DISKUZE K ČLÁNKU Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu
Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
GRAHAM
13:25 08.03.2019 77.236.218.XXX
Jo tak nějak souhlas....ale ono dříve to taky bylo dost o tom, že se prodávala starší technika, dva roky staré motory Ferrari, no bylo to hodně. Tak je to i o penezích....
Nic nebude 100% ideální, ale jde o to, aby to bylo udržitelné finančně a aby se závodilo.
Nic nebude 100% ideální, ale jde o to, aby to bylo udržitelné finančně a aby se závodilo.
Mike17
13:24 08.03.2019 185.149.130.XXX
Netuším, co všechno má Haas od Ferrari. Reagoval jsem na RB.
1. Kdyby měli identické auto, mělo by podávat identické výkony (+- rozdíl v jezdcích). Po většinu doby jsou rozdíly mezi RB a STR brutální (loni v průměru 1,65s, na konci roku 2017 to bylo 2,19s i se stejným motorem).
2. Jiný motor znamená jiný zadek. Jiný zadek znamená změnu proudění už od předního křídla. Tedy se dá říct, že musí být aerodynamicky jiný celý vůz.
3. Jiný motor znamená také jiné rozložení hmotnosti, což se nezbytně musí projevit i na šasi.
4. Už na první pohled najdeš mezi vozy rozdíly. Každý rozdíl má za následek rozdíl další na jiné části.
Ne nechci tvrdit, že od RB nemají vůbec nic. Mají. Ale asi to není nic nelegálního a neobvyklého. Budou to spíš věci uvnitř vozu. I ostatní používají díly jiných. Za mne je to dobře, protože kdyby tyto "béčkové" týmy ztrácely místo 1,5-2s o další 1s víc, asi by to ničemu neprospělo.
1. Kdyby měli identické auto, mělo by podávat identické výkony (+- rozdíl v jezdcích). Po většinu doby jsou rozdíly mezi RB a STR brutální (loni v průměru 1,65s, na konci roku 2017 to bylo 2,19s i se stejným motorem).
2. Jiný motor znamená jiný zadek. Jiný zadek znamená změnu proudění už od předního křídla. Tedy se dá říct, že musí být aerodynamicky jiný celý vůz.
3. Jiný motor znamená také jiné rozložení hmotnosti, což se nezbytně musí projevit i na šasi.
4. Už na první pohled najdeš mezi vozy rozdíly. Každý rozdíl má za následek rozdíl další na jiné části.
Ne nechci tvrdit, že od RB nemají vůbec nic. Mají. Ale asi to není nic nelegálního a neobvyklého. Budou to spíš věci uvnitř vozu. I ostatní používají díly jiných. Za mne je to dobře, protože kdyby tyto "béčkové" týmy ztrácely místo 1,5-2s o další 1s víc, asi by to ničemu neprospělo.
GRAHAM
13:22 08.03.2019 77.236.218.XXX
Tak s hořejškem souhlas....
Se spodkem nesouhlasím....chceš jako říci, že ty týmy , co mají rozpčet cca do 120 mil Euro...nedělají monoposty F1 ?
Ano teď bez peněz titul neuděláš....když jich máš více než ostatní, tak seš na tom logicky lépe.
Komunistický kecy o rovnosti to už slyším hodně let a že to nebude fungovat taky , ač důkazy žádné. A fakt nezkoušej na tohle aplikovat socialismus vs kapitalismus. V NHL jsou stropy a není žadný problém....
Se spodkem nesouhlasím....chceš jako říci, že ty týmy , co mají rozpčet cca do 120 mil Euro...nedělají monoposty F1 ?
Ano teď bez peněz titul neuděláš....když jich máš více než ostatní, tak seš na tom logicky lépe.
Komunistický kecy o rovnosti to už slyším hodně let a že to nebude fungovat taky , ač důkazy žádné. A fakt nezkoušej na tohle aplikovat socialismus vs kapitalismus. V NHL jsou stropy a není žadný problém....
GRAHAM
12:30 08.03.2019 77.236.218.XXX
RB a TR ale hodně spolupracovali....než to FIA zatrhla a přestalo to..... V tom má jumpmann pravdu.
Pravdou ale je, že dnes se jede v úplně jiných dimenzích....vliv Ferrari na Alfu je hodně velký. Dokonce tam prý Ferrari poslalo i nějaké své techniky. To urychlí vývoj některých věci oproti konkurenci o hodně. A taky se to zlevní ....
Pravdou ale je, že dnes se jede v úplně jiných dimenzích....vliv Ferrari na Alfu je hodně velký. Dokonce tam prý Ferrari poslalo i nějaké své techniky. To urychlí vývoj některých věci oproti konkurenci o hodně. A taky se to zlevní ....
jumpman
12:22 08.03.2019 178.255.168.XXX
a haas se drží ferrari nebo co? Panebože, ferrari jim dodává díly, ale pořád si musí vyvinout komplet aero sami, monokok sami, dostanou kompletní pohon a nejspíš i nápravy, za což dají ferrari patřičnej bakšiš. U Sauberu netuším, jak moc je to provázaný, ale to že mají podobnej aero koncept, navíc odlišnej od všech ostatních, mi přijde, že je tam ta spolupráce větší, alespoň na úrovni předávání myšlenek.
Jenže ten red bull dával toru kompletní vůz, to je skutečně velkej rozdíl, nemyslíš? Ano, měli jinej motor, ale to bylo v podstatě jediný co museli udělat, zapracovat svůj motor do auta od red bullu, kompletního auta, včetně aerodynamiky! Je to nebetyčnej rozdíl a v podstatě to nikomu nevadilo, protože nechtěli přijít o jeden tým a takto absolvovali snad 5 kompletních sezon. Teď si dělají část věcí sami, ale pořád je tam ta spolupráce mnohem užší než je mezi ferrari a kýmkoliv jiným. Zkrátka toro musí závodit s co nejmenším nákladem, tak drahý věci dostane na výkrese od mateřskýho red bullu. Ferrari to prodá jako díl a má to schválené od FIA, red bull podváděl tak, že to auto údajně vyvíjela jiná firma než red bull a od ní to "kupovali" obě stáje.
Mě jako nevadí, že k tomu dochází, je to přirozeně nejlevnější způsob, jak se může malá stáj účastnit kolotoče GP a v podstatě spousta dalších stájí začínala úplně stejně. Na jiném webu je článek o brekotu renaultu, jak do toho mercedes a ferrari sypou hrozný prachy a jak pomocí svých partnerských stájí můžou mít větší vývoj a jak by tím mohli obcházet rozpočtový strop, ale asi zapoměli, že když oni získali ty alonsovi tituly, tak že měli dvě rovnocené stáje a každá vyvíjela auto na jednu sezonu, takže v podstatě do toho museli nainvestovat za 2 normální stáje. Zkrátka bez peněz nikdo titul za dara nedostane a nějaký komunistický pokusy o rovnosti všech nebudou nikdy fungovat, protože to už potom nebude F1. A ikdyž by docílili toho, že v podstatě budou shodné vozy, tak jak je vidět v nižších seriích, kupodivu vítězí opět ty nejbohatší stáje
Jenže ten red bull dával toru kompletní vůz, to je skutečně velkej rozdíl, nemyslíš? Ano, měli jinej motor, ale to bylo v podstatě jediný co museli udělat, zapracovat svůj motor do auta od red bullu, kompletního auta, včetně aerodynamiky! Je to nebetyčnej rozdíl a v podstatě to nikomu nevadilo, protože nechtěli přijít o jeden tým a takto absolvovali snad 5 kompletních sezon. Teď si dělají část věcí sami, ale pořád je tam ta spolupráce mnohem užší než je mezi ferrari a kýmkoliv jiným. Zkrátka toro musí závodit s co nejmenším nákladem, tak drahý věci dostane na výkrese od mateřskýho red bullu. Ferrari to prodá jako díl a má to schválené od FIA, red bull podváděl tak, že to auto údajně vyvíjela jiná firma než red bull a od ní to "kupovali" obě stáje.
Mě jako nevadí, že k tomu dochází, je to přirozeně nejlevnější způsob, jak se může malá stáj účastnit kolotoče GP a v podstatě spousta dalších stájí začínala úplně stejně. Na jiném webu je článek o brekotu renaultu, jak do toho mercedes a ferrari sypou hrozný prachy a jak pomocí svých partnerských stájí můžou mít větší vývoj a jak by tím mohli obcházet rozpočtový strop, ale asi zapoměli, že když oni získali ty alonsovi tituly, tak že měli dvě rovnocené stáje a každá vyvíjela auto na jednu sezonu, takže v podstatě do toho museli nainvestovat za 2 normální stáje. Zkrátka bez peněz nikdo titul za dara nedostane a nějaký komunistický pokusy o rovnosti všech nebudou nikdy fungovat, protože to už potom nebude F1. A ikdyž by docílili toho, že v podstatě budou shodné vozy, tak jak je vidět v nižších seriích, kupodivu vítězí opět ty nejbohatší stáje
Mike17
11:31 08.03.2019 185.149.130.XXX
Nestává se často, že souhlasím s Adim.
Jak psal, většinu času měli jiný motor. Sice možná podobně výkonný, ale jak ukázal Mclaren loni, jiný motor nemůže přijít do stejného šasi.
A na to, že měli tedy identické auto s RB, tak jsou jejich výkony na tratích nepochopitelné. Za celou tu dobu se k jejich rychlosti přiblížili asi jen 2x na poměrně krátkou dobu.
Jak psal, většinu času měli jiný motor. Sice možná podobně výkonný, ale jak ukázal Mclaren loni, jiný motor nemůže přijít do stejného šasi.
A na to, že měli tedy identické auto s RB, tak jsou jejich výkony na tratích nepochopitelné. Za celou tu dobu se k jejich rychlosti přiblížili asi jen 2x na poměrně krátkou dobu.
jumpman
10:05 08.03.2019 178.255.168.XXX
ach jo, prosím tě, zkus si něco víc zjistit, red bull dával TR v podstatě kompletní auto, jestli měli jinej motor, ok, ale bylo to v době, kdy ty motory byly +/- stejný, jinak jezdily se stejným a převodovku měli také pořád stejnou. Zase si sundej trošku klapky z očí. Netuším, proč s tím máš takovej problém
Adi
09:47 08.03.2019 81.19.11.XXX
Neměli stejnou filozofii aut, oba měli až na 2 sezóny (ze 13ti sezón) jiné motory a převodovky. Netvrdím, že sdílení komponent neměli, samozřejmě, že ano, ale ani zdaleka né v takové míře, jako F vs Haas. Mysli na to, že Key měl svůj tým aerodynamiků a inženýrů a i když obě šasi měly Renault, tak RB vždy víc tlačil na agresivní sklon šasi na úkor top speed, kdežto TR mělo konzervativnější šasi a pravidelně dosahovali na stejném motoru vyšších rychlostí. maximální potenciál propojení komponent využili oba Mateschitzovy týmy až při návrhu letošních vozů.
airwar1939
08:51 08.03.2019 176.74.141.XXX
Já bych řekl, že jse to vývoj... a také bych připomenul, že to už ve Formuli 1 bylo, dokonce se kupovala od konstruktérů celá auta. To kam to dojde, záleží hodně na tom, jak budou nastavena pravidla po roce 2020. Hlavně je to přirozený vývoj, což mě nevadí, na rozdíl od snah FIA uměle unifikovat vozy.
Osobně si myslím, že na současném stavu má svůj velký podíl i FIA, která každoročně do technických pravidel vkládá změny, a cca. každým třetím rokem provádí radikální změnu technický předpisů... to Formuli 1 jednak strašně prodražuje, a druhak rozevírá to výkonnostní nůžky, díky čemuž jsou velké rozestupy, a týmy z chvostu pole mají velkou ztrátu, která se při nestabilitě pravidel těžko stahuje, a díky tomu se i hůře shánějí sponzoři. Týmy se pak logicky uchylují k nákupu komponent, a navazování koalic se silnými týmy.
Osobně si myslím, že na současném stavu má svůj velký podíl i FIA, která každoročně do technických pravidel vkládá změny, a cca. každým třetím rokem provádí radikální změnu technický předpisů... to Formuli 1 jednak strašně prodražuje, a druhak rozevírá to výkonnostní nůžky, díky čemuž jsou velké rozestupy, a týmy z chvostu pole mají velkou ztrátu, která se při nestabilitě pravidel těžko stahuje, a díky tomu se i hůře shánějí sponzoři. Týmy se pak logicky uchylují k nákupu komponent, a navazování koalic se silnými týmy.
jumpman
08:10 08.03.2019 178.255.168.XXX
to se směju, protože ferrari s haasem nesdílí v žádném případě celé auto. Podle mě, je haas v současné době na druhé koleji, protože odmítli nechat jeden kokpit pro mladé jezdce ferrari a nahradil je sauber. Tam je vidět, že proběhla podobná fylozofie při stavbě auta, ale pořád to není jako red bull/TR kdy TR mělo kompletní auto od red bullu a když jim to FIA zatrhla, tak pořád sdíleli mnohem víc komponent než ferrari dával haasu. Nevím proč nechceš vidět, že ferrari pouze jde cestou, kterou prošlápl red bull?
Adi
21:01 07.03.2019 83.240.61.XXX
Tak samozřejmě reputace Williamsu je o několik levlu výše, než kdy bude Haasu i přes fakt, ze jsou poslední. Takže ano, raději tvrdě makat a vymýšlet svoji hlavou, byť aktuálně bez valných výsledku než čekat, jaké drobky pustí ze stolu můj pán
Adi
20:55 07.03.2019 83.240.61.XXX
No tak se zase smej dál, pze většinu času měly ty dva týmy jiné motory a převodovky a i jiné filozofie sasi. Propojení Haas vs Ferrari je větší než bylo propojení RB vs TR. Samozřejmě tuto sezónu je již srovnatelné a největší v historii obou týmů.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek