DISKUZE K ČLÁNKU "Všichni víme, kde jsou hranice dráhy," prohlásil Räikkönen po divokém závěru v Austinu
Pilot Ferrari Kimi Räikkönen zhodnotil předjížděcí manévr Maxe Verstappena, jenž se před něj dostal zkrácením trati tři zatáčky před koncem Velké ceny Spojených států.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Všichni víme, kde jsou hranice dráhy," prohlásil Räikkönen po divokém závěru v Austinu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
09:33 24.10.2017 89.24.157.XXXTady si myslím že je špatně, že tým říká pilotovi, kde může jet více zeširoka. Trať má být vytýčena tak, aby tahle ulehčení pilotům neumožňovala a pokud trať opustí, měl by být potřestán ztrátou rychlosti, případně uvíznutím v kačírku nebo poškozením vozu. To je ale problém FIA, piloti jenom testují, co jim pravidla povolí.-
-
Invertèbre Syntexis
14:14 24.10.2017 185.75.139.XXXto je prostě moderní F1, že netrestá každou chybu / vyjetí z tratě. vzpomínám, jak za to lobboval svého času i M.Schumacher, myslím hned po tom, co si zlomil nohu, když vyletěl a na štěrku nebyl schopný brzdit - pod autem měl v podstatě vzduchový polštář, takže byl v té vyšší rychlosti jen cestujícím do stanice Čelně do zdi. Ty vyasfaltované zóny okolo zatáček umožňují každému jezdci tlačit bez rizika, že ho to zcela zastaví v závodě. Stejně je jejich využití ve většině případů neefektivní, jen to umožní zachránit si zadek, když to přežene. Jasně - štěrk 1 m za bílou čárou dráhy by jasně oddělil zrno od plev ve smyslu rychlosti pilotů, ale pak zde bylo prostě bezpečností riziko, jelikož nad tou formulí by pak hned ztráceli kontrolu... takže pokud chceme skutečně sport, pak je asfalt okolo zatáček správnou volbou. navíc si vzpomeňte na ty nekonečný fáze odstraňování aut, co uvízli v kačírku - podle mě to těm závodům moc neprospívalo-
Pepan
15:18 24.10.2017 89.24.157.XXXJá mám takový pocit, že vedení F1 chce za skoro každou cenu co nejvíce aut na trati. Auto, které bouchne do zdi, poškodí se na obrubníku, nebo uvízne v kačírku, snižuje počet vozů na trati a tím podle nich i zájem diváků o sledování závodu. Jenže problém je někde jinde. Z F1 se stala sterilní záležitost, kde se minimalizovalo riziko. Piloti už nejsou ti hrdinové, kteří krotí silné bestie. Vozí si zadek v tiše prdících hybridech, kteří skoro nejsou slyšet a prakticky nebourají. Taková F1 spoustu diváků doslova odpuzuje.-
Invertèbre Syntexis
16:21 24.10.2017 185.75.139.XXXUrčitě někoho odradí, hlavně pokud daný jedinec chce vidět nehody. To říkal i starý Bernie. Osobně musím říct, že pro mě je i bez nehod a s tichými hybridy na F1 hodně zajímavých věcí, ale to je spíš o mých technicko-závodních zálibách... a rozhodně musím souhlasit s názorem, že při ubývajícím počtu aut na trati napínavost a zajímavost závodu klesá. V televizi to člověka tolik nemrzí, vypadnutí několika monopostů show neochudí skoro vůbec, ale živě je to něco jiného a každé odstavené auto je znát. A při cenách lístků F1 je samozřejmě k naštvání, když tvůj matador vypadne po pár kolech, protože ho vlastně jen trochu vyšoupnul jeho sok na obrubník, který mu poškodil podlahu-
Pepan
16:48 24.10.2017 89.24.157.XXXNa druhé straně za stavu, kdy vypadne monopost ze zatáčky, aby se po pár stech metrech vrátil naprosto nepoškozený do závodu, ztrácí F1 punc vyjímečnosti. Když jsem se díval na Alonsa v Indy, tam jsem měl úplně jiný pocit. Vzrušení, nepředvídatelnost, i jistý pocit nebezpečí, který mi v F1 chybí. Brblající motory tomu taky zrovna nepřispějí. Chápu, že pro odborníka mohou být technické parametry přitažlivé, ale většina lidí, kteří se dívají na F1, se koukají kvůli tomu, co jsem viděl v Indy.-
odin
19:55 24.10.2017 77.240.103.XXXJá tu píšu už drahno let, že by trať měla piloty trestat za chyby. Asfalt za obrubníky to vylučuje. A tak by alepoň tuto funkci měli převzít komisaři, a to bez ohledu kdy, kde a hlavně kdo.
Naprosto souhlasím s Pepanem, že by týmy neměly říkat pilotům, kde je možné beztrestně opouštět trať. Každé opuštění tratě by mělo být trestáno.
A pokud pilot předjede druhého mimo trať a nevrátí pozici, měl by být osolen ještě více.
Komisaři se odvážili v USA potrestat evidentní přestupek a nestačím se divit, jaká se zvedla histerie. Kdyby chyby trestala trať, pak bychom byli těchto hloupých názorů a dohadů ušetřeni. -
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek