DISKUZE K ČLÁNKU Velká cena Austrálie bez Ferrari a AlphaTauri? "Bylo by to nefér," říká Tost

Přípravy na Velkou cenu Austrálie probíhají podle plánu, objevují se však spekulace, že občané Itálie se na ní kvůli cestovním omezením nedostanou, což by postihlo dva týmy Formule 1. Mělo by se případně začít i bez nich?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Velká cena Austrálie bez Ferrari a AlphaTauri? "Bylo by to nefér," říká Tost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 169, poslední 04.03.2020 14:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 7 lidí) 03.03.2020 10:16
Tam to bylo ale úplně o něčem jiném 03 »
» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 03.03.2020 15:39
Nikdo protest dávat nemusel. Je přímo povinností… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2020 11:11
Není to uplně tak, Michelin vyzval své zákaznické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    31.30.171.XXX
    Vietnam zakázal vstup do země komukoliv z Itálie do května. Tohle budete řešit jak chlapci? 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.157.XXX
    A což takhle názor Dietera Renckena, který bývá velmi dobře informován.
    Rencken říká toto. FIA nebyla loni schopna odhalit systém kterým Ferrari navyšuje výkon motoru, ať dělala co dělala. Po konci sezóny zřejmě inspektoři ze zoufalství vykuchali motor na součástky a nic. V momentě kdy motor neběžel byla ta technologie prostě nevysledovatelná. To ale není nelegální. A běžící motor jaksi nerozeberete ;-) Nicméně podezření nějaké bylo a to na onen řízený průsak oleje z mezichladiče (psal jsem to tu loni). FIA si ovšem nebyla jistá zda to co mají k dispozici stačí na nějakou sankci a navíc panovalo přesvědčení že Ferrari by se v případě trestu lehce obhájilo u odvolacího soudu.
    A tak došlo k dohodě. Asi nezjistíme kdo s ní přišel, nicméně je vcelku jednoduchá. Ferrari prozradilo FIA jak jeho fígl funguje výměnou za to že FIA to nezveřejní. Jde tam prý i o obchodní tajemství, protože systém zlepšující výkon a spolehlivost motoru chce Ferrari a jeho dodavatelé v budoucnu použít komerčně. Co tím získala FIA? Lepší pochopení funkčnosti současných palivových systémů a know how díky kterému může v budoucnu třeba lépe nastavit pravidla a omezit šedé zóny.
    Byl ten systém nelegální? Rencken tvrdí že pro to nejsou žádné indicie. Byl každopádně extrémně sofistikovaný a vpodstatě nedohledatelný.
    A klíčová otázka. Používá ho Ferrari letos i po úpravě pravidel? Uvidí se v Austrálii 03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.171.XXX
      Otázka tedy je, proč nějaká dohoda, jestli byl motor legální a na nic se nepřišlo? proč prostě se nepotvrdilo, že motor je v pořádku? a proč Ferrari přiznalo, že muselo předělat motor, který je slabší? 14

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Mezichladič může být, já tě bulvárem napadat nebudu 03 Jestli tomu teda dobře rozumím tak Ferrari samo přiznalo jejich fígl který byl nezjistitelný a legální a lehce by se v případě potřeby obhájil, a jako odměnu za to vyzrazení dostalo od FIA na hrb nějaké ty povinnosti a tajnou dohodu kde si jen málokdo řekne že to vůbec nesmrdí. Naštvaný týmy k tomu jako bonus a to prosím stačilo říci že nic nelegálního nenašli 13 Dyštak mě oprav pokud to zle chápu.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.157.XXX
        Prodávám jak jsem koupil s tím že něco mohlo být ztraceno v překladu. Rencken přímo píše že FIA slíbila Ferrari za přiznání beztrestnost. Hele, klidně to může bejt taky bulvár, ale tenhle novinář má přece jen nějaký kredit. Můžeme spekulovat že FIA třeba hrozila tím že do těch sankcí půjde i s vědomím prohry a potáhne se to k odvolacímu soudu, kde by navíc o tom systému asi dost prosáklo ven a to by třeba využili soupeři. A jak už jsem psal, jde i o obchodní tajemství, ten palivový systém chce Ferrari využít v masové produkci. Proto Ferrari souhlasilo s tím že prozradí všechno, ale FIA na oplátku bude mlčet. On to asi opravdu nebyl nějaký kolíček na potrubí za pár dolarů 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Pokud píše že za přiznání byla slíbena beztrestnost tak není o čem, u legální věci beztrestnost nepotřebuješ.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama