DISKUZE K ČLÁNKU Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu
Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
tom11
14:06 28.12.2017 193.86.205.XXXale jo, s tím víceméně souhlas. výjimečný byl spíše svou poruchovostí a vítězný ve třech případech za sezonu byl. co by za to jiní dali, že ano
mě šlo o to, že ta spolehlivost šla z největší části do kopru v momentě, kdy už nebyla reálná šance na lepší umístění ( mluvím hlavně o RB, ne o TR či továrním týmu ). bylo deklarováno, že to dělají s výhledem na sezonu 2018, alespoň jsem tak ty jejich experimenty chápal. tak jen doufám, že se jim ( a jejich týmům ) tahle "oběť" vyplatí. ano, TR mohlo být před továrním renaultem ( tam to ale byla spíše otázka pilotů ), ztráta cca 30 bodů na Williams mohla být menší, či žádná, ale FI je o dalších 100 bodů dál. tam už nebylo moc co řešit.
a když už jsme u pořadí motorářů, tak bych to hodnotil ze všech týmů, které motor od těch dodavatelů používají. když vezmeme průměr umístění na konci sezony, tak je to takhle:
1. Mercedes (1+4+5):3=3,33
2. Renault (3+6+7):3=5,33
3. Ferrari (2+8+10):3=6,66
4. Honda 9
pravda, u ferrek to zkresluje Sauber se starším motorem, bez něj by měli průměr rovných 5, čili těsně před Renaultem.-
uzivatel001836
15:13 28.12.2017 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
tom11
16:53 28.12.2017 193.86.205.XXXa právě proto doufám, že týmy, které měli slušná šasi ( teď myslím hlavně RB a McL ) budou mít příští sezonu i slušný motor. a pokud se povede týmům s dobrým motorem dohnat ztráty na šasi a aeru ( hlavně Williams ), tak by příští sezona mohla být zase lepší, než ta letošní. už teď se těším-
jon
16:57 28.12.2017 194.228.59.XXXNechci z toho Williams odepisovat, ale tam to není jen v aero. Aktuální motor továrního Mercedesu a aktuální motor zákazníků Mercedesu určitě nebude to samé. Palivo a odladěné mapy budou dělat slušný rozdíl i tak. Rozdíl, který by byl nejspíš schopný eliminovat Red Bull a asi i McLaren. Ale asi i u nich by si továrna ohlídala bezpečný odstup.
Je to dobře vidět i u Ferrari. Haas by teoreticky měl jezdit kousek za továrnou, ale je to nebe a dudy ...-
tom11
17:35 28.12.2017 193.86.205.XXXto je sice pravda, ale minimálně na úrovni FI by Williams měl být. bohužel je 100 bodů za nimi. netvrdím, že budou bojovat o titul, ale jejich současná výkonnost neodpovídá ani zákaznickému motoru od mercedesu ani jejich jménu. měli by být před FI a bojovat s RB o třetí flek. bohužel dlouhodobě se potácí ve středu pole a ne a ne trefit dobré auto a i s piloty mají trošku potíže. u Haasu to bylo v sezoně někde vysvětleno - podcenili to. mysleli, že jim Ferko dodá tovární motor, převodovku, poradí se zavěšením, šasi, aerem..... motorem patří výše, ostatním ale přesně tam, kde skončili.-
jon
11:47 29.12.2017 194.228.59.XXXSouhlas. Jen k těm 100 bodům rozdílu. On tam taky hodně dělá ten jeden jalovej platič a Massa už je taky za zenitem. Perez je sice jelito, ale je to nejlepší platič, to se mu nedá vzít.
Ale nechci tím hájit neschopnost Williamsu udělat alespoň průměrné šasí. V tom máš naprostou pravdu.
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
11:51 29.12.2017 194.228.59.XXXAsi zná, ale statistici si zasednuli a zapomněli ty úspěchy zaznamenat. Ale není to jediný případ. Stejné patálie potkali i Arnolda J. Rimmera.
P.S. Já ty příspěvky čtu, právě proto jsem to napsal. Byl to přesně ten případ, kdy začínáš překrucovat fakta.-
-
jon
03:38 30.12.2017 194.228.59.XXXUž jsem Ti to tuhle vypsal. Nejspíše již příští sezónu bude Mercedes i v této statistice před Renaultem. Chybí jim 11 vítězství (6 je vedeno pod TAG Heuer, ale je to Renault - to bylo celou sezónu zřejmé ).
zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines
Ale mile rád se nechám přesvědčit o opaku. Zatím se tady prezentuješ jako klasický Mercedes hater, který jen plácá nesmysly a fakta jsou pro něj ohebná jak brčko.-
Adi
10:27 30.12.2017 92.73.0.XXXJá proti Mercedesu nic nemám Jone. Kolik let soutěži v F1? Dle tvé tabulky ještě stále chybí 11 vítězství a nebýt 20, 21 závodu v poslední éře F1, nebyli by ani zdaleka tak blízko, ale to samozřejmě nesnižuje skvělou práci Mercedesu s jejich hybrid motorem. Možná bys mohl vědět, že v automobilovém průmyslu spolu Daimler a Renault -Nissan aliance velmi výrazně spolupracují. Např. 1,5 a 1,6 dCi najdeš v Mercedesem A,B i C. Dále společná výroba Twingo a Smart. Každopádně v F1 je to čistá rivalita a já pevně doufám, že do pár let zase ten počet vítězství bude vyšší u Renaultu a obhaji tak 2. Příčku v historických tabulkách. Každopádně máš evidentně problém uznávat jednoho z nejúspěšnějších konstruktérů motorů pro F1 a já se ptám proč?-
jon
23:56 30.12.2017 194.228.59.XXXVšak já proti Renaultu také zásadně nic nemám. Dokonce mám i jednoho převlečeného před barákem (Opel Vivaro) a je to povedenější než Vito, které sloužilo před tím.
Ale jsem milovník německých automobilek (mám rád BMW, koncern, Opel i Mercedes). Tudíž moje přízeň bude vždy stát při nich. Ale to neznamená, že neuznávám soupeře a jsem za ně rád. Jen mě vadí, když se nejedná ve faktech, ale dle zaujatých stanovisek.
Historii Renaultu nezpochybňuji, stejně jako nelze zpochybnit historii Mercedesu. Mercedes soutěží v F1 od roku 1954, což je o 25 let dříve než Renault. Měl hodně, hodně dlouhou pauzu kvůli neštěstí, které se stalo v Le Mans a ve kterém hrál Mercedes hlavní roli kata všech zesnuvších. Což pro automobilku jako Mercedes byla velká rána. Díky tomu se vrátili až v roce 1994 zpátky a mají tím na Renault trochu deficit, to je pravda.
Momentálně mě ale trápí pouze jediná věc. Nikdy jsem nebyl fanda rétoriky Red Bullu, který po roce 2014 kydal hnůj na motoráře. I jsem zde kolikrát vyřkl, že jedině dobře, pokud je Renault nechá na holičkách. Každá automobilka dala do těch motorů násobně více, než se jim od zákazníků vrátí. Ale po letošní sezóně, kdy tovární Renault jede podobnou tužku, jako Toro Rosso, které má zlomkový rozpočet, je mi jasné, že co se týká šasí, je Red Bull schopen úplně jiné práce. Neřeším ani tak mateřskou stáj, ta je rozpočtem v jiné lize, ale kdyby chtěli hrát hru jako Ferrari a Haas, kdy by samozřejmě Toro Rosso dostalo i "manuál" ke všem křídlům a udělátkům, tak je šampionát trochu jinak promíchaný. I tak je Toro Rosso schopné potrápit tovární Renault v PK. To ale neznamená, že bych nebyl rád, kdyby ty motory neměli také na lepší úrovni a neproháněli Mercedes spolu s Ferrari. Držím jim palce, stejně jako Hondě nebo komukoli jinému, kdo se do F1 vydá. Přeci jen chci koukat na závody. Jsem fanoušek Lewise, ale další sezóny 2014, 2015 a 2016 nechci. Letošní byla super a klidně ji chci i víc okořeněnou. V podstatě jako loni. Mám radost, že Nico urval titul. Je to fajn kluk a byť to vždy přeji více Lewisovi, zasloužil si ho. Nebudu řešit Lewisovu loňskou smůlu, ale za jeho přínos Mercedesu. A stejně tak si zaslouží titul i Renault, pokud odvede dobrou práci. 2005 a 2006 bylo super. Byť jsem nikdy Fernanda nemusel, ale bylo to krásné oživení Schumi éry.
Jinak co se týká spolupráce automobilek v reálu, to je mi známá věc. Však já to jedině vítám. Přední automobilky umí dnes zázraky a když spojí síly, dostaneme lepší produkt za fajnové peníze. Za to jedině palec nahoru.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek