DISKUZE K ČLÁNKU Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?
Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
dannak
11:14 23.05.2018 212.149.48.XXXA ze si nikdo neuvedomil, ze soucasny stav je jen dusledk toho, kam se FIA nechala v minulosti vmanipulovat.
MGU-H je fakt draha sranda, na druhou stranu, penize uz byly utraceny, tak mi prijde blbost to ted rusit. Ze to umi vyrobit par firem na svete tak, aby to fungovalo nepovazuju za validni argument, do vesmiru taky nelita kazdej. Naopak, ze to neumi kazdej, je to zajimave, specialni a uzasne a exkluzivni.
Pokud budou mit motor, kerej umi spichnout kazda garazovka, cim bude F1 dal zajimava a odlisna od jinych serii ?
A jeste jedna takova kacirska myslenka. Vzhledem k tomu, o jake penize na vyvoj se jedna, bylo by fer, kdyby dodavatele meli moznost po FIA vymahat nejaky podil ceny vyvoje, pokdu se pravidla zmeni driv, nez smluvnich X let pouzivani dane technologie, aby se naklady vyvoje nejak uplatily.
Cela FIA se neustale ohani setrenim, ale prijde mi, ze nemalo toho, co dela, je presnym opakem a jen to naklady zvysuje-
-
-
dannak
11:51 23.05.2018 212.149.48.XXXpresne! Je neco jineho mit pravo a neco umet/dokazat.
Me prijde skoda urcitym zpusobem degradovat F1 jen proto, aby to zvladlo vic firem. tim, ze se F1 stane takhle socialni, prijde nejspis o tu jedinecnost, uchvatnost, to co jinde neni prave proto, ze to nikdo jiny nedokaze. Asi jsem prilis technicky orientovany fanousek :/-
-
-
jon
13:03 23.05.2018 194.228.59.XXXPřesně tak. Nejdříve to bylo velké haló, jak F1 bude technologicky jinde. Přišel první závod roku 2014 a od té doby se to pořád překrucuje do nákladnosti. Prvně Mercedes, potom se přidalo Ferrari a když do toho nakonec vykrváceli i Honda s Renaultem, tak je to špatně a chtějí to měnit.
Takový přístup F1 skutečně zabije. Automobilky si "jednoduché" motory nechají jen pro tovární stáje, aby si tím udržely výkonnostní nadvládu. Případně poskytnou motor nějakým zoufalcům, kteří nebudou mít šanci je porazit. A s čím pojedou perspektivnější stáje, to opravdu netuším.
-
-
airwar1939
08:50 24.05.2018 176.74.141.XXXTak to můžeš klidně sledovat závody národních formulí a podobně, věř že díky vyrovnanosti pole to v televizi bude vypadat zajímavěji než jakýkoli závod Formule 1.
-
-
-
daaviid23
12:42 23.05.2018 91.245.26.XXXMyslel jsem to trochu jinak.
Jistě, všichni mají možnost být nejlepší ale pochopitelně méně zdatní neuspějí. Nicméně po slovech Liberty o tom, že vyhrávat bude moci opravdu každý a nejen ti nejlepší, to bude všechno jinak.
Ti nejlepší budou omezeni v takové míře, že budou na úrovni těch méně schopných. Pak opravdu budou mít všichni právo na to aby byli úspěšní. Socialismus v praxi-
tom11
15:50 23.05.2018 193.86.205.XXXaneb každému podle jeho potřeb a nikoli podle jeho schopností....
přiznám se, že si vůbec nevím rady s tím, že by neměl vyhrávat nejlepší. o tom přeci sport je, že má vyhrávat nejlepší, ne?!? taky dokážu vyhrát na Boltem, když já poběžím 10 a on 100 metrů. tedy alespoň doufám ale rozhodně to není to, co by asi bylo účelem sportu. že ano.
-
-
-
-
jon
12:57 23.05.2018 194.228.59.XXXPřesně tak. F1 je špička motorsportu. Proto musí mít ty nejlepší technologie.
S tím vesmírem si to přesně trefil. Buď to bude tak, že tam budeme mít zoufalce typu Cosworth, kteří umí udělat dobré letadlo nebo velké automobilky, které se umí dostat ven z atmosféry.
Ve finále potom ještě mohou předepsat jednu sadu křídel na celou sezónu. To aby měli možnost se účastnit i chudí konstruktéři.
Ve finále potom závodit celý rok na jednom okruhu, čímž se ušetří ranec za přepravní náklady.
-
-
skejpa
08:08 23.05.2018 90.182.38.XXXNechápal jsem důvod takových investic do MGU-K a MGU-H. Nyní, když už to funguje nadruhou stranu nechápu, proč by se to mělo rušit. Vyhozené peníze, vyhozená efektivita motoru. To ať radši regulujou cenu pro zákazníky ale zakazovat již vyvinutou technologii, to mi přijde dost zpátečnický. Navíc MGU-H rozhodně předjíždění nebrání, spíš naopak, tak proč to nenechat...-
GRAHAM
08:24 23.05.2018 77.236.218.XXXLiberty + FIA chce, aby tihle velcí mohli být "lehce" nahraditelní a nemohli si díky tomu diktovat, případně když odejdou, měl "lehkou" možnost je někdo nahradit. Jednoduchý motor má pak možnost vyrobit a udělat si reklamu, či se zučastnit F1 i malej výrobce, když to přeženu. Současný motor je složitý na výrobu a je drahý, do toho by nikdo nový nešel....-
Situs
08:44 23.05.2018 85.70.164.XXXPřesně tak, tam je to problém pro nový výrobce, protože MGU-H je moc nákladný špás jak z pohledu financí, tak z pohledu času na vývoj, a představuje velký rozdíl. Honda je asi velmi odstrašujícím příkladem a investice vložené do těchto PU jsou zcela astronomické.-
GRAHAM
08:53 23.05.2018 77.236.218.XXXTak Honda má antireklamu za velkej balík peněz, to je pravda. To jde smazat jen tím, že bude v brzké době nejlepší. To se s těmito motory imho už nepovede, takže až další "várka" motorů, může pomoci. Takže Honda by měla dát všechnu sílu a um co bude po roce 2020. Čas by hrál pro ni....
To by ale znamenalo vzít RB pod křídla až poslední rok a nebo až v roce 2020.
Jsem zvědav na Kanadu, co přiveze Renault a co Honda. Na webech je tolik protichůdných článků, že to fakt není jasné.
Jedině snad Roco, ten vlastně jako jediný vi, jak to bude.-
Situs
09:00 23.05.2018 85.70.164.XXX
... jinak já právě Hondu ve spojení s RedBullem u nových motorů moc nevidím, ale vyloučit to samo nelze. Honda by měla tým TR koupit a investovat do něj, v další éře by mělo být vše k sobě blíže a tam mít komplet tovární Hondu by bylo pro F1 super
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek