DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku
Scuderia reaguje na mizernou konkurenceschopnost svého letošního modelu. Část z balíku vylepšení, který byl původně plánován pro Maďarsko, nasadí už tento týden na Red Bull Ringu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Pepino60
12:52 09.07.2020 217.197.155.XXX
Jak znám Matlefouse, tak polovina těch novinek jim nebude fachčit. A ke všemu FIA zmrazila motory, aby to měl Mercedes jednodušší zajet si pro další titul. PK získají to je jasné už teď, ale ten PJ bych přál někomu druhému. Lojza už je tak namachrovaný a dělá ze sebe Boha, přelakovávají se auta na jeho pokyn a kdyby získal ještě další titul s největší pravděpodobností by se černily i boxy a všechno kolem trati. Takže např. Polobotka nebo Emil, ale prostě někdo jiný. Rád bych napsal i Vettela nebo Leclerca, ale to by musel nejdříve vypadnout Matlafous.
Pepino60
10:25 09.07.2020 217.197.155.XXX
Z návratu Alonsa mám velkou radost. Možná není skvělý jako člověk, ale jako jezdec je brilantní. Když usedne za volant jeho mozek jako by se změnil v počítač. No vzpomeňte si na ten rok 2012, kdy měl fakt ubohé auto a on sním dělal takové zázraky, že jsem kulil oči. On se prostě dokáže autu přizpůsobit a nedělá chyby. Dokáže dopředu během zlomku sekundy spočítat co se stane když udělá to nebo ono. Tohle prostě Vettel neumí. Jedná zbrkle bez rozmyslu a pak se odsune na chvost pole nebo se dokonce vyřadí. On potřebuje mít auto na míru a hlavně potřebuje mít přítlak na zadku, aby to sedělo a aby tomu autu věřil. Jinak je v pytli. Tak jako byl třeba REdBull s kterým jezdil, jak po kolejích. To mu sedělo. Tak doufám, že Ferko přiveze zlepšení právě tímto směrem. V roce 2022 budou mít auta právě velký přítlak na zadku a to budu Vettelovi vyhovovat. Myslím, že z jeho vyhazovem se ukvapili. Měl sice mizerné výsledky, ale stačilo mu právě upravit auto dle jeho potřeb. Jenže to by tam nesměl být Matlafous, který nemá o vedení týmu ani potuchy. Místo Vettela měl letět on a zpátky měl přijít Arivabene. ten byl stokrát lepší než tenhle máčala. A s tím Saizem...no, nevím jestli se nepřehmátli. Podle mně to nebude dobrá volba.
dannak
17:18 08.07.2020 89.177.48.XXX
Takze nevis o cem mluvi, nevis co je predmetem, ale bezmezne tomu veris?
Podle me to zas tak zasadni postih (nemyslim ve smyslu na pristi rok predelejte motor) byt nemohl, kdyz si FIA netroufla na otevreny spor. Tj. sama si nebyla stoprocentne jista prukaznosti toho, co ma. A to nejspis vedelo i Ferrari.
Podle me to zas tak zasadni postih (nemyslim ve smyslu na pristi rok predelejte motor) byt nemohl, kdyz si FIA netroufla na otevreny spor. Tj. sama si nebyla stoprocentne jista prukaznosti toho, co ma. A to nejspis vedelo i Ferrari.
dannak
11:00 08.07.2020 89.177.48.XXX
"neexistuje vysvětlení daných událostí které by ukazovaly na to že technika Ferrari byla v pořádku nebo jen v šedé zóně"
možná trochu překvapivě, v tomhle se s tebou ale vůbec nepřu a je to docela dobře možné :)
V čem se s tebou přu je, že tohle tvrzení není ekvivalentní s "existuje důkaz, a FIA ho má v ruce, který potvrzuje, že motor Ferrari porušuje nějaký předpis technických pravidel".
Znovu říkám a stojím si za tím, že pokud takový důkaz exustuje a FIA ho má, přesněji by ho měla, moc ráda by jej použila, a vidím hned dva důvody proč:
1) k upevnění své autority, tj. že není oproti inženýrům týmu "hloupá"
2) určitě ráda nějaké penízky z nejspíš docela tučné pokuty - zas ty prachy :)
FIA definovala pravidlo a metodiku, jakou hodlá kontrolovat, jestli je dodržováno. A jako už mnohokrát v F1, někdo našel způsob, jak obejít pravidilo, avšak tak, že to vyhoví kontrolnímu testu, takže nevyhovění pravidli nelze prokázat.
Aby se to tedy prokázat dalo, musí se stát minimálně dvě věci:
1) musí se pochopit, v čem je trik
2) podle (1) se musí změnit metodika
oboje chce netriviální množství času. Nevím, co Ferrari dostalo výměnou za to, že přestane trik používat, protože pokud FIA neměla důkaz, mělo vlastně Ferrari trumf v rukávu. Ale třeba jen tušili, že je FIA na stopě, tak začli hrát jejich hru a třeba se tim vyhnuli zpětnému přezkumu a tedy třeba diskvalifikaci z celé sezóny? Nevim, jeslti se to někdy dozvíme.
možná trochu překvapivě, v tomhle se s tebou ale vůbec nepřu a je to docela dobře možné :)
V čem se s tebou přu je, že tohle tvrzení není ekvivalentní s "existuje důkaz, a FIA ho má v ruce, který potvrzuje, že motor Ferrari porušuje nějaký předpis technických pravidel".
Znovu říkám a stojím si za tím, že pokud takový důkaz exustuje a FIA ho má, přesněji by ho měla, moc ráda by jej použila, a vidím hned dva důvody proč:
1) k upevnění své autority, tj. že není oproti inženýrům týmu "hloupá"
2) určitě ráda nějaké penízky z nejspíš docela tučné pokuty - zas ty prachy :)
FIA definovala pravidlo a metodiku, jakou hodlá kontrolovat, jestli je dodržováno. A jako už mnohokrát v F1, někdo našel způsob, jak obejít pravidilo, avšak tak, že to vyhoví kontrolnímu testu, takže nevyhovění pravidli nelze prokázat.
Aby se to tedy prokázat dalo, musí se stát minimálně dvě věci:
1) musí se pochopit, v čem je trik
2) podle (1) se musí změnit metodika
oboje chce netriviální množství času. Nevím, co Ferrari dostalo výměnou za to, že přestane trik používat, protože pokud FIA neměla důkaz, mělo vlastně Ferrari trumf v rukávu. Ale třeba jen tušili, že je FIA na stopě, tak začli hrát jejich hru a třeba se tim vyhnuli zpětnému přezkumu a tedy třeba diskvalifikaci z celé sezóny? Nevim, jeslti se to někdy dozvíme.
McMatej
20:55 07.07.2020 212.79.110.XXX
Geometrie kol se mění při každém otočení volantem doleva nebo doprava. viz lichoběžník řízení a např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/ackermannova-podminka/ Nikde v pravidlech se nepíše o tom, že se nesmí měnit geometrie, nesmí se měnit zavěšení a pérování.
Další změny v geometrii a světlé výšce způsobuje rejdový čep. Není svisle, jeho horní konec je zakloněný dozadu a přikloněný do vnitřku auta. viz např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/priklon-rejdoveho-cepu-s/ a https://www.autolexicon.net/cs/?s=záklon
Další změny v geometrii a světlé výšce způsobuje rejdový čep. Není svisle, jeho horní konec je zakloněný dozadu a přikloněný do vnitřku auta. viz např. https://www.autolexicon.net/cs/articles/priklon-rejdoveho-cepu-s/ a https://www.autolexicon.net/cs/?s=záklon
Miroslav D.
20:17 07.07.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
jon
20:15 07.07.2020 90.176.154.XXX
Takže Mosley = Todt a McLarenu se to tehdy též netýkalo? Nebylo to šťastné, ale FIA musela poukázat na řešení, která McLaren obšlehnul. Pokud si dobře pamatuji, Ferrari to tehdy posvětilo a díky tomu mohl být McLaren diskvalifikován. Ferrari si tím v podstatě zajistilo pohár konstruktérů. Když se o tom máme bavit, tak se bavme o tom, jak to bylo a nevytrhávejme kousky z kontextu.
jon
20:08 07.07.2020 90.176.154.XXX
Už jsem na to dotazoval v jiném vlákně. Které pravidlo zakazuje změnu geometrie během jízdy? Zkus pohledat, ale žádné nenajdeš. Pokud by se to dělalo tlačítkem, bylo by to nelegální, protože by se jednalo o aktivní systém. Tohle je pasivní systém, který je ovládán mechanicky pilotem. V loňských ani letošních regulích nic není.
Proč to ostatní nekopírují? Jak to víš, že na tom velké stáje nepracují? Co se týká těch menších, pochybuji, že si to mohou dovolit. Nebude to úplně jednoduché implementovat, nový monokok poté bude muset projít novými crashtesty ... Možná proto to nejde tak rychle.
Co se týká Ferrari, stačí mi to. To samé říkám já. Šlo o podvod, FIA nevěděla jak to odhalit, Ferrari se přiznalo a přikryli to tajnou dohodou, aby Ferrari nebylo za podvodníky a FIA si zachovala tvář.
Proč to ostatní nekopírují? Jak to víš, že na tom velké stáje nepracují? Co se týká těch menších, pochybuji, že si to mohou dovolit. Nebude to úplně jednoduché implementovat, nový monokok poté bude muset projít novými crashtesty ... Možná proto to nejde tak rychle.
Co se týká Ferrari, stačí mi to. To samé říkám já. Šlo o podvod, FIA nevěděla jak to odhalit, Ferrari se přiznalo a přikryli to tajnou dohodou, aby Ferrari nebylo za podvodníky a FIA si zachovala tvář.
Situs
20:05 07.07.2020 88.102.38.XXX
Pokud sám přiznáváš že se přiznali že překračovali maximálně povolený průtok paliva tak podváděli a vysvětluje to ty sankce. Pokud by je FIA bez jejich spolupráce nedostala tak to zohlednit v trestu a konec příběhu. Jenže lepší je tajit vše, nechtějí být totiž oficiálně ocejchováni
jumpman
19:54 07.07.2020 178.255.168.XXX
asi jako když v roce 2007 zveřejnili kompletní výrovní dokumentaci k aktuálnímu vozu ferrari, když řešili mclaren? Kdybych byl na místě ferrari a viděl, jak "rovně" FIA přistupuje k týmům a měl zkušenosti co mají, taky bych si dával pozor, aby zbytečně nepomohli konkurenci
jumpman
19:52 07.07.2020 178.255.168.XXX
asi když jim přidali druhé čidlo, tak jim to znemožnili používat, tak už jim to k ničemu nebylo, tak se dohodli, že ukáží v čem byl fígl a na základě toho mohla FIA vydat úpravu k pravidlům. A další věc je ta, že časem se stejně všechno vykecá, tak se asi raději k tomu postavili tak, že je lepší se přiznat.
jumpman
19:48 07.07.2020 178.255.168.XXX
není to demagogie. Stačí sledovat co se událo - FIA se motor ferrari nezdál, ale nic nenašli, ferrari se přiznalo, že tam "něco" má načež FIA se s ferrari dohodla a vydala směrnici, která upravuje tvar a objem vstřikovacího potrubí paliva, načež ferrari překonstruovalo celý motor. Takže evidentně našli způsob, jak obejít omezení na maximální průtok paliva do motoru, což je ve své podstatě nelegální, ale pokud to FIA nedokázala zjistit na svém měření, tak to legální bylo, stejně jako ohebná křídla red bullu - všichni věděli co dělají, jen jim to nebyli schopni prokázat, protože požadovanými testy prošli.
DAS je nelegální z toho prostého důvodu, že mění geometrii předního zavěšení za pohybu vozu, což odporuje pravidlům, jenže mercedes to schoval za právnické řečičky a údajně je to legální, protože ke změně geometrie dochází po pohybu volantem. Evidentní právnický blábol, který se ani nesnaží maskovat porušení pravidel, ale FIA to umožní, jelikož se spolupodílela na vývoji a schválení. Co ti na tom není jasné? Pokud by to byl pouze chytrý nápad, tak to všichni pilně kopírují místo aby podávali protesty půl roku poté co to zjistili...
DAS je nelegální z toho prostého důvodu, že mění geometrii předního zavěšení za pohybu vozu, což odporuje pravidlům, jenže mercedes to schoval za právnické řečičky a údajně je to legální, protože ke změně geometrie dochází po pohybu volantem. Evidentní právnický blábol, který se ani nesnaží maskovat porušení pravidel, ale FIA to umožní, jelikož se spolupodílela na vývoji a schválení. Co ti na tom není jasné? Pokud by to byl pouze chytrý nápad, tak to všichni pilně kopírují místo aby podávali protesty půl roku poté co to zjistili...
Situs
19:47 07.07.2020 88.102.38.XXX
Oni těch direktiv vydali celou řadu, ale hlavně potvrdili to tajné vypořádání a tajné sankce. Ono ty píšeš že kdyby se Ferrari nepřiznalo tak je asi nikdy neodhalí, jenže ono taky platí že kdyby nic FIA neměla, tak se nepřiznají a nedohodnou. Nebo mi teda někdo řekněte, za co ty sankce o kterých Todt mluví?
jon
19:35 07.07.2020 90.176.154.XXX
Ten fígl byl za hranou, ale FIA to neuměla odhalit. Klekla na Ferrari, to se přiznalo, ale aby nepadaly žaloby a týmy, co skončily za nimi nepodávaly protesty a žaloby s jasným cílem diskvalifikace Ferrari, přikrylo se to tajnou dohodou.
Jak říkáš, k čemu jinému by jinak ta dohoda byla. Musím souhlasit i s tím, že ze sebe FIA nechtěla udělat partu blbců. Takže ono se to hodí do kramu oběma stranám.
Jak říkáš, k čemu jinému by jinak ta dohoda byla. Musím souhlasit i s tím, že ze sebe FIA nechtěla udělat partu blbců. Takže ono se to hodí do kramu oběma stranám.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek