DISKUZE K ČLÁNKU Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 18.10.2017 12:50 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Nejlepší je se vrátit od 4 roky zpět na začátek sezony 2014 a zavzpomínat na tvrzení zástupců H. Jestli se nepletu, tak tehdy sebevědomě jako dnes pronesli, že vlastně byli připraveni vstoupit do F1 již v tom roce 2014, ale smlouva mezi M a McL jim dala prostor na vylazení spolehlivosti a možnost se soustředit na výkon.
    ----No nevím, nějak jsem si nevšiml, že by ještě letos jezdil McL s PhJ od M. 12, ale co vidím každý závod ? H stále jenom ladí spolehlivost 16, už 5 let.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      85.239.64.XXX
      Tenkrát se spolu s Mclarenem společně dohodli, že použijí alternativní architekturu pohonné jednotky, která zajistí rozměrové výhody pro šasi. Hlavní důvod byl v tom, že měli obavy, že při stejné architektůře jako má Mercedes by měli problém získat náležitou výhodu.
      Výsledek se však nezdařil - a nakonec mají motor stejné koncepce jako ostatní (tedy říkají)
      Tamto špatné rozhodnutí však uděli společně, takže za to nemůže jen Honda
      Následně jak to tak bývá - vymotat se z problémů chce čas. A Mercedes nelze snadno docvaknout za pár dní.
      Nemluvě o tehdejších pravidlech a žetonech, které neumožňovali měnit věci a vyvíjet, což se také projevilo.
      Takže Mclaren ať jde do háje 02 s tím bulením a užije si Francouzskou socku jako zákazník

      + 1 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        78.45.146.XXX
        Dohodnout se můžou, ale je na straně výrobce šasi, aby tlačil na co nejmenší rozměry a na straně motoráře aby řekl Tak prrr, tohle už nebude fungovat. Jestli Honda neměla nikoho, kdo by praštil do stolu a nechala se natlačit do pokusu o konstrukci nemožného, tak je to jenom a pouze chyba Hondy.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      90.177.218.XXX
      Nejsem si jistý že to takhle bylo...spíš se pamatuju na to že Honda byla ráda za ten rok Mclarenu s Mercedesem (2014)... v roce 2014 nebyla zdaleka připravena na vstup do F1...ale třeba se pletu.

      Mercedes by nejspíš nebránil Mclarenu používat již v roce 2014 motory Honda. Častým argumentem je že Mclaren nedostával v roce 2014 plnou podporu Mercedesu...právě na ten nadcházející svazek a přestup k Hondě. Takže by to moc nešlo dohromady...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        Kromě poslední věty v hrubých rysech souhalsím.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          90.177.218.XXX
          Promiň...ale mám dojem že Mercedes už na rok 2015 zvětšoval turbo a zdaleka nešel cestou zmenšování motoru.

          A Ferrari v roce 2014 mělo menší motor který stavělo s ohledem na požadavek jejich konstruktérů šasí kteří chtěli mít výhodu v aerodynamice...což se ukázalo jako chybný krok.

          Čím byl úspěšný Redbull v letech 2009-2013? Skvělou aerodynamikou...s tím že motory (atmosférické osmiválce) byly zmrazené a hlavní zbraní limonádnníků byla Neweyho aerodynamika. Když pak Newey ve stejném duchu připravil auto na rok 2014...a namontovali do něj novej hybridní Renault...to auto v prvních testech ani nejezdilo...protože mělo obrovskej problém s chlazením.

          Takže ano, Honda neměla přistoupit na ultra malej a přitom super výkonej motor...ale přijde mi že Mclaren mající roční zkušenost s nejlepším hybridním motorem od Merglu a sledující potíže Ferrari a Redbullu udělal monhem větší chybu...že je do konceptu zero vůbec tlačil. Ale je to samozdřejmě jen můj názor...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001890

          uzivatel001890

          85.239.64.XXX
          :) Jo to jsem fakt napsal hloupě (tu poslední větu) - asi jsem měl zrovna nějakou bojovnou náladu - sám nic proti Mclarenu nemám - ... Kdyby tam šel Kimi tak jim fandim jako hrom ... a Alonsovi jsem sice nefandil a měl výhrady - ale ... nyní přišla chvíle, kdy bych od něj snad i rád něco viděl (Ač si myslím, že Ham je lepší ... (i než Seb)) ... ale vlastně jim předběžně přeju - aby prohráli sice ... ale pokud by mě Alonso zaujal mohl bych mu i Fandit Sebovi nyní 5 titul moc nepřeju ... to spíš Hamovi, ale zas aby Mercedes vyhrával do nekonečna? ... TJ nakonec by bylo zajímavé, kdyby se do vážného boje dostal Alonso a Max ...
          Hondě přeju úspěch moc, ale to příští rok s TR ještě nebude...
          Takže ta věta - se sám cítím - jako by ani nebylai moje, či byla z nějakých starých svárů s o Hondu, ale i tak nepatřičné vyústění ...
          ((mám to pěkně zamotané ... např. v Suzuce na startu jsem mimochodem sám nevěděl co přesně chci - neb Hamovi jsem fandil ale Ferrari se mi také vcelku líbí a Seb sice pátý titul - pokud jde o mě by mít nemusel, ale ... zase že bych mu vůbec nepřál?... ))

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            McLaren tehdy Hondu vůbec do ničeho netlačil - měla svobodu co do rozměrů. Měl nějaký návrh, ale Honda si vybrala řešení, které podle jejich inženýrů bude konkurenceschopné, které dokážou vyrobit. Žádná chyba McLarenu, to je vážně hloupost.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            77.104.216.XXX
            No ty to máš zamotané skoro vždy. Takže jenom velice krátce. Už v roce 2015 jsem i na těchto stránkách psal, že zero koncept je co se uspořádání motoru u H týče, hloupost. Takže opakovat se nebudu a napíšu jenom. Jestli odborník neví, že při omezeném počtu otáček lopatek turbíny nikdy nedosáhne stejný výkon nebo snad i lepší výkon s maličkatou turbínkou nacpanou mezi válce motoru(tedy bez možnosti zvětšení) jako konkurence s daleko větší turbínou, tak to není odborník, ale prach sprostý hlupák. Nemám sice technické vzdělání, ale i já vím, že do vozidla VW brouk, nikdy nenacpu stejný počet lidí jako do dodávky MB Sprinter a stejně tak vím, že výkon turbíny lze navýšit pouze dvěma způsoby. Jeden zakázaný (zvýšení počtu otáček/s) nebo druhý zvětšením rozměru a tím tedy objemu hnaného urychleného vzduchu.
            ----Odborníkům se omlouvám za své laické popisky technických dat a doufám, že jsem alespoň trochu v obraze.
            ----
            Závěr je tedy jednoduchý, pokud mě sportovní partner v oboru neoboru navlékání co nejširší nitě do oka jehly s průměrem 1 mm požádá abych tam nacpal letecké lano, prostě mu vysvětlím, že to nejde a ne, že se pak budu na něco vymlouvat. V opačném případě, tedy v případě H, jde celý neúspěch projektu H a McL jednoznačně za H a každý si může říkat co chce. Pokud jim prostě H nedal možnost porovnání šasí s konkurencí nemá si na co stěžovat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              To by ovšem svědčilo o tom že první verzi motoru Honda dělali totální diletanti, protože i člověk se základními znalostmi fyziky a kinetiky by pochopil že motor s malým turbem a malým MGU-H nemůže dosáhnout takovou účinnost rekuperace tepelné energie, jako motor s velkým turbem a velkým MGU-H.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              90.177.218.XXX
              No napsat že nikdo nikoho do ničeho netlačily je věru pěkná hloupost...což takhle nějakej skutečného argument? Co kdybychom rozebrali skutečná fakta? Snažil jsem se vypsat to co se opravdu stalo...což byla situace v roce 2014 u Ferrari a také to co se dělo u Redbullu.

              Já si myslím že svést veškerou vinu na Hondu může jen fanoušek McLarenu...protože je zaslepeny.

              Ale chápu to...

              Ono to nebude dlouho trvat a budeme vidět McLaren Renault...a uvidíme.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                78.157.167.XXX
                Je to objektivní popis skutečnosti. Jako argument ti můžu uvést výpovědi inženýrů Hondy i McLarenu, se kterými jsem pravidelně v kontaktu - kteří přesně to potvrzují. Ani Honda si oficiálně na tohle nikdy nestěžovala. Tak kde máš ta svá fakta? Takhle to mezi Hondou a McLarenem nikdy nebylo. Přirozeně jdou požadavky motorářů a aerodynamiků občas proti sobě, ale na tomhle se shodli - Honda byla pro, měla svobodu (klidně si tady najdi jeden starší rozhovor se šéfem Hondy, kde to vysvětluje). A nejsem fanoušek McLarenu, kamarády mám za ta léta působení v F1 ve všech týmech. Evidentně to nechápeš. Já naopak chápu tebe, když si musíš vystačit pouze s tím, co prezentují média, a pak tady plácáš hlouposti a snažíš se dělat machra. A máš pravdu, za půl roku uvidíme nejen McLaren - Renault, ale i Toro Rosso - Honda.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                78.157.167.XXX
                Tak ono se to na fórech dobře označuje ostatní za totální diletanty, navíc při zpětném pohledu. Ale vzhledem k tomu, že u Hondy dělají chytří lidé, bych byl s takovými soudy opatrný. Honda přiznala svou chybu i velký prostor, který od McLarenu tehdy dostala. McLaren nikdy neobviňovala - kromě několika trollů šířících na fórech lži.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.128.XXX
                  Promiň ale nejsem politik, a nejsem ochoten své názory obalovat do roušky politické korektnosti, to co Honda poslední čtyři roky předvádí je diletantství.

                  A to o co se Honda ale i Ferrari snažili při prvních PU byla lajcky řečeno kvadratůra kruhu, okecávat lze humanitární vědy, ale ne fyziku a chemii.

                  V Hondě možná dělají chytří lidé, ale zjevně bez těch znalostí, které byly potřeba pro vytvoření výkonné a spolehlivé PU.

                  Doufám že se shodneme, že to co Honda dodává McLarenu není ani výkonné ani spolehlivé?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    109.81.245.XXX
                    S tou poslední větou s tebou samozřejmě souhlasím. Já to chápu, že fanoušci můžou být naštváni, mě ten stav taky mrzí (navíc když příští rok není naděje moc na zlepšení), jen se mi nelíbí takové zevšeobecňování, navíc zvýhodněné zpětným pohledem, že když se jim to nepovedlo, tak to jsou "totální diletanti bez základních znalostí fyziky a kinetiky."

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama