DISKUZE K ČLÁNKU Podle Hornera je třeba úplně změnit přístup k hranicím dráhy. Jaké má návrhy?
Christian Horner nesouhlasil s potrestáním Maxe Verstappena, který ke konci Velké ceny Spojených států předjel v souboji o pódium vnitřkem 17. zatáčky Kimiho Räikkönena. Podle něj by FIA měla úplně změnit svůj přístup k přejíždění bílých čar vymezujících trať.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Podle Hornera je třeba úplně změnit přístup k hranicím dráhy. Jaké má návrhy?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
09:32 25.10.2017 176.74.128.XXXS Hornerem v tomto naprosto souhlasím, FIA by si měla ujasnit co přesně chce, a pak podle toho jednat.-
Situs
09:42 25.10.2017 85.70.164.XXXPodle mě FIA chce mít především moc a mít schopnost okecat si co potřebuje a jak potřebuje. Jo a ještě se chce chránit za každou cenu, především v otázce bezpečnosti. Je to tvrdé, vím, ale tak mi připadá. Jen pindy o vzorových videích - kartotéka nebo jak to tvrdili atd atd, ale já od nich žádnej transparentní přístup k incidentům nevidím, jen to vždy okecat a trochu ohnout dle výsledku.
-
-
tom11
10:57 24.10.2017 77.48.94.XXXnení to tak časté, ale v tomhle s Hornerem ( a koukám, že i s kolegy níže ) naprosto souhlasím. přijde mi, že snad občas čte zdejší diskuse.
můj názor na FIA, která je spíše komickou, než servisní organizací je dlouhodobě neměnný a nedělním představením mě v mém smýšlení o nich jen utvrdili. ty fotky u článku říkají vše. vyvrací i nesmysl o tom, že výhodu při předjíždění získal za celý závod jen jeden jezdec a dokonce není pravda, že si jako jediný trať zkrátil. prostě pouze účelové lži.
osobně bych byl opravdu pro to, aby za obrubníkem byl štěrk, tráva..... prostě cokoli, co jezdce zpomalí a co mu nedovolí beztrestně porušovat pravidla. vím, že někdo ( především Mike ) bude žehrat na bezpečnost, ale prostě musí jezdit tak, aby se na trať vešli. to je celé. Pepanova poznámka o Monaku mě fakt dostala ale je to přesně tak.-
Invertèbre Syntexis
13:57 24.10.2017 185.75.139.XXXto, že je F1 již delší dobu zatížena nekonzistentním rozhodováním, jsem si zvykl. přece na to byly stížnosti už dřív a tak se přešlo na to, že se jezdcům dají širší mantinely pro vzájemné souboje a pokud to není jednoznačně vina jednoho či druhého, tak se trestat nebude. Na druhou stranu už je také dobře a dlouho zažité to, co říkal RAI ohledně toho, že "všichni známe limity tratě" - komisaři jasně říkají, kde se smí vyjet, aniž by za to hrozil postih, a kde nikoli; týmy to svým jezdcům ještě rozžvejkaj' a několikrát zopakují. Na každé trati je to samozřejmě jinak, může se to měnit i rok od roku. Mě to nepřijde jako úplně špatně, když se řekne, že tady a tady je vyjetí ok, byť se zbytek trati nespecifikuje, protože platí vyšší pravidlo, tj. limity tratě v podobě bílých čar. No a když to někdo přežene tam, kde se nesmí, pak je právě na komisařích, aby řekli, zda tím jezdec získal výhodu, nebo ne - což je stejně luxusní, že to vůbec posuzují a že ho hned nepenalizují za vyjetí mimo; což si taky vzpomínám, že mě v nějaké kvaldě namíchlo, že někdo vyjel mimo trať, ale nebyl potrestán, protože údajně nezískal výhodu, ale na stejném místě za stejnou věc pak padly tresty zas pro někoho jiného, asi na základě údajů z rychlosti aut, to už nevím-
tom11
16:20 24.10.2017 77.48.94.XXXO.K. jezdci před závodem vědí, kde pravidla platí a kde ne. to je sice hezké, ale pro koho se závody jezdí? pro jezdce nebo pro diváky? názory se mohou různit, ale já zastávám ten, že by se mělo jezdit pro diváky. a ti ví ( z odpuštěním ) velký kulový. takže nakresleme na ten asfalt tu trať tak, aby tomu všichni rozuměli. Můžeme-li ji někde hranici posunout, tak překresleme čáry klidně až za obrubníky a ne, že za ty lajny budeme nechávat jezdce beztrestně jezdit. to je prostě špatně. když už jsme v diskusi pod Paddockem u toho fotbalu, tak to je jako kdyby aut neplatil od půlky na každou stranu deset metrů a pak už ano. hráči by o tom před zápasem věděli a diváci ne. prostě paskvil.
-
-
-
Situs
09:58 24.10.2017 85.70.164.XXXNěkde jsem četl že Charlie řekl že trest Verstappen dostal proto že na rozdíl od ostatních si trať zkrátil, ne prodloužil. No je to sice logické ale kde je pro to nějaké pravidlo? Myslel jsem že jde o to aby opuštěním tratě nezískal výhodu, teď ho najednou výhoda nezajímá a zajímá ho zkrácení tratě? Příště to třeba otočí a budou ho zajímat jen rychlosti kde na vnějšku tím získáte? Prostě jak se vyspí ? Já nebráním Verstappena, dostal pentli dle pravidel, ale přístup FIA k té problematice limitů tratě mi vadí.-
-
-
jon
13:48 24.10.2017 194.228.59.XXXJestli to takto Charlie opravdu vysvětlil, tak už je asi fakt senilní. Obecný sportovní řád automotoklubů vždy hovoří o jízdě mimo trať, pokud jede jezdec za bílými čarami a jury by měla posoudit, zda k tomu byl donucen nebo nebylo jiného zbytí. K účelu předjíždění vnitřkem si prostě musím hlídat alespoň 1 kolo na trati. Ideálně obě. Tohle se práská i v motokárách, když má dnes každý Gopro.
Sice to jako fanouška zamrzí, ale tohle pravidlo má opravdu smysl. Pokud si to každý bude ohýbat, tak se začne cutovat i tam, kde to není žádoucí.
To pravidlo bylo použito správně, je správné, že exisuje, ale FIA zase ukázala, jak blbci dokážou způsobit rozhořčení tím, že toto pravidlo neumí vysvětlit a asi očekávají, že si každý čte sportovní předpis pro F1.
-
-
Situs
09:50 24.10.2017 85.70.164.XXXJá s Hornerem souhlasím. Je jasné že to říká především až teď a stojí za svým jezdcem, ale mě libovůle komisařů v tomto také velice vadí. Je třeba si uvědomit že FIA jim vzala trávu a štěrk a nahradila asfaltem, což se přiznám prostě nechápu. Bezpečnostní důvod mi opravdu nemůže stačit když jsou povoleny třeba městské tratě kde ta zeď je. Absenci přirozených zábran či překážek vnímám jako obrovskou škodu, nahradit to individuálním posuzováním komisařů kteří něco trestat budou a něco ne, a jinde zase nic a jinde zase všechno a jinde jen někoho, to se mi prostě nelíbí. Když už teda tam ten asfalt musí být a nemůže tam být ani nějakej ten bochánek tak trestat všechny. Je to škoda, ale alespoň to bude transparentní a člověk si může říci lepší pro něj trest než skončit ve zdi. Jsem pro štěrk, ale co mám dělat-
Pepan
10:01 24.10.2017 89.24.157.XXXTa nekonzistence rozhodování mi taky vadí. To se tu ale probírá už delší dobu. Mě zaráží, jak Kimi říká, že je vedení upotorňuje, kde se dá jezdit více zeširoka a kde ne. Vždyť ta trať je jednou vytýčena a její okraje by se měly dodržovat. To je ale v prvé řadě problém FIA, která neumí a nechce jednoznačně rozhodnout. Sice se můžu utěšovat že díky rozhodnutí komisařů Kimi tu bednu nakonec získal, ale problém je někde jinde. Problém je v tom, že přesnost pravidel a rozhodování komisařů stojí za ho.no.-
Situs
10:20 24.10.2017 85.70.164.XXXKdyž vidím třeba předjetí Ricciho na Bottase, Stoffela na Magnussena, všichni vlítnou do první zatáčky vytlačej toho druhého i s lítáním karbonu a projde to, tam to třeba vypadá že ta bílá čára opravdu neoznačuje konec dráhy, pak jsme z toho zmateni.
-
-
-
uzivatel001890
09:48 24.10.2017 85.239.64.XXXNo asi jedině tedy vyhloubit škarpy a vysadit topoly ... aby to bylo fair -
Jarda
09:42 24.10.2017 192.168.90.XXXDodržování pravidel je problém asi všech lidí. Stačí se podívat na silnice. Každý si jezdí jak chce. Pravidla přece neomezí jejich mega ego. Policie občas někoho chytí a potrestá. Málo ... Na závodní dráze totéž. Policajt nechytne všechny, ale stěna ano :-)
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek