DISKUZE K ČLÁNKU Proč se týmy F1 nechtějí vrátit k tankování během závodu? Vysvětlení sice překvapí, ale má logiku
Mnozí z nás si ještě pamatují doplňování paliva, které kromě několika požárů, přehmatů a utržených tankovacích hadic znamenalo většinou oživení monotónních strategických bitev na tratích. Jak se zdá, jeho znovuzavedení se zdá být v nedohlednu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč se týmy F1 nechtějí vrátit k tankování během závodu? Vysvětlení sice překvapí, ale má logiku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Petr Hloušek
(Hlasovali 4 lidé)
10.05.2018 15:07
To jsou hloupé argumenty proti tankování. Copak… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jon
19:19 10.05.2018 194.228.59.XXXZmenšit nádrže, přenést zbylé palivo z Q2/Q3 (aby silné týmy v Q2 nejeli s půlkou nádrže a i přes to nepostoupili do Q3) a ono by to pěkně zamíchalo karty. Nádrž dát maximálně na 40 kg paliva a dát volnou ruku na výběr ze všech směsí. Každému podle libosti. A nemusela by se pak používat i rozdílná směs. Ať si kdokoli jede na ultrasoftech celý závod. -
mi88ki
15:57 10.05.2018 165.72.200.XXXPodle mého názoru není třeba zavádět tankování ale zavést tři povinné zastávky během závodu. Nyní je totiž každá zastávka nad nezbytné minimum strategická sebevražda. To je i z důvodu, že se zákazem tankování zmizel i bonus v podobě jízdy s průměrně lehčím vozem při strategii více zastávek. Z toho důvodu, se jezdci snaží jet především maximálně efektivně v rámci opotřebení pneumatik, tak aby zastávek bylo právě nezbytné minimum. Přesto se může stát, že na určitých tratích za určitých okolností nemusí být strategie jedné zastávky ta nejvýhodnější, to je jasné a netvrdím opak.
Nicméně při mnou navrhovaných povinných tří zastávek si jezdci nebudou muset tolik hlídat opotřebení a budou moci rychleji a tvrději závodit. Nyní často musí brát ohledy na životnost svých gum a raději se drží v takové vzdálenosti od soupeře, která jim dovolí udržet gumy v lepší kondici, jen aby nemuseli jet případně zastávku zbytečně navíc. To lepšímu závodění rozhodně nepřispívá.
Mělo by to ještě pozitivní efekt, že v případě nějakého menšího karambolu by toto pravidlo jezdce vracelo lépe do závodu, protože i přes případnou nutnou zastávku, třeba po startu závodu, by stejně konkurence musela v průběhu závodu absolvovat stejný počet zastávek. Byť by musel postižený jezdce jet trochu úsporněji, tak brzká a neplánovaná zastávka by ho tolik nepoškodila, jako je tomu za stávajících pravidel.-
Pepan
16:49 10.05.2018 89.24.157.XXXPokud budou tři povinné zastávky, strategie budou stejně předvídatelné jako při tankování v průběhu závodu. Týmy dopředu vědí, jaké gumy si objednala konkurence a podle toho můžou reagovat. Akorát se bude jezdit trochu rychleji, ale klasický divák to na trati stejně moc nepozná.-
Mike17
10:47 11.05.2018 185.149.130.XXXNesouhlasím. Teď je to předvídatelné taky. Většinou se jede na jeden, někdy 2. Občas nějaká vyjímka. Stejně tak při 3 pitech se dají naplánovat v různých časech. Osobně bych zavedl povinné 2.
A když na to budou víc tlačit, bude víc chyb, víc soubojů. To divák pozná.-
jon
11:17 11.05.2018 194.228.59.XXXNemusí být povinné. Stačí jim zmenšit nádrž a zavést zpět to tankování. Buď potom pojedeš s mapou "na spotřebu" a budeš se tam plácat jak trotl nebo pojedeš s agresivní mapou, budeš topit celý závod jako v kvaldě a budeš tam muset minimálně 2x. Sice to bude pořád svádět k taktizování v Monacu, ale ruku na srdce, kdy se tam netaktizovalo a všichni jeli úplnou kudlu po celý závod.
Jinak pod ostatní se podepisuji.-
-
jon
14:19 11.05.2018 194.228.59.XXXSměs bez degradace výkonnosti není problém udělat. Dokonce bude i lepší než ty dnešní, protože budou mít výrazně širší teplotní rámec.
Jinak o předjíždění bych se nebál. Tomu už samo o sobě pomůže různá strategie. Pokud někdo bude kopírovat přímého soupeře, bude to jak dnes. Ale půjde si tam pak třeba pošetřit palivo a mít možnost jet na agresivnější mapu. Dnes je to jasně dané. Jediná proměnná v závodním plánu (z pohledu spotřeby) je SC. Jinak mají jezdci povoleno použit agresivnější režim jen na pár kol. A musí pak počítat s tím, že se v jiné fázi závodu budou pár kol "plácat" po trati. Kdokoli na špičce si nedovolí startovat s těžším autem, než je nezbytně třeba ...
-
-
-
-
mi88ki
16:14 11.05.2018 165.72.200.XXXTady jde o současné nucené šetření pneumatik vzhledem k nucené strategii minima zastávek a ne o časech na kolo. Nebude-li jezdec limitován šetřením gum, nebude se muset držet v takovém odstupu za soupeřem. A co se týče rozdílů současných strategií, tak ty vycházejí jako reakce na zastávky nejbližších soupeřů.
A to, že např. RedBull uspěl v Číně s jednou zastávkou navíc nebylo ani tak samotnou strategií, jako spíš dárkem od Charliho který vyslal SC v ideálním čase pro RB. Ti neztratili díky odstupu ostatních žádnou pozici a přezuli doslova zadarmo, zatímco ostatní před nimi to dopřáno nebylo.
-
-
-
shazec
15:41 10.05.2018 89.203.142.XXXNevím no. Určitě to má své výhody a nevýhody, ale tvrdit nám, že to omezuje strategie a všichni by dělali to samé je nesmysl. Stačí udělat větší rozdíly mezi směsmi jak v rychlosti, tak v opotřebování. K tomu přidejte proměnnou jako palivo a zrušte povinnou zastávku v boxech.
Najednou tu budou týmy co si troufnou jet celý závod najednou nebo na určitých tratích stavět třeba 4x.-
-
Mike17
10:49 11.05.2018 185.149.130.XXXOpět nesouhlasím. Jo, jednou za rok někdo nestihl vytáhnout hadici, nebo to chytlo. Na druhou stranu chyb mechaniků při výměně gum jistě ubude, když je nebudou měnit za 2s, ale budou mít na to 5s. Tedy každý druhý závod neuvidíš někoho jet bez kola.
-
-
-
FantomasMan
15:21 10.05.2018 87.197.124.XXXV F1 je všetko problém. V IndyCar nikdy nebol problém s tankovaním. Skôr by som bol za. -
Petr Hloušek
15:07 10.05.2018 46.135.3.XXXTo jsou hloupé argumenty proti tankování. Copak možnost přezouvání pneumatik kazí divákovi podívanou? Naopak, možnost kombinovat množství paliva se směsí pneu dává týmům možnosti jet jinou strategii-
tom11
11:41 11.05.2018 77.48.94.XXXv článku je to podle mého myšleno tak, že pokud někdo vystartuje s benzínem na 20 kol, tak těžko bude reagovat na aktuální vývoj závodu změnou strategie a do boxů určitě nepojede až ve 35. kole. v tomto je pravda, že variabilita ( myšleno změny v průběhu závodu ) nebude třeba taková. ale na druhou stranu - proč by někdo někomu říkal, kolik má natankováno, že ano.......
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek