DISKUZE K ČLÁNKU McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat
Závodní ředitel Eric Boullier potvrzuje, že přechod na jiného dodavatele pohonných jednotek není jednoduchou záležitostí. Na dohnání Red Bullu, který má s Renaultem desetileté zkušenosti, bude nějaký čas potřebovat - jeho výkonnost ale bude mnohem lepší než s Hondou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
15:28 17.10.2017 194.228.59.XXXJá už jsem to psal u několika článků, že mám pochyby o správnosti kroku McLarenu.
McLarenu jsem vždy fandil, ale mé sympatie trochu opadli potom, co vyhodili Martina Whitmarshe a přišel místo něho namistrovaný Brojler. Ano, Brojlera jsem neměl nikdy rád a pochybuji, že mě někdy přesvědčí o tom, že je alespoň z části tak dobrý týmový šéf, jako byl právě Whitmarsh. Je mi jasné, že Brojlera si tam dosadil Ron Dennis, ale možná právě proto nevím, jestli je stále tou nejlepší volbou.
Co dalšího mi vadí.
1) V roce 2013 se McLaren (který těžce podělal šasí) opírá do Mercedesu, že v DNA McLarenu není být zákaznickým týmem. Začínají jednat s Hondou. Rodící se bratrství budí velká očekávání. Rok se sejde s rokem a DNA týmu McLaren umožňuje býti zákaznickým týmem, je to vřele uvítáno a pan Brojler k tomu vydá prohlášení na úrovni Toro Rosso, když přecházeli od Ferrari k Renaultu.
2) Neschopnost McLarenu donutit Hondu odvést pořádnou práci. Neříkám, že Red Bull byl zrovna ideální ve svém chování k Renaultu, ale co se nedá upřít, Renault během sezóny svoji spolehlivost výrazně zlepšil. Jak moc velký vliv na to měl Ilien, těžko říci, ale určitě to byl dobrý impulz, aby hrdí Francouzi něco udělali lépe.
3) Překrucování faktů o údajně špičkovém šasí. Neříkám, že McLaren je na úrovni Sauberu, ale pokaždé, když se ozvou nějaké tyto spekulace, tak jsou opřeny jen o částečná fakta, která jsou doplněna tím, že jinde to prostě nedává Honda. Jenže aby tomuto šlo uvěřit, musel by McLaren daleko více zářit na vodě, Hungaroringu a v Monaku.
4) Aniž bych byl fandou Red Bullu a rozhodně nemám rád Dr. Marka, tak mi trochu vádí výše zmíněná rétorika. Přeci jen je to trochu na jeho úrovni a pokud si dobře vzpomínám, tehdy nikdo neříkal, že RB jsou chudáci a Marko pouze svým způsobem konstatuje fakt (kromě lidí, kteří RB fandili). Zatímco když na Hondu kydal hnůj McLaren (tím rozuměj včetně Fernanda, který je součástí týmu), tak byl Fernando největší chudák, McLaren oběť (byť narozdíl od RB dostávali od Hondy motory zdarma + 50 mega) a Honda v roli padouchů a diletantů. S čímž sice částečně soucítím, ale celý život nemám rád dvojí metr.
5) Toto napůl poraženecké prohlášení. To už je DNA McLarenu úplně pryč? Jsou věci, které všichni tuší a nikdo je neočekává. Jen se prostě nehodí k mistrovské stáji. Stejně jako nekňourá Williams, že si z pozice zákazníka nelíznou ke špičce. Je to fakt, každý to vidí, ale DNA Williamsu není o fňukání, tak to prostě nedělají. V tomhle prohlášení Brojler na féra řekl, že i on sám věří tomu, že Red Bull je lepší.
Jinak co se týká továrního Renaultu, o tom jsem se také již zmiňoval jinde. Je to tovární stáj, takže zájem fabriky bude vždycky jasný a jasné to je od začátku i Red Bullu, proto se podle všeho vydávají cestou McLarenu z roku 2015. Bude to možná trnité, ale pro stáj s mistrovským DNA podle všeho jediná cesta.
Tím se dostávám k tomu, čeho se nejvíce obávám. Jestli se Honda probudí a udělá motor cca na aktuální úrovni Renaultu vzhledem ke špičce a tovární Renault udělá šasí cca na úrovni Red Bullu - hádej, které 4 stáje budou jezdit před zbytkem světa?
V takové situaci totiž bude opět McLaren odsouzen k zákaznickým mapám motorů bez kvalifikačních režimů. Takže dostanou průměrně výkonný spolehlivý produkt a budou se tahat o páté místo s Force Indií a Williamsem ...-
GRAHAM
16:42 17.10.2017 77.236.218.XXXNo jo, jenže DNA Wilamsu je už hodně dlouho v módu jako kdysi Olympiáda.Není důlůežité vyhrát, ale jen se zůčastnit.Takže Wiliams kňourat ani nemůže, on navíc fakt nemá a kdo ví jestli kdy mít bude.
Honda se jen tak neprobudí......ale to spekuluji.-
uzivatel001639
08:00 18.10.2017 89.111.73.XXXHonda se neprobudi, pritom je to nejmladsi motorar, ktery se teprve rozjizdi a Renault dlouhodoba stalice, ten vstane(bezduvodne) najednou po tolika letech mizerie z popela jako Fenix a zazvonil zvonec a pohadky je konec
Stavba motoru neni otazka par mesicu. Pockal bych na rok 2019 az si to trochu sedne. Konec 2018 jiste napovi, jak s motorem Hondy, tak s urovni McL+Renault
-
-
Pikaso
21:03 17.10.2017 94.199.44.XXXCo se týče MW, nelze než souhlasit. I když jsem nikdy nefandil týmu tak souhlasím s tím, že MW je škoda. Jediné co neí pravda je jeho nahrazení EB. Nahradil ho zpět v té době již ješitný, zkostnatělý a v zázrak doufající RD. EB, naskočil až do rozjetého projektu McL-H. Tedy podle mě největší problém byl ve stárnoucím a zastaralém přístupu RD.
----
Problém H versus McL, každý asi hodnotíme z jiného úhlu pohledu. Osobně taky netvrdím, že šasí McL je tak skvělé, ale zase jsem přesvědčen, že je určitě hodně dobré. Vždycky jsem psal, že vycházet v hodnocení šasí pouze z dat v aero tunelu a CFD simulace je dost pošetilé. Skutečnou kvalitu šasí všichni zjistíme až příští rok, kdy bude jasné srovnání s mistrem z největších jakým je bezpochyby AN. Jestliže data nemohu ověřit v reálné jízdě s odpovídajícím motorem, nikdy nemohu říci, máme jedno z nejlepších šasí, zde s tebou musím souhlasit. Ale to píšu také pořád.
------
Jiný pohled mám na vyjadřování McL směrem k H po tom co se děje. Já osobně bych byl daleko horší a obul bych se do nich ještě více. Určitě nejprve interně do nich a pak až veřejně, ale byl bych ještě horší. Z toho vyplývají dvě mnou stále omílané a asi jediné chyby McL v tomto projektu. Hned po prvním roce měli povolit další zákaznický tým s určitými dovětky ve smlouvě a samozřejmě to, že si jasně nedupli a neřekli, tak pánové z japonska, tady jsou odborníci na motory se zkušenostma a vy s nima budete spolupracovat nebo naše partnerství končí hned.
-----
To už jsme, ale úplně jinde než je tento článek. Podle mě to prostě není poraženecké a spíše realistické prohlášení a navíc není tak najednou. Vše co tu zmiňujeme byly důvody toho oddalovaného rozhodnutí. Myslím, že by jsme se docela divili co vše si McL s R vyjednal a možná i to, že nikdy nebudou pouhým zákaznickým týmem. Třeba, smlouvu jsem samozřejmě nečetl, ale z mého pohledu by to bylo i strategické rozhodnutí od R jako továrny. Jak je známe, pokud se nepodaří do dvou let projekt na titul, R jako tým skončí a pak bude potřebovat kvalitní tým pro prezentaci svého motoru, obzvláště v době, kdy RbR už bude jezdit s motory F, předělanými od Astonu, nebo už to nebude ani RbR, ale Aston jako tovární tým. Možností je mnoho a politika F1 je stejně zamotaná jako každá jiná. Vždyť v první řadě nejde o sport, ale jako vždy jenom o prachy. Což nás fandy čehokoliv vždy sráží na kolena a znechucuje nás to.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
12:49 17.10.2017 194.228.59.XXXBrojler především má letitou zkušenost, jak řídit zákaznickou stáj s motorem Renault a dostávat od Red Bullu brutální obklad. Očividně ho to sledování Vettela, jak se stejným motorem frknul 4 tituly po sobě trochu poznamenalo a má obává se deja vu.
-
Mr.B
12:48 17.10.2017 188.92.14.XXXNejde jenom o šasi, ale třeba i o chlazení a z toho vyplývající důsledky na aerodynamiku, zrovna tok rozložení hmotností bude jiné než u Hondy, naučit se využívat rekuperace, atd. Těch věcí k poznávání se najde určitě víc.
Proto moc nechápu, resp. vůbec nechápu, proč se McLaren hrnul k REN, když minimálně jeden rok ze dvou, které zbývají do změny pravidel, se budou seznamovat s novým motorem.-
Mike17
12:54 17.10.2017 185.149.130.XXXJo, souhlas. Ale v tom má RB náskok jen rok, nikoliv 10 let. Protože to šasi je komplet nové, proti loňsku.
A krok Mclarenu také moc nechápu. Na druhou stranu moc na výběr není. Díky dnešní situaci mají jen 2 možnosti a ani jedna nevede k možnému titulu.-
Pikaso
22:25 17.10.2017 94.199.44.XXXTady nesouhlasím. Šasí je jiné, ale motor je dost podobný už několik let. I přes tu kompletní změnu koncepce, ke které letos R mimo jiné stejně jako H přistoupil, ty několika leté zkušenosti tam prostě proti McL jsou.
----------
Z tohoto pohledu lze právě krok McL pochopit, protože R také měnil koncepci, ale prostě je podle mě o velký kus před H i po tom roce, kdy měli dalo by se říci stejnou startovní čáru. A co si budeme povídat, i u RbR si na změnu museli zvyknout a prostě své auto museli upravit, aby ho dostali na dnešní úroveň. a vyladili ho pro nový koncept motoru R.
-----
No a na úplný závěr lze už jenom zopakovat. To kde je ve skutečnosti motor R nám jasně ukazuje právě RbR. To kde je H nám samozřejmě může ukázat jenom McL, ale nikdo z nás se nikdy nedozví jak dobré nebo jak špatné bylo letošní šasí McL nebo jak dobrý byl letošní motor H. To už nikdo nezjistí ať se příští rok vyvine jak se vyvine.
McL bude mít šasí samozřejmě dost jiné kvůli změně motoru a H bude mít rovněž zcela jiný motor než ten co tam je teď. V zájmu sportu přeju oběma uvedeným, aby se ukázalo, že H už umí motor s přispěním evropských odborníků postavit a samozřejmě i to, že McL v čele s PP dokážou postavit špičkové šasí. No a nám "odborníkům" zase zbudou jenom spekulace nad rozlitým mlékem. Jak a kdo ho rozlil, stejně nikdy nezjistíme. -
Pikaso
22:30 17.10.2017 94.199.44.XXXTak a na úplný závěr písnu to co chci od začátku. Nejzajímavší z mého pohledu je na celém tom vyjádření fakt, že FA stále ještě na něco čeká, protože ještě nepodepsal. Třeba mé bláznivé předpovědi o konci kariéry LH po 4 titulu a přechod FA k M nejsou až tak bláznivé. Na nic jiného totiž čekat nemůže. Vše ostatní lepší je už hotové.
-----
Akorát se obávám, aby se tam naplnili jeho předpoklady, protože dle mého názoru je už dnes F lepší než M, akorát ta spolehlivost a klukoviny SV je dost srážejí. Na začátku sezony jsem tomu nevěřil, ale u F odvedli skutečně skvělou práci na autě a nelze než smeknout. Trvalo to dlouho, ale dokázali to.
---------
Osobně si myslím, že šasí McL opravdu bude dobré, neli nejlepší třeba společně s RbR. Ten článek, ale hlavně ten přechod na motor R, se mimo jiné dá přeložit jako obrovský kus odvahy od McL a samozřejmě o obrovskou důvěru ve své schopnosti, protože pokud to bude jinak, všichni chytří kritici mají nahráno na smeč.
--------
Úcty hodná je už sama ta odvaha takový krok udělat.
-
-
-
-
Situs
11:50 17.10.2017 85.70.164.XXXKluci nevím co se Vám nezdá, není překvapením že přechod k jinému motoru šasi pozmění a je třeba optimalizovat vztah šasi s motorem, proto je zpočátku zdrženlivost na místě, ale jasně přiznává že když nebudou porážet RedBull či Renault, tak vědí že dělaj něco špatně. Vlastně nikdo s motorem Renault tam teď nechce hrát druhé housle, bude to bitka jako hrom, kde doufám RedBull bude mít navrch jen dočasně-
uzivatel001639
11:55 17.10.2017 89.111.73.XXXTo ze "jasně přiznává že když nebudou porážet RedBull či Renault, tak vědí že dělaj něco špatně. " je sice hezke, ale to uvidi uplne kazdy, to nam nemusi rikat. Spise by bylo zajimave, kdyz by rekl, od kdy chteji porazet RB. Do ted si mohli tvrdit co chteli o svem sasi, ted uz budou jejich komenty bezcene, protoze za ne budou mluvit vysledky a porovnani s ostatnimi odberateli motoru Renault.-
Situs
12:01 17.10.2017 85.70.164.XXXOd kdy chtějí? No hned od začátku, kdo by nechtěl Ovšem kdy budou? To se uvidí, je jasné že RedBull je laťka jako hrom, jejich šasi nebylo moc dobré, no teď už je možná i nejlepší, v každém případě jak píšeš, teď už to bude jen o výsledcích, není kam uniknout, a ten novej start s motorem Renault jako polehčující okolnost moc dlouho nevydrží. Ale šli do toho, věděli o tom a věří si, jinak by to nedělali.-
uzivatel001639
12:09 17.10.2017 89.111.77.XXXNo nedelali, nevim. V prvni rade potrebovali odraz ode dna. Na to je Renault asi v teto dobe lepsi volba nez Honda
Je to posun bez vlastniho pricineni, takze kdo by se tomu branil. No a na srovnavani s RB maji jen jeden rok, coz je malo. Ale na konci sezony se jasne ukaze kdo umi a kdo jen bude cumet
Tak snad se vse povede jak ma a McL bude vpredu
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek