DISKUZE K ČLÁNKU „Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso
Ředitel stáje Toro Rosso nevěří, že by mělo být s hlídáním rozpočtových stropů nějaké potíže. Někteří lidé v padoku se totiž obávají, že týmy jednoduše najdou chytré cesty, jak případná pravidla obcházet a nezahrnovat do svých rozpočtů vše.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: „Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Adi
10:03 18.10.2018 37.48.32.XXXZase jeden otrocký tým pláče. Kdo na to nemá, nemůže vyhrávat Franci! Roky zde byla dominance Mercedesu, predtim RB, Ferrari, Williams, McLaren Honda. Velmi těžko budete hledat sezónu, kdy vyhrálo závod více než 3 týmy. Letos je to pekna sezóna. Ano 6 aut je jinde a zbytek je téměř kolo zpátky, ale milý Franci, byly i sezóny, kde i 3., či 4. Auto dostávalo kolo. Rozpočtový strop me úplně netrápí. F1 se musí zbavit otrockych týmu, jinak to bude definitivní konec královny motorsportu a jen další série typu DTM.-
-
Adi
01:53 19.10.2018 83.240.61.XXXF1 je souboj motorářů a konstruktérů odjakživa. Je nutné slevnit PJ, asi i zjednodušit a tím nalákat. Nové výrobce. Menší týmy musí platit velké sumy za PJ a Ferrari započalo obchodní model, ze součástí balíku je i podpora sasi, což vyústilo v defakto výprodej loňského šasi, takže menší týmy mohou mít menší aero/sasi odd a tím šetřit. Tedy jsou 2 možnosti. Buď zakázat prodej sasi, což je velmi komplikované nebo již zmíněné změny na PJ. K čemuž se přikláním já. Nucena technická spolupráce je špatná a ještě více špatné je, když je ta závislost natolik velká, ze si nemohu dovolit bojovat na trati s továrnou, která se zrovna probiji kupředu polem, abych nezpůsobil vedení nějaké potíže.-
daaviid23
07:17 19.10.2018 90.182.169.XXXKolikrát nastane ten souboj továrna- B tým? Třikrát do roka?
Tenhle argument moc neberu. To spíš to může být problém pro ostatní středopolaře, kteří se nechtějí stát B-týmy. Ti budou trpět tím, že oni musí za draho vyvíjet s nejistým výsledkem a naopak B-týmy nakoupí pravděpodobně za relativně malé peníze slušný základ auta.
-
-
-
-
daaviid23
08:24 18.10.2018 90.182.169.XXX"Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho, aby o titul bojovali minimálně tři či čtyři piloti a pět nebo šest týmů. A aby se šampionát rozhodoval v posledním závodě, ne o několik závodů před koncem,“ dodává Tost."
Takhle to nefunguje ani v sériích s jednotnými auty. Přestaň fantazírovat, Franto.-
-
-
airwar1939
09:50 18.10.2018 176.74.141.XXXPřesně tak, ani v nižších sériích kde mají všichni stejné auto to takto nefunguje. Druhá věc je jak chce opravdu ten finanční strop hlídat, pokud něco vyvine tým, tak to bude v nákladech, ale pokud to vyvine nějaká "dceřinka" a pošle jim jen výkresy bez faktury?-
tom11
10:10 18.10.2018 77.48.94.XXXpřesně tohle mě napadlo jako první. a copak výkres, ale dejme tomu, že automobilka ( mercedes, ferrari, renault, aston martin, alfa romeo… ) vyvine a vyrobí nějaký díl. automobilu to bude stát mega a týmu F1 to "prodá" za stovku. to aby FIA měla tým cifršpionů nejen v každém týmu, ale i u všech jeho dodavatelů, jejich subdodavatelů, dodavatelů jejich subdodavatelů...…..
jediné řešení by bylo, kdyby si všechno musel každý dělat sám. ale to je ještě nereálnější, než kontrola financí.
podle mě by sice stropy, kdyby byly všemi poctivě dodržovány, byly přínosem. ale nejsem idealista a nevěřím, že by nedocházelo k výše popsaným jednáním a určitě i k dalším, které teď ani netušíme, že by se mohly dít-
airwar1939
11:14 18.10.2018 176.74.141.XXXNěco někomu prodat pod cenou je riskantní, ale není problém aby třeba zavěšení vyvinul někdo jiný a pak poslal výkresovou dokumentaci jednomu člověku do týmu, který to jen pak podle toho omaluje...
To že bude muset každý tým dělat všechno sám, neznamená že to tak skutečně bude fungovat, v dnešní době elektronických souborů je strašně jednoduché aby to namaloval někdo mimo systém, ale ve výsledku to bude vypadat že to vzniklo v týmu.-
tom11
13:01 18.10.2018 77.48.94.XXXale jo. v tomhle se shodnem. já to jen chtěl rozšířit, že nejenom výkresy, ale klidně i hotové části mohou týmy získat za podstatně nižší cenu, než je reálná cena za vývoj+výrobu. dá se říct za "cenu železa".
jak to píšeš ty, tak když to přeženu, tak si mohou nechat nakreslit celé auto někde externě a pak na ty soubory dají svoje štítky a je to.
a co takové plnění protislužbou? kdo ocení a posoudí, pokud nějaká společnost sponzoruje tým formou dodávek právě třeba té počítačové techniky. vy budete na autě vozit naši reklamu a my vám budeme celou sezonu dodávat a servisovat veškeré počítače, programy.....
je otázkou, co by se do těch nákladů do stropů počítalo. vybavení týmu? motorhomy? platy od mechaniků po ??? od toho se odvíjejí další potencionální možnosti "úniků".
prostě to vidím jako dost komplikované.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek