DISKUZE K ČLÁNKU Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Každá sportovní disciplína má své limity a nastupující generace se snaží, aby je překonávaly. Pochopitelně hovoříme o těch "kladných", protože jen málokdo touží po tom zdolat takového Andreu de Cesarise nebo Nico Hülkenberga.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 25.09.2017 12:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasoval 1 člověk) 23.09.2017 17:35
A co teprve celkový počet bodů získaných během… »
» Easy (Hlasoval 1 člověk) 23.09.2017 20:07
To samozřejmě nijak nepopírám. Šlo mi například o… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 24.09.2017 11:10
Slovy klasika - statistika je přesný souhrn… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Slovy klasika - statistika je přesný souhrn nepřesných hodnot. :-D
    To máte tak - ve fotbale byl odborníky vyhlášen nejlepším fotbalistou minulého století Pelé, ale u fanoušků vyhrál Maradona (přitom Pelé vyhrál MS 3x, Maradona jen jednou a pak šel výkonem dolů a žil jen z jména). A tak nějak je to i s těmi piloty F1 - vše je otázkou úhlu pohledu, vyhrávat závody a kvaldy s autem, které je o světelný rok před ostatními není žádný velký um. Porovnávat minulá desetiletí je také obtížné, závody v padesátých a šedesátých letech byly delší, bylo jich ročně méně, auta byla ryze spartánská (žádné pitné systémy, žádná telemetrie, prakticky jeden typ pneumatik na všechny typy tratí). Také se jezdilo 300 km/h, ale v zatáčkách byla auta pomalejší a celkové hodnoty přetížení byly proti dnešku směšné. Auta byla výkonově vyrovnanější a skutečně se nevědělo, kdo tuto neděli vyhraje.
    Moje čtyřka je Fangio, Clark, Senna a Schumi a z dnešních jsou tam dva - Alonso a Hamilton a když zavřu oko, tak Max (ale ten musí svoje kvality ještě potvrdit dlouhodobou vyrovnaností výkonů). Statistiky jsou ošemetné právě kvůli měnícím se pravidlům a počtu závodů. Někdy stačilo na titul vyhrát tři závody (Kekemu jen jeden), dnes je to nemyslitelné. Porovnávat získané body - opět přepočítat na jednotnou hodnotu pro všechy éry. Někdy se nezapočítávaly všechny výsledky, což je další zkreslení. Takže asi procentuální vyjádření bude nejblíže optimu.
    P. S.: všechno je to také o štěstí na techniku, o tom by mohl dlouze mluvit Hülkenberg. Určitě patří mezi rychlé piloty, ale s technikou druhé kategorie výsledek prostě udělat nelze. Walter Röhrl přišel o několik titulů nespolehlivostí Opelu i dalších značek, v kterých závodil. z tohoto pohledu se zdá, že Sebastian Löeb je hvězdou hvězd, ale ten celou dobu závodil s Citroënem snad ve dvou provedeních, vychytaných do bezvědomí. Takže opět se těžko srovnává, Walter dokázal vyhrát i s dveřmi od stodoly, což se nedá říct u Löeba, jelikož v ničem jiném prakticky neseděl...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Souhlas, je potřeba brát u PP počet startů.Je to pak ferové... 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Tak relativizovat zrovna PP vůči počtu odjetých GP mi přijde jako relativizovat tituly mistrů světa vůči počtu GP na sezonu. Nebo se dočkáme statistiky jak místo tří, čtyř titulů mohli mít Vettel s Hamiltonem těch titulů třeba osm a Šumák rovnou 16, protože se těch závodů odjelo za sezonu dvounásobek proti době Fangia?

    On ani Fangio, ani Farina taky nejezdili v průměrných vozech, že ano a kdybych vybral souvislé období po sobě jdoucích 30, 50, nebo i 60 závodů Vettela u RBR a Hamiltona u Merglu v době jejich dominance, tak jim procenta taky vylétnou do nebes...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    A co teprve celkový počet bodů získaných během kariéry? Stačí změna bodovacího systému, nastane inflace a hodnocení tabulek vezme za své...
    Celkově lze každou absolutní hodnotu přepočítat na hodnotu relativní, ale na druhou stranu je potřeba zmínit, že sice závodů v sezóně za ta léta přibylo, ale to také představuje zvýšenou zátěž pro jezdce a to, že vydrží spoustu sezón (v top týmu) většinou vypovídá něco o jeho kvalitách. 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Tady si, Easy, dovolím poněkud nesouhlasit. Především se například v 50. letech jezdilo podstatně víc nemistrovských závodů, navíc někteří piloti, třeba Clark, jezdili i jiné série, další zavítali často do F1, sportovní prototypy a podobně. Takže s tou zátěží to bylo zhruba stejné, ovšem rozhodně piloti z minulého století neměli zdaleka takový komfort jako dnešní hvězdy.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        82.144.151.XXX
        To samozřejmě nijak nepopírám. Šlo mi například o to, že Schumacher dosáhl rekordního počtu PP (než ho překonal Hamilton), ale dle Tebou uvedené statistiky se propadl v tabulce o hodně níže. Ano, měl více závodů k dispozici, ale důležité je i to, že o jeho služby byl zájem...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama