DISKUZE K ČLÁNKU

Ferrari se trápí s pneumatikami více než v minulosti

První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari se trápí s pneumatikami více než v minulosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 06.05.2019 11:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 03.05.2019 21:28
Tak oni původně měli změnit jen ten běhoun, ovšem… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 04.05.2019 11:07
Jenže víc zastávek je rychlejší akorát na papíře.… »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 03.05.2019 21:17
Jo tak už to chápu, proč byl Situs spokojenej s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kakaa

    kakaa

    46.135.9.XXX
    Musíme se na to podívat z jiného úhlu pohledu, abysme viděli i jiné úhly pohledu a mohli vyhodnotit, jestli se nevyplatí na to koukat z jiného úhlu nebo na to koukat ze stávajícího úhlu, který nám nedovolí na to koukat jinými úhly. Jinými slovy, po barceloně odpískáme vývoj letošního vozu a budem se soustředit na příští rok, což samozřejmě neznamená, že vzdáváme letošní boj o oba tituly... jde o jiný úhel pohledu, váš Harry Potter z ferrari 21

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    89.24.58.XXX
    Práce se pneu je o nastavení auta, fiosofie šasi a aero, jestli tým neodvede v téhle oblasti dobrou práci, tak trpí, stejně jako trpěl Mercedes 2013, jediné co by se dalo dát na vrub Pirelli je změna pneu během sezony 2013, kdy po změně vyhrával jen RB s Vettelem, do té doby to bylo vyrovnané a pneu bouchaly jak o život, takže nikdo nevěděl co se stane, pravdou je, že tehda údajně týmy schválně přehazovali pneu z leva do prava a nedodržoali doporučené tlakování, takže si vlastně za to mohli sami. Nakonec ale co se dá jednoznačně říct, Pirelli odvádí svojí práci, co po ní chce FIA, to že týmy místo toho, aby drtili pneu a jezdili za hranu na více pitstopů, tak raději budou šetřit pneu, tak není chyba Pirelli, ale týmů, nikdo nechce rok 2010, kdy jedna sada pneu vydržela v pohodě celej závod

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Jenže víc zastávek je rychlejší akorát na papíře. Když se totiž po předčasné zastávce dostaneš do provozu, tak vždycky tratíš i kdyby se předjíždělo sebelépe. Navíc najet to co ztratíš v pitu je často dost obtížné i když máš volnou trať.

      Holt je potřeba si konečně přiznat, že tahle filozofie záměrně špatných pneu funguje málokdy. Když už potřebuješ víc zastávek (já osobně si to nemyslím), tak zaveď minimální počet pit stopů s pořádnýma gumama. Pak je šance, že se pojede ostřeji a šetřit se bude méně. A nebo jít přirozenou cestou a zavést zpět tankování, kdy se stavělo 2-3 krát. I když tam je otázka, jestli by se tak stavělo i dneska, protože se spotřebuje o dost méně paliva. Dost možná by se stavělo zase jenom jednou.
      Holt stavět méněkrát je většinou výhodnější a není to vinna týmů. 04

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.148.XXX
        Problém Pirelli je i to že vlastně často sami nevědí jaký produkt vlastně vyrobili. Jejich odhady časových rozdílů jednotlivých směsí jsou při střetu s realitou k smíchu, k tomu špatné prohřívání či přehřívání, puchýře, předělávání konstrukcí pneu během ročníku, to je trochu smutná realita poslední dekády. Dělat záměrně zmetky není holt nic jednoduchého
        13

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Jejich letošní řešení je opravdu vtipné. Vloni měl Mercedes problém s přehříváním a na některých tratích byl problém s puchýři.
          Vyřešili to tak, že velká část pole má letos problém udržet pneumatiky v provozním okně. Dobrá práce 11

          Za mě by bylo nejlepší, kdyby měl Mercedes a Ferrari rozdílného dodavatele, protože takhle je to paskvil podle mě.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            89.24.58.XXX
            Paskvil by byl, kdyby každý měl jiného dodavatele viz památné USA, takhle je to stejné pro všechny, že s tím Ferrari neumí pravoat není chyba Pirelli, brečíš na špatén hrobě - musíš na hrob letošního titulu Ferrari 13

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        89.24.58.XXX
        Nemáš pravdu 2013 Barcelona - Alonso startující 5 vyhrál, potom co byl 4x v boxech, zatímco druhý Raikkonen měl o pitstopt míň, ano v té Barceloně, kde se údajně těžko předjíždí, takže sorry, ale o tomhle to určitě není. A jestli si pamatuješ rok 2010, tak víš, proč se přišlo s nápadem na krátkou životnost pneu, Kanada 2010 - jediný závod, kde se více předjíždělo, jinak všude to byl zmar, zmar, zmar takže asi tak. Tankování niv nevyřeší, stojí to zbytečně víc prachů a co to má za výsledek? že se předjíždí skrze pitstopy? o čem to je proboha .. Pirelli moc dobře vědí co vyrobí za pneu, jenže jak sami přiznal, je těžký donutit týmy myslet více na fanoušky než na sebe 03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Tak Mercedes se trápil nejenom 2013,ale třebas i loni.... no a co z toho vzešlo. Ano, rejpu.... 😁

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      A proč by nemohla jedna sada vydržet celý závod? Minimálně v letech 1950-198x to bylo v F1 naprosto normální.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        89.24.58.XXX
        Protože 2010 to vytvřilo nudu na trati, stavělo se jen z povinnosti na jinou sadu, na trati bylo minimum akce, tak třeba proto

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Jo tak už to chápu, proč byl Situs spokojenej s přechodem na Mercedes pneumatiky....protože Ferrari nemá nárok 18

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Tak oni původně měli změnit jen ten běhoun, ovšem udělali ještě to opatření proti přehřívání. Osobně jsem rád protože to vypadá že pneumatika vydrží i v závěsu delší dobu. On sám Mercedes a konkrétně Hamilton si na to dost nelibě stěžoval, v testech se na to pořádně zaměřili a jak sami přiznali tak úspěšně. Poslední den testů si libovali jak se jim v tom podařilo zlepšit. Tam kde Ferrari zajíždělo nejlepší časy a předčasně balili že maj splněno Mercedes stále pracoval na pneumatikách a doteď sklízejí šťavnaté ovoce 13

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        To je to, v posledních letech měli vždycky u Mercedesu problémy s pneu, proto mělo Ferrari šanci dokonce Mercedes překonat.
        Letos Mercedes spolupracuje s pneu a výsledky vidíme 09

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kevin

        Kevin

        80.250.28.XXX
        Na pneu při testech samozřejmě pracovali, ale mám pocit, že to šťavnaté ovoce půjde z větší části přeci jen na vrub toho běhounu a zamezení přehřívání. V oblasti spolupráce auta s gumami se projevují dlouhodobé trendy, občas v této souvislosti zaznělo, že auta mají svoji DNA. Mercedes se dlouhodobě s přehříváním a puchýřky při některých závodech trápil více než konkurence, obecně mu to více sedělo na tvrdších sadách. Jiné týmy s tímhle uměly lépe pracovat a povětšinou byly k pneu šetrnější. Mercedes na tom pracoval několik sezon, dokázal to částečně optimalizovat, ale rozhodně to nevyřešil za dvoje testy a řekl bych, že ani tak v tom nebyl nejelpší. Pneumatiky s tenčím běhounem prospěly jejich relativní výkonnosti proti stájím, které měly s puchýřkovatěním menší obtíže než Mercedes.Podotýkám, je to jen můj názor, byť mně to přijde logické a pravděpodobné.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          37.188.148.XXX
          Vypadá to tak. Navíc tu máme Haas, o kterém mnozí mluví jako (technicky) o druhém Ferrari a ten se letos s pneu trápí možná nejvíc z celého pole.
          Ale pokud je hlavním letošním problémem Ferrari obutí, je v tom i jistá naděje že to napraví rychleji než by spravili třeba nějaký fundamentální aerodynamický problém. Třeba Mercedes měl předloni dost podobné problémy s prohříváním a zvládli to vyřešit do GP Kanady.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamiltons v Monaku

Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

Lewis Hamilton s Mercedesem W10

Hamilton na úvod v Monaku před Verstappenem, Ferrari ztrátu snížilo, Haasy viděly černou vlajku

Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu

Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

McLaren během sezónních testů v Barceloně

"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si McLaren

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Číně

Honda teď může směle cílit na Mercedes, domnívá se pilot Red Bullu

Lauda, Niki

SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama