DISKUZE K ČLÁNKU McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?
I když měl loni McLaren srovnatelné šasi s Red Bullem, v Austrálii za ním zaostával skoro o sekundu. Proč, to vysvětluje jeho závodní ředitel Eric Boullier. Zároveň uvádí důvody pro důvěru, že se jeho konkurenceschopnost zlepší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
manson
09:57 28.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
10:09 28.03.2018 77.236.218.XXX1.Tak Hondě lze vyčítat to, že dodnes neudělali konkurence schopný a funkční motor.
2. Mclaren musel Hondě zaplatit velké peníze, aby mohl odejít ( třeba Petr ví)
3. Ano továrny jsou na tom značně lépe finančně, porovnávat to ale s minulostí nejde.
4. To kam to vyšponoval finančně Mercedes a Ferrari, tomu nelze jednoduše konkurovat ( snad se to 2020 změní, respektice nužky se rozumně sevřou)
5. RB není zdrojově zase tak vzdálen a je vidět že to lze.
No uvidíme jak to dopadne. takže dle tebe 4-tý tým bude Renault a nebo Haas?-
-
GRAHAM
10:31 28.03.2018 77.236.218.XXXTak pamatuji jak tápal Mercedes. Holt časy se mění. Posychroval si techniky, (už ani odejít skoro nemohou-karence jak blázen) nasypal do toho "nesmysl" a je tam. Když jseš šikovný, tak to takhle financema umlátit lze. Oproti tomuto Ferrari zase tápe, samozřejmě v uvozovkách.-
jon
10:46 28.03.2018 194.228.59.XXXMercedes tápal jen v sezónách 2010 (i když tam ještě Nico zajel pár pódií) a 2011 (když restrukturalizovali). 2012 sice v PK nevypadal valně, ale Nico tam už ukazoval, že to půjde nahoru. 2013 byl konec atmosfér, ale už měli Lewise a byli druzí v PK. Tam už bylo jasné, že v nové éře se s nimi musí počítat. I když jsem nevěřil, že to bude až takový mazec ...
Renault má jediný menší handicap v motoru. Ale už jsou zase blíž a tovární šasí tam bude do konce cyklu pravidel také. Ty zdroje dělají hodně. Stálý vývoj je schopen je dostat za pár závodů i před ty, kteří přes zimu vymysleli něco geniálního ... Bohužel ...-
manson
10:54 28.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
jon
14:27 28.03.2018 194.228.59.XXXLetos tomu také věřím. Možná ještě příští rok to bude +-vyrovnané. Ale dlouhodobě tomu moc nevěřím. Pokud se nezavedou rozpočtové stropy, tak nemají šanci. I když po zavedení rozpočtových stropů to může být celé jinak i pro McL. Williams a Force India s menšími rozpočty fungují už dlouho a do karet by to hrálo spíše jim. U továren si nedělám iluze. Ty to vyřeší jinak. Vývoj novinek si budou řešit pod jinou divizí a budou během roku "zázračně" přicházet na stejné zisky výkonnosti. Pochybuji, že Daimler, Renault-Nissan nebo FCA pouští delegaci z FIA do širšího účetnictví koncernu. Udělají jim kafe, pokecají o golfu a pošlou je zpátky odkud přijeli.-
-
jon
21:04 28.03.2018 194.228.59.XXXTeoreticky ano, ale prakticky to moc nevidím. Koncern nemá problém si udělat tým pro jinou konstruktérskou sérii a v tom tunelu si potom testovat co chce. V ofiko tunelu to tam pak budou testovat "na první dobrou" a nikdo jim nic nedokáže. Budou do nich rýpat a chtít je za to vyloučit. Zvednou se i s motory a budou bojkotovat rozjetou sezónu. Tahle hra stejně nemá moc řešení. Ideálně asi zlepšit finanční model pro stafáž a nechat to tak, jak to je. Udělat nějaký návrh, aby bylo možné stafáž držet cca do vteřiny a půl od špičky, aby tam byla alespoň nějaká šance na zázrak. Na to by asi přistoupili.
Ale zakázat nejbohatšímu týpkovi v baru točit rundy na jeho účet nejde. Když to uděláš, odejde sám. Nebude se mu chtít přestat, budeš ho muset vyhodit. Jisté je, že už tam nebude a bar bude na suchu nebo za své. Stejně to budou mít i koncerny. Honí si tam triko a je to pro ně prestižní klání hlavně mezi nimi. Buď jim to tam budou trpět nebo si půjdou poměřovat pindíky někam jinam, kde jim to budou trpět.
Vezmi si jen příklad Force Indie. Neuvěřitelně šikovná stáj, parádní poměr vynaložených prostředků na získané body. To paskvilní HALO je totálně odepsalo. Museli zásadně překopat koncept a buď to mohli udělat jako velcí a nasypat do toho, jenže za co by pak vyvíjeli v sezóně. Je to bludný kruh.
-
-
-
-
jon
14:23 28.03.2018 194.228.59.XXXPřesně tak. Továrny jedou na kontinuální progres. Jak lokomotiva. Při těch zdrojích nemají zapotřebí dělat nějaké salta vpřed a vzad. Už na začátku roku mají jasno, kam dojdou a v rámci hecu to udělají trochu nad plán. Čemuž se s omezenými zdroji těžko konkuruje. Pro ně už ani tolik neplatí nějaké A a B specifikace. Mají skoro na každý závod jiné auto. Velký balík u menších stájí potom může způsobit šokové zrychlení, ale na dalším závodě už to může být zase při starém.
Letos McLarenu věřím, že to ještě dají. Ale v delším horizontu si bez rozpočtu RB neškrtnou. Sice v historii měli dobré nápady, ale ruku na srdce, od jisté doby se ty největší vychytávky přesunuly o fabriku vedle s odchodem Adriana. Sice je jeho přínos bagatelizuje, ale kdyby tomu tak bylo, proč by se ho každá velká stáj snažila už takovou dobu urvat k sobě.-
-
jon
21:13 28.03.2018 194.228.59.XXXV případě Ferrari a Mercedesu jsem si jistý, že jejich motory tam budou jen do té doby, dokud tam budou mít stáj. Potom už to pro ně nebude mít smysl. Leda by ty motory byl business a mohli na tom vydělat nebo aby to šlo nula od nuly. Pak by s tím asi neměli problém. Jenže na nulu od nuly nebo aby na tom měli profit. To by musela FIA prohlásit, že už není zelená, protože umí sice vymyslet fajn věc, ale prachy na to nikdo nemá. I když to bude nějaký nový moderní hybrid, stejně to spolkne v řádu stamilionů EUR na prvotní vývoj. Budou tam rozdíly ve výkonech, takže se stejně bude vyvíjet a bude to tam, kde to je. Takže se pak smyčkou dostáváme k plombovaným motorům od jednoho výrobce, které se budou losovat. Máš tu pohárovou třídu a z F1 se stane o chlup lepší F2.
Když se na to podíváš z hlediska výdajů a získaných bodů, tak jsou na tom automobilky hodně špatně. Horší dokázal být jen McL, ale víme proč. I když ve finále to samotný McL až tolik nestálo, docela slušně se na tom podílela Honda. Ale F1 byla vždy taková. Rozdíl byl v tom, že dnes už je všechno maximálně spolehlivé a bohatí moc nechybují. K tomu platí nejlepší piloti, kteří také moc nechybují. Prostor pro malou stáj, která nemá škváru ani na vývoj, ani na profi pilota a musí to odkroužit s platičem typu Trolla, je tak malý, že o něm ani nemá smysl mluvit.
-
-
-
-
-
-
-
manson
10:51 28.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
jon
10:37 28.03.2018 194.228.59.XXXS velkou částí souhlas. Byť jsem z nich taky na větvi, ale věřím, že letos předeženou Haas i Renault. Myslím v rychlosti, v konečném zúčtování v PK tomu stále moc nevěřím.
Vzhledem k patáliím, které provázejí jejich design očekávám to, že to v průběhu bude jak na houpačce. Vyřeší problém a konečně nasadí vylepšení. Zajedou nadějný výsledek a pak zase na chvíli propad.
Trochu mě už unavují tím neustálím pohlížením na RB. Netuším, kde Brojler přišel na tu vteřinu a kousek v kvaldě. Možná koukal na něco jiného, než já, ale bylo to 1,8 vteřiny V závodním módu sice ano, ale měl by vzít v potaz skutečnost, že Ricci ho zajel ve špinavém vzduchu za Kimim. Alonso jel na čistém vzduchu. Neříkám, že by tam byl pořád rozdíl skoro 2 vteřiny jako v kvaldě. V race modu byli trochu přesvědčivější, ale víceméně jen v porovnání s Renaultem. Haas byl stále jinde a minimálně ještě pár závodů bude.
Uvidíme za pár závodů. Austrálie byla specifická a to páté místo jim přihrála do karet i štěstěna. A jestli nejsou prachy, tak jedinou šanci vidím v nějakém geniálním řešení alá foukaný difuzor, kterým by se zázračně posunuli o desetinky dopředu. Tovární Renault letos očividně zase trochu zrychlil a vyvíjí pragmaticky. Takže tam nelze čekat nějakou divočinu, ale budou zrychlovat konstantně stejným způsobem, jako velká trojka a nejspíš se k ní budou pomalu přibližovat. Jestli takový progres je i v možnostech (především finančních) McL, těžko soudit.-
GRAHAM
10:46 28.03.2018 77.236.218.XXXJo souhlas. Na Renault jsem zvědavej taky. Ano Australie může hodně klamat. Je jasné že ne vše hnedka bude fungovat. Houpačka bude , dle tratí.Občas může něco nesednout, včetně pneumatik a i ostatní se budou zlepšovat. Záleží kdo rychleji. Osobně beru tento rok jako stabilizační, imho v určitém bodu, až zjistí že třeba není potenciál a to včetně peněz(zdrojů) , tak přesunou vývoj na další rok. Ty zdroje (i lidské) je potřeba brát v potaz.-
jon
21:37 28.03.2018 194.228.59.XXXSouhlas se vším. Trochu se ale obávám toho scénáře přesunu zdrojů na další rok. Je jasné, že to od jisté chvíle jinak nejde, ale při stabilitě pravidel je to cesta do pekel (jinými slovy k Williamsu ... ostatní nezmiňuji, na chvostu není nikdo jiný s tak úspěšnou historií).
-
-
manson
11:00 28.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jon
21:34 28.03.2018 194.228.59.XXXOtázkou je, jak moc se to dá vyvíjet. Ferrari jim sice něco dá, ale pochybuji, že jim dá celý projekt. Podle mě zaplatí, dostanou křídlo s obecnými daty a s tím pak klušou do Dallary, aby tomu přizpůsobili jejich řešení. Možná jim letos Ferrari dalo ještě pár "taháků" navíc, tak proto jim to sedlo na první dobrou. Ale jestli mají možnosti a zdroje to nějak rozvinout, babo raď.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek