DISKUZE K ČLÁNKU "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona
Jaká je slabina Lewise Hamiltona? Podle Damona Hilla to jsou psychologické hry.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Vieux-Fours
15:57 27.03.2020 193.85.73.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Ferda
13:47 27.03.2020 46.47.176.XXXKdo chce Hamíka porazit, tak podle Hillova názoru musí na Hamíka začít tlačit ještě dříve než začne sezóna.
Nejdříve musí domluvit s vedením týmu nějakou dohodu, že sám dostane nějakou tichou podporu. Pak začne tým jednat a pro jistotu prohodí z nějakého záhadného důvodu Rosbergové mechaniky s Hamíkovými. Pak může tým jednoho jezdce zvýhodnit strategiemi, motorem který na stolici vykazoval lepší hodnoty, čerstvějšími díly a kdo ví čím ještě.
Pak musí Hamíkův soupeř v Monaku napodobit Schumiho zastávku a titul už je téměř nadosah. -
Kaša
10:41 27.03.2020 194.228.79.XXXMě to nepřijde dobré. Když musíte provádět různé psychologické hry, podrazy, atd. k tomu aby jste někoho porazili kdyř na to reálně nemáte! Rosberg si ten titul nezasloužil, ale měl prostě štěstí. A naprosto to potvrdil tím že z bojiště zbaběle utekl hned jak ten titul měl, aniž by ho chtěl obhajovat. Má titul, ale asi tak ... ehmmm.-
daaviid23
11:26 27.03.2020 90.182.169.XXXOn ale Lewis není úplně jen oběť psychologických her, že? :-) Ten rok si navíc nevzpomínám na nějaký podraz od Rosberka (jako prováděl v roce 2014).
Lewis měl nepochybně smůlu ale kdyby byl v ostatních závodech 100%tní, tak by si s tím poradil ale on nebyl.-
Situs
11:50 27.03.2020 88.102.38.XXXCo to je být 100% v ostatních závodech? Vždy Rosberga porazit? Dal jsi Hamovi teda metu pěkně vysoko Samo mohl být ještě lepší, měl být ještě lepší, protože takhle mu to nestačilo. Nevykompenzoval ten nezaviněný výpadek asi 28 bodů v tom vzájemném skóre. Přesto ale za mě předvedl lepší výkon celkově v té sezoně než Rosberg, jen měl větší smůlu.-
-
-
odin
09:10 28.03.2020 77.240.103.XXXŠtěstí-smůla, zasloužil-nezasloužil...
Rosberg titul získal a já jeho titul považuji za legální. Pro mne je podstatné, že ani jednen z pilotů Mercedesu nemusel poslouchat hlášky typu "Fernando je rychlejší, potvrď, že rozumíš", Nebo vyřvávání jejich stratéga do vysílaček s žádostí, aby kolega zastavil před cílem a nechal vyhrát toho druhého. Taktéž nikomu z nich neodmítli natankovat auto, aby už nemohl zajet rychlejší kvalifikační kolo, nebo mu neodstrojili vůz a nepoužili tyto součástky pro auto kolegu. O kolizích které vyřadí jednoho aktéra z boje o titul a druhému tak titul spadne do klína se raději ani zmiňovat nebudu. Tohle vše je pro mne neakceptovatelné a takto získávané tituly já zpochybňuji. V tomto světle je ten Rosbegův utrpěný titul křišťálově čistý. V minulosti takových titulů bylo ...-
-
odin
18:24 29.03.2020 77.240.103.XXXPodle mne tam byla jediná kontroverze ohledně sdílení dat mezi oběma jejich piloty. Ostatní mi přišlo OK. Na dráze byl Hamík tvrdší, ale dle mne +- fér souboje. A když mu to Nico chtěl vrátit, tak se příliš soustředil na pomstu a udělal to tak nešikovně, že za kolizi nesl vinu jednoznačně on. Pak předvedl zaparkování auta v Monaku a-lá Schumi bez větších následků. (To je tak vše, co mi přišlo kontroverznější za jejich společného působení).
Chtěl jsem jen říci, že ač muselo vedení Merglu z obou zešedivět, tak nikoho předem neodepsali-nepodrazili a oběma dali šanci o titul bojovat i v tom roce, kdy Nico získal titul.. Neordinovali Nicovi o zastávku navíc, aby ho dostali za Lewise a ještě pár dalších soupeřů, tak jak to provádělo v tom roce Ferrari Kimimu.-
Mike17
12:19 30.03.2020 185.149.130.XXXTak zkusím ti něco připomenout.
Třeba příkaz týmu, že Nico nesmí Lewise předjet v Malajsii 2013. Řekl bych, že se to dá považovat za TR, minimálně stejnou jakou byla TR Ferrari v Austrálii.
Pak Nico dostal příkazy, že má Lewise pustit (byť to nebyl přímý souboj), na druhé straně byl stejný příkaz ignorován (Maďarsko), bez následků.
Jejich vzájemných kolizí byla spousta, řekl bych že nesrovnatelně víc, než měl s kolegy Vettel, který je za to často kritizován. A dost z nich bylo naprosto úmyslných se záměrem druhého připravit o titul. Na obou stranách, ikdyž byla třeba Kanada na stejném místě v jednom roce odsuzována a ve druhém přijímána jako závodní incident, patřící k závodění. U Schumiho či Vettela by byla jistě požadována diskvalifikace.
Taky si vzpomínám na kvalifikaci, kde Nico "nějak" nestihl zajet poslední kolo na usychající trati. To samé rozhodně u Ferrari neprošlo bez povšimnutí.
Pokud jde o strategie, také bylo velmi zvláštní, že pokud byl Nico druhý, jela se strategie stejná, pokud byl druhý Lewis, volila se alternativní. Ale chápu, že u Mercedesu jsou jiné strategie nezajímavé, ty se řeší pouze u Vettela.
Chování týmu bylo také trochu podivné. Když způsobil kolizi Hamilton, tak to prostě patřilo k závodění, když ji způsobil Nico, okamžitě se řešila opatření, aby se to nemohlo opakovat.
Ale musím uznat, že na konci roku 2016 se už takové věci neděly. Přestali ihned po kritice týmu od Lewise. Nicméně následky za naprosté ignorování příkazů týmu také nebyly vůbec žádné, což je záhadně někým vyčítáno u RB.
A pokud jde o parkování. Telemetrie žádný úmysl neprokázala a v době, kdy se probrždění stalo, neměl Nico žádnou informaci o Lewisově rychlosti. Nicméně to už jsme probrali důkladně a opět je to jediné probrždění pilota, které se mělo kdy trestat.-
odin
18:10 30.03.2020 77.240.103.XXXAno vzpomínám si na to, jak jsi se tu vztekal u strategií NIca (mnohem víc, než já u těch zpackaných Kimiho), až nakonec vyšlo najevo, že některé zpackané strategie byly na přání Nica samotného.
Ano vzpomínám si na kolize mezi oběma (neřekl bych, že jich bylo mnohem více než měl Vettel). Vzpomínám si na tvrdé souboje mezi oběma, ze kterých většinou Nico vycouval a tudíž prohrával.
Následky za ignorování týmu, podle mne, byly a piloti je pocítili. Jak Nico, tak Lewis.
Pokud jde o Malajsii 2013 souhlasím, že to TR byla srovnatelná s Ferrari loni v Austrálii. Pokud jde o parkování v Monaku, tak jsem nikde nepsal, že by měl být Rosberg potrestán. Jen jsem to připomněl, jako kontroverzní situaci.
Ne Miku, tady se nepohádáme. Já Nicovi titul přeju. Jen ten titul považuji svým způsobem, za náhodný. Ale na druhou stranu, Rosberg potvrdil mé přesvědčení, že ani TOP pilot s dominantním autem nemusí získat titul, když mu k němu nepomůže týmová režie. Stačí pár bodových ztrát z důvodů různých selhání a týmová jednička má obrovské problémy s týmovou dvojkou. Ve většině jiných týmů se to řeší týmovou režií a prohazováním pozic (Ferrari, RedBull), ale někde ještě mají koule na to, nechat své piloty závodit (Mercedes a kdysi McLaren).
Prostě Rosberg byl připraven využít Hamiltonových problémů a odvedl skvělou práci, tudíž jeho titul nezpochybňuji. Je to podobné jako titul Kimiho. Také Kimi byl připraven a využil byť jen teoreticou šanci a také on pro titul udělal maximum.-
Mike17
10:32 31.03.2020 185.149.130.XXXNo rozhodně si nevzpomínám na to, že bych se vztekal u těch podivných strategií víc, než ty u Kimiho. Ale jistě, zmiňoval jsem je. A máš pravdu, že u některých Nico přiznal, že byly v pořádku (některé i chtěl). Stejně, jako u některých strategií Kimiho, u kterých ses vztekal ty, označil sám Kimi za správné. Tehdy, jestli si dobře vzpomínám, jsi to označil za nutné PR kecy. Prostě je to prašť, jako uhoď. Ferrari nebo Mercedes. Strategie se dají vysvětlovat různě, podle preferencí fanouška.
Pokud jde o kolize, tam nemám pochyb. Můžeš mi říct, kolikrát Vettel kolidoval s Kimim? Vím asi o 2 případech. Kolizí mezi Rosbergem a Hamiltonem bylo rozhodně víc. O tom nemůže být sporu.
Rozdíl v tom, proč Nico Hamíka porazil a Kimi Seba ne, není o TR. Nicovi pomohlo i štěstí v podobě problému Hamíka. Jednou se to muselo obrátit, když předtím zase víc přálo Hamíkovi. Ale hlavní rozdíl byl v rychlosti. zatímco Nico byl v průměru pomalejším o setiny, případně nějakou s desetinu, Kimi za Sebem zaostával výrazně, Takže mu ani trocha takového šťěstí moc nepomohla. TR používali u obou týmů podobně. To s tím nemá co dělat. A Mclaren bych raději moc nezmiňoval. Za dob Alonsa bylo jasné, kdo dostal nové vylepšené díly a kdo testoval ty nevyzkoušené. TR na trati jistě nebyla třeba, když někdo má za kolegu Vankohosi. Ale jestli si vzpomínám, i tam proběhlo nějaké Fernando is faster....-
odin
21:10 31.03.2020 77.240.103.XXXTak mi asi něco uniklo. Já jsem napočítal tři kolize Hamiltona s Rosbergem. Španělsko 2016, Rakousko 2016 a Belgie 2014. A pokud si vzpomínáš na dvě kolize Vettela s Kimim a já si ještě vzpomínám na jednu kolizi Vettela s Leclercem, pak mi to vychází prašť, jako uhoď. Nikoliv nesrovnatelně více v případě Nica a Lewise. Pokud víš další kolize, tak je sem napiš. Paměť je sviňa. Teď jde o to, čí paměť...
Miku, zase si upravuješ skutečnost podle toho, jak ti to vyhovuje. TR, respektive absence TR ve prospěch "jedničky", v soubojích Nica a Lewise hrála roli zásadní. Pokud vím, tak párkrát dojel Hamík za Nicem v sezóně, kdy Rosberg získal svůj titul. A přitom stačilo Nicovi nazout měkčí gumy a donutit ho k jednomu pitstopu navíc, nebo ho podseknout, případně ho přesvědčit, že jedou na jeho vítězství a donutit ho pod záminkou, šetřit auto, zpomalit, aby ho Hamík mohl předjet. Nebo ho poslat "špatnou" volbou pitstopu do provozu, kde se zasekne, nebo mu nedotáhnout kolo, nenatankovat... Těch možností, jak poškodit "dvojku" a nenápadně pomoci "jedničce", je spousta. Všechny jsi ty, v případě, když se děly kolegům tvého oblíbence, obhajoval. A všechny by nepochybně vedly k výměně pozic a k Rosbergově ztrátě bodů pořebných k titulu. Pro mne je podstatné, že nic takového v sezóně 2016 u Mercedesu neproběhlo. Nikdo se tam nesnažil "napravit" smůlu Hamiltona s technikou a jeho nezaviněné bodové ztráty.-
Mike17
16:54 02.04.2020 185.149.130.XXXNo sice by se daly napočítat ještě další, které měly za následek pouze vyjetí kolegy mimo trať a ztrátu pozic (2x Kanada, Bahrajn...), ale OK, zůstaňme u 3, kdy to skončilo vypadnutím. Pořád je to víc, než měl tolik kritizovaný Seb za celou dobu s Kimim. V obou případech 4 sezony, takže dost fér srovnání, ne? Leclerc je jiný kolega a další sezona navíc, to už můžeš vytahovat Turecko 2010. A já bych mohl vytahovat kolize v jiných sezonách taky.
Jo, Hamilton dojel v některých závodech za Nicem. A? Vždyť u Ferrari to za absenci TR nepovažuješ? Kimi dojel před Sebem v poslední, tolik tebou kritizované, sezoně 2018 za Sebem 8x!!! Aniž by slyšel nějakou hlášku. V Rakousku dojel Seb Kimimu doslova přilepený na křídle. A podle tebe tam vládla krutá TR. A našel sis skoro v každém závodě na skoro každém pitstopu nějaký problém. Já tu nebudu hledat v roce 2016 každý závod a každý pitstop, ale nevidím problém po tvém vzoru najít na každé Nicově strategii problém. Jednou ho jistě přezuli moc brzy, podruhé moc později, jednou měl o zastávku víc, podruhé o zastváku míň. Jednou dostal gumy měkčí, podruhé tvrdší, potřetí moc stejné, jednou ho jistě poslali do provozu, jindy jim jistě výžměny trvala dýl, než Hamíkovi..... Najít podraz se dá vždy.
Ono to tam probíhalo úplně stejně, jako u Ferrari. Je to jen otázka toho, co člověk chce hledat, nebo nehledat. Ale jedno musím uznat. Po Lewisově kritice týmu v Malajsii jsem měl konečně pocit, že jednají s Rosbergem férově. Jen je to trochu málo, 5 závodů ve 4 sezonách.
Ještě by mne zajímaly ty následky, co měly Lewisovy neuposlechnutí týmových příkazů. Abych si všiml, jak to měl RB v roce 2013 řešit. Můžeš to klidně předvést na posledním jejich společném závodě, kdy mimochodem Hamilton předvedl prasárnu plně srovnatelnou s Jerezem 1997.-
odin
17:19 02.04.2020 77.240.103.XXXZase se jenom vykrucuješ, jako ostatně vždycky.
Mike17 napsal: "Jejich vzájemných kolizí byla spousta, řekl bych že nesrovnatelně víc, než měl s kolegy Vettel, který je za to často kritizován.
"https://f1news.autoroad.cz/novinky/98832-hill-premysli-o-slabinach-hamiltona-vsichni-by-meli-napodobit-rosberguv-pristup-rika/forum#post-235242
Já tam jasně čtu "S KOLEGY" nikoliv s Kimim. Tak si laskavě nejprve ujasni o čem chceš diskutovat a pak tu můžeš psát ty svý tendenční nesmysly.
A ne nic neprobíhalo u Mercedesu stejně jako u Ferrari, nebo Red Bullu, když do toho zase motáš i RBR.
Když Rosberg prořízl kolo Hamíkovi v Belgii 2014 měl po ptákách. Tým ho od té doby nenechal zničit další závod svému kolegovi. A naopak, Když Hamík šel proti týmu, tak ten ho s klidem nechal napospas a umožnil Rosbergovi zisk titulu. Co je na tom nepochopitelného???
Poslední závod byl normální závod v ničem nevybočující z pravidel Fair-play. Že Lewis jel pomaleji, než nejspíše mohl jet není nic neobvyklého. Vždyť i Vettel u RedBullů jezdil pomaleji, než mohl. Důkazem jsou jeho nejrychlejší kola pravidelně zajížděná v posledních kolech závodů. A to i navzdory přání týmu. Jo a následky se těžko předvádějí na posledním společném závodě. Je to nemožné už z logiky věci. Ale logika tobě nic neříká, tak to raději necháme být.-
Mike17
18:00 02.04.2020 185.149.130.XXXDobře, chytl jsi mne za slovíčko. Nějak z logiky věci jsem nepředpokládal, že budeš porovnávat 4 roky u Mercedesu s 13-ti letou kariérou Vettela. To množné číslo je sice správně, ale bylo myšleno tak, že můžeš vzít buď jeho kolize s Webberem, NEBO jeho kolize s Kimim (Riccim, Leclercem...). Nějak mne nenapadlo, že budeš dokazovat jeho "špatnost" tím, že budeš srovnávat počet jeho kolizí v kariéře se 4-mi roky Mercedesu. Ale má chyba, měl jsem to napsat přesněji.
Ano, když prořízl Rosberg Hamiltonovi gumu (mimochodem stejným způsobem, jako prořízl kolo Leclerc Vettelovi v Brazílii), dostal za uši. To nijak nezpochybňuji. Ale já se ptal, kdy takto dostal za uši Hamilton. To, co jsi zmínil beru jako vtip. Jestli ho potrestali za kritiku týmu tím, že neničili Nicovi závody, tak to u RB byli tedy v roce 2013 mnohem tvrdší. Tam dostal Seb aspoň vynadáno.
No a nakonec jestli máš Abu Dhabi 2016 za férový, tak to už je fakt síla. Na jedné straně šťouchanec v minimální rychlosti bez následků u JV, označuješ za největší prasárnu F1 a ohrožování zdraví pilotů, požaduješ diskvalifikace z dalších závodů a odebrání férově zajetých bodů a na druhé straně úmyslné blokování soupeře, ohrožování soupeřů a ježdění několik sekund pod možnosti porovnáváš s tím, že někdo nezajíždí jedno nejrychlejší kolo za druhým, když se musí šetřit gumy? Můžeš mi říct, kdy Seb jezdil úmyslně tak pomalu, aby ten soupeř byl předjet někým dalším? Tipuji, že to nenajdeš v celé historii F1. Ale uznávám, že ty se v té historii vyznáš líp, tak mne třeba opravíš. Jsem zvědav, kdo za těch 70 let něco takového udělal. Za mne stejná prasárna, jako udělal Schumi. Je tu jen jedna odlišnost. neudělal ji Schumi, takže to prasárna pro tebe není.-
odin
19:08 02.04.2020 77.240.103.XXXCo tu plácáš za nesmysly? Já nikde nedokazuji Vettelovu "špatnost". To ty jsi s tím začal. Já ti to jenom omlátil o ústa. A není to chytání za slovíčko, protože "nesrovnatelně víc, než měl Vettel s kolegy", NENÍ o jednu kolizi víc. I když u tebe nesrovnatelně víc znamená vždy jiný pohled a počet, podle toho, zda jde o tvé oblíbence, či nikoliv.
Srovnávat Belgii 2014 s Brazílií 2019 můžeš jenom ty. Stejně jako srovnávat Abu Dhabí 2016 s Jerezem 1997. Kolika soupeřům Hamilton svojí jízdou poškodil auto? Do kolika soupeřů Lewis najel? Já nevím o žádném. Zato Schumi do Villeneuvea sprostě vrazil a auto mu poškodil. Naštěstí ne fatálně, jak se mu to podařilo v Adelaide 1994. JV závod dokončil i když klesl z prvního až na třetí místo, ale titul získal.Což Schumiboys těžce nesou, když jejich Bůh byl poražen a ponížen navzdory tomu, že se zachoval jako prase.
Hamilton jel v Abu Dhabí dostatečně rychle na to, aby zvítězil. Zpochybňování jeho rychlosti je trapárna první třídy. Pokud si kdokoliv myslí, že jel pomalu, pak by mne zajímalo proč ho nikdo nepředjel? A z jakého důvodu bys chtěl postihnout Lewise? Pro bezdůvodně pomalou jízdu? Pak by museli ostatní dostat dvojnásobné až pětinásobné tresty, protože jeli ještě pomaleji.
Chápu, Mikovy bláboly, aby diskuze nestála...-
Mike17
11:41 03.04.2020 185.149.130.XXXTak zase se můžeme tahat o slovíčka, jestli dokazuješ Vettelovu špatnost, nebo vyzdvihuješ Vettelovy kolize a snižuješ počet kolizí Mercedesů a proč. Je to buřt. Každopádně těch incidentů mezi NR a LH bylo mnohem víc než 3. Sám jsem ti jmenoval nejmíň 6. A to jsem na další zapomněl. Můžeš se tu jistě točit na tom, že u některých nedošlo k poškození, nebo jeden z nich na poslední chvíli JEN raději vyjel mimo trať, než aby skončil závod v troskách. Vettel byl V POROVNÁNÍ S NIMI hodný a ohleduplný kolega.
Máš pravdu. Srovnávat to Spa s Brazílií je nefér. Ve Spa se Nico snažil kolizi vyhnout, jen to bohužel udělal pozdě. To jsem v Brazílii neviděl. Ale jinak chápu tvůj konzistentní a férový postoj. Vettel si jel vepředu svou stopu, což je prasárna, zatímco Hamilton měl nárok zavřít zatáčku. Mimochodem jak přes kopírák Adelaide, kde Schumi ten nárok neměl a opět to byla prasárna, kdy vrazil svým bokem do špičky Hilla. Chtělo by to nějaký manuál, kdy je fér zavřít zatáčku, nebo jet vlastní stopu. Nějak se v tom ztrácím. Jen jsem pochopil, že někdy je to v naprostém pořádku, jindy úmyslná prasárna, která by se měla trestat diskvalifikací z dalších závodů. Nebylo by lepší zaujmout nějaký postoj mezi tím?
Kolikrát Hamilton někomu poškodil auto? Promiň, to mám fakt počítat? Tolik času nemám. Koukl jsem jen na rok 2011, kde autoři článku (NE JÁ) 4x označili jako viníka LH: A ty nevíš o žádném? Hledat v dalších letech a zkoumat ostatních 8 incidentů roku 2011 se mi zdá zbytečné. Je mi zcela jasné, že půjde o něco jiného, protože nešlo o poslední závod sezony.
Čímž se dostávám k Abu Dhabi, kde si Hamilton vyřizoval spackanou sezonu s Rosbergem právě v posledním závodě. Tvoje argumentace odpovídá úplnýmu nováčkovi F1. I jemu by bylo brzy jasné, že jediná šance na předjížděcí manévry jsou na rovinkách, případně se musíš dostat na začátku zatáčky vedle toho, co chceš předjet. Takovému zkušenému znalci F1 mi připadá hodně trapné vysvětlovat, proč se třeba v Monaku nepředjedou jezdci, kteří jsou o několik sekund pomalejší. Každému soudnému bylo jasné, proč časy na kolo se zpomalily o víc jak 5s na kolo a proč z ničeho nic suverénně vedoucí Mercedesy najednou dojelo "celé pole". Bylo to jasné Rosbergovi, celému týmu, těm co psali článek a podle diskusí vlastně každému, kromě tebe. Zvláštní, že jsi kdysi sám tvrdil, že Kimi úmyslně nejezdil v Monaku naplno. Proč ho ostatní nepředjeli, když je to podle tebe tak jednoduché? Tohle byl jeden z nejtrapnějších argumentů, jaké jsi kdy předvedl. Sorry.
Mimochodem jaký trest dostal od týmu Hamilton, když prokazatelně ignoroval příkaz týmu ke zrychlení (bůhví proč to po něm chtěli, když jel vlastně naplno)? Nic, to je řečnická otázka. Odpověď je jednoduchá. Vůbec nic mu neřekli. Ale navážet se budeš jen do RB.
A k zaslepenosti Schumiboys. Neviděl jsem tu ani jeden názor, že by si JV ten titul 1997 nezasloužil, nebo že Schumi trest dostat neměl. Asi tak hrozně těžce to Schumiboys tráví. Takže to asi sedí od člověka, který ho chtěl diskvalifikovat za prosté zavření zatáčky (1994), jaké se předvádí téměř každý závod.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek