DISKUZE K ČLÁNKU Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?
Max Verstappen nemá rád, když se ho někdo snaží srovnávat s jinými piloty, byť by šlo o ty největší velikány Formule 1. Nikterak ho nevzrušuje ani jízda se staršími vozy či motorkami, zálibu má spíše v těch současných.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jirka_1
11:45 31.01.2018 217.30.64.XXXOhledně Irvineho a roku 99 - Schumi mu závod před koncem pomohl vyhrát, aby Ferrari získalo PK (potřebovali double, při ponechání Irvineho na II. místě by to nemuselo být reálné, Mika na III. místě by ho dal). Když mu nepomáhal, měl Irvine problém udělat výsledek, na druhou stranu je fakt, že Ferrari postavilo skutečně rychlé auto až na rok 2000. Ovšem tato sezóna jasně ukázala, jak je důležitá osobnost Schumiho pro tým, když nezávodil, Rudým jaksi začala scházet rychlost, která se vrátila s jeho návratem. Mimochodem ty slavné dva body - Irvine by si ani nepšoukl, kdyby nezačala mít konkurence, konkrétně McLaren problémy se spolehlivostí a obecně technikou.
Pravdou ale je, že Max je skutečně rychlý a limitují ho dvě věci - horší auto a mizerné gumy od Pirelli, kdy je nemůže využívat do krajnosti, jak to měl svého času Schumi. Otázkou je, jestli bude o Maxe v lepších stájích zájem. Může se stát, že bude podobně jako Moss věčně druhý...-
odin
13:09 31.01.2018 77.240.103.XXXTak si o tom něco přečtěte, když už jste to účelově zapomněli. Schumi byl zdráv už od GP Belgie, ale odmítal Irvinovi pomáhat a tak nastoupil až o čtyři závody později v Malajsii.
Pokud vím, tak Irvine vyhrál v seóně 4x Schumi jen 2x. A Irvine vyhrál vždy, když Schumi nemohl. Pokud byl Schumi v závodě, pak musel Irvine končit za ním. Normální TR. Tak že dehonestace Irvina není na místě. Pokud by se jelo na Irvina celou sezónu, pak stačilo prohodit pořadí v Monaku, ve Španělsku, ve Francii a s body potřebnými pro zisk titulu, neměl problém, případně se mu pokusit pomoci obrat konkurenci (Hakkinena) o nějaký bod v Belgii, Itálii a na Nurburgringu.
Po odstoupení Schumiho v Anglii měli s Irvinem stejně bodů a oba byli až za Hakkinenem. Tak tu nepište nesmysly o pomalosti jednoho a úžasné rychlosti druhého. To jsou jen vaše zbožná přání a důkaz jak zkreslujete historii.-
Jirka_1
14:42 31.01.2018 217.30.64.XXXJsi kapánek mimo mísu - v sezóně vyhrál sice 4x, ale jen díky tomu, že v prvním závodě měl Schumi problémy s bouchlou gumou, pak byl zraněný a k poslednímu vítězství mu Schumi musel pomoci, jinak by se nechytal. A pozor - v té době byly stále McLareny rychlejší, než Ferrari! Jinak moje paměť říká, že z hlediska doby hojení kosti byl papírově zdravý na Belgii, lékaři mu doporučili kvůli extrémnímu namáhání nohou důkladnou rehabilitaci, aby opět nedošlo k prasknutí kosti. Teoreticky mohl nastoupit v Belgii, ale rozhodl se řádně doléčit zranění. Toť oficiální zpráva v tisku, myslet a vytvářet konspirační teorie si můžeme jak chceme.
Ohledně Irvina - bylo mi jasné hned před Sepangem, že Irvinovi k titulu nepomůže - proč by to dělal? Odmakal si svoje ve Ferrari, přivedl tým tam, kde byl a slíznout smetanu měl někdo jiný? Udělal bys to? Jestli napíšeš ANO, tak ti nevěřím ani jedno z těch písmenek... A ohledně rychlosti v posledním závodě - Schumi dal v poklidu za Kimim Irvinovi 90 sekund s tím, že mu mohl dát ještě víc, kdyby Miku předjel. A podívej se na umístění Irvina v závodech, kde Schumi vyhrál - kolikrát byl za ním druhý? Za celou kariéru získal 6 druhých míst a 4 výhry, ve srovnatelných letech se Shumim u Ferrari kromě roku 1999 82 bodů. V jiných sezónách nevyhrál nic, i když u Jordanu a Jaguáru se to dalo čekat, ale ani ty tři roky u F před 99 nevyhrál jediný závod. abych nezapomněl - ty shodné body v GB nastaly jen díky Schumiho havárii, jinak by se odstup prohloubil. Takže dost dezinformací, jo?
Je zajímavé, že všichni odborníci na závodění, tedy lidé, co kdy závodili a uměli rozpoznat talent a schopnosti, nikdy rychlost Schumiho nezpochybnili. Jestli to také nebylo tím, že nebyli, na rozdíl od čecháčků, zaujatí...-
odin
17:43 31.01.2018 77.240.103.XXXA jéje. Dost dezinformací,protože my Schumiboys víme přesně jak by všechno dopadlo, kdyby...
Nepleteš si náhodou neochotu k návratu Schumachera po zranění v Anglii s jeho váháním s návratem při zranění Massy? Tam se totiž vymlouval na nutnost doléčit zranění z pádu na motorce.
Ale zase jsi mi nahrál. Opět vidím další důvod k rozdílnému pohledu generací. Já pamatuji návrat Laudy po jeho nehodě v Německu. Tehdá se spekulovalo o tom, že nastoupí v zámořských GP a on všechny překvapil a objevil se už v Itálii. Jó tehdá jezdili opravdoví chlapi a ne slečinky jako v dobách Schumachera. U něho to bylo vždy přesně naopak. Mohl jet, ale odmítal.
Co tu zase blábolíš o tom, že Schumi mohl dát Irvinovi více jak 90 sec. v posledním závodě? Proč mu je tedy nedal? Stačilo Hakkinena předjet a Irvine měl titul. Spousta jeho týmových dvojek mu mnohokrát takto pomohla, aby u takových jako jsi ty sklidili jenom posměch a neuznání.
To jsou přesně věci o kterých píši výše. Kdy Senna styl přešel do F1 i v podobě zákulisních intrik a podrážení svých kamarádů a kolegů.
A nejlepší na tom všem je, že ty z toho vyvodíš závěr o nepřejících čecháčcích, jen proto, že ti někdo připomene horší stránku chování tvého Boha.
Zkus se zamyslet a posoudit, zda byl nepřející Schumacher, který odmítl pomoci svému kolegovi k titulu, nebo jsem nepřející já, když na tento fakt upozorňuji.-
Jirka_1
17:54 31.01.2018 217.30.64.XXXKoukám, že máš problém s chápáním psaného textu. Lauda a Schumi - dvě naprosto odlišné nehody s odlišnými následky. Lauda trpěl na popáleniny a ne na zlomeniny končetin. Názor na to můžeme mít jaký chceme, ale skutečnost ví jen zúčastnění. Schumi Miku předjet nechtěl už kvůli tomu, aby jeho práce pro Ferrari nezúročil nějaký nýmand. Choval by ses stejně...
Psal jsem to zde už mnohokrát, že Schumi byl jedničkou v týmu a druhý pilot tam byl jen pro získávání podů do PK. To se vědělo, ví a vědět bude bez ohledu na to, co kdo kde napíše. Proto byli vybíráni piloti druhého sledu, kterým bylo jasné, jak to ve Ferrari chodí a byli spokojeni s příjmy a popularitou, které tam měli. A jestli si myslíš, že třeba u Medvědů Bottas je jiné kafe, tak si to mysli dál. Pokud chce mít tým MS v jezdcích, musí se chovat stejně - jasně určit jedničku a dvojku.-
odin
18:43 31.01.2018 77.240.103.XXXPsaný text chápu velmi dobře. Lauda a Schumacher měli opravdu odlišné zranění. Jenom se nemůžu zbavit dojmu, který přerůstá v jistotu, že Laudovo uzdravování vyžadovalo mnohem více času, než Schumacherovo. Zlomeninu máš za pět týdnů vyléčenou plus pár dní rehabilitace. U sportovců trvá rehabilitace kratší dobu, než u nesportovců. Pořád mi vychází, že by měl být v Belgii v plné síle. Tak jaképak kecy o doléčení? V případě Laudy lze spekulovat, zda návrat neuspěchal. Ale rozhodně pro to, aby mohl závodit udělal maximum.
Věř, nebo ne, ale já bych udělal vše pro tým. Tedy i pro zisk titulu pro kolegu.
Situaci u Ferrari mi vysvětlovat nemusíš. Mám dost problémů vysvětlovat Tr Ferrari zdejším ignorantům. Ale pak je otázka, zda Irvine, dle tebe druhořadý nýmand, nebyl srovnatelný s přeceňovaným Schumacherem. Dle této sezóny se o tom dá vážně uvažovat. Do Schumiho nehody na tom byli bodově podobně a i v Anglii, pokud si to vybavuji správně, jeli za sebou. A když Ferrari ztratilo jedničku a začalo upřednostňovat Irvina, ten se okamžitě zapojil do boje o titul. Tak kde vidíš rozdíl mezi nýmandem a superrychlým Schumacherem? Já jenom v tom, že nýmand nesměl "superrychlíka" předjet, případně na něho musel před cílem počkat.-
Jirka_1
20:25 31.01.2018 217.30.64.XXXZa pár dní mám 56 let, takže už cosi pamatuji a moje životní zkušenosti říkají jedno - tvrdit o něčem, co jsi nikdy nezažil a nebyl postaven před skutečné řešení, že bys to tak udělal, je nesmysl. Nejsi Schumi ani jsi nebyl na jeho místě a věř tomu, že současné bití v prsa jsou jen zbožným přáním. Doma tě nikdo do ničeho netlačí, takže si připadáš jako geroj, ale jakmile se dostaneš do pozice uvedených lidí, je vše jinak. Je to jedno, že když makáš jako barevnej, tak nakonec dostane větší peníze někdo jiný, který se jen vezl a navíc tě třeba vystrnadí z místa? Nevěřím tomu, že jsi tak svatej.
Pokud by Schumi naskočil na jeho oblíbeném okruhu do seriálu, měl stále možnost získat titul, měl ztrátu 24 bodů a možnost získat 50, což mu dávalo reálnou šanci na titul, protože Mclaren postihl bodový útlum. Takže si nemyslím, že se na to Schumi vykašlal, dávám větší váhu názoru, že za tím byli lékaři. Irvine nebyl looser, ale na rychlost Schumiho skutečně neměl a nedal by ho, ani kdyby byl místo Miky v McLarenu. Znovu - kolik utrpěl druhých míst za Schumim? Jezdil pravidelně v deseti sekundách za Schumim a přinášel pro Rudé double? Nějak si to nevybavuji... K Schumimu se nevybírali piloti, kteří by byli stejně nebo aspoň přibližně stejně rychlí. To by s ním jezdil Alonso nebo třeba Mika, což jaksi nebylo...
P.S.: Schumi nikdy nebyl přeceňovaný, toto tvrdili jen ti, kterým vadily jeho úspěchy na úkor jejich favoritů. Senna byl sice zmetek, ale ve své době byl nejrychlejší a považuji ho za jednoho z nejrychlejší napříč generacemi. A stejně tak Schumi - oko není mindža, oko vidělo, co s tím autem dokázal a jak dokázal zrychlit, když to bylo zapotřebí a auto drželo. A svádět to na auto je irelevazntní, jednak si ho sám pomáhal vyvíjet a poslední dvě sezóny už Ferrari nebylo nejrychlejší, Schumi si na začátku závodu udělal třeba 20 s náskok, ale ten už zůstal konstantní až do konce - ale toho si málokdo všiml...-
odin
09:52 01.02.2018 77.240.103.XXXTak to jsme skoro stejně staří. Přesto tě viním z jednoduchosti tvých argumentů. To si jako představuješ, že Farrai nechtělo po 19cti letech titul jezdců? A že tlačili Schumiho, aby nejezdil? Opak je dle mého pravdou.
A těch 50 bodů je opět neskutečně jednoduchý pohled a nesmysl. Ani těch 50 bodů mu totiž nezaručovalo titul. To si laskavě uvědom, než začneš psát své nesmysly. Schumi by musel vyhrát všech pět zbývajících GP a zároveň by nesměl být Hakkinen druhý, respektive Irvine druhý. A to je podle mne kámen úrazu. Ferrari v půlce sezóny vsadilo vše na Irvina, který se úspěšně zapojil do boje o titul s Hakkinenem. A teď by museli vsadit vše znovu na Schumiho, kde byla minimální šance na úspěch a hrozil rozklad týmu. A nebo dál podporovat Irvina. Což podle mne zvolili. Jen potřebovali kvalitnější dvojku, která obere soupeře o nějaké body, což Salo nebyl. A pro tvoji informaci, před Belgií na Miku ztrácel 28b. a na Irvina 24b.
Hele nebaví mne tu psát, co jsem mockrát napsal a přesvědčovat fanatiky Schumachera o jeho nebožském původu. Článek je o Maxovi a já jsem k tomu původně napsal názor, že u Maxe vidím spoustu podobností se Schumacherem a Sennou. A diskuze s tebou mi ty podobnosti dále jen potvrdila. Dokonce i ty tvrdíš, že tým tlačil Schumiho, že MS odmítal pomáhat kolegovi. Zkrátka takovej protekční hajzlík. A co jiného jste zde psali o Maxovi? Já jen vnímám rozpor ve vašich názorech na Schumiho a na Maxe. Proto jsem reagoval.
-
-
jumpman
08:23 01.02.2018 178.255.168.XXXuž si to taky můžu hůř pamatovat, ale mám pocit, že ten návrat v belgii byl schumacherův nápad, ale do kokpitu ho nepustil doktor + test FIA na rychlost opuštení vozu. Byly obavy, že by ta kost nemusela ještě vydržet sílu nutnou na sešlápnutí brzdového pedálu...-
odin
10:13 01.02.2018 77.240.103.XXXTak Schumacherův nápad si nevybavuji vůbec. Pamatuji si, že se psalo a mluvilo o Schumiho návratu. Pamatuji si na nějaké spekulace o tom, jakou roli Ferrari Schumimu přisoudí a pak už jen "výmluvu" na doktory. Tehdá jsem to ještě "výmluvě" ještě uvěřil. Ale když nenastoupil ani v Itálii a ani na Nurbugringu, zpětně jsem uvěřil, že šlo opravdu o výmluvy. Protože se začaly prosazovat názory, že Schumi nechce Ferrari, ani Irvinovi pomoci. Když už ty řeči začínaly oběma škodit, nastoupil Schumi v Malajsii a opravdu Irvinovi pomohl.
Ale máš pravdu v tom, že paměť nás trochu klame a i já si to nemusím pamatovat přesně.-
jumpman
10:27 01.02.2018 178.255.168.XXXtak já to bral tenkrát tak, že schumacher nechce závodit a byl sem dost "nasranej" protože pokud si to vybavuju dobře, tak pokud by schumacher nastoupil v belgii, tak měl ještě pořád šanci na zisk titulu, ale poté mu to už utíkalo. Irvine byl tenkrát hroznej, i ten salo byl často rychlejší...
ale tenkrát mu ten návrat překazil vážně doktor, protože tehdy byla nutná síla na brzdovej pedál kolem 150kg a to by údajně ta noha nemusela vydržet, tak ho tam nepustili.
Jediný co se potom mluvilo, tak že kdyby se v suzuce víc snažil, tak mohl porazit hakinena a tím přihrát titul irvinovi, ale i v tom závodě byl irvine totálně marnej a schumacher jezdil pár sekund za hakinenem a nejevil snahu o útok, ale největší řeči byly kvůli tomu, že byl ještě v suzuce v motohome mcl oslavovat hakinenuv titul, tak z toho to tenkrát vzešlo...-
odin
10:52 01.02.2018 77.240.103.XXXŠanci na zisk samozřejmě měl. Ale musel by třikrát zvítězit a Mika třikrát nebodovat, aby se na něho dotáhl. Což se sice stát mohlo, ale bylo to nepravděpodobné. Schumi ten titul tehdá neměl ve svých rukách. To je fakt který nevyvrátí ani Jirka 1 se svým fanatickým přístupem. Lepší rozdané karty měl Irvine a u Ferrari si toho byli dobře vědomi. Schumi se nějak zachoval, aby pak těžil z pomoci týmových dvojek. Irvinův následný odchod od Ferrari byl též důsledek událostí této sezóny. Ale nechci tu diskutovat o Schumacherovi. Téma je Max a já to rozšířil o názor, že je si s oběma eS více než podobný.
Tak by to chtělo pohlížet na něho, buď v intencích, ve kterých pohlížíte na Schumiho, nebo na Schumiho pohlížet stejně kriticky, jako na Maxe. O nic jiného mi nešlo.-
jumpman
12:32 01.02.2018 178.255.168.XXXno a to je to s čím nemohu souhlasit. Ti es jak píšeš, museli nejprve něco dokázat, než se dopracovali ke statusu týmové jedničky a že jim lecos prošlo i u FIA, ale co dokázal tento panáček??? Vždyť ten měl protekci jako hrom už v první sezoně a dál se to jen stupňuje!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jirka_1
11:23 31.01.2018 217.30.64.XXXNevím, co Jos o podmínkách ve Ferrari psal, ale vím jedno - s Josem by Ferrari nezískalo 6 titulů v PK v řadě a pět v jezdcích. A jestli sis všiml, tak tam, kde se hrálo na demokracii, to k ničemu dobrému nikdy nevedlo a platí to i pro jiné sportovní disciplíny. Vždy platilo a platí, že když se dva bijí, směje se ten třetí - viz třeba Kimiho jediný titul...-
-
-
-
Jirka_1
08:37 01.02.2018 217.30.64.XXXSchumi byl zvyklý se opírat o přední gumy, o které zatáčel auto do zatáčky a jelikož to auto takto nebylo postavené, byl pomalý - měl svůj styl, který mu poradiil Fangio a ten po těch letech prostě nezměníš. Pravda, je, že Pirelky byly tehdy šunt a proti Bridgestone, s kterými jezdil předtím, to byl velký rozdíl. Bridgestonku mohl po celou dobu rasovat stejně, nějaké přehřátí a vychlazování u ní neexistovalo, prostě držela konstantní vlastnosti do svého ojetí. Na vodě v "nejdelším" závodě MS v Kanadě ukázal, že je stále rychlý - dokud trať neoschla, pak to šlo opět do hajzlu...-
jumpman
10:39 01.02.2018 178.255.168.XXXpleteš se. Podívej se na schumacherův styl nájezdu do zatáčky - brzdí později a i během zatáčení a zadek dostává do smyku - tím trpí především zadní pneu.
Ono toho bylo víc - schumacher byl zvyklý hodně testovat aby pochopil auto, to už nemohl, byl zvyklý, že se mu stavělo vše namíru, ale standartizace co proběhla to už neumožňovala, navíc nikdo nemládne a to profesionální nasazení, které schumacher do F1 přinesl se v té době již stalo pro ostatní piloty standartem
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek