DISKUZE K ČLÁNKU

Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural

Ve čtvrtek týmy společně před vypuknutím sezóny sedmý den testovaly se svými novými monoposty. Kromě dlouhých jízd došlo také na simulace kvalifikací a podstatné zrychlení. Jak to ve Španělsku probíhalo?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 01.03.2019 08:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 28.02.2019 12:51
Pěkná kola od mladého pána z Monaka. 14 »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2019 13:45
Pirelli chce donutit stavět týmy víckrát a už… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2019 18:21
Problém je v nesmyslných pravidlech, pokud… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    90.177.20.XXX
    Testy, ne testy,..Austrálie už se konečně blíží, a tam to bude trochu jinak,.. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • lejnach

    lejnach

    212.5.217.XXX
    ono by si Fer. za ten vyvoj v poslednych rokoch uz titul zasluzili. 4 roky RB + 5r. MB uz stacilo, myslim, ze na rade je konecne najuspesnejsi tim historie. Ja im to osobne prajem hoc aj s timovou reziou od zaciatku. V MB sa s tym neparali od zaciatku a Bot robil cernoskovi sluhu az to bolelo, kym vo Fer Rai niekolkokrat "odfajcil" Vet a zobral mu vietor z plachiet a pritom sam nic nedokazal, iba to celemu timu pokazil.

    + 1 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Něco se pokazilo u McLarenu? Odpoledne nějak nic, jen vyjeli, začali myslím simulaci a šlus 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      37.48.33.XXX
      Prý stihli co potřebovali, žádné info o potížích, možná mění komplet nastavení?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Už zas jezdí.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          37.48.33.XXX
          Norris říkal, že si potřebuje zkusit více nastavení co se týká balancu auta, jinak prý McLarenu bude vozit menší novinky na každý závod v úvodu sezony, tak uvidíme co to přinese 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    37.48.33.XXX
    Ferrari náskok cca 0,6s na RB, dalších 0,4s je Mercedes, Dále pak Renault s odstupem cca 0,3 na Mercedes a dále McLaren dalších 0,3 na Renault, následuje Alfa, která je na podobné úrovni jako McLaren, poté STR, RP a Williams

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • lejnach

      lejnach

      212.5.217.XXX
      a kde je HAAS ? To su vsetko iba hrube odhady a skutocnu silu timov spozname az v Austr. aj to nemusi byt uplny obraz, lebo kazda trat je ina a raz vyhovuje tomu, inokedy inemu... 3-4 VC a budeme trochu v obraze. Ale aj tie testy ciastocne napovedaju, ale radsej velmi opatrne hodnotit kto o kolko je rychlejsi resp. pomalsi. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    37.48.33.XXX
    Pirelli chce donutit stavět týmy víckrát a už jsou zase kritizování za to, že týmy budou pneu šetřit - vždy´t je to směšné, za šetření gum, můžou právě týmy, nemají to šetřit, ale šlapat na to a stavět víckrát, jako Alonso v Barceloně 2013, kde stavěl 4x snad i 5x a stejně vyhrál 03

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Problém je v nesmyslných pravidlech, pokud neumožní týmům tankovat v závodě, tak se více zastávek nevyplatí, a jezdit volně je jediné tempo jak se současnými těžkými vozy nezničit pneumatiky během pár kol. Pokud by FIA každý rok nezvyšovala váhu vozů, a týmy mohli tankovat v závodě, byly by vozy při dvou zastávkovém systému na startu o 60-70 kg lehčí než dnes, a o 20 kg lehčí než při jednozastávkovém, a závodění by vypadalo úplně jinak.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ArtaBAN

        ArtaBAN

        46.39.169.XXX
        jasne opravdu je nekdo zvedavej na pseudozavodeni kdy ti jenom flusnou do nadrze a zavod se tim zmeni na kratke sprinty bez paliva 02 20

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Navíc nudnější závody kvůli předvídatelným strategiím (ta ideální je jasná), to už tu bylo.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          89.177.48.XXX
          Tak to je pak ale otázka, co chceme a co považujeme za nudné.
          Na jedné straně, jak píšeš, tankování tu už bylo a vedlo by k předvídatelným strategiím. OK, beru.
          Na druhé straně, pokud týmy nenutí palivo v nádrži k více zastávkám, tak si spočítají, že míň zastávek je celkově rychlejší, i když nejedou celou dobu na limitu právě kvůli pneumatikám. Není ale tohle jedna z příčin onoho nudného kroužení, kdy se vedle pneumatik šetří benzín, motory, převodovky... jen aby se z F1 stala trochu sociální soutěž pro týmy? Co tedy vlastně chceme?
          To co píše AirWar má hlavu a patu, ty dnešní auta jsou IMHO děsně otylý, kde jsou doby kdy auto mělo 605kg :/

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            K té první větě - asi jo. Mě tedy loňská sezóna nudná vůbec nepřišla.
            Tankování by toho jinak moc nezměnilo - vozy by byly lehčí, takže by to snáze odjeli na jednu zastávku, v tomto případě ovšem všichni ve stejném kole. Pestrost by zmizela. Hlavu ani patu to podle mě nemá.
            Auta otylá jsou, 605 kg to byl rok 2009, ale pamatuji si, že když jsem začal F1 sledovat, tak několik sezón měla jen 500 kg (a kdysi dokonce 450 kg).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Úplně předvídatelné to není, ani v minulosti netankovali všichni stejně, viz třeba Japonsko 2000 kdy více paliva u Michaela při prvním stintu vedlo k předstižení Miky a k zisku titulu.

          Podle mě je naopak současná situace značně předvídatelná, když musí mít jezdci plnou nádrž, a do závodu startují na pneu s kvalifikace, tak jim nic jiného než eko jízda nezbývá. Jakákoli jiná strategie logicky povede ke ztrátě pozice.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Naprosto předvídatelné by to bylo, tedy alespoň pro týmy, to ti potvrdí většina inženýrů. Kdysi to byly výjimky, kdy někdo zajel o více než +/- 3 kola mimo medián, většinou se lišilo jen to, kdo vezme kolik benzínu na start (Alonso s Renaultem často s lehkým autem). Vzpomínám si, jak jsem před závodem dělal propočty a pravidelně tady zveřejňoval, kdy kdo zajede do boxů - před závodem, všechny jezdce. A kupodivu mi to přesně vycházelo.
            V současnosti jsou strategie naopak dost pestré - někdo jeden na 1, někdo na 2, někdo na tři. Podle mě bys strategii jezdce X v závodě Y rozhodně netrefil. Navíc ani teď nezačínají všichni s plnou nádrží (množství benzínu se lišilo i o 15 %).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Pěkná kola od mladého pána z Monaka. 14

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Mě spíše fascinuje to drolení pneumatik, Pirrelli by rádo, aby se závody jezdili na dvě výměny, tedy 305 km na tři sady pneumatik, tedy jedny pneu průměrně na cca. 105 km, když počítám i zahřívací kolo a kolo na konci závodu pro zajetí do boxů.

    A jak toho dosáhnout? Vyvinu pneumatiku, která se už po 60-80 km začně doslova rozpadat, viz fotky ze včerejška na vozech Mercedes, RedBull ale i dalších týmů. Ta kvalita pneu mě příjde fakt šílená. 02

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

Charles Leclerc v Melbourne obstál

"Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Melbourne

"Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama