DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari se trápí s pneumatikami více než v minulosti
První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari se trápí s pneumatikami více než v minulosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovali 3 lidé)
04.05.2019 11:07
Jenže víc zastávek je rychlejší akorát na papíře.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
kakaa
11:56 06.05.2019 46.135.9.XXXMusíme se na to podívat z jiného úhlu pohledu, abysme viděli i jiné úhly pohledu a mohli vyhodnotit, jestli se nevyplatí na to koukat z jiného úhlu nebo na to koukat ze stávajícího úhlu, který nám nedovolí na to koukat jinými úhly. Jinými slovy, po barceloně odpískáme vývoj letošního vozu a budem se soustředit na příští rok, což samozřejmě neznamená, že vzdáváme letošní boj o oba tituly... jde o jiný úhel pohledu, váš Harry Potter z ferrari -
HellHogr
10:51 04.05.2019 89.24.58.XXXPráce se pneu je o nastavení auta, fiosofie šasi a aero, jestli tým neodvede v téhle oblasti dobrou práci, tak trpí, stejně jako trpěl Mercedes 2013, jediné co by se dalo dát na vrub Pirelli je změna pneu během sezony 2013, kdy po změně vyhrával jen RB s Vettelem, do té doby to bylo vyrovnané a pneu bouchaly jak o život, takže nikdo nevěděl co se stane, pravdou je, že tehda údajně týmy schválně přehazovali pneu z leva do prava a nedodržoali doporučené tlakování, takže si vlastně za to mohli sami. Nakonec ale co se dá jednoznačně říct, Pirelli odvádí svojí práci, co po ní chce FIA, to že týmy místo toho, aby drtili pneu a jezdili za hranu na více pitstopů, tak raději budou šetřit pneu, tak není chyba Pirelli, ale týmů, nikdo nechce rok 2010, kdy jedna sada pneu vydržela v pohodě celej závod-
daaviid23
11:07 04.05.2019 91.245.26.XXXJenže víc zastávek je rychlejší akorát na papíře. Když se totiž po předčasné zastávce dostaneš do provozu, tak vždycky tratíš i kdyby se předjíždělo sebelépe. Navíc najet to co ztratíš v pitu je často dost obtížné i když máš volnou trať.
Holt je potřeba si konečně přiznat, že tahle filozofie záměrně špatných pneu funguje málokdy. Když už potřebuješ víc zastávek (já osobně si to nemyslím), tak zaveď minimální počet pit stopů s pořádnýma gumama. Pak je šance, že se pojede ostřeji a šetřit se bude méně. A nebo jít přirozenou cestou a zavést zpět tankování, kdy se stavělo 2-3 krát. I když tam je otázka, jestli by se tak stavělo i dneska, protože se spotřebuje o dost méně paliva. Dost možná by se stavělo zase jenom jednou.
Holt stavět méněkrát je většinou výhodnější a není to vinna týmů.-
Mansell_fan
11:39 04.05.2019 37.188.148.XXXProblém Pirelli je i to že vlastně často sami nevědí jaký produkt vlastně vyrobili. Jejich odhady časových rozdílů jednotlivých směsí jsou při střetu s realitou k smíchu, k tomu špatné prohřívání či přehřívání, puchýře, předělávání konstrukcí pneu během ročníku, to je trochu smutná realita poslední dekády. Dělat záměrně zmetky není holt nic jednoduchého
-
daaviid23
11:44 04.05.2019 91.245.26.XXXJejich letošní řešení je opravdu vtipné. Vloni měl Mercedes problém s přehříváním a na některých tratích byl problém s puchýři.
Vyřešili to tak, že velká část pole má letos problém udržet pneumatiky v provozním okně. Dobrá práce
Za mě by bylo nejlepší, kdyby měl Mercedes a Ferrari rozdílného dodavatele, protože takhle je to paskvil podle mě.
-
-
HellHogr
13:02 04.05.2019 89.24.58.XXXNemáš pravdu 2013 Barcelona - Alonso startující 5 vyhrál, potom co byl 4x v boxech, zatímco druhý Raikkonen měl o pitstopt míň, ano v té Barceloně, kde se údajně těžko předjíždí, takže sorry, ale o tomhle to určitě není. A jestli si pamatuješ rok 2010, tak víš, proč se přišlo s nápadem na krátkou životnost pneu, Kanada 2010 - jediný závod, kde se více předjíždělo, jinak všude to byl zmar, zmar, zmar takže asi tak. Tankování niv nevyřeší, stojí to zbytečně víc prachů a co to má za výsledek? že se předjíždí skrze pitstopy? o čem to je proboha .. Pirelli moc dobře vědí co vyrobí za pneu, jenže jak sami přiznal, je těžký donutit týmy myslet více na fanoušky než na sebe
-
-
Miroslav D.
23:10 04.05.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
airwar1939
08:08 05.05.2019 176.74.141.XXXA proč by nemohla jedna sada vydržet celý závod? Minimálně v letech 1950-198x to bylo v F1 naprosto normální.
-
-
-
Situs
21:28 03.05.2019 85.70.164.XXXTak oni původně měli změnit jen ten běhoun, ovšem udělali ještě to opatření proti přehřívání. Osobně jsem rád protože to vypadá že pneumatika vydrží i v závěsu delší dobu. On sám Mercedes a konkrétně Hamilton si na to dost nelibě stěžoval, v testech se na to pořádně zaměřili a jak sami přiznali tak úspěšně. Poslední den testů si libovali jak se jim v tom podařilo zlepšit. Tam kde Ferrari zajíždělo nejlepší časy a předčasně balili že maj splněno Mercedes stále pracoval na pneumatikách a doteď sklízejí šťavnaté ovoce-
Kevin
22:17 03.05.2019 80.250.28.XXXNa pneu při testech samozřejmě pracovali, ale mám pocit, že to šťavnaté ovoce půjde z větší části přeci jen na vrub toho běhounu a zamezení přehřívání. V oblasti spolupráce auta s gumami se projevují dlouhodobé trendy, občas v této souvislosti zaznělo, že auta mají svoji DNA. Mercedes se dlouhodobě s přehříváním a puchýřky při některých závodech trápil více než konkurence, obecně mu to více sedělo na tvrdších sadách. Jiné týmy s tímhle uměly lépe pracovat a povětšinou byly k pneu šetrnější. Mercedes na tom pracoval několik sezon, dokázal to částečně optimalizovat, ale rozhodně to nevyřešil za dvoje testy a řekl bych, že ani tak v tom nebyl nejelpší. Pneumatiky s tenčím běhounem prospěly jejich relativní výkonnosti proti stájím, které měly s puchýřkovatěním menší obtíže než Mercedes.Podotýkám, je to jen můj názor, byť mně to přijde logické a pravděpodobné.-
Mansell_fan
09:38 04.05.2019 37.188.148.XXXVypadá to tak. Navíc tu máme Haas, o kterém mnozí mluví jako (technicky) o druhém Ferrari a ten se letos s pneu trápí možná nejvíc z celého pole.
Ale pokud je hlavním letošním problémem Ferrari obutí, je v tom i jistá naděje že to napraví rychleji než by spravili třeba nějaký fundamentální aerodynamický problém. Třeba Mercedes měl předloni dost podobné problémy s prohříváním a zvládli to vyřešit do GP Kanady.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek