DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připustil, že podcenili své soupeře v oblasti vývoje pohonných jednotek. Zapůsobil na něj zejména letošní pokrok Ferrari, proto jsou odhodlaní jít v budoucnosti do většího rizika.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 15.08.2018 12:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jirka_1 (Hlasovali 5 lidé) 13.08.2018 18:59
Mezi námi - za 4 roky Rencek nedokázal ani někoho… »
» Jirka_1 (Hlasovali 2 lidé) 13.08.2018 22:04
Není jedním argumentem, tím jsou dva - ještě… »
» Duncan66 (Hlasovali 2 lidé) 14.08.2018 00:19
Ty zase beres, ze RB ma stejny pritlak jako… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    S tím výkonem a ztrátou je to myslím složitější. Opravdu si nemyslím že PJ R ztrácí 70 koní. Ono to bude spíš o tom, kdo jak je schopen PJ využívat v někteych částech okruhu.To jest navýší krátkodobě výkon, či má více "energie", než ostatní. Je otázka zda je toho schopne neustále, což asi ne. Tohle dělá rozdíly....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Presne tak. Rozložení sil v daném kole v kombinaci s množstvím uložené energie je nyní zásadní. Jak dobre vidno, kromě TR s Hondou je schopen závodit každý s každým v dané výkonové třídě. M a F a RB se umí vzájemně předjet, Renault umí předjet Haas a FI, McLaren umí dat Sauber a pod. Toto dříve nebylo možné, dříve mohli ostatní výrobci dělat co chtěli a týmy s PJ Mercedes nebyli schopni na rovince předjet (při srovnatelném sasi). Kdo nevidí sbližování výkonu všech PJ, je slepý. Můžeme se bavit jak daleko je F před M a jak daleko je za nimi R a za nim jak daleko je H, ale nejlepší odpovědi uvidíme v neděli pro každé GP. Takže již po x-té letos konstatuji, ze v aktuální F1 je motor v celkové rovnici výkonnosti až na 3. až 4. Místě za sasi, práci a pneu a má vliv asi jako pilot.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Já myslím že se to přiblížilo, ale rozdíl cca po všech letošních upgrade je podobný. Nikdo nic nestáhl....i CA to říkal. Takže je to v módu 20-30 koní na nejlepší vs Renault. Honda je na tom ještě lehce hůře.
        Vzhledem k tomu, že Ferko něco vymyslelo, tak na těch rovinkách ten vliv motoru je hodně velký. V kvaldě určitě a v závodě asi jen "někdy". Odstupy jsou stabilizované.Teď jde jen o vývoj motoru a rychlost novinek. Renault netušil, že pořad půjde přidávat stejně jako kdysi a myslel si že se brzo dotáhne. To se nestalo. Holt strop vykonu PJ je někde jinde, než se myslelo.

        Takže 3-4 místo v race módu souhlas, jsou ale situace kdy to tak imho není.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Nevím, 70 kobyl se mi zdá moc na to, jak dokáže být RB rychlý. Na druhé straně dobré šasi dělá své, zvlášť na některých druzích tratí. A dost také dělá práce s pneumatikami. Každopádně mají ještě hodně co dohánět, hlavně u zbytku auta. Rencek jezdí prd a minuta nebo kolo ztráty je fakt k velkému zamyšlení.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      95.82.135.XXX
      Souhlasím, tovární tým musí opravdu hodně zamakat. Každopádně v Maďarsku sme měli vidět dominantní vystoupení RB s tím jejich intergalaktickym sasi a viděli sme ostudu v sobotu a marnou snahu v neděli... 02

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        217.170.105.XXX
        Hmm, slušný. Dávat za příklad okruh, kde v kvaldě pršelo a výkon v závodě ovlivnila hlavně jejich kvalitní pohonná jednotka. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    O mnoho raději budu od Renaultu číst tato prohlášení, než velkohubé tlachání o ohromných zlepšenich. Je celkem ostuda, ze jsou aktuálně pomalejší než soustruznici z Haasu. Myslel jsem, ze o 4. Místo v PK budou soupeřit s McLarenem a ne se soustruznikama. Každopádně v první radě je nutné přiznat si realitu a hned poté začít tvrdé makat a dělat vše pro to, aby v příštím roce byli schopni velmi zatapet M a F a porázet RB s Hondou. Takže Cyrile dále nabírat a hlavně přetahovat. Adrian by se v týmu hodil ;) 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Mezi námi - za 4 roky Rencek nedokázal ani někoho dotáhnout, ani přidat na spolehlivosti. Prostě to žabožrouti prokaučovali a spíš pořádně neví, kudy kam. Když už RB odešel k tolik kritizované Hondě, tak to cosi znamená. U Hondy se dalo čekat, že horší už být nemůže a ode dna se dá odrazit jen nahoru, ale Rencek se nějak plácá kousek pod hladinou a stále ne a ne vyplavat...

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        95.82.135.XXX
        Mezi nama. To není úplně férové hodnocení. Ano Ferrari je dal, Mercedes taky, ale napr. Oproti letům 2014, či 2015 je ta dnešní ztráta (z pohledu výkonnosti PJ) maximálně tak 1/3 toho, kolik to bylo první roky. Spolehlivost je letos zatím na úrovni F a M téměř. A v r. 2016 ji měli dokonce nejlepší ze všech výrobců. V hybrid éře zatím “zabožrouti” neodvadeji na motoru tak dobrou práci jako F a M, ale “rejžožrouti” jsou tam jen o rok méně a měli data PJ Meecedes k dispozici a nepredvedli zatím nic. Letos první rok alespoň nejsou k smíchu, ale i tak potřebuji 2x až 3x více komponent než ostatní výrobci. RB byl k tomu odchodu Renaultem tak trochu doltačen a Horner to i přiznal. Takže Honda nebyla rozhodnutí, spíše z nouze ctnost a taky logické uvažování. Jakožto pouhý odberatel by s R již neměli šanci na titul, protože zlepšující se tovární tým je pro R priorita a reálně by hrozila politická rozhodnutí vůči RB. RB muže byt úspěšné pouze s tovární podporou výrobce PJ, která nemá tovární tým. Tedy s Hondou. Toto si myslím byla hlavní vize a důvod rozchodu R a RB. Jestli spojení H a RB přinese takové úspěchy, jaké přinesly roky s R, to netuším a ani si to nemyslím.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          Rejžožrouti měli ale jeden problém - byli několik let mimo F1, což také dělá své. A další věcí je, že se upnuli na koncept Zero, který v této době s komplikovanými PJ neměl šanci na úspěch - a tím ztratili hodně času... Každopádně si myslím, že odchod McLarenu od Hondy byla strategická chyba.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            95.82.135.XXX
            Zajímavé, ze v případě Hondy je je u vás odluka z F1 hlavní argument a když se můžetě navážet do R, tak najednou odluka nevadí a je to neschopnost Renault... krásna dvojí optika. A koncept Zero je jasná chyba, za kterou je z velké části Honda zodpovědná . Renault narozdíl od Hondy nekopíruje Meecedes a jde svoji cestou. Jestli byl rozchod Mc a H strategická chyba nevím, ale kdyby v prvnich třech letech odváděl R stejně “dobrou” práci jako H, tak už v F1 není. Příští roky bude muset byt H opravdu skvělá a precizní, jinak je RB group pošle z F1 pryc takovou rychlosti, ze Japonci ani nestačí dopit saké. 03

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              Není jedním argumentem, tím jsou dva - ještě koncept Zero, s kterým přišel McL. Že na něj Honda kývla je už věcí jinou.
              Rencek neměl žádnou dlouhou mezeru, co vím, tak od roku 1977 byl v F1 kromě snad 4 let trvale a co je hlavní, v té době se jezdilo s klasickými atmosférami bez pičovinek. Jenže se posral v kině, když se opozdil s vývojovými pracemi na nové PJ jen kvůli tomu, aby Seb získal 4. titul. Honda vypadla z F1 v roce 2008 prodejem své stáje Brawnovi. A když přišel Dennis s prosíkem za Hondou, bylo už pozdě na kloudný vývoj.

              Nevím, proč pořád bojuješ za Rencka, za celou svou kariéru dokázal vyhrát jen dva tituly MS a to jen díky tomu, že Bridgestone udělal stejnou chybu, jako Rencek teď s PJ - že se zaměřil na získání titulu Schumim a opozdil se ve vývoji pneumatik pro další rok, kdy měly vydržet celý závod. Jinak by si opět neuprdl...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                95.82.135.XXX
                A kolik ze těch titulů má Honda? 03 Ja fandím R, ale narozdíl od tebe umím byt na své koně i kriticky. Zero je hlavně chyba Hondy oni MUSÍ vědět, ze takto malý motor neměl šanci. Auto stavis kolem motoru, ne motor kvůli sasi. Renault ukončil dominanci Ferrari i díky pneu, ale hlavně díky dump tlumocum, skvělému sasi, skvělému motoru a skvělému Alonsovi. 01 A jako konstruktér byl v F1 od 1977 do 1986 tuším a pak 2001 až 2009 a pak od 2016. Jako dodavatel PJ je na tom R a H velmi podobně co se let v F1 tyče, ale v úspěšnosti je to drtivé vítězství Francie ;)

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jirka_1

                  Jirka_1

                  217.30.64.XXX
                  Jako dodavatel motorů hodně. A mohla mít jeden, kdyby neprodali stáj Brawnovi... Honda nemohla vědět, jestli se jim to podaří všechno směstnat do tak malého místa, protože byla několik let mimo a tuto technologii stavěla poprvé. Všechno je to o vývoji a chybných směrech, to zná každý. Renault zase neměl tak dobré auto v době Alonsova působení, těžil z pneumatik a hlavně Alonsa, který jezdil rychle a nedělal chyby ani pod tlakem. Tlumiče jim nakonec zakázali, jestli se nepletu.
                  Drtivé vítěství? 03 Ale nepovidé... 13

                  P. S.: víš, nejvíc mě baví, když má někdo doma starého rezavého Rencka a je z něj na haluzi jen proto, že stejná značka hraje druhé housle v F1... 04

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.218.XXX
                    No třeba nemohla.... Honda neměla ani náhodou tak dobrý motor, jako byl Mercedes. A Brawn vyhrál s Mercedesem. Honda v té době dost hořela.... 03

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    Tak těch titulů jako dodavatel PJ má Renault taktéž o mnoho více než Honda. Líbí se mi, jak me soudíš a vůbec nic o me nevíš. ;) Zadnyho staryho Rencka nemam. Ale je pravda, ze kdysi jsem vlastnil Renault Mégane Coupe 2.0 16v cca 150 ps a cca 1t váhy a ano, drtivá většina natunenych Civicu se nechytala ;) Každopádně jsem v Hondě komunitě poznal plno fajn lidi a jen lidé, kteří nerozumí motosportu maji tendenci hanit Renault Sport auta... Megane RS není Thalie a Clio RS není Logan. Sportovní verze Renaultu mají mezi znalymi motoristy velmi dobre jméno.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.218.XXX
                    Teď jsem si všiml toho Jirkova PS: 12

                    To nemyslíš vážně viď....

                    Dále :
                    Honda nemohla vědět, jestli se jim to podaří všechno směstnat do tak malého místa, protože byla několik let mimo a tuto technologii stavěla poprvé.

                    Nesmysl, všichni bylo mimo tuto technologii(současné motory) a všichni začínali od nuly.

                    V době Alonsa v Renaultu auto bylo určitě dobré.Nevím proč to rozporuješ.

                    Nesneseš Adiho a vodprdne to Renault.

                    04

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          A kolik to podle tebe bylo udajne ty prvni roky a kolik je udajne max. 1/3 toho nyni, co se ztraty vykonu tyce? Kdyz Max a jini od RB rikaji, ze 70koni je proste moc velka ztrata, tak podle tebe v realu je to tak polovina, mozna ni ne?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            95.82.135.XXX
            Kdyby to bylo 70 koni, tak si F a R smlsne na R na každé delší rovince a RB by bojoval s Force Indii a tovární tým by bojoval s Williamsem a McLaren by byl poslední. Nikdo nezná aktuální rozdíly. Ale na Mercedes to bude do 20 ps, na Ferrari do 30 ps. Staci se podívat jak si RB vedlo na motorových tratích v letech 2014, 2015 a jak se začali rapidně lepšit od 2016. Od 2017 ma RB PJ v okně pro vítězství. Ale to je jedno. Vám stejně staci jeden blaf Maxe nebo Christiana něco o 70 ps a realitu nevidíte. Aktuálně si myslím, ze motorově Ferrari odskočilo, ale naopak R trochu stáhl M. Viz napr. GP Kanady, GP Rakouska a hlavně Čína a Baku. Naopak když vidíš jak bídně jel RB v Maďarsku, vypada jejich věcný osočování PJ R dost směšně...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              Ty zase beres, ze RB ma stejny pritlak jako ostatni a kdyz na rovinkach tolik neztraci, tak to bude urcite pouze a jen malym rozdilem vykonu PJ a nemuze to byt nahodou kompromisem RB, ktery prave aby na rovinkach nedostaval kladu, tak voli mensi pritlak, nez jaky by mel s vykonnejsim motorem. Rikas, ze umis byt udajne kriticky vuci R, ale moc ti to tedy nejde a zcela ignorujes, ze PJ neni to jedine, co urcuje rychlost auta na rovinkach. Vis kulove o tom, jak se RB snazi mazat ztratu ve vykonu motoru, co se nastaveni auta tyce a myslis si, ze vsechno je to zasluha PJ Renault, ale pritom opak muze byt pravdou, RB diky nejlepsimu sasi dela v nastaveni kompromisy a potom i tech 70 koni nevypada jak by vypadalo, kdyby ty auta mely stejny pritlak a rozdil by byl pouze ve vykonu motoru.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama