DISKUZE K ČLÁNKU „Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Ředitel stáje Toro Rosso nevěří, že by mělo být s hlídáním rozpočtových stropů nějaké potíže. Někteří lidé v padoku se totiž obávají, že týmy jednoduše najdou chytré cesty, jak případná pravidla obcházet a nezahrnovat do svých rozpočtů vše.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: „Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.10.2018 07:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 18.10.2018 08:24
"Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho,… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 18.10.2018 10:03
myslím, že ani tak nejde o překlad, jako o to,… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 18.10.2018 13:01
ale jo. v tomhle se shodnem. já to jen chtěl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    37.48.32.XXX
    Zase jeden otrocký tým pláče. Kdo na to nemá, nemůže vyhrávat Franci! Roky zde byla dominance Mercedesu, predtim RB, Ferrari, Williams, McLaren Honda. Velmi těžko budete hledat sezónu, kdy vyhrálo závod více než 3 týmy. Letos je to pekna sezóna. Ano 6 aut je jinde a zbytek je téměř kolo zpátky, ale milý Franci, byly i sezóny, kde i 3., či 4. Auto dostávalo kolo. Rozpočtový strop me úplně netrápí. F1 se musí zbavit otrockych týmu, jinak to bude definitivní konec královny motorsportu a jen další série typu DTM. 02

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      V podstatě souhlasím. Až na tu poslední větu. Když se F1 zbaví otrockých týmů, zbylo by jen 10 vozů. Fakt si netroufám odhanout, jaká by byla sledovanost takové bídy. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        83.240.61.XXX
        F1 je souboj motorářů a konstruktérů odjakživa. Je nutné slevnit PJ, asi i zjednodušit a tím nalákat. Nové výrobce. Menší týmy musí platit velké sumy za PJ a Ferrari započalo obchodní model, ze součástí balíku je i podpora sasi, což vyústilo v defakto výprodej loňského šasi, takže menší týmy mohou mít menší aero/sasi odd a tím šetřit. Tedy jsou 2 možnosti. Buď zakázat prodej sasi, což je velmi komplikované nebo již zmíněné změny na PJ. K čemuž se přikláním já. Nucena technická spolupráce je špatná a ještě více špatné je, když je ta závislost natolik velká, ze si nemohu dovolit bojovat na trati s továrnou, která se zrovna probiji kupředu polem, abych nezpůsobil vedení nějaké potíže.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Kolikrát nastane ten souboj továrna- B tým? Třikrát do roka?
          Tenhle argument moc neberu. To spíš to může být problém pro ostatní středopolaře, kteří se nechtějí stát B-týmy. Ti budou trpět tím, že oni musí za draho vyvíjet s nejistým výsledkem a naopak B-týmy nakoupí pravděpodobně za relativně malé peníze slušný základ auta.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    "Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho, aby o titul bojovali minimálně tři či čtyři piloti a pět nebo šest týmů. A aby se šampionát rozhodoval v posledním závodě, ne o několik závodů před koncem,“ dodává Tost."

    Takhle to nefunguje ani v sériích s jednotnými auty. Přestaň fantazírovat, Franto.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Myslím že možná chtěl říci 3-4 týmy a 5-6 pilotů, ale to na tom asi nic nemění 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        No to jsem ani neřešil, že ta věta nedává smysl.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Z originálu: "we must be aware about this and what we have to achieve is that minimum three or four drivers and five or six teams are fighting for the championship"

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            myslím, že ani tak nejde o překlad, jako o to, že splnění toho přání - které mi je sympatické a ta představa se mi líbí - je při vší úctě dost nereálné. jak píše kolega airwart1939 - tak tohle by si přáli asi všude, ale reálně to tak není.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Přesně tak, ani v nižších sériích kde mají všichni stejné auto to takto nefunguje. Druhá věc je jak chce opravdu ten finanční strop hlídat, pokud něco vyvine tým, tak to bude v nákladech, ale pokud to vyvine nějaká "dceřinka" a pošle jim jen výkresy bez faktury?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        přesně tohle mě napadlo jako první. a copak výkres, ale dejme tomu, že automobilka ( mercedes, ferrari, renault, aston martin, alfa romeo… ) vyvine a vyrobí nějaký díl. automobilu to bude stát mega a týmu F1 to "prodá" za stovku. to aby FIA měla tým cifršpionů nejen v každém týmu, ale i u všech jeho dodavatelů, jejich subdodavatelů, dodavatelů jejich subdodavatelů...…..
        jediné řešení by bylo, kdyby si všechno musel každý dělat sám. ale to je ještě nereálnější, než kontrola financí.
        podle mě by sice stropy, kdyby byly všemi poctivě dodržovány, byly přínosem. ale nejsem idealista a nevěřím, že by nedocházelo k výše popsaným jednáním a určitě i k dalším, které teď ani netušíme, že by se mohly dít 05

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Něco někomu prodat pod cenou je riskantní, ale není problém aby třeba zavěšení vyvinul někdo jiný a pak poslal výkresovou dokumentaci jednomu člověku do týmu, který to jen pak podle toho omaluje...

          To že bude muset každý tým dělat všechno sám, neznamená že to tak skutečně bude fungovat, v dnešní době elektronických souborů je strašně jednoduché aby to namaloval někdo mimo systém, ale ve výsledku to bude vypadat že to vzniklo v týmu.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ale jo. v tomhle se shodnem. já to jen chtěl rozšířit, že nejenom výkresy, ale klidně i hotové části mohou týmy získat za podstatně nižší cenu, než je reálná cena za vývoj+výrobu. dá se říct za "cenu železa".
            jak to píšeš ty, tak když to přeženu, tak si mohou nechat nakreslit celé auto někde externě a pak na ty soubory dají svoje štítky a je to.
            a co takové plnění protislužbou? kdo ocení a posoudí, pokud nějaká společnost sponzoruje tým formou dodávek právě třeba té počítačové techniky. vy budete na autě vozit naši reklamu a my vám budeme celou sezonu dodávat a servisovat veškeré počítače, programy.....
            je otázkou, co by se do těch nákladů do stropů počítalo. vybavení týmu? motorhomy? platy od mechaniků po ??? od toho se odvíjejí další potencionální možnosti "úniků".
            prostě to vidím jako dost komplikované.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama