DISKUZE K ČLÁNKU Leclerc rozjásal tifosi, na Monze bude startovat z pole-position

ITÁLIE, MONZA - KVALIFIKACE; Samotný závěr kvalifikace tentokrát o jejím vítězi v osobě Charlese Leclerca nerozhodl. Ferrari rozdělili oba piloti Mercedesu v pořadí Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Na Sebastiana Vettela zbylo až čtvrté místo. Co vše se během dnešního kvalifikačního klání v "rudém kotli" odehrálo?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Leclerc rozjásal tifosi, na Monze bude startovat z pole-position

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 279, poslední 12.09.2019 15:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Co ty maximalky? 340km/h, V10 370km/h, kde je ten vykon? 900-1000ps ani nahodou, maximalne tak 800ps, to uz V8 s kersem byly rychlejsi a desetivalce to daly bez DRS

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.142.XXX
      Větší aerodynamický odpor (proto všichni tak prahnou po větrném stínu za jiným autem) a vysoká hmotnost.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Maximálky nejsou všechno. Vloni padl rekord okruhu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        86.49.242.XXX
        Letos padlo rekordů taky několik, nechápu ty, co si myslí, že maximálka rozhoduje o rychlosti auta ...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        Ale maji DRS, V- desitky mely okolo 900-930ps a Montoya dal 372km/h, neverim tem vykonum, jestli to v kvalde dotahnou skoro na 1000ps, tak by to museli dat taky a navic kridlo se letos otevira, skoro jak kdyby tam nebylo. Ten vykon jsou kecy. 02

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        To nepopiram. Oproti Montoyovi z roku 2004 o 0,3 na sirokych slickach s DRS, proti drazkovanym uzkym pneu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor P.

          Libor P.

          89.190.61.XXX
          To ne, ale treba o vykonu motoru 11

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Dokugan

          Dokugan

          77.236.208.XXX
          Jenže: 1) formule v té době byly menší a především užší -> menší čelní plocha
          2) byly lehčí -> potřebovaly méně výkonu
          3) měly nižší přítlak, jelikož byly lehčí, tudíž ho nebylo tolik potřeba, takže měly nižší odpor
          4) měly na každou trať převodovku s převody upravenými přesně pro tu trať, teď jezdí celou sezónu se stejnými převody
          5) měly motory, které vydržely doslova jednu kvalifikaci a poté se měnily, jelikož víc nevydržely
          Někdo by mě určitě doplnil... Tyhle věci opravdu DRS a o pár koní víc nezachrání.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            Ty prevodovky beru a motor se v kvalde snad neznici, naopak velka vyhoda jsou pneu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Hormón

            Hormón

            37.188.254.XXX
            O maximalce rozhoduje pritlak a odpor a vykon. To uz bys taky mohl vedet, kdyz ti Dokugan vysvetlil na rychlostech starych aut a jejich sirce 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            2004 uz motory musely vydrzet 2 zavody

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Libor P.

              Libor P.

              89.190.61.XXX
              Ale kdyz ma auto v party modu skoro 1000ps tak by asi mohlo jet 370 a ne byt pomalejsi nez atmosfera V8

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Dokugan

              Dokugan

              77.236.208.XXX
              V zatáčkách a výjezdech z nich ano, v maximálce jsou spíš na škodu, jelikož zase jsou širší, tudíž mají větší čelní plochu a vytváří větší odpor. Právě že dřív z těch motorů byli schopní vytáhnout o desítky koní víc ovšem za cenu toho, že po kvalifikaci šel motor ven, jelikož by závod nevydržel a poté shořel. Dnes musí ten motor vydržet 7 kvalifikací, 7 závodů a 21 tréninků. Motory jsou poddimenzované oproti dřívějšku, aby tohle vydržely.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hormón

                Hormón

                37.188.254.XXX
                Tech 1000 koni je ve spicce, s ERS a ono na tech rovinkach uz muze byt v baterkach prazdno, takze o dost vykonu mene a k tomu vetsi odpor auta. Neni to asi uplne porovnatelny

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Miroslav D.

              Miroslav D.

              194.228.59.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Libor P.

                Libor P.

                89.190.61.XXX
                Na patek muzou nasadit jinej motor a pentle nehrozi a v Q3, kdyz tomu nalozi, tak za 2 ostry kola ten motor snad neznici. Naopak spolehlivost mne pripadne lepsi, nez za atmosfer. Ty pneumatiky beru, ale ta maximalka hodne padla na to, jak se porad vsichni chlubi zvysovanim vykonu. A navic Montoya mel drazkovany pneu, kdyby mel slicky, tak by ho Raikkonen loni neprekonal. Auta jsou sice tezsi, ale prestanou zrychlovat v pulce rovinky a zpomalovat uz pred brzdenim, protoze maji prazdnou baterku ERS.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          46.188.148.XXX
          Užší gumy a drážky = menší valivý odpor 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            V baterkach je prazdno a v Monze na konci rovinek je to pekne videt 14

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            No dobry, psal sem to jenom ze tady nekdo psal, ze se motory menily po kazde kvalde, kemo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            A o hodne nizsi grip...proto se taky 2009 vratily slicky

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            Taky by mohli jezdit na galuskach 14

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              46.188.148.XXX
              O tom žádná, ale v kolika zatáčkách na Monze využiješ mechanický grip? Když jedeš na aero grip, nechceš pouze přehráté gumy. Jejich rozměr je v tu chvíli víceméně podružný. 03

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Libor P.

                Libor P.

                89.190.61.XXX
                Lesmo 1, Lesmo2, variante Ascari a Parabolica treba...Slicky pomuzou ve stredne rychlych zatackach, staci se podivat, jak letos vali ve variante Ascari, tak loni Kimi nabral ten naskok. Navic jsou tam 2 sikany.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  46.188.148.XXX
                  Pouze ty dvě šikany jsou závislé na mechanickém gripu.
                  Jen pro úplnost, Varianta Ascari je typický příklad techické pasáže, kde se jede pouze na přítlak a Parabolica je typickáý příklad zatáčky na přítlak. Jet tam na mechanický grip, tak jsou časy o minimálně 10 sekund jinde.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              46.188.148.XXX
              To je hodně zjednodušený pohled. Kdybych to měl brát takto vzhledem k Tvým argumentům, mohl bych řici, že by mohli jet bez křídel, která dělají zbytečný odpor a na Alta Velocita by se potom mohlo jezdit přes 400 km/h.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Libor P.

                Libor P.

                89.190.61.XXX
                A proto si vsichni Ferrari clienti davaji na auta slicky, protoze drazkovany sou lepsi a vsichni jezdci je primo zboznovali 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  37.188.250.XXX
                  Ve Ferrari clienti jsem neviděl nikoho, kdo by se nepodělal při překonání ztráty gripu mezi limitem mechanického gripu a začátkem efektivního aerodynamického gripu. V tom případě je asi ten lehce vyšší odpor na rovině netrápil.
                  Monza je asi jediná trat´, kde drážkované pneu nesly nějakou výhodu. O tom, že slicky jsou pro piloty i pro pohled diváka lepší, se nepřeme. To je jasné.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama