DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1
Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Situs
17:17 19.08.2018 85.70.164.XXX
Bavíme se o podvádění a neschopnosti to dokázat. Ne každý chce podvádět jen poroto že FIA by na to nejspíše nepřišla, chtěj mít jistotu že motor každého bude opravdu legální a že se to bude dát ohlídat. Mercedes řekl to samé co Renault, že jsou přesvědčení že kdyby oni podváděli, což nedělají, tak by na to FIA jen s těží mohla přijít. Ne každému tento stav vyhovuje, proto se snaží s tím něco udělat aby to neztratilo důvěru.
Situs
17:04 19.08.2018 85.70.164.XXX
Vylepšovat vymahatelnost pravidel je podle mě v pořádku a tam kde něco prokazovat ani nejde, tak zcela uvolnit či standardizovat, jen tak se dá udržet důvěra na rozumné úrovni. Ne se tvářit že vše je legální jen proto že dozorčí orgán na to nemá ty správné nástroje.
uzivatel003302
16:55 19.08.2018 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
uzivatel003302
16:53 19.08.2018 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
jumpman
16:33 19.08.2018 178.255.168.XXX
Je zvláštní, že se renault začíná ozývat v okamžiku, kdy to vypadá, že se reálně může stát, že bude příští rok nejhorší pohonnou jednotkou. Pokud by renault věděl jak podvádět (a že by mu to FIA nepřišla) tak nezaváhají ani vteřinu a podvádět začnou, protože jak už to bylo několikrát zmíněno, pokud podvod nelze dokázat, tak se tým pohybuje v šedé zóně pravidel.
Další věc je ta, že F1 byla vždy pro výrobce laboratoří, kde si zkoušeli svoje technologie. Nevím, proč by se tedy mělo začít standartizovat v oblasti hybridu (kde je renault evidentně bezradný a byl by rád kdyby mu FIA pomohla aby mu soupeři moc neutekli) a spíš se pravidla neuvolní. Když se navrhovala pravidla pro ERS, tak byla navržena tak, aby podle tehdejších technologií byly rekuperátory schopny nabít baterie na dosažitelnou kapacitu během 4 kol. Tuto energii tým smí vyčerpat za 30s během jednoho kola, nebo to rozložit. Pokud v současné době jsou výrobci, kteří jsou schopni tuto energii narekuperovat už během jednoho kola, nebo jak naznačuje renault, tak ferrari dokáže získat energie tolik, že nejen že nabije baterii, ale ještě může (podvodně) tuto energii využívat během toho dobíjecího cyklu, tak jedinou správnou cestou je navýšit kapacitu baterií a umožnit využívat vyšší výkon z ERS během kola, aby se měli výrobci možnost kam dále posouvat a nikoliv zamrazit vývoj jen proto, že renault neví jak dál...
Další věc je ta, že F1 byla vždy pro výrobce laboratoří, kde si zkoušeli svoje technologie. Nevím, proč by se tedy mělo začít standartizovat v oblasti hybridu (kde je renault evidentně bezradný a byl by rád kdyby mu FIA pomohla aby mu soupeři moc neutekli) a spíš se pravidla neuvolní. Když se navrhovala pravidla pro ERS, tak byla navržena tak, aby podle tehdejších technologií byly rekuperátory schopny nabít baterie na dosažitelnou kapacitu během 4 kol. Tuto energii tým smí vyčerpat za 30s během jednoho kola, nebo to rozložit. Pokud v současné době jsou výrobci, kteří jsou schopni tuto energii narekuperovat už během jednoho kola, nebo jak naznačuje renault, tak ferrari dokáže získat energie tolik, že nejen že nabije baterii, ale ještě může (podvodně) tuto energii využívat během toho dobíjecího cyklu, tak jedinou správnou cestou je navýšit kapacitu baterií a umožnit využívat vyšší výkon z ERS během kola, aby se měli výrobci možnost kam dále posouvat a nikoliv zamrazit vývoj jen proto, že renault neví jak dál...
Adi
16:28 19.08.2018 89.24.55.XXX
Nesmysl. Renault nepotřebuje nic zakrývat a Cyril jen v tom článku mluví o tom, ze určitá standardizace některých části by pomohla zahnat jakékoliv spekulace o podvodech. F1 je hodně o balancovani na hraně pravidel, ale i o cílených podvodech. Viz McLaren, Bridgestone, Ferrari, Red Bull, Renault, Williams, atd atd. Defakto není velký a úspěšný tým, který nemá žádný škraloup v minulosti. Je klidně možné, ze jednou bude Ferrari usvedčeno z toho, ze jejich aktuální PJ je nelegální. Stejně tak muže byt zcela legální...
Situs
16:22 19.08.2018 85.70.164.XXX
Nebo má pravdu a FIA na tohle opravdu nestačí. Je mi jasné že teď když Ferrari svůj motor sakra zvládlo tak takto o tom mluvit bude hodně nepopulární, ale já v těchto složitých PU FIA nevěřím od začátku, a důvěrou mezi týmy to může pořádně zatřást. Nebuď bláhovej, FIA teď tvrdě proti žádnému výrobci nepůjde, a jestli to má být o tom kdo podvede více, tak se nedivím návrhům Renaultu.
uzivatel003302
16:07 19.08.2018 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Situs
15:54 19.08.2018 85.70.164.XXX
Já v tom vidím velkou pravdu. V F1 je podezírání na místě, a když někdo ví jak by se dalo podvádět, ale nechce to dělat, mělo by se o tom mluvit a měla by se sjednávat náprava. Nejsem přímo pro standardizaci, ale pro transparentní kontrolní mechanizmy ano, a pokud si to vyžádá nějaké identické části HW či SW, vidím to též jako nutnost.
uzivatel003302
15:19 19.08.2018 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek