DISKUZE K ČLÁNKU Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.09.2018 12:44 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Myslím že JT to myslel zhola jinak, než zde diskutujete. On to říkal v kontextu vylepšování bezpečnosti, aby se nestálo na místě a bezpečnost se stále vylepšovala. Dále vyzívá, aby piloti a další to akceptovali a neremcali že by to nejraději "řízli" pilkou, což vykřikoval Wolff.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Vrcholový sport a motorsport zvlášť je v přímém rozporu s civilním životem, a ze způsobem, jak se věci řeší v civilním životě. V civilním životě když člověk utrpí nějakou újmu, tak si to může kompenzovat přes pojišťovnu, přes člověka který mu tu újmu způsobil a podobně. Tohle ve vrcholovém sportě nefunguje, tam neplatí zákony civilního života. Když jeden fotbalista při zákroku zraní druhého, nepříjde žaloba a vymáhání škody.

      Vrcholový sport je o pohybu na hraně, a tak to prostě bude, a nelze s tím nic moc udělat. Při vrcholovém sportovním výkonu budeme muset vždy akceptovat že se sportovec zraní, vážně zraní či dokonce zemře.

      Ano, mělo by se udělat maximum pro bezpečnost sportovců a pro prevenci, ale nesmí to jít proti duchu sportu. Když si vypůjčím myšlenku z Klapzubovi jedenáctky, bylo by například možné ve fotbale obléct fotbalisty do nafukovacích gumových obleků, a jistě by ubylo zranění, ale bylo by to ještě pro fanoušky akceptovatelné?

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        178.17.4.XXX
        Vždycky si vybavím, co řekl v roce 1976 po Laudově nehodě Arturo Merzario: "Je to profese, kterou jsme si dobrovolně vybrali a musíme počítat s rizikem, které přináší". Mnohokrát jsem opakoval, že nikdo nejspíš netouží po něčí smrti v jakékoli oblasti sportu, ale na druhou stranu je současná bezpečnostní hysterie mírně řečeno přehnaná. Pak opravdu nacpěme do kokpitů umělou inteligenci a bude klid. Moc se mi líbilo, jak po smrti Jochena Rindta napsal Heinz Prüller: "Kdyby neměl Rindt možnost dokazovat svou výjimečnost a překonávat výzvy v F1, stal by se určitě horolezcem."
        Todt určitě dosáhne svého cíle a bude jednoho dne mít sterilní, absolutně bezpečnou F1. Otázkou ale je, kdo na ni ještě bude koukat. Souhlasím s airwarem1939 - nebezpečí tu je proto, aby se ho odvážní pokoušeli překonávat a dokázali tak, že jsou výjimeční. To je v povaze určitých lidí. A snažit se to uměle měnit znamená jít proti přirozenosti.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Myslím, že když si každý z nás sáhne do svědomí, najde množství životních momentů, kdy ať už vědomě či nevědomě sám sebe poškodil, ohrozil svoje zdraví či život, a nepochybně potvrdí, že mu to stálo za to.

          Celý problém vyvolávání této histerie je v tom, že se jednak nechováme racionálně, a jednak v tom že veřejné prostředky dávají neúměrné množství prostoru právě té histerické menšíně, a nikoli racionálně uvažující většině. Ruku na strdce, v očích té histerické menšiny by neprošel ani Ježíš Kristus.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jo Roberte. Možná by se stal horolezcem. Ale stejně jako používal v F1 helmu a pásy (v té době asi maximum možného), tak by jako horolezec nelezl v sandálích na Everest, ale vzal by si s sebou lana, sedák, mačky, cepíny, stany, spacák, péřové oblečení atd. Prostě vše dostupné pro svou bezpečnost. Horolezectví je jistě hodně adrenalinový sport, ale nikdo si nepostaví stan pod lavinovým převisem jen proto, aby zažil "vzrůšo".
          Takže to není o odvaze a hrdinství (které jistě potřeba jsou), ale o tom, co jsi schopný obětovat pro svou bezpečnost. V F1: poškozuje Hallo F1 natolik, že obětujeme životy pilotů? Pro každého je odpověď jiná, ikdyž jsou jen 2 možnosti. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ano. vezme si veškeré dostupné věci, aby byl v relativním bezpečí a mohl na ten Everest vylézt. ale nenechá se tam vyvézt lanovkou. přesně tak mě totiž současná situace kolem bezpečnosti připadá. hlavně aby se při svém sedmém výstupu nezřítil z Milešovky... 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Kdyby tam vedla lanovka, tak jako horolezec poleze na jiný kopec. Vozy s Hallo jsou pořád F1 a pořád tam jde o život. Stejně jako na Everestu, kde přesto, že jde o život, se riziko smrti snížilo a lidé tam lezou pořád víc. Nikdo tam neleze kvůli vyšší šanci umřít, to by lezli jinam a hlavně jinak.
              Asi ti připadá F1 s tímto míň atraktivní. Když jsem se podíval na VC Austrálie, vůbec mne Hallo nezarazilo, dokud neukázali záběr z kokpitu. Můj dojem ze závodů do neovlivnilo vůbec nijak. Zato Leclerc bez hlavy ve Spa, by na mne asi zapůsobil dost.
              Ale každý to máme jinak. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                tak jasně, že když budou závody samá akce, bude se jezdit kolo na kolo a až do konce každého závodu nebude jasné, kdo zvítězí, tak je nějaké HALO ve vnímání závodu podružné. v tom souhlasím. bohužel závody takové nejsou a člověk pak vnímá i ty další věci kolem, jako je vzhled monopostu, vzhled trati a jejího okolí....
                osobně si navíc myslím, že ve Spa měl sice Leclerc odřený a ohnutý HALO, ale k jeho hlavě, schovaný v kokpitu mezi bočnicemi, to ještě nějaký kus bylo... ale to je to věčné kdyby, to se nikdy nikdo nedozvíme, jak by Charles dopadl bez HALO. 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama