DISKUZE K ČLÁNKU Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...
Každá sportovní disciplína má své limity a nastupující generace se snaží, aby je překonávaly. Pochopitelně hovoříme o těch "kladných", protože jen málokdo touží po tom zdolat takového Andreu de Cesarise nebo Nico Hülkenberga.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jirka_1
11:10 24.09.2017 217.30.64.XXXSlovy klasika - statistika je přesný souhrn nepřesných hodnot. :-D
To máte tak - ve fotbale byl odborníky vyhlášen nejlepším fotbalistou minulého století Pelé, ale u fanoušků vyhrál Maradona (přitom Pelé vyhrál MS 3x, Maradona jen jednou a pak šel výkonem dolů a žil jen z jména). A tak nějak je to i s těmi piloty F1 - vše je otázkou úhlu pohledu, vyhrávat závody a kvaldy s autem, které je o světelný rok před ostatními není žádný velký um. Porovnávat minulá desetiletí je také obtížné, závody v padesátých a šedesátých letech byly delší, bylo jich ročně méně, auta byla ryze spartánská (žádné pitné systémy, žádná telemetrie, prakticky jeden typ pneumatik na všechny typy tratí). Také se jezdilo 300 km/h, ale v zatáčkách byla auta pomalejší a celkové hodnoty přetížení byly proti dnešku směšné. Auta byla výkonově vyrovnanější a skutečně se nevědělo, kdo tuto neděli vyhraje.
Moje čtyřka je Fangio, Clark, Senna a Schumi a z dnešních jsou tam dva - Alonso a Hamilton a když zavřu oko, tak Max (ale ten musí svoje kvality ještě potvrdit dlouhodobou vyrovnaností výkonů). Statistiky jsou ošemetné právě kvůli měnícím se pravidlům a počtu závodů. Někdy stačilo na titul vyhrát tři závody (Kekemu jen jeden), dnes je to nemyslitelné. Porovnávat získané body - opět přepočítat na jednotnou hodnotu pro všechy éry. Někdy se nezapočítávaly všechny výsledky, což je další zkreslení. Takže asi procentuální vyjádření bude nejblíže optimu.
P. S.: všechno je to také o štěstí na techniku, o tom by mohl dlouze mluvit Hülkenberg. Určitě patří mezi rychlé piloty, ale s technikou druhé kategorie výsledek prostě udělat nelze. Walter Röhrl přišel o několik titulů nespolehlivostí Opelu i dalších značek, v kterých závodil. z tohoto pohledu se zdá, že Sebastian Löeb je hvězdou hvězd, ale ten celou dobu závodil s Citroënem snad ve dvou provedeních, vychytaných do bezvědomí. Takže opět se těžko srovnává, Walter dokázal vyhrát i s dveřmi od stodoly, což se nedá říct u Löeba, jelikož v ničem jiném prakticky neseděl... -
Alfred
04:49 24.09.2017 78.41.168.XXXTak relativizovat zrovna PP vůči počtu odjetých GP mi přijde jako relativizovat tituly mistrů světa vůči počtu GP na sezonu. Nebo se dočkáme statistiky jak místo tří, čtyř titulů mohli mít Vettel s Hamiltonem těch titulů třeba osm a Šumák rovnou 16, protože se těch závodů odjelo za sezonu dvounásobek proti době Fangia?
On ani Fangio, ani Farina taky nejezdili v průměrných vozech, že ano a kdybych vybral souvislé období po sobě jdoucích 30, 50, nebo i 60 závodů Vettela u RBR a Hamiltona u Merglu v době jejich dominance, tak jim procenta taky vylétnou do nebes...
-
Easy
17:35 23.09.2017 82.144.151.XXXA co teprve celkový počet bodů získaných během kariéry? Stačí změna bodovacího systému, nastane inflace a hodnocení tabulek vezme za své...
Celkově lze každou absolutní hodnotu přepočítat na hodnotu relativní, ale na druhou stranu je potřeba zmínit, že sice závodů v sezóně za ta léta přibylo, ale to také představuje zvýšenou zátěž pro jezdce a to, že vydrží spoustu sezón (v top týmu) většinou vypovídá něco o jeho kvalitách.-
RoBertino
18:22 23.09.2017 83.208.82.XXXTady si, Easy, dovolím poněkud nesouhlasit. Především se například v 50. letech jezdilo podstatně víc nemistrovských závodů, navíc někteří piloti, třeba Clark, jezdili i jiné série, další zavítali často do F1, sportovní prototypy a podobně. Takže s tou zátěží to bylo zhruba stejné, ovšem rozhodně piloti z minulého století neměli zdaleka takový komfort jako dnešní hvězdy.-
Easy
20:07 23.09.2017 82.144.151.XXXTo samozřejmě nijak nepopírám. Šlo mi například o to, že Schumacher dosáhl rekordního počtu PP (než ho překonal Hamilton), ale dle Tebou uvedené statistiky se propadl v tabulce o hodně níže. Ano, měl více závodů k dispozici, ale důležité je i to, že o jeho služby byl zájem...
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek