DISKUZE K ČLÁNKU ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

HOCKENHEIMRING - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti během kvalifikace na Velkou cenu Německa 2018 a jaké strategie v ní můžeme očekávat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 22.07.2018 15:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Slaby.odvarek (Hlasovalo 8 lidí) 22.07.2018 10:05
Frustrujici to musí pro ně byt protože to… »
» Kevin (Hlasovalo 7 lidí) 22.07.2018 09:45
Mimo kompetenci FIA nemůže být nic, všechny… »
» Cooper (Hlasovali 5 lidé) 22.07.2018 09:49
Celkem mě zaujalo: Charlie Whiting a další… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Slaby.odvarek

      Slaby.odvarek

      185.73.102.XXX
      A ty se divíš pro Mercedes jako motorarskeho guru to musí být hodně studená sprcha. Čtyři roky dominance a najednou je někdo na jejich úrovni. Jsou teď hodně pod tlakem.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Alison velmi ochotně mluví o technických věci od Ferrari. Je to sympaťák 11

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Uý to psali jiní, vyšetřovalo se mockrát, když někdo přišel s něčím co bylo na hraně pravidel, viz třeba Mercedes a jeho spalování oleje, či systém zavěšení. Pravidla nelze napsat tak striktně aby nabízeli jen jedno možné řešení, tudíž občas se musí řešit zda zásadně odlišné a lepší řešení je ještě v rámci pravidel, či už nikoli.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    217.31.62.XXX
    Ta relativní ztráta McLarenu, to je šílený. 2% na HAAS, 1,5% na Renault, na Sauber, určitě došlo k většímu zkreslením pogumováním tratě v Q3, ale i tak strašný. Je před nimi spoustu spoustu práce, v Maďarsku se čeká nějaký větší vylepšení a určitě by jim to mělo lépe sednout, no já se obávám že pomýšlet na Q3 tam taky nebudou moci, letošní auto bylo zklamáním, ale ten dosavadní vývoj je zatím zklamáním zrovna tak 07

    Jinak s tím co Ferrari dělá s tou elektrickou energií, myslím že o tom se bude ještě hodně spekulovat, co jsem slyšel tak Mercedes a Renault jsou z toho hodně "nervózní".

    + 0 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.143.XXX
      Jistěže jsou nervózní. Díky limitu tří motorů na sezónu nemají šanci na to reagovat. Ferrari moc dobře vědělo proč dává veto, určitě už v té době měli systém kdy MGU-H "dokrmuje" MGU-K připravený.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        217.31.62.XXX
        Já si dokážu představit jak je pro ně frustrující nechat to na FIA, ten problém totiž dost pravděpodobně bude mimo kompetenci FIA. CA dokonce řekl že tam kde FIA není schopna určit co legální je a není by měla FIA vytvořit standardizovaný software kde pak nebude pochyb.

        + 0 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kevin

          Kevin

          80.250.30.XXX
          Mimo kompetenci FIA nemůže být nic, všechny technické věci spadají pod ně, jsou arbitrem, jsou u tvorby pravidel, nechávají si za svou práci platit, aby mohli zaměstnávat lidi, kteří jsou povinni rozhodovat o tom co je a není legální. Teamy pak musí vynaložit veškerou součinnost, aby obhájili svoje řešení. Pokud tu kompetenci nemá FIA, tak kdo by ji potom měl mít? Vyšší autorita už není. Pokud někdo zpochybní to, že FIA nemůže legálnost/nelegálnost určit, tak to už jen zbývá napadnout všechny výsledky v minulosti 12 FIA zatím zřejmě neshledala, že by technické řešení bylo v nesouladu proti pravidlům. Takové situace se v minulosti vždy řešili zpřesňováním pravidel v danné oblasti.

          + 7 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mansell_fan

            Mansell_fan

            37.188.143.XXX
            Přesně 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            217.31.62.XXX
            Však jo, jde ovšem o to zda FIA opravdu může být ten správný soudce, protože znalosti u Ferrari, Mercedesu,Renaultu a Hondy jsou ohledně této oblasti podle mě zcela na jiné úrovni. Takže je těžké pro ostatní výrobce jen sedět a šoupat nohama.

            + 0 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kevin

              Kevin

              80.250.30.XXX
              Žádná otázka kompetentnosti FIA není na stole a souvislost se znalostí ostatních teamů už vůbec ne. Nevím, jak si to myslel, protože mezi FIA a jednotlivými výrobci motorů nevidím žádnou souvislost. FIA má proti výrobcům tu výhodu, že se může na vše ptát a vše ji musí být vysvětleno, aby pak mohla uznat technické řešení za legální nebo prohlásit za nelegální. V minulosti se to týkalo kde čeho a nyní to snad už paltit nemá? Ostatní jsou v té nevýhodě, že si na to musí přijít sami, ale to nějak nesouvísí s rozhodováním FIA o legálnosti/nelegálnosti. Všechny teamy se liší v tom, že v různých oblastech mají různé úrovně poznání, to nijak nemůže znedůvěryhodnit to, od čeho tam FIA je a není mezi tím rovnítko.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                217.31.62.XXX
                Naopak ono to souvisí, když nevěříš FIA že její schopnost posoudit legalitu je dostatečná protože je to tak složité tak raději voláš po standardizovaném software kde to bude jasné, o to podle mě CA šlo. Já nevím jak ty, ale v pravidlech je od začátku napsáno že olej se nesmí spalovat pro navýšení výkonu, a přitom jsem přesvědčen že schopnost FIA to ohlídat byla více než nedostatečná 03

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kevin

                  Kevin

                  80.250.30.XXX
                  Spalování oleje nebylo zakázané. Teď už je a jsou na to limity a jsou dodržovány, ve chvíli kdy nebudou, hrozí diskvalifikace. Co přesně je na tom nedostatečného? Kdyby v pravidlech bylo od začátku napsáno, že se olej nemůže spalovat, tak ho Mercedes a později Ferrari jistě nespalovalo, dnes jsou ty limity a není znám případ, že by ten limit někdo porušil. Naprosto věřím FIA v tom, že si bedlivě hlídá, jak na tom kdo s olejem je 04 Kdo rozhodně o tom, kdy je a není FIA důvěryhodná a kdy má a nemá kompetence o něčem rozhodovat. Byla FIA kompetentní když rozhodovala o hmotových tlumičích, o Fductu, pohyblivé aerodynamice, zrcátkách nebo teď o technickém řešení na motoru? Nemají se anulovat výsledky za poslední sezony? Neměly by se Mercedesu odebrat body za využívání FRIC?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    217.31.62.XXX
                    Spalování oleje pro navyšování výkonu je zakázáno od samého začátku 03 Ovšem právě prokázat to a mít nástroje to prokázat je zcela něco jiného. Jinak já anulovat nic nechci, ale že rozhodnutí FIA o legálnosti často provází spíše politické rozhodnutí než faktická opora v pravidlech, tak o tom pochybuje málokdo. Však dvojité diffuzory neměli spatřit světlo světa 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kevin

                      Kevin

                      80.250.30.XXX
                      Vidí to, že mít nástroje a prokázat šlo i v tomto případu. Nevím, jestli bylo v pravidlech od roku 2014 implicitně zmíněno, že spalování oleje pro navyšování výkonu je zakázané, ty tvrdíš, že ano. Můžeš to doložit? Já mám za to, že olej se neřešil vůbec, protože kdyby se řešil, tak už tehdy na něj byly nějakaké limity a ne že se limity zavedly až teď před rokem. A ani to nebylo pointou věcí, o kterých si psal a to je kompetence FIA. FIA vyřešila FRIC, průhyb křídel, dvojité difuzory, Fduct, hmotové tlumiče, zrcátka, prostě všechno a teď to má být jinak?? Kdykoli nějakej tým nemá poznání jiného týmu má přijít na přetřes schopnost FIA rozhodnout o legálnosti/nelegálnosti? Vztahuje se to i na minulost? Měl by někdo FIA napadnout za to, že v minulosti nerozhodovala kompetentně stejně jako podle některývch teď? Kdo jinej má být kompetentní rozhodovat když ne FIA, tvůrce, arbitr a vymač pravidel? CA ví s naprostou jistotou že FIA technickému řešení ještě neporozuměla? To, že ostatní zatím nemají úplně dokonalou představu o tom, jak to řešení funguje ještě snad neznamená, že je nelegální a FIA ho ještě nepochopila. Já v tom vidím spíš politiku, když něco nejde vlastní silou, tak prostřednictvím tlaku dosáhnout zákazu, ale teď to zašlo ještě dál, teď už je i FIA hloupá, nedůvěryhodná a nekompetentní. Ikdyž jim Ferrari všechno ukázalo, vysvětlilo, tak podle CA to FIA nepochopila a ostatní teamy zatím taky ne, to je pro ně špatná vizitka... CA říká, že pokud nejde rozhodnout o tom, jeslti je něco legální nebo nelegální, tak se to má standartizovat. Já to vidím jinak, Ferrari přišlo na něco, co ostatní nedokáží jen tak lehce zkopírovat a ani nedokáží správnýma dotazama u FIA dokázat, že to není v souladu s pravidly 12 Pak už zbývá jen ta politika... CA řekl co řekl, já bych zase řekl toto: Když ostatní neodkáží prokázat včetně FIA že je nelegální, tak je legální případně jejich neschopnost 04 Pokud to nikdo z nich zatím nedokáže, tak to byl celkem dobrý nápad. A jak sem psal už výše, FIA nakonec dokázala zregulovat všechny oblasti, tak nevím, proč by to nemělo platit i v tomto případě.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        217.31.62.XXX
                        Věř mi, bylo to součástí pravidel už tehdy, ale je to stejně jako s ohebnými křídly, jedna věc je něco zakázat, druhá věc je to dokázat. Ale jestli nechápeš obavy ostatních tak opravdu těžko tě o tom přesvědčím, spousta věcí v rozhodnutích FIA i v jejich rozdílných postupech v naplňování smyslu pravidel je diskutabilní a rozhodně není konstantní. Já se na rozdíl od tebe vůbec nedivím že na FIA tlačí a nedůvěřují jí. Ty máš za to že CA jen plácá? Podle mě to vůbc není tak černo-bílé jak prezentuješ.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Kevin

                          Kevin

                          80.250.30.XXX
                          Že je limit na průhyb příkdla, že byl stanovej limit na spotřebu pliva (maxiální množství plus okamžitá spotřeba), množství rekuperované energie na kolo a mnoho dalšího víme všichni. Pokud bylo zakázáno spalování oleje pro navyšování výkonu od začátku těchle PU nevím, každopádně limit tam nebyl žádný. A jak je vidět, když FIA chce, tak jde prakticky zregulovat, změřit všechno. Nikdy to nebylo o tom, že by FIA nechápala princip, tak jak naznačuje ve vyjádření CA. Že v minulosti FIA konala liknavě a nekonzisteně, v tom ti dávám za pravdu ani mně se to nelíbí. A že tohle smrdí opět politikou, to si zase myslím já. Kdyby to šlo lehce zkopčit, tak by kolem toho asi nebylo takové haló. Asi je to vymyšleno šikovně, Mercedes si přes zahřívání oleje od převodovky částečně pomohl k zachování funkce FRIC v omezené podobě. Prostě ten nápad byl tak geniální, že nebylo jak konstatovat jeho nelegálnost. Ikdyž plnil dvě funkce zároveň, tak na něj nebyla páka. Jak sem Ti psal, v minulosti FIA zregulovala všechno co šlo. Teď se přišlo s novým argumentem, FIA je hloupá i přesto že má možnost si všechno zjistit a vysvětlit tomu nerozumí a proto má nastoupit standartizace. Nechal bych tomu čas, nechce se mi věřit, že by jediní inženýři na světě, ti od Ferrari tomu rozuměli a jiní ne. To, že některé teamy měly v minulosti v určitých oblastech větší porozumění než jiné bylo úplně normální, jen ale teď je to jiné a FIA nemá oprávnění to rozhodnout... Tak to se mi nelbí, že teď by to mělo být jinak, když dřív nikdo jejich právo a povinnost rozhodnout nezpochybňoval. Tady vidím černobíle, stejný metr pro všechny, nemám důvod nevěřit FIA že ten systém nepochopí, nemám důvod něřit tomu, že pokud budou překročeny některý současný technický limity, že ho nezakáže. Že např. v budoucnu nejde ke zpřesnění pravidel, tak jak dosud. Ale pro co nemám pochopení, že najednou je ta situace jiná, FIA je o mo více nedůvěryhodná než v minulosti, nemá kompetence o tom řešení rozhodnout z důvodu, že ostatní teamy nemají takové poznání, know how. Tak to neberu.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            217.31.62.XXX
                            No nebereš, u mě to není najednou, já FIA nevěřím už spoust let. A vlastně mi dáváš za pravdu tím že píšeš "když FIA chce", to je právě ono, chce? A třeba i ty hmotové tlumiče jsou dobrým příkladem, protože FIA jasně deklarovala že je to legální, ovšem potom zajímavě změnila názor a stopla to během sezony. I tam to smrdělo čistou politikou 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Kevin

                              Kevin

                              80.250.30.XXX
                              Mluvíš o hmotových tlumičích. Takže podle Tebe jsi měl vlastně pochopení pro ostatní teamy včetně Mclearenu a Ferrari, kterým se hmotový tlumiče nelíbily? Byla podle Tebe FIA hloupá, že nerozuměla principu těch tlumičů a neměla mít kompetence jako arbirt, rozhodčí, vymahač a kat rozhodovat o jejich zákazu/nezákazu? Zpochybňoval někdo tenkrát tuhle jeji kompetenci? Máš dnes stejně nestranný přístup?

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                217.31.62.XXX
                                Rozhodně, jejich postup byl sporný a oba víme že mohl dopadnout tak či onak, a nápor týmů přinesl ovoce. Proč bych se pak měl podivovat na tlaku Mercedesu a Renaultu? Já jim rozumím a FIA není ta autorita který své názory nemění 03 Často na to jejich technická dovednost nestačí a pak názory mění.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Kevin

                                  Kevin

                                  80.250.30.XXX
                                  Tak to klobou dolů, jestli si tak konzistentní. Určitě si fandil Renaultu a FA, takže Tě ten zákaz musel mzet. Já sem zase konzistentní v tom, že se mi tlak ostatních teamů nelíbí a pochopení pro ně nemám. Zároveň nezpochybnuju odobrnost FIA, v pravidelech se často něco nedomyslí a pak to chvíli trvá, než ten duch pravidel trochu vynutí. A časem se to vynutí, zatím to tak bylo vždy. Přitom bych si nedovolil tvridt, že FIA nemám mít právo o něčem takovém rozhodovat, že ji teamy nevěří. To tu bylo celou tu dobu a nevidím důvod, proč teď by to mělo být jinak jen s tím rozdílem, že CA veřejně podrývá její autoritu. Ať už v minulosti pomohla tomu či onomu, tak všechny výsledky respektuji a můj přístup k ní se nemění. Je jaká je, jednou to odnese jeden a podruhé druhý, jen teď to vyznělo tak, že něco nemá v popisu práce. Proti tomu sem sem musel ohradit, protože když né ona, tak kdo potom. V kopané by to snad neměl být sudí, ale samotní hráči? To je hloupost. FIA beru takovou jako je, ona je taková dlouhé roky. A ten nápad standartizace Cyrila se mi nelíbí z principu, to už sem zde na webu psal také několikrát. Stejně když zde někteří navrhovali zastropování výkonů a další věci, to je něco, co se mi přirozeně příčí.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama