DISKUZE K ČLÁNKU McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Závodní ředitel Eric Boullier potvrzuje, že přechod na jiného dodavatele pohonných jednotek není jednoduchou záležitostí. Na dohnání Red Bullu, který má s Renaultem desetileté zkušenosti, bude nějaký čas potřebovat - jeho výkonnost ale bude mnohem lepší než s Hondou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 19.10.2017 09:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2017 12:44
Ano, nejspíš proto, že šasi RB je o třídu lepší… »
» jon (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2017 15:28
Já už jsem to psal u několika článků, že mám… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 17.10.2017 12:07
Je fakt že tovární Renault zná svůj Renault od… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Nechápu tady ty negativní reakce od některých. EB to řekl dost dobře ... prostě ohledně šasi je RB asi nejtěžší soupeř a má navíc víc zkušeností s PJ Renault, tak bude mít výhodu. Je to realistické zhodnocení situace ale stejně si McL věří a to myslím po právu na základě kvality letošního šasi.
    On se člověk nikdy nezavděčí, že? Kdyby se vytahovali o tom, že by RB převálcovali, tak by je všichni vysmáli, a když dají realistické prohlášení, tak je hodně lidí stírá? ... nechápu. 02
    Už trochu srovnání uvidíme když na konci roku v testech by měl mít McL motory renault, ne?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Chlapi, přečetl jsem si tu diskuzi a musím říct, že se nestačím divit!
    Že McL přešel na Rencka a od příští sezony na tom bude stejně, nebo hůř, než letos s Hondou se mi nechce věřit! Že Honda udělá "trhák" a posune se se spolehlivostí i výkonem před Renault se mi též věřiti nechce. Notabene když McL ví, jak to vypadá s vývojem motoru v továrně, tak bych věřil jejich úsudku!
    Že si to podělali s Alonsem, jak tu taky někdo psal - to už je demagogie úplně.
    A upřímně - RB už letos ukázal, že nejen šasi, ale i motor Renault není vůbec špatný. Takže mají na čem stavět. Ostatně i Hulk dokáže jezdit pěkné výsledky.
    A pokud jde o problémy se zástavbou motoru do vozu, tak ty bude mít i TR s Hondou, takže uvidíme, jak se to vyvine... 17

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Marek

    Marek

    90.178.137.XXX
    To nás zase čeká jalový rok. 10

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Klidne se muze stat, ze se sasi nebo Renaultu motor nepovede a budes mit pravdu 03
      Clovek nikdy nevi co se stane, ale tak snad doufejme, zaklad vypada docela dobre 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Marek

        Marek

        90.178.137.XXX
        Mno možná takové prohlášení lepší, než styl Arai. A všichni víme jak to dopadlo a jaké zklamání z toho bylo.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Nemůžu se zbavit dojmu, že si prostě uvědomili, že jejich auto za RB značně zaostává a dohnat to bude nějakou dobu trvat. Tedy aspoň potřebný rok, než RB dostane Hondu a srovnání nebude možné. 12
    Svědčí tomu ty kecy o výhodě 10-ti let. Letos mají všichni šasi nové a všichni do něj nově zabudovávali motor. Tak jakých 10 let.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Ono jde i o to, jaky prubehy vykonu, kroutaku ma motor, jak se celkove motor chova a jak pro nej konstruovat sasi. Ty hybridy jsou stary par let, a museli se s nimi naucit zit vsichni. RB vyhodu ma, cca 4 roky na motor a vzhledem k novemu sasi se to trochu pro McL zlepsilo, ze se naskok RB zmensil. No rok bych jim dal na uceni, to by bylo fer. Na konci sezony se ale muzou klidne vymlouvat, ze auto musi predelat poradne a bude az pripraveno na rok 2019, kdy uz asi srovnani nebude mozne. Ale predpokldam, ze do roku 2019 Honda spat take nebude, takze pak bude spise zajimave kdo v roce 2019 vyhraje titul, nez to jestli je lepsi McL nebo RB, Renault nebo Honda.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tak šasi dělali pro tuto sezonu všichni komplet nové. Nejsem zrovna odborník, ale nemyslím si, že bude mít na vývoj šasi velký vliv to, jestli máš v určitých otáčkách o 20k víc nebo míň. Jestli na to něco vliv mít bude, bude to rozměr a zabudování motoru. Tam má RB rok náskok, ale větší vliv bude mít to, že jsou prostě s šasi někde jinde.
        Jinak souhlas, na rok 2019 se těším víc jak na ten příští. 03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Nejenom šasí, Miku. 04 Po stránce aera si McLaren podle mě docela věří, tam by se mohli dotáhnout asi dříve než později. Jenže je tam to, co umí RB špičkově a to je mechanická trakce v pomalých zatáčkách. Tam za nimi výrazně pokulhává i Mercedes a stále i Ferrari, i když trochu méně než Mercedes. 04

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Tak to s tím souvisí. Samozřejmě kvalitu šasi nedělá jen aerodynamický přítlak či odpor, ale i mechanická trakce. Ten komplet má RB jednoznačně špičkový. 03

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Já to psal jen jako doplněk k Tvému příspěvku, pod který se jinak bez výhrad podepisuji. 04
              Brojler celou sezónu trochu zasévá semínko jiného pohledu na věc, kdy vedle slova šasí dává porovnání z vybraných zatáček, kde se projevuje vliv aero na úrovni Red Bullu, Mercedesu a Ferrari. Až si pak občas říkám, jestli ta Honda má vůbec na GP2, když sráží takové božské šasí tam, kde je. Jenže ta trakce, ta proklatá trakce. To je stejně významná vizitka týmu jako to aero a nechtěl jsem, aby se pěkně rozjetá diskuze nestočila k Brojlerovskému vytahování trika. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                01

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  62.240.164.XXX
                  Tak nějak stále přemýšlím co vám McL a EB udělal ??? Nevynecháte jedinou příležitost jak si rejpnout a s prominutím, většinou bez jakého koliv argumentu, stejně jako teď.
                  -----
                  Podle mě jsou výsledky McL z velké části zapříčiněny neschopností H. Opravdu nevím jak dobré mají nebo nemají šasí, ale jsem si jist, že je rozhodně o dost lepší než výsledky. Proč ???? Protože když nemusí šetřit palivo (tedy v kvaldě) a mohou využít potenciál současné (i když stále špatné, ale ne tolik) Hondy jsou reálně 5 týmem a to zcela jistě ne kvůli H. To, že v závodě je každej smejká jak se mu zachce není špatným šasí, ale opět špatným motorem H, kterej by potřeboval vlastní vrt na palivo. Mohl bych pokračovat do haleluja, ale to jsou jasné věci, které musí každý vidět.
                  ------
                  Zjednodušeně. To co EB řekl je jenom zcela jasná pravda. Určitě to není jenom o tom jak položit samotný motor do šasí a pokud s ním někdo pracuje delší dobu má samozřejmě náskok. Třeba jenom alchymie chlazení a uložení chladičů s ohledem na velikost, vyvážení a nejlepší efektivitu je dost velká výzva, kterou již mají samozřejmě u RbR vyřešenou. A není to jediný problém, který je se změnou PhJ spojený v souvislosti s výkonem auta jako celku. Tedy EB jenom shrnul co každý ví. Osobně si myslím, že to nebude trvat ani celý rok, ale zároveň neočekám, že od Austrálie bude McL přeb RbR a pokud ano, pak je PP ještě větší frajer než si myslím.
                  ------
                  Co mě zaráží jak na vyjádření EB tak na Vašich komentářích nejvíc je fakt, že tady nikdo asi vůbec nepočítá s R jako týmem, při tom jenom ten pokrok z loňska na letošek je dost neuvěřitelnej. Teď budou mít dva skvělé piloty a prostředky k tomu, že podle mě by se mělo počítat i s nima a ne to omezovat na bitvu mezi McL a RbR.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    No nevím. Mclaren je momentálně podprůměrným týmem (bez ohledu proč) a je tu o něm snad nejvíc článků. Na to, kolik jich je, si rejpeme dosti sporadicky. Řekl bych, že podstatně méně, než je tu rejpání po každém článku o problémech mezi R a RB. 03
                    To, že je H větší částí jejich problémů nikdo nepopírá. Jen jsou trochu úsměvné představy o boji o titul s Renaultem.
                    Právě na příkladu továrního týmu je dobře vidět, jak daleko je v šasi před nimi RB. Motor si určitě horší nedávají. A kde asi tak mude Mclaren? Tipl bych si, že tam kde tovární Renault. Možná i někde před nimi. A teď už si jen hledají zdůvodnění, proč budou za RB. Ale v jednom souhlasím. Možná na konci sezony se na ně dotáhnou. Čekám, že R nebude na konci sezony dávat nejnovější specifikace odcházejícímu týmu. Otázka je, co budou dodávat Mclarenu, pokud bude konkurovat jejich tovární stáji. 03

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pikaso

                      Pikaso

                      62.240.164.XXX
                      No v tom závěru není co řešit. Souhlasím a dokonce jsem to tu někde psal, že s R jenom těžko uděljí titul v době, kdy mají tovární tým, i když na obranu R jako dodavatele motoru je nutno dodat, že nikdy nedělalo rozdíli a zatím je nedělá. To se, ale zcela jistě změní pokud samy pojedou špičku a budou soupeřit přímo se zákazníky. To je asi jasnější než jasné.
                      -------
                      Závěr z toho je jednoduchý. u McL by si měli postavit motor vlastní. Kapacitu na to mají, prostředky na to mají a motoráře taky seženou.
                      -----
                      No a na závěr ještě jedna kacířská myšlenka. Aby příští rok nebyl motor R lepší než si všichni myslí. Možná na to právě u McL čekali a příchod člověka z vedení F1 s přístupem ke všem důležitým informacím od konkurence je obrovský potenciál. Třeba příští rok o titul pojedou RbR, McL a R.

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Jó, možný je všechno. I "zázraky" se občas dějí a titul bude mít Mclaren před RB. 12
                        Jen tvůj druhý závěr je si trochu těžko reálný. Mclaren je moc malá automobilka na to, aby obětovala 1-2 mld Eur na vývoj něčeho, co bude jistě pár let zaostávat za konkurencí. Tedy v současné době. Jestli vymyslí něco levnějšího.... 03

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Pikaso

                          Pikaso

                          94.199.44.XXX
                          Myslím, že dnes již to zdaleka nejsou takové náklady. Základní rysy a stavbu mají hotovou. Jde vlastně jenom o to obšlehnout nejlepší koncept a vyladit ho. No a ty náklady osobně vždy beru s rezervou. Velikážské výdaje jsou jenom čísla. Skutečný náklad je zcela někde jinde. Tedy alespoň já si to takhle myslím. Přeci nemohu chtít milióny za něco za co jsem utratil méně než dostanu. Ta čísla jsou bezpochyby nafouklá jako u všeho lidského dění. Proč by automobilky podepsali smlouvy s novými motory, kdyby to byl takovej náklad. Navíc, hybridní motory a tedy, alespoň hrubý nástřel pro stavbu motoru F1 existoval již v době, kdy v závodech F1 buráceli ještě 8mi válce.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Nevím, nejsem jejich účetní. Ale odhady byly už před 2 roky přes 1 mld a vyvíjí se dál. Od týmů inkasují ročně také kolem 100mil. Vzhledem k tomu, že ty motory vyvíjí i pro svou seriovou produkci (proto automobilky souhlasili s takovými motory), tak se i v tomto přes 1 mld dostaneš. A je vidět, že s vývojem mají problémy i giganti jako Fiat, Renault a Honda, tak si nejsem jistý, že malá firmička Mclaren se jim může vyrovnat. Možná se dá vygooglit jejich obrat, ale všude mi vylízá jen obrat stáje.
                            Podle mne je to asi stejné, jako čekat, že do toho půjde Aston Martin. Jestli se motory zjednodušší... 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Pikaso

                              Pikaso

                              62.240.164.XXX
                              Více méně jsi si odpověděl sám. Automobilky ty nové poznatky dále přenášejí do výroby běžných aut a tam mají další zisky.
                              -----
                              Pokud to tedy vezmu zcela polopaticky, nejdražší je nápad a s tím samozřejmě souhlasím a nevadí mi to. Co kritizuju, že ten původní nápad už byl dávno hotov a někdo zase kalkuluje náklady znovu. Tím je uměle navyšuje a pak je vykřikuje do médií. U McL by to bylo jako u kosmického programu v dobách studené války. CCCP něco vymyslelo a USA to jenom obšlehla, ale z pokladny státu vytahovala neuvěřitelné peníze, které končili bůh ví kde. CCCP od USA samozřejmě taky kopírovala, ale tam finance byly automatické a nikdo je nemusel nafukovat, strana řekla a tak bylo. Nikdo z nich, ale nevymýšlel sám již něco vymyšlené. Maximálně to vylepšoval a upravoval, ale původní náklad za nápad už znovu nikdy nikdo neplatil.
                              -----
                              Stejně je to s maličkou automobilkou McL. Know how už mají a není je potřeba vyvýjet, tedy náklady již zdaleka nejsou tak astronomické, no a pokud se pravidla zjednoduší, zmizne MGU K (asi nejnákladnější část současných PhJ) a budou místo toho dvě turba, náklady budou ještě menší. Jenom už by o tom měla FIA s komisaři rozhodnout, aby se mohl každý rozhodnout.
                              ------
                              No a co se týče problému třeba u R, osobně bych to nenazval problémy. Prostě se rozhodli jít trochu jinou cestou a prostě byla horší. To se občas stává, aby byl někdo první, musí být někdo poslední, to tak prostě je. R letos změnili koncept směrem k tomu lépe fungujícímu a samozřejmě ho musí vyladit. Osobně si myslím, že to bude vylazeno už příští sezonu, ale uvidíme. Fiat, tedy samozřejmě F to udělali už po první sezoně a kde jsou dnes. Prostě u M jenom trefili tu nejlepší a nejefektivnější variantu. No a H, ty prostě udělali se Zero úplnou hloupost, přešli na ten nejlepší koncept letos a myslím, že během příští sezony již tak daleko nebudou a v roce 2019 společně s nimi pojede RbR znovu na špičce. Náklady již byly prostě vyčerpány a je nesmysl je čerpat znovu.
                              ---
                              Pokud do nákladů započítám novou testovací stolici, samozřejmě náklady rostou, ale tu stolici budu využívat i v budoucnu i pro další účely. Takže je to sice okamžitý náklad, který má však obrovskou a hlavně rychlou návratnost. Nehledě na to, že poslední osmiválce stály 8 mega, první hybridy i 27 mega a dnes pořád zákazníky stojí kolem 12 mega. Jaký to paradox, když slavná FIA zavedla nové motory kvůli snížení nákladů. Trochu k smíchu, nemyslíš ????

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Uvidíme. Nevěřím, že se do toho v současných podmínkách pustí jakákoliv další automobilka, natož tak malá. Doufám, že po změnách jo. Bude to pro F1 jedině ku prospěchu. Jediný nezávislý dodavatel motorů, navíc s nejhorším produktem, je prostě špatně. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama