej byli nuceni předělat a byla jim odepřena možnost dotáhnout se opět na konkurenci

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              Já četl přímo od Todta že to FIA zkoumala a dospěli k závěru že to od Ferrari bylo nelegální. Nechtěli se ale soudit s Ferrari 03 Ono know-how kohokoliv nesmí FIA zveřejňovat, na to se nemusí dělat tajné dohody. Tajné dohody se musí dělat když je tam zjevně něco za čarou, a víme že v rámci tajné dohody tam z toho pro Ferrari vyplynuly i určité tresty v podobě povinností a závazků. Ale i to je nepochopitelně fádní a netransparentní. Ferrari podvádělo a stav jejich pohonné jednotky teď je toho velkým důkazem. Rád se omluvím když se Ferrari očistí a řekne co dělalo a proč to dle nich nebylo mimo pravidla. Nemusí říci jak to konkrétně dělalo, problém je že když třeba přiznají že to co dělali dokázalo vstříknout více paliva než uvedl průtokoměr tak se těžko zbaví viny 11

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                podle reakce FIA, která před sezonou pravidly vymezila tvar vstřikovacího potrubí paliva, bych hledal tam.
                Tvůj výklad je dost zajímavý, ale pokud na porušení pravidel nepřijdou, tak asi porušeny nebyly. Stejně jako se dělo u pružných dílů red bullu, kdy to všichni viděli, ale prošli měřením dle metodiky FIA a byli čistí. U ferrari nikdo ani netušil co dělají, včetně FIA. Vyjádření Todta v tvém podání jsem nikdy nečetl. Pokud by si byl jistý že podvádí, tak k žádnému soudu nedojde, protože je to pouze v jurisdikci FIA, jenže evidetně oblast ve které se ferrari pohybovalo nebyla pravidly ošetřena, ale zřejmě docházelo k porušení ducha pravidel, což je typicky šedá zóna. Takže FIA nechtěla aby v tom ferrari pokračovalo, jenže kdyby si to chtěli vynutit, tak by to zřejmě nešlo a došlo by k soudu, který by FIA podle jejich vyjádření těžko vyhrála. Tož asi tak. To, že ferrari souhlasilo s tím, že se dané fičury vzdá a FIA to prezentovala jak to prezentovala, to je hnus. Podívej se na daný případ red bullu, kdy všichni věděli, že pouze našli takovou skladbu materiálu, kdy při namáhání v jednom směru se ohýbá, ale když to namáhání bude v jiném směru, tak se ohýbá jen částečně, ale nikdo je nebyl schopen této "šedé zóny" zbavit 4 roky...
                Nevím jak ti ještě víc otevřít oči, ale kde nic není ani smrt nebere, že?
                Jo a proč by ferrari mělo souhlasit se zveřejněním něčeho, kde v rámci té dohody bylo uvedeno, že to je pouze mezi FIA a ferrari zvlášť po zkušenostech s jednáním FIA, kdy při podvodech mclarenu byla zveřejněna celá jejich dokumentace k aktuálnímu vozu, no neber to...

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  „Když jsme pak dospěli k závěru, že to, co Ferrari dělá, nebylo legální, tak začali diskutovat, že je to legální. Mohl jsem se rozhodnout to dát odvolacímu soudu. Nevíme, jak by odvolací soud rozhodl, může to trvat roky, což nebylo v zájmu formule 1.“
                  ..... píšeš že to jak to FIA prezentovala je hnus, to mě vadí spíš jaký k tomu všemu zaujala postoj a transparentnost vůči fanouškům a zejména vůči ostatním týmům ve své soukromé dohodě zcela opomněla. Jednou někdo bude mluvit, třeba je k tomu donutí i ty ostatní týmy které jsou velmi nespokojené a když teď vidí výkon mororu Ferrari tak zjevně mají proč. Jediné co já vnímám pozitivně je že FIA konečně byla donucena přidat další senzor který zjevně ten podvod zastavil.

                  + 5 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • dannak

            dannak

            89.177.48.XXX
            Nebo ještě líp, snad už konečně pochopíš, oč běží.
            Budu tvrdit, že "jsi sám podvodník, protože obviňuješ z podvodu, aniž bys pro to měl jediný důkaz."

            No a teď máš reálně dvě možnosti:
            1) trvat na své (ne)logice, tedy že není třeba důkaz, čímž však sám ze sebe děláš podvodníka
            2) bránit se a chtít po mě, abych nějak podložil svoje tvrzení, což je ale vyvrácení tvého (ne)logického konceptu

            Nespěchej, nech si to projít hlavou, klidně několikrát ;)

            + 0 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              Však to se psalo když to řekl Max jako první, dneska už by mu dali mnozí za pravdu 11 Ty se nezapomeň znova ozvat až to budeš mít černé na bílém, já se ti ozvu až se Ferrari očistí 04 Teď ještě aby si pravdu nezadržovala FIA v šuplíku.

              A taky pro tebe něco mám, až budeš někdy sportovat a závodit, vezmou vám krev na doping a ty budeš čistý a ve svých výkonech konstantní, kdežto tvůj oponent najednou zpomalí po tom co se dohodl s FIA ohledně jeho sporných vzorků a bude se vše tajit a tutlat, tak možná pochopíš 03

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mansell_fan

                Mansell_fan

                37.188.145.XXX
                Ferrari se nemusí očišťovat. Naopak ti kdo ho obviňují musí přinést důkaz že podvádělo. NIKDO tenhle důkaz doposud nepřinesl.

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  A za co teda bylo Ferrari potrestáno? To že dozorčí orgán nezveřejnil provinění ani konkrétní trest a nechal to v šuplíku s názvem "tajné" přece neznamená že se nic nestalo a strčím hlavu do písku.

                  Hele klidně to přehlížejte a dělejte že Ferrari nic neprovedlo když chcete, jen to nechtějte po mě.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    aha, takže najednou dospěli k závěru, či-li nebylo to zjevné porušení pravidel. Odpověd jsi si sám. FIA se rozhodla na základě dojmu, že to co ferrari dělá (a hlavně co FIA nebyla schopna odhalit/pochopit) není v úplném souladu s pravidly. Což se běžně v šedé zóně pravidel děje. Je to o obejití pravidla jiným směrem než FIA zamýšlela. Typicky současný DAS mercedesu. Evidentně systém v přímém rozporu s pravidly, ale protože nastavení geometrie je provedeno netypickým pohybem volantu a protože je to mercedes, tak to můžou používat (a dle některých týmů to už používali značnou část loňské sezony, jen si toho nikdo nevšimnul) a zakáže se to všem ostatním, aby "zbytečně" neutráceli prostředky tímto směrem, či-li uděláme to tak, aby výhoda mercedesu zůstala a ostatním se nevyplatilo to kopírovat, takže jim ta výhoda zůstane na celou sezonu. To je vše o rozdílném přístupu FIA k týmům. Mercedes může poslední dobou chodit po vodě a je vše OK. Ale nedej bože, aby se jim některý tým jen přiblížil, to hned začne FIA konat. Ferrari našlo vychytávku na motoru, tak je donutí předělat motor a potom jej najednou zmrazí, takže tahle sezona je pro ferrari totálně v kopru. A napadá mě otázka, co najdou na red bullu, jestli začne emil porážet neporazitelného bojovníka za práva temné části lidstva?

                    + 2 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    počkej počkej, najednou bylo ferrari potrestáno? Že jsi tedy jediný, kdo o tom ví! Ferrari souhlasilo s tím, že odstraní z motoru sporné řešení, o trestu meleš pořád jenom ty. Navíc, pokud si dokážeš nastudovat pravidla, pokud se sezona uzavře, tak se s výsledky nehýbe ať se přijde na cokoliv, takže nějaké tresty po ukončení sezony jsou pouze ve fantazii různých fandů konkurenčních týmů ať se jedná o kohokoliv a ostatní týmy to samozřejmě vědí, ale je zajímá především technické řešení, které ferrari použilo a politickým nátlakem se to z FIA snaží vyrazit. To je jediné oč teď běží. Ferrari tu fičuru nepoužívá, evidentně se jim motor nepovedl, takže budou tuto sezonu víc než trpět a zbytek pole by mohl být spokojen, ale oni chtějí ty data...

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Promiň, ale tohle je čistá ukázka demagogie. Na jednu stranu FIA udělala vše správně a Ferrari nepodvádělo, jen si muselo předělat motor. Proč se tedy legálního fíglu zbavovali? Nebylo by jednodušší si to nechat posvětit jako DAS a používat to dál? Když už jsme u DAS, hoď sem konkrétní pravidlo, které ten systém porušuje. Jinak je to jen zaujaté blábolení, které má prostor v hospodě u piva s "národními trenéry".
                      Na druhou stranu naznačuješ, že kdokoli začně ohrožovat Lewise, něco mu najdou a srazí ho. Jestli FIA takto funguje, tak určitě jsi jeden ze zastánců teorií, že to samé činili za dob dominance Schumiho a všechny kolem Ferrari jen sráželi. 03

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      Kdyby to byla šedá zóna tak vydaj direktivu nebo to nechaj být a nějaké tajnosti se vůbec nemusej řešit. Tady evidentně FIA něco našla co nemohla nechat být. Vyřešila to tajnou dohodou. Jestli to pro tebe znamená že se neprovinili tak pro mě ne. O tom že byli potrestáni mluvil Todt, já to mám od něj.

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      "Pokud byste se mě zeptali, tak bych moc rád odhalil veškeré detaily situace, jenže oni [Ferrari] byli proti. Byli tedy sankcionováni, ale nemůžu prozradit detaily týkající se sankcí," říká pro Motorsport prezident FIA.

                      Zdroj: [odkaz na stránku]

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Ten fígl byl za hranou, ale FIA to neuměla odhalit. Klekla na Ferrari, to se přiznalo, ale aby nepadaly žaloby a týmy, co skončily za nimi nepodávaly protesty a žaloby s jasným cílem diskvalifikace Ferrari, přikrylo se to tajnou dohodou.
                        Jak říkáš, k čemu jinému by jinak ta dohoda byla. Musím souhlasit i s tím, že ze sebe FIA nechtěla udělat partu blbců. Takže ono se to hodí do kramu oběma stranám.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        direktivu vydali úpravou předpisu pro vstřikovací potrubí, stačí se trošku zajímat...
                        Problém je v tom, že kdyby se ferrari "nepřiznalo" tak to FIA asi nikdy neodhalí...

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          90.176.154.XXX
                          Však o tom to je. Ale proč tedy dělat tajnou dohodu, když by to nebylo za hranou? FIA to mohla posvětit a ze své pozice nesmí prozradit technická řešení týmů. 03

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          88.102.38.XXX
                          Oni těch direktiv vydali celou řadu, ale hlavně potvrdili to tajné vypořádání a tajné sankce. Ono ty píšeš že kdyby se Ferrari nepřiznalo tak je asi nikdy neodhalí, jenže ono taky platí že kdyby nic FIA neměla, tak se nepřiznají a nedohodnou. Nebo mi teda někdo řekněte, za co ty sankce o kterých Todt mluví?

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        není to demagogie. Stačí sledovat co se událo - FIA se motor ferrari nezdál, ale nic nenašli, ferrari se přiznalo, že tam "něco" má načež FIA se s ferrari dohodla a vydala směrnici, která upravuje tvar a objem vstřikovacího potrubí paliva, načež ferrari překonstruovalo celý motor. Takže evidentně našli způsob, jak obejít omezení na maximální průtok paliva do motoru, což je ve své podstatě nelegální, ale pokud to FIA nedokázala zjistit na svém měření, tak to legální bylo, stejně jako ohebná křídla red bullu - všichni věděli co dělají, jen jim to nebyli schopni prokázat, protože požadovanými testy prošli.
                        DAS je nelegální z toho prostého důvodu, že mění geometrii předního zavěšení za pohybu vozu, což odporuje pravidlům, jenže mercedes to schoval za právnické řečičky a údajně je to legální, protože ke změně geometrie dochází po pohybu volantem. Evidentní právnický blábol, který se ani nesnaží maskovat porušení pravidel, ale FIA to umožní, jelikož se spolupodílela na vývoji a schválení. Co ti na tom není jasné? Pokud by to byl pouze chytrý nápad, tak to všichni pilně kopírují místo aby podávali protesty půl roku poté co to zjistili...

                        + 0 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          asi když jim přidali druhé čidlo, tak jim to znemožnili používat, tak už jim to k ničemu nebylo, tak se dohodli, že ukáží v čem byl fígl a na základě toho mohla FIA vydat úpravu k pravidlům. A další věc je ta, že časem se stejně všechno vykecá, tak se asi raději k tomu postavili tak, že je lepší se přiznat.

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          asi jako když v roce 2007 zveřejnili kompletní výrovní dokumentaci k aktuálnímu vozu ferrari, když řešili mclaren? Kdybych byl na místě ferrari a viděl, jak "rovně" FIA přistupuje k týmům a měl zkušenosti co mají, taky bych si dával pozor, aby zbytečně nepomohli konkurenci

                          + 1 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            88.102.38.XXX
                            Pokud sám přiznáváš že se přiznali že překračovali maximálně povolený průtok paliva tak podváděli a vysvětluje to ty sankce. Pokud by je FIA bez jejich spolupráce nedostala tak to zohlednit v trestu a konec příběhu. Jenže lepší je tajit vše, nechtějí být totiž oficiálně ocejchováni 03

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          90.176.154.XXX
                          Už jsem na to dotazoval v jiném vlákně. Které pravidlo zakazuje změnu geometrie během jízdy? Zkus pohledat, ale žádné nenajdeš. Pokud by se to dělalo tlačítkem, bylo by to nelegální, protože by se jednalo o aktivní systém. Tohle je pasivní systém, který je ovládán mechanicky pilotem. V loňských ani letošních regulích nic není.
                          Proč to ostatní nekopírují? Jak to víš, že na tom velké stáje nepracují? Co se týká těch menších, pochybuji, že si to mohou dovolit. Nebude to úplně jednoduché implementovat, nový monokok poté bude muset projít novými crashtesty ... Možná proto to nejde tak rychle. 03
                          Co se týká Ferrari, stačí mi to. To samé říkám já. Šlo o podvod, FIA nevěděla jak to odhalit, Ferrari se přiznalo a přikryli to tajnou dohodou, aby Ferrari nebylo za podvodníky a FIA si zachovala tvář. 03

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            90.176.154.XXX
                            Takže Mosley = Todt a McLarenu se to tehdy též netýkalo? Nebylo to šťastné, ale FIA musela poukázat na řešení, která McLaren obšlehnul. Pokud si dobře pamatuji, Ferrari to tehdy posvětilo a díky tomu mohl být McLaren diskvalifikován. Ferrari si tím v podstatě zajistilo pohár konstruktérů. Když se o tom máme bavit, tak se bavme o tom, jak to bylo a nevytrhávejme kousky z kontextu. 03

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • McMatej

                          McMatej

                          212.79.110.XXX
                          Geometrie kol se mění při každém otočení volantem doleva nebo doprava. viz lichoběžník řízení a např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/ackermannova-podminka/ Nikde v pravidlech se nepíše o tom, že se nesmí měnit geometrie, nesmí se měnit zavěšení a pérování.
                          Další změny v geometrii a světlé výšce způsobuje rejdový čep. Není svisle, jeho horní konec je zakloněný dozadu a přikloněný do vnitřku auta. viz např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/priklon-rejdoveho-cepu-s/ a https://www.autolexicon.net/cs/?s=záklon

                          + 3 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            90.176.154.XXX
                            01 Díky! Tak snad si to kluci přečtou a trochu se poučí. A pak si konečně trochu prostudují technické předpisy. 04

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                  • dannak

                    dannak

                    89.177.48.XXX
                    "neexistuje vysvětlení daných událostí které by ukazovaly na to že technika Ferrari byla v pořádku nebo jen v šedé zóně"

                    možná trochu překvapivě, v tomhle se s tebou ale vůbec nepřu a je to docela dobře možné :)
                    V čem se s tebou přu je, že tohle tvrzení není ekvivalentní s "existuje důkaz, a FIA ho má v ruce, který potvrzuje, že motor Ferrari porušuje nějaký předpis technických pravidel".

                    Znovu říkám a stojím si za tím, že pokud takový důkaz exustuje a FIA ho má, přesněji by ho měla, moc ráda by jej použila, a vidím hned dva důvody proč:
                    1) k upevnění své autority, tj. že není oproti inženýrům týmu "hloupá"
                    2) určitě ráda nějaké penízky z nejspíš docela tučné pokuty - zas ty prachy :)

                    FIA definovala pravidlo a metodiku, jakou hodlá kontrolovat, jestli je dodržováno. A jako už mnohokrát v F1, někdo našel způsob, jak obejít pravidilo, avšak tak, že to vyhoví kontrolnímu testu, takže nevyhovění pravidli nelze prokázat.
                    Aby se to tedy prokázat dalo, musí se stát minimálně dvě věci:
                    1) musí se pochopit, v čem je trik
                    2) podle (1) se musí změnit metodika

                    oboje chce netriviální množství času. Nevím, co Ferrari dostalo výměnou za to, že přestane trik používat, protože pokud FIA neměla důkaz, mělo vlastně Ferrari trumf v rukávu. Ale třeba jen tušili, že je FIA na stopě, tak začli hrát jejich hru a třeba se tim vyhnuli zpětnému přezkumu a tedy třeba diskvalifikaci z celé sezóny? Nevim, jeslti se to někdy dozvíme.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • dannak

                      dannak

                      89.177.48.XXX
                      Takze nevis o cem mluvi, nevis co je predmetem, ale bezmezne tomu veris?
                      Podle me to zas tak zasadni postih (nemyslim ve smyslu na pristi rok predelejte motor) byt nemohl, kdyz si FIA netroufla na otevreny spor. Tj. sama si nebyla stoprocentne jista prukaznosti toho, co ma. A to nejspis vedelo i Ferrari.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama