DISKUZE K ČLÁNKU "F1 okamžitě sníží rozpočtový strop, menší týmy si polepší na odměnách," prozrazuje Brawn
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn odhalil, že plánují snížit objem peněz, které budou moci týmy utratit v rámci schválených rozpočtových stropů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "F1 okamžitě sníží rozpočtový strop, menší týmy si polepší na odměnách," prozrazuje Brawn
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jindrich K.
20:17 05.05.2020 91.229.253.XXXJá bych to udělal jednodušeji. Jednotný motor od externího výrobce, max 1 litr bez turba, bez elektroudělátek, jednotná převodovka a jednotný šasi. Rozpočtový strop 1 milion a je to. Hned to bude levné a každý bude moct vyhrát Já nevím, za mě je veškerý omezování cesta do pekel. Mě nejvíc bavila F1 když týmy vozili na každý druhý závodní víkend nový motor nebo když se mohly vymýšlet různé vychytávky a vše nebylo unifikované. Vím, peníze, ekologie,jiná doba a bla bla, ale mě to tak prostě přijde. Top týmy umí nejen hodně utrácet, ale i pracovat efektivně. Top týmu budou vždy na vyšší úrovni. Třeba se to na sezonu srovná, ale top týmy s lepším (ne nutně dražším) vývojem to zase strhnou na svou stranu a malé týmy nebudou mít tu možnost na ně vyzrát. Ale kdo já jsem abych mohl soudit.-
Fanda.LH
20:34 05.05.2020 83.240.60.XXXProblém je, že to přestává být zajímavý... Top týmy jsou odskočené příliš a to co jsou ochotny do toho dávat je prostě úplně mimo realitu... Tak to nebývalo... Pro mě je lakmusovým papírkem to, že v F1 nechce téměř žádná automobilka působit... A ty co působí jsou jednou nohou na odchodu... Tohle není sranda...
Navíc koncept F1 / závodů se moc nehodí pro dominantní hráče... V hokeji, ve fotbale to je zábava, když vidíš jak si ti top hráči vodí ty průměrné... Když je ti průměrní zaskočí, tak je z toho příběh jako blázen... Jenž v F1 je 6 dominantních aut... A když jedno z těch zbylých 14ti skončí např. 4. tak se z toho nikdo na zadek neposadí... A standardní VC, kdy top týmy krouží neohroženě na čele je prostě nuda...
Podle mého není na místě tu situaci zlehčovat. F1 se musí dostat do stavu, kdy týmy budou zdravé po finanční stránce a aby každý kdo předvede šikovnost, píli, tak aby měl šanci vyhrávat, sbírat pódia atd.
Z toho, že Mercedes začne vyvíjet auto na příští rok o půl roku dříve než Williams, nic nemáme... Maximálně tak ty nudné závody...-
Jindrich K.
23:47 05.05.2020 91.229.253.XXXNo já tu situaci nezlehčuju, spíš mám pocit, že to směřuje někam, kde se nakonec nebude líbit nikomu. Osobně pochybuji, že TOP týmy nenajdou nějaký způsob jak si to nakonec zařídit aby zůstali na tom vrcholu. Vše nejsou jen peníze. Myslím, že ti, kteří teď dělají dobrá auta budou ze svých zkušeností a znalostí těžit i když do toho dají míň. A ti co už teď mají malé rozpočty, moc navíc nevymyslí. Přání je otcem myšlenky. Ale utahování šroubů spíš udělá z F1 něco jako F2 než vyloženě něco atraktivnějšího.
Je problém, že F1 není atraktivní pro automobilky, no je to byznys a pokud se investice nevrátí, kdo by tam lezl. Jistě. Ale jen fakt, že to bude o něco levnější asi nepomůže. Pořád to asi bude dost peněz a návratnost nejistá. A v současné době mám dojem, že automobilky by se do F1 moc nehrnuly ani kdyby se ten rozpočet snížil o dalších 50%.
Je to hra pro velký a bohatý, respektive pro ty, kteří si můžou dovolit i prodělat a to dnes není skoro nikdo-
Fanda.LH
09:11 06.05.2020 83.240.60.XXXTo, že zůstanou na vrcholu je v pořádku, ale nemusel by být ten rozdíl tak drastický... Když startuje pilot top týmu z chvostu pole, tak ty vozy ze středu pole předjíždí jako kdyby to byly F2ky...
Já bych neřekl, že je to hra pro velký a bohatý... Je to hra pro ty, kteří jsou ochotni utratit nesmysl... Když se sníží náklady na polovinu, spravedlivěji se rozdělí příjmy z TV práv, tak to hned bude vycházet jinak... Pak bude motivace pro automobilky se do toho zapojit...
-
-
-
Ferda
20:42 05.05.2020 46.47.176.XXXVozy bývaly mnohem pestřejší, ale tak je tomu v začátcích vždy, když se staví na zelené louce. Teď už je doba Colinů pryč a bez počítačů, aerotunelů a desítek lidí u tetrisů, aby se vůz dokázal nastartovat se dnešní technika neobejde.
Bohužel, lepší už to asi nebude.-
Fanda.LH
20:54 05.05.2020 83.240.60.XXXHlavně ta pravidla to dost jasně vymezují a za ty roky vývoje je známe co funguje... Někdo psal pod článek se Steinerem, že to co říká, tak není v souladu s konkurenčním bojem... No těžko se dá mluvit o konkurenčním boji, když je výsledný produkt tak úzce specifikován, že to ani tak není o tom, kdo přijde s nejlepšími nápady, jako spíše o tom, kdo ho vyrobí nejlépe...
Tj. jako bychom dali dvou srovnatelným kuchařům za úkol uvařit svíčkovou, dali jim jasný recept z čeho a z jakých poměrů se má skládat... Jeden by měl rozpočet na maso od farmáře a personál na např. domácí knedlíky... A druhý by měl rozpočet tak maximálně na suroviny ze supermarketu... Pak se není co divit, že produkt toho prvního je výrazně lepší... A o tom to z velké části je, když máš více peněz, více lidí, více času, tak...-
Ferda
21:08 05.05.2020 46.47.176.XXXA nejedná se pouze o technická pravidla. Podobné jsou i pravidla jak se má jezdit, kdy musí jezdec naběhnout k novinářům, kdy může po SC přidat plyn.....
A promotéři okruhů to mají podobné. Tady musí dodat asfalt ta a ta firma o stejné hrubosti jaký má vedlejší okruh, tadyhle ty obrobníky se musí zvýšit, aby vůs po přejetí létal dostatečně vysoko.
A takhle by jsme mohli pokračovat celé hodiny.
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
17:35 05.05.2020 109.81.213.XXXTak nebude to hned a taky ti schopnější budou tak či onak zase rychlejší. Jen už to nepůjde tak jednoduše koupit, či penězma elimonovat. Rychlost vývoje by se měla "zpomalit", prostě nůžky možností se sevřou. Takže určitě to pomůže , ale rozdily budou tak či onak. Jen to bude za 1/3 peněz. U některých.... -
airwar1939
19:40 05.05.2020 85.158.196.XXXNevidím to tak růžově, nízký rozpočtový strop bude v mnoha případech kontraproduktivní, protože týmy budou mít málo peněz na stažení náskoku vedoucího týmu. A týmy které mají užší vazby na zákaznické týmy, si mohou rozdělit náklady na vývoj společné komponenty. V neposlední řadě je to dost zásadní zásah do volné soutěže týmů.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek