DISKUZE K ČLÁNKU Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Každá sportovní disciplína má své limity a nastupující generace se snaží, aby je překonávaly. Pochopitelně hovoříme o těch "kladných", protože jen málokdo touží po tom zdolat takového Andreu de Cesarise nebo Nico Hülkenberga.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 25.09.2017 12:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasoval 1 člověk) 23.09.2017 17:35
A co teprve celkový počet bodů získaných během… »
» Easy (Hlasoval 1 člověk) 23.09.2017 20:07
To samozřejmě nijak nepopírám. Šlo mi například o… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 24.09.2017 11:10
Slovy klasika - statistika je přesný souhrn… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

badys

badys

46.13.68.XXX
No vidíš tolik proměnných , nakonec zbývá stejně jen ta statistika. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Slovy klasika - statistika je přesný souhrn nepřesných hodnot. :-D
To máte tak - ve fotbale byl odborníky vyhlášen nejlepším fotbalistou minulého století Pelé, ale u fanoušků vyhrál Maradona (přitom Pelé vyhrál MS 3x, Maradona jen jednou a pak šel výkonem dolů a žil jen z jména). A tak nějak je to i s těmi piloty F1 - vše je otázkou úhlu pohledu, vyhrávat závody a kvaldy s autem, které je o světelný rok před ostatními není žádný velký um. Porovnávat minulá desetiletí je také obtížné, závody v padesátých a šedesátých letech byly delší, bylo jich ročně méně, auta byla ryze spartánská (žádné pitné systémy, žádná telemetrie, prakticky jeden typ pneumatik na všechny typy tratí). Také se jezdilo 300 km/h, ale v zatáčkách byla auta pomalejší a celkové hodnoty přetížení byly proti dnešku směšné. Auta byla výkonově vyrovnanější a skutečně se nevědělo, kdo tuto neděli vyhraje.
Moje čtyřka je Fangio, Clark, Senna a Schumi a z dnešních jsou tam dva - Alonso a Hamilton a když zavřu oko, tak Max (ale ten musí svoje kvality ještě potvrdit dlouhodobou vyrovnaností výkonů). Statistiky jsou ošemetné právě kvůli měnícím se pravidlům a počtu závodů. Někdy stačilo na titul vyhrát tři závody (Kekemu jen jeden), dnes je to nemyslitelné. Porovnávat získané body - opět přepočítat na jednotnou hodnotu pro všechy éry. Někdy se nezapočítávaly všechny výsledky, což je další zkreslení. Takže asi procentuální vyjádření bude nejblíže optimu.
P. S.: všechno je to také o štěstí na techniku, o tom by mohl dlouze mluvit Hülkenberg. Určitě patří mezi rychlé piloty, ale s technikou druhé kategorie výsledek prostě udělat nelze. Walter Röhrl přišel o několik titulů nespolehlivostí Opelu i dalších značek, v kterých závodil. z tohoto pohledu se zdá, že Sebastian Löeb je hvězdou hvězd, ale ten celou dobu závodil s Citroënem snad ve dvou provedeních, vychytaných do bezvědomí. Takže opět se těžko srovnává, Walter dokázal vyhrát i s dveřmi od stodoly, což se nedá říct u Löeba, jelikož v ničem jiném prakticky neseděl...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Souhlas, je potřeba brát u PP počet startů.Je to pak ferové... 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Alfred

Alfred

78.41.168.XXX
Tak relativizovat zrovna PP vůči počtu odjetých GP mi přijde jako relativizovat tituly mistrů světa vůči počtu GP na sezonu. Nebo se dočkáme statistiky jak místo tří, čtyř titulů mohli mít Vettel s Hamiltonem těch titulů třeba osm a Šumák rovnou 16, protože se těch závodů odjelo za sezonu dvounásobek proti době Fangia?

On ani Fangio, ani Farina taky nejezdili v průměrných vozech, že ano a kdybych vybral souvislé období po sobě jdoucích 30, 50, nebo i 60 závodů Vettela u RBR a Hamiltona u Merglu v době jejich dominance, tak jim procenta taky vylétnou do nebes...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
To samozřejmě nijak nepopírám. Šlo mi například o to, že Schumacher dosáhl rekordního počtu PP (než ho překonal Hamilton), ale dle Tebou uvedené statistiky se propadl v tabulce o hodně níže. Ano, měl více závodů k dispozici, ale důležité je i to, že o jeho služby byl zájem...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

83.208.82.XXX
Tady si, Easy, dovolím poněkud nesouhlasit. Především se například v 50. letech jezdilo podstatně víc nemistrovských závodů, navíc někteří piloti, třeba Clark, jezdili i jiné série, další zavítali často do F1, sportovní prototypy a podobně. Takže s tou zátěží to bylo zhruba stejné, ovšem rozhodně piloti z minulého století neměli zdaleka takový komfort jako dnešní hvězdy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
A co teprve celkový počet bodů získaných během kariéry? Stačí změna bodovacího systému, nastane inflace a hodnocení tabulek vezme za své...
Celkově lze každou absolutní hodnotu přepočítat na hodnotu relativní, ale na druhou stranu je potřeba zmínit, že sice závodů v sezóně za ta léta přibylo, ale to také představuje zvýšenou zátěž pro jezdce a to, že vydrží spoustu sezón (v top týmu) většinou vypovídá něco o jeho kvalitách. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama