DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?
Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
jumpman
09:08 13.02.2020 178.255.168.XXXjinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého působení v mercedesu všechny procesy, které nakonec dostali k titulům hamiltona.
Pokud je chce srovnávat, tak by měl hlavně zmínit fakt, že schumachera za jeho "první" kariéry nedokázal porazit žádný týmový kolega, dokonce v kvalifikacích byl za celou dobu poražen svým kolegou pouze 8x což nedokázal ani senna. Hamiltona si dal jak rosberg tak button a ani v kvalifikacích nad kolegou takhle nedominuje. Další věcí ale je to, že schumacher závodil v době, kdy si mohl natestovat co chtěl, auto posunout směrem co vyhovovalo jemu, pneumatiky si nechal ušít na míru svým potřebám. To dnes nejde a bylo to vidět i po jeho návratu, kdy zkrátka pirellky při jeho stylu jízdy byly po 2 kolech v háji a on nemohl využít svůj styl. Nemohl testovat a tím se sžít s vozem jak byl zvyklý a bylo to znát na výsledcích.
Někde jsem četl i srovnání schumachera se sennou a hovořili o tom, že senna byl mnohem talentovanější, ale schumacher dokázal svojí houževnatostí a pracovním nasazením tuhle sennovu přednost vykompenzovat. Schumacher dokázal získat titul s průměrným bennetonem, dokázal vytáhnout na vrchol průměrné ferrari a podle slov brawna nastartoval i mercedes na cestu kde je nyní. Senna i hamilton pouze dokáží sednout do mistrovského auta, ale v průměrném týmu by titul nikdy nedali.-
-
-
-
-
Duncan66
16:02 17.02.2020 212.96.178.XXXSpickovy pilot se pozna podle toho, ze dokaze z auta vymackonout maximum, ikdyz mu uplne nesedi. Schumi si bez miliony testovacich kilometru a pneumatikami delanymi obecne a nikoli na jeho jezdecky styl nedokazal poradit ani s Rosbergem. To je holy fakt.-
Mike17
17:12 17.02.2020 185.149.130.XXXNesouhlasím. To by jsme mohli aplikovat klidně tak, že špičkový pilot by měl sednout do WRC a vyhrát klidně každou rally.
Každý umí něco jiného a Schumimu prostě sedělo jezdit nadoraz. Kdyby byla soutěž o nejúspornější jízdu, možná by byl nejlepší na světě Lojza z Dolní Prdýlky. F1 byla za jeho éry o rychlosti. Po jeho návratu především o šetření. Vyžadovalo to úplně jiný styl jízdy.
Schumi měl miliony natestovaných kilometrů, ale to samé mohl mít téměř kdokoliv. A gumy měl také stejné, jako všechny stáje používající stejnou značku. Třeba v letech 2005-2006 měl lepší gumy někdo jiný.
Samozřejmě že mu bylo 40 let hrálo svou roli. Ale jo, nedokázal si poradit s Rosbergem. To je holý fakt.-
Duncan66
20:15 17.02.2020 212.96.178.XXXPneumatiky se setrily i v dobe, kdy Schumi ziskaval jeden titul za druhym. Jezdit na doraz vyhovuje mnoha pilotum, vcetne Hamiltona, ale ten se dokazal narozdil od Schumiho adaptovat i na podminky, ktere jizde na doraz po cely zavod nepreji.
Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty.
Miliony natestovanych kilometru mit kazdy nemohl, jinak by tomu tak bylo.
Ano, gumy mely vsichni stejne, ale ony byly udelany presne pro Schumiho a ostatni si jaksi nemohli diktovat jake by chtely gumy a museli se adaptovat na ty, ktere si porucil Schumacher. Pokud nechapes ten rozdil, tak potes koste....
Ano bylo mu 40, ale kdyby byl jen z desetiny takovy buh, jak o nem kde kdo basni, tak by musel i tak Rosberga rozsekat....-
odin
20:42 17.02.2020 77.240.103.XXX"...Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty..."
BINGO!!!
Mikovi17 ve většině diskuzí opravdu chybí argumenty a tak se vždycky snaží odvést diskuzi jinam. -
Mansell_fan
08:10 18.02.2020 37.188.160.XXXKaždý mohl testovat tak jako Ferrari. To že tak někteří nečinili, a to mluvíme o světových automobilkách s miliardovými rozpočty, byl čistě jejich problém. A to je další věc na kterou se zapomíná. Ferrari a Schumi dominovali v éře kdy F1 byla plná špičkových továrních týmů světových automobilových značek. Dnešní konkurence Mercedesu jsou horkotěžko dva týmy, zbytek je spíše F2.-
-
odin
19:11 18.02.2020 77.240.103.XXXPánové, připadáte mi jako kdyby jste tehdá F1 vůbec nesledovali a četli jen články převzaté z bulváru.
Pro připomenutí, Ferrari mělo jako jediný tým svůj testovací okruh. Ostatní si museli k testům pronajímat okruhy (nejčastěji) Silverstone, nebo Magny Cours. Vtip byl v tom, že na pronajaté testy se dostavili též pozorovatelé z jiných stájí včetně Ferrari. Zatím co na testy Ferrari se nedostavil nikdo. Tudíž Ferrari mělo přehled o soupeřích, ale soupeři neměli přehled o Ferrari. Ferrari mohlo testovat prakticky jakoukoliv součástku i během závodních víkendů svými testovacími piloty, což ostatní nemohli. Navíc v případě, že chtělo testovat v jeden termín více týmů, museli se domluvit, nebo kdo dřív zarezervoval, ten testoval. atd. atd.
I ten argument s F1 plnou špičkových továrních týmů docela kulhá. BMW vstoupilo v r.2000 jako dodavatel motorů a až v 2006 se stali týmem. Toyota vstoupila v 2002. Jinak tam byli titéž, co dnes plus Sauber, Jordan, BAR, Benetton, Arrows, Prost, Minardi, Stewart a Jaguar. Nějak nevidím ty továrny (krom Jaguaru). A motory byly krom dnešních Mercedes, Renault, Honda a Ferrari, ještě Peugeot, Ford Cosworth,Yamaha a Hart, plus konfigurace těchto přejmenované na Supertec, Playlife,Petronas, Mecachrome atd.
Když uvážíme, jak dlouho trvalo Hondě nyní, než udělala konkurenceschopný motor, tak podobné to bylo i s BMW, Toyotou. A to už Schumi nedominoval. Jaguár byl bídný pořád.-
Mansell_fan
20:39 18.02.2020 37.188.167.XXXMyslíš okruh ve Fioranu? Ten má přece Ferrari od počátku 70. let. A na výsledcích se to do příchodu Schumiho tedy moc neprojevovalo. Navíc od nového milénia Ferrari jako hlavní testovací trať používalo Mugello, které je mnohem vhodnější délkou i profilem a jde o veřejný okruh stejně jako Silverstone nebo Magny Cours.
Jinak tovární zapojení automobilek (ať už v podobě vlastního týmu nebo dodavatele motorů) v éře dominance Ferrari mi přijde neporovnatelné s ničím v historii F1. BMW, Mercedes, Renault, Toyota, Peugeot, Honda a Ford (Jaguar).
-
odin
07:00 19.02.2020 77.240.103.XXXPočkej, počkej. Ferrari testování ve Fioranu nikdy za dob Schumachera neopustilo, dokonce ho po příchodu Schumiho upravovali. To, že později testovali souběžně také v Mugellu je druhá věc.
S druhým odstavcem bych souhlasil, pokud bys také v tomto případě napsal, že konkurenceschopné byly max dva týmy(motory) ostatní to bylo F2. Já totiž žádné rozdíly nevidím oproti nynější době. Maximálně, že tehdá jezdilo více týmů...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek