DISKUZE K ČLÁNKU Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 24.05.2018 14:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» dannak (Hlasovali 5 lidé) 23.05.2018 11:14
A ze si nikdo neuvedomil, ze soucasny stav je jen… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2018 08:08
Nechápal jsem důvod takových investic do MGU-K a… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 23.05.2018 07:57
To jisté je, protože se 105 kg benzínu si kvůli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Bohužel MGU-H je nejgeniálnější věc která se v dějinách F1 a spalovacích motorů v oblasti vývoje motorů objevila a pomohla turbo motory dovést na 100% funkční úroveň. Jejich odstraněním příjde turbo motor o svou dokonalost a opět se vrátí logické neduhy této koncepce. A to nemluvím o tom, že sníží účinnost PU o nějakých 18-20%. To nejde nijak nahradit a myšlenka že budeme opět spalovat o 50 litrů více paliva je padlá na hlavu.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Kdes přišel na těch 18-20%?
      Ano, možné to je, ale pouze v případě, že motor není v záběru a vůz není v brzdném režimu, což je zcela mizivá část závodu.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        To je fyzika, účinnost je poměr mezi přejatou a vydanou energií na praci. Spalovací atmosferický či přeplňovaný motor má účinnost 30%. MGU-K je schopno díky energie při brždění přidat motoru cca. 2%, MGU-H díky energii získané z horkých výfukových plynů přidává motoru cca. 18-20%, účinnost současných hybridních PU je 51-52%. To vše jsou obecně prezentovaná čísla.

        Tudíž odstranění MGU-H sníží výkon PU někam k 32%, a pokud budou chtít získat více výkonu, musí spalovat o cca. 50% více benzínu než nyní, protože z brždění už moc energie navíc nebude.

        Přitom pokud jde o energii z horkých plynů, je stále prostor zvyšovat efektivitu PU.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Milan B.

          Milan B.

          88.80.244.XXX
          Tiež sa odstráni roztáčanie dúchadla motorgenerátorm, teda odstránenie oneskorenej reakcie pohonnej jednotky na stlačenie pedálu akcelerátora. Taký chýbajúci výkon baterky priamo na kolesá nedokážu dodať.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          MGU-H přispívá k termální efektivitě pohonné jednotky 5 %.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Takže podle tebe by přeplňovaný motor s účinností 30% měl jen o nějakých 50 koní méně výkonu než současné "bestie".

            A účinnost V8 z 30% na 51% procent současných hybridů stoupla tedy jak?

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Ne, to jsem nikde netvrdil, to je pouze tvůj nesprávný závěr.
              S těmi 5 % to není z mé hlavy, to máme od Andyho Cowella. A jak stoupla účinnost, to jsem tady párkrát popisoval (viz starší články o vývoji pohonné jednotky Mercedes).

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Znamená to, že MGU-H navyšuje výkon (rychlost nabíjení ERSU) o pouhých 5%?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • dannak

                dannak

                212.149.48.XXX
                Nejsem si ted jist, jestli Andy v tom clanku uvadel, z jakeho zakladu je tech 5% mysleno. Ja tedy tise predpokladam celkovou tepelnou ucinnost, tzn. napr. z puvodnich 45% bez MGUH na 50% s nim. A pokud je to tak, znamena to, ze odstranenim MGUH klesne ucinnost relativne o 10% (5/50).
                To rozhodne neni zanedbatelne. IMO Fakt, ze ne kazdej to umi udelat z toho dela to zajimave na F1, super spickovou technologii.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Pokud by motor bez MGU-H ale s MGU-K měl 45%, a motor bez těchto věcí má lehce přes 30 %, tak se obávám, že účinnost MGU-K které běří jen 10-15 sekund za jedno kolo by byla na hranici jevu který je definován názvem perpetum-mobile. 12

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Kdybych chtěl být ironický, tak napíši že podobný zdroj, ale z McLarenu , tvrdil něco podobného o kvalitě šasi McLarenu, a ukázal se nepravdivý.

                Ale vážně. Atmosferický motor v dvoutaktním provedení je schopen nějakých 20% účinnosti, v čtyřtaktní nějakých 30%, pokud budeš přeplňovat a půjdeš na maximální možnou hranici navýšení vzduchu pro lepší hoření, což má i svá negativa, tak se dostaneš účinností na 32-33%. Pokud mají současné motory účinnost přes 50%, tak se o těch rozdílových cca. 18% musí dělit rekuperační systémy. MGU-K a MGU-K bývají na snímcích motorů stejně veliké (například u Renaultu), což z logiky věci znamená že pokud běží mají stejný nebo velice podobný výkon.

                MGU-K se roztáčí pouze při brždění, má převod do rychla aby kladlo odpor a pomohlo brždění a běží reálně 10-15% času na jeden okruh, MGU-H je roztáčeno proudem horkých spalin, otáčky generátoru jsou v řádu desetitisíců a běží bez přestávky po dobu celého okruhu (jen kolísají při brždění). Tudíž pokud MGU-H běží řádově delší dobu než MGU-K, musí dodávat i řádově víc energie (to je jednoduchá rovnice pro žáka druhého stupně ZŠ).

                Nebo logicky jinak, pokud měla předchozí PU s MGU-K při 160 kg paliva na závod výkon kolem 800 koní, a současné PU s MGU-K a MGU-H má při 95 kg paliva výkon kolem 950 koní, co se asi primárně podepsalo na nárustu účinnosti PU?

                Když to převedu do rovnice pro pátou třídu tak mě výjde úspora paliva 40% a zisk na účinnosti 20%. To fakt tu účinnost o 20% zvedlo z 15% MGU-K?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  Tak ironický být můžeš a psát si můžeš, co chceš. Nevím, proč sem taháš nějaký zdroj z McLarenu - s kterým jsi navíc taky vedle, protože loni šasi McLarenu ke špičce patřilo, jak prokázala data. To letošní je něco jiného, někteří to z určitých důvodů rádi (záměrně či z hlouposti) zaměňují.

                  Čísla máš taky špatně, ale to zas tak nevadí. Uváděl jsem výrok Cowella, který hybridním motorům v F1 rozumím lépe než ty či já. Rozebíralo se to na páteční tiskové konferenci v Barceloně. Může záměrně mlžit a pár procent ubrat, ale:

                  MGU-H "řádově více energie" nepřidává (o tom se na té tiskovce taky hovořilo). Pak pleteš jablka s hruškami: množství paliva (kg) na závod nemá vliv na okamžitý výkon. A za těch 5 let došlo k pokroku i v dalších oblastech, nejen u MGU-H - to samo o sobě rozhodně 15 %, jak se snažíš naznačit, nedělá. A opět - nikde netvrdím, že MGU-K zvýšilo účinnost o 15 %. Převody do "rovnic pro pátou třídu" mi přijdou zbytečné. Pokud chceš, více najdeš v mých starších článcích, kde jsem to rozebíral, tady se tomu už věnovat nebudu.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Mercedes a Ferrari chcú tú vec, tak prečo by ju nedodávali neschopákom. Čo ďalšie ešte nedokážu vyrobiť?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    všechno je to dousečné.
    jednak už finance na vývoj byly vynaloženy a ten, kdo to umí, tak tomu to výborně funguje. kvalitu závodění to nijak nezhoršuje, spíše naopak - tohle hovoří ve prospěch MGU-H
    praktická nemožnost získat nového dodavatele motorů je vlastně jediná věc, která hovoří proti.
    pokud někdo namítne, že motory bez MGU-H budou levnější, tak úplně pravdu mít nemusí. budou se vyvíjet nová řešení a pochybuji, že ty nové motory budou nějak výrazně levnější - myslím o tolik, aby to "ospravedlnilo" odstranění této dnes standardní součásti. navíc F1 vždy byla výběrovou organizací a mí oblíbení "garážisti" vždy byli nadšenci, kteří se snažili jít s klackem na tanky ( jak se teď úspěšně připomíná v jiném sportu ). to ovšem není dnes v F1 téměř možné. hlavním důvodem ale rozhodně není MGU-H.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Cena, složitost,trvanlivost, možnost nového výrobce. V tomto režimu by do toho nikdo nešel. Tak to prostě je.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        vždyť jo. ten režim je přesně ten jediný důvod pro změnu. složitost je vyřešena - jen to prostě neumí udělat každý. trvanlivost je dnes srovnatelná s ostatními součástmi pohonné jednotky. takže to také důvod není. "jen" to, že nový zájemce ( tuplem po tom, jak je na tom Honda ) se prostě do pelotonu F1 nepřidá je jediný důvod. já se jen ptám - je ten důvod dostatečný pro to aby tuto změnu ospravedlnil? a pokud ano - přijdou noví výrobci motorů a potažmo nové týmy?

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Pravě ta trvanlivost je drahá a možná vice, než si dokažeme představit.

          Oni nemusí přijít hned, ale když třeba Ra M řekne dost, bude možnost že někdo "levně" zainvestuje.Chytí se přiležitosti. Bude dosažitelná, za rozumný peniz atd...Do tohoto by nikdo nešel. Proč taky....

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            Jenže ty nechápeš jednu věc. Když odstraníš jednu "drahou" součástku, tak se nestane to, že výrobci sníží svůj rozpočet na vývoj o tolik co stála ta součástka. Najdou si jinou součástku, do které ty peníze vlijou. Tohle částečně řeší omezená cena pro zákazníky za motory, nicméně to není řešení na 100%

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            193.86.205.XXX
            jj, v tom jsme plně ve shodě. jen je otázkou, zda je to pro F1 potřeba a zda je to dobře....
            je fakt, že nyní jsou 4 výrobci a ti teď mají velmi výhodnou vyjednávací pozici. kdyby se ve svých požadavcích spojili, mohli by FIA ( F1 ) "vydírat". podle mě ale mají tak rozdílné zájmy, že jejich spojení proti FIA nehrozí. historicky jsme tu měli éru i s menším množstvím motorářů. pravda Cosworth byl nezávislý výrobce, ale byl ve své době spolu s Ferrari prakticky jedinou volbou. a taky to fungovalo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Ani v jednom argumentu nemáš pravdu, historie jasně ukázala, že jakákoli cenová náročnost, složitost či nízká trvanlivost nového výrobku jde v krátkém čase zvrátit v zisk. Příkladem může být třeba souboj CRT televizor s nastupujícími LCD, filmových fotoaparátů s fotoaparáty digitálními, telefonů statických s mobilními atd. Nové technologie byly vždy v době zrodu dražší, složitější a méně trvanlivé, a přesto staré technologie záhy odešli na propadliště dějin.

        Faktem je že vozy vybavené předchozími V10, V8 či turby s osmdesátých let by s dnešními motory neměly šanci se měřit.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama