DISKUZE K ČLÁNKU "Williams do vývoje nikdy moc neinvestoval," tvrdí Smedley. Tým v létě slibuje zlepšení

Bývalý šéf výkonnosti vozidla u Williamsu Rob Smedley popisuje tristní situaci uvnitř Williamsu, jenž podle něj do vývoje vozu nikdy dostatečně neinvestoval. Ředitelka Claire Williamsová nicméně v polovině sezóny slibuje významné vylepšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Williams do vývoje nikdy moc neinvestoval," tvrdí Smedley. Tým v létě slibuje zlepšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 07.06.2019 21:16 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Faktem je ze Williams si prosel velkou krizi v roce 2008...v dobe krize se zadluzil...protoze nekolik jeho sponzoru v krizi padlo na hubu. V ty dobe F1 ovladly automobilky, po krizi doplatil Williams prave na dluhy...Frank hasil pomoci dohod s Berniem s kterym podepsal Concord za bonus 10 mil. rocne...a jeste si musel nechat vyplatit nejake podily dopredu. V letech 2010-2013 tak prochazel po strance financi stabilizaci...investoval penize do Williams advanced engineering...ktera ma jednak uvadet pokrocile technologie z F1 do bezneho sveta...a soucasne produkovat penize ktere navysi rozpocet zavodniho tymu. V te dobe se Williams musel vyporadat s odchodem Toyoty (tim padem prisel o motor)...dva roky musel vyjit s Cosworthem ktery zaostaval (pametnici jiste vzpomenou na rok 1988 a anabazi s motorem Judd...pred spojenim s Renaultem)...presto vysledky v roce 2010 nebyly s ohledem na celkovou situaci uplne spatne. Pak sice Williams ziskal motory Renault pro rok 2012-2013...ale F1 tehdy vladl aero guru Newey a jeho Redbully...presto auto v roce 2012 bylo dokonce vitezne. No a historii po nastupu hybridu nebudu rozebirat...snad jen ze uvedu ze spousta lidi ma mylny nazor ze za uspechy Williamsu predevsim v letech 2014 a 2015 stal motor Mercedesu...ne ze by nebyla pravda ze Mercedes mel nejlepsi motor...ale Williams byl ty dva roky treti v sampionatu...jednou porazil Ferrari, jednou Redbull...oba s trikrat vetsim rozpoctem...a vzdy porazil vsechny zakazniky s motory Mercedes...prohral tedy jen s tovarnim tymem...ovsem ten disponoval take trikrat vetsim rozpoctem. Takze tvrzeni ze Williams byl dobry jen kvuli motoru je pekna lez a hloupost. Nasledujici roky uz Williams bohuzel zacal klesat...a myslel (a priznam se ze i ja si to myslel) ze angazovanim Lowa a razantni zmenou koncepce auta zastavi pad. Ovsem jak v diskuzi trefne zaznelo...Lowe prisel z Mercedesu zvykli na o hodne vyssi rozpocet...takze z toho bylo fiasko.

    Ale at chcete nebo ne...Williams se snazi hospodarit tak aby bez dluhu mohl zavodit i v dalsi sezone.
    A myslim ze vic delat nemuze...dokud Liberty a tymy nepodepisi novy Concord...je fuk jestli bude rozpoctovej strop...spis jde o to jestli Liberty prizna Williamsu bonusy na zaklade toho ze je to 3. nejuspesnejsi tym historie...a taky jestli do F1 nevstoupi dalsi automobilka a v pripade spojeni s ni by se z Williamsu zas stal tovarni tym.

    Ono jezdit patej nebo osmej...pro Williams by za riziko stalo jedine to ze by mel sanci vyhrat sampionat...zadluzit se kvuli tretimu mistu nema smysl (viz reinkarnovany Lotus).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Počkéj závodit ne, to zas prrr, zučastnit se. To je rozdíl. 03

      A taky ona se F1 za těch pár let hodně změnila( od 2015) , náskok TOP 3 je opravdu velký. Rozhoduje i vybavení továren.
      V těch letech co popisuješ bych moc rozpočet neřešil, jak Ferko tak Rb měli fakt špatnej motor. Ale i tak, monopst musel bejt minimalně slušnej, ale pomohl hodně motor, respektive konkurence ho měla špatnej.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        To jsou vzlastni myslenkovy pochody...tak treba 2014.
        Williams porazil Ferrari...ale nestacil na Redbull...ktery mel papirove jasne nejslabsi motor...a porazil McLaren ktery disponoval stejne kvalitnim nejlepsim motorem.
        No a Redbull vyhral s tim shit motorem Renault ve Spa...na trati kde je motor sakra dulezitej.

        Jestli nechces resit rozpocet...tak to jsi ignorant logiky. At chces nebo ne...penize jsou prvni a zakladni predpoklad uspechu v takovy soutezi jako je F1. Ano, ani velikej rozpocet neni zaruka uspechu...ale soucasna top 3 ma jasne nejvetsi rozpocty...uz nekolik let...takze vliv rozpoctu je asi rozhodujici.
        Jinak receno...kdyz mas top rozpocet...muzes to po.rat jen svoji neschopnosti...a naopak...s malym rozpoctem se muzes rozkrajet...a stejne nikdy nevyhrajes...prihledneme-li k faktu ze jsou 3 top tymy...protoze to by to museli v jeden cas po.rat totalne vsechny 3 top tymy najednou...coz je podle poslednich sezon v podstate nemozne.

        Urcite mas pravdu v tom ze soucasne tri top tymy jsou o flak pred zbytkem pole...ale ppdle me je to zas predevsim tim ze oni si s tim rozpoctem muzou dovolit uplne neco jineho nez zbytek pole.

        No a k tomu ucastneni se...chapu to...vypada to blbe. Ale jak by jsi to chtel udelat?

        Jako dejme tomu 4. tym v sampionatu dostanes urcitej balik penez za ucast, umisteni...v pripade Williamsu 10 mil. jako bonus...mas sponzory ktery ti daji urcity penize...a suma sumarum mas 130 mil. na sezonu. Zadnej titularni sponzor ti dneska neda vic jak 50 mil. rocne...takze i kdybys sehnal opravdu echt titularniho sponzora...navysis to o kolik? O 30 mil.? Takze budes mit 160 na rok...super. A co dal? Pujdes do pujcky? Nebo kde vezmes dalsich alespon 40 mil. abys dal dohromady 200 mil.?
        A to bude porad na 2/3 rozpoctu top 3...

        Takze...kdyz budes strizlive uvazovat budes realisticky videt ze jedina moznost je mit jako partnera automobilku ktera ti tech 100 mil. dorovna...a bude to tak ze bude pocitat ze nevyhrajes hned...jen ze rozsiris top 3 na top 4. A ze budes v pozici ze uz budes skutecne moct aspirovat na konkurenta te zavedene trojky.

        Takze si myslim ze ac je to k placi a neni to ten klasicky sportovni pristup k zavodeni...Williams jezdi tak aby dalsi rok zas jel...a ceka...ceka na novej Concord a pripdne partnera (automobilku) ktera by ho dostala zas do pozice top tymu. Mozna je to malo...ale neumim si predstavit ze by o vstupu nejake automobilky do F1 rozhodlo nejake presvedcovani ze strany nejakeho tymu F1...Honda se vratila proto ze sama chtela...podle me ne proto ze by ji Ron presvedcil.
        A Redbull? S rozpakama se rozhodl pro spolupraci s Hondou...pred tim nekolik let brecel ze Renault nestoji za nic...ale zadna automobilka nikde...pritom Redbull je marketingove mnohem zajimavejsi nez Williams.
        Ostane...i McLaren si prosel ocistnou kurou...i ten dnes bojuje ve stredu pole a ceka na to co bude dal.

        Ja bych prvni mel Williamsu nadavat...ale nemyslim ze by to bylo spravny...bojuji o preziti...a nezbyva jim nez cekat na sanci.

        Ono ostatne pesimisticka vyjadreni na sanci tymu mimo top tri jsou ze samotnych tymu slyset v poslednich dvou letech pravidelne.
        Saubera zachranilo Ferrari...FI zas malej Mateschic (Stroll)...TR je b-tym Redbullu...Renault je tovarni tym...Haas je taky do urcity miry podporovanej Ferrari...a jako odberatel velke casti monopostu od Ferrari nikdy nebude nic nez tymem ve stredu pole. Takze zbyvaji pouhopouhe dva skutecni konstrukteri s plnohodnotne tymy F1...McLaren a Williams.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama