DISKUZE K ČLÁNKU "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela
Sebastian Vettel ani Ferrari u domácího tisku zastání po Velké ceně Singapuru nenašli. Místo toho čelí velké vlně kritiky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel002008
(Hlasovalo 7 lidí)
20.09.2017 10:19
Přeji titul Ferrarri,ale pro mne bylo jasné hned,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
23:35 21.09.2017 89.176.59.XXXJen tak pro zajímavost, že to co praktikoval Vettel na startu, není zase tak ojedinělé v Singapuru. Zde pro srovnání start z roku 2010 Alonso vs Vettel.
https://www.youtube.com/watch?v=MmVyfTUCbNU&index=4&list=PLV_IgFvmYgMWFJyRSVQOgE1Y6k2HpT98Y
nebo tady i zpomaleně čas 30:10
[odkaz na stránku] -
uzivatel001890
17:47 21.09.2017 85.239.64.XXXAsi takhle - shodnemse se, že postižení byli:
Alonso, Raikonnen, Verstapen?
Ale Vettel? Kdo ho tedy poškodil? Kdo ho nutil letět tam jako torpédo, ten mohl jet kam chtěl ... takže kdo mu zkazil závod?
PS: Pro Vettela je to docela síla - protože to fakt je -40bodů - měl šanci na Hamiltona získat +15 a místo toho ztratil 25 ... T -
virtual
12:23 21.09.2017 193.165.236.XXXAby se objevila i oponentura, tak trochu proti všem, zde je můj popis události, včetně sekvence záběrů z TV (odkaz dole).
SV nemá nejlepší start, jede ke středu dráhy. MV nemá nejlepší start, jede ke středu dráhy. KR odstartoval výborně, jede k levému kraji dráhy a brzy se dostává vedle MV. KR nenese na pozdější kolizi žádnou vinu, po celou dobu (až do kontaktu s MV) směřuje ke kraji dráhy a nechává ostatním dostatek prostoru. SV jede stále ke středu, MV má vedle sebe KR, vzdálenost mezi vozy odhaduju na víc než půl metru. V tuto chvíli má MV 2 dobré možnosti, jak se zachovat - 1) držet stopu vedle (a souběžně s) KR, pokud by SV do něho najel, byl by jistě vyšetřován za "causing a collision". 2) zařadit se za SV a získat výhodnější pozici proti KR do následující zatáčky. MV nicméně reaguje na vůz SV, směřuje svůj vůz ke KR, levým předním kolem vzápětí naráží do boku formule KR. SV je v tu dobu zhruba ve středu dráhy, odhadem přes metr od formule MV. Kontaktem levé přední kolo MV přibrzdí, dochází ke kontaktu se zadním kolem KR. Tento kontakt zadní kolo ulomí a roztáčí vůz KR, který přední částí taranuje vůz SV do levé bočnice.
Závěr je pak prostý, MV se "v tlačenici" nezorientoval a najel do KR, čímž způsobil nehodu čtyř formulí. Na jeho obranu lze říct, že vše proběhlo velmi rychle, poloha jezdců a ochrana kolem helmy současných formulí pilotově orientaci nepomáhají, hallo to pravděpodobně ještě zhorší. Žádný prohřešek proti pravidlům jsem tam neviděl, tedy souhlasím, že se jednalo "racing incident".
Budu rád, když se někdo tato fakta v seriózní diskuzi pokusí vyvrátit.
[odkaz na stránku]-
-
-
Situs
12:51 21.09.2017 85.70.164.XXXAle ten kontakt není tak důležitej když jezdec nemá kam. Když se prostor zmenšuje a ty to koriguješ tak se můžeš snažit jak chceš ale nakonec to skončí kontaktem, a je jedno zda to bude vpravo nebo vlevo. Max reagoval na agresivní manévr Vettela, Vettel v tom pokračoval až Verstappen neměl kam.-
virtual
13:16 21.09.2017 193.165.236.XXXAle on měl kam jet! Mohl jet rovně, pak by se role pravděpodobně otočily, pokud do něj SV najel. Nebo se mohl zařadit za SV. Řešením ale není, že to prásknu do třetího soupeře...
BTW Lidé zaměňují okolnosti a příčinu. Při závodění se např. ten vzadu tzv. ukazuje v zrcátkách, aby toho vepředu znervózněl. Pokud ten třeba nedobrzdí a skončí v bariéře, viník není ten, kdo se ukazoval soupeři v zrcátkách, ale ten, co špatně brzdil. To samé platí zde - SV se snažil soupeře postrašit, přičemž takové křížení není v rozporu s pravidly. Pokud by SV do soupeře narazil, byla by to jednoznačně jeho vina, bez ohledu na možnost mrtvého úhlu apod. Zde ale nejdřív změnou směru narazil MV do KR, těžko pak může být SV označen za viníka.-
-
-
-
virtual
21:27 21.09.2017 193.165.236.XXXA můžeš specifikovat ten "prostor na trati" a vysvětlit, jak SV nenechal "prostor na trati"? Měl jet ke středu pod jiným úhlem? Neměl být SV v době kontaktu MV a KR cca 1 metr od vozu MV, měl být od něj 2 metry? A proč ne jen 50 cm nebo 5 cm...
Pravidlo musí být jasné a aplikovatelné, nelze rozhodovat na základě subjektivního zdání, pak by to bylo krasobruslení, kde se stálo někdo cítí špatně ohodnocen.-
McMatej
23:45 21.09.2017 212.79.110.XXXNevím kam chodíš na tvé formulace, že musí nechat místo na trati. V pravidlech je to přibližně nějak takto:
Jezdec smí používat celou šířku trati, za předpokladu, že vedle sebe nemá významnou část jiného vozu.
a dále
"Manévry, které můžou blokovat ostatní jezdce, jako jsou vícenásobná změna směru jízdy při bránění pozice, úmyslné opouštění trati nebo jakékoliv jiné abnormální změny směru jízdy, nejsou povolené."
Vážně jsi si jistý tím, že by se nic z toho nedalo použít? Zbytek světa má v zavinění vcelku jasno.
-
-
-
virtual
14:05 21.09.2017 193.165.236.XXXVždyť to opakuju pořád dokola, kdyby SV první najel do rovně jedoucího MV -> causing a collision pro SV. Takto ale najel MV do rovně jedoucího KR, viníkem je MV, jakkoliv na to mohla mít vliv okolnost, že se SV přibližoval. Vzhledem k tomu, že byl KR tak nějak vedle, jedná se spíš o racing incident než o causing a collision. Podle mého se MV soustředil pouze na SV a nevěděl o KR.-
Petr
07:22 22.09.2017 109.81.245.XXXAno, opakuješ pořád do kola stejnou hloupost. Bez ohledu na argumenty. Pak se nediv, že s tebou už nechce nikdo diskutovat. Kdyby jel Max od počátku rovně, neuhýbal Vettelovi a hned mu po 20 metrech předním křídlem říznul gumu, byla by to Vettelova chyba. Nesmyslně uplatněované "první má právo volby stopy." Nemá - resp. pouze tehdy, pokud vedle něj není žádnou částí (ani centimetrem předního křídla) jiné auto.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel002008
07:07 21.09.2017 109.81.212.XXXVlastně oprava.První reakce redaktora Tomáše R byla,ře za to může Kimi.Stačí si pustit záznam.Což je vidět, že to asi nesleduje ,tak jak má. -
Jirka_1
18:38 20.09.2017 217.30.64.XXXZákladní problémy toho incidentu jsou dva: první je, že Max po pomalejším startu, daném slabším motorem, najel kus na střed dráhy, tím udělal perfektně startujícímu Kimimu prostor vlevo a Kimi by byl nemehlo, kdyby se v té rychlosti nesnažil dostat před Maxe. Max pak prakticky nepohnul volantem, ale jeho trajektorie byla mírně doleva, tím začal ubírat místo Kimimu, proto si škrtli koly. Druhý problém je, že Seb neodstartoval nejlépe a pak se snažil blokovat Maxe, aby se v první zatáčce nedostal před něj. Jenže neměl dostatečného fóra a proto to skončilo tak, jak skončilo. Ve své podstatě měl na tom incidentu každý svůj podíl, i když asi největší Vettel, možná by odstoupil jen Kimi. Takže to, že komisaři to uzavřeli jako záávodní incident bylo celkem správné rozhodnutí. Ještě bych dodal, že na vodě je omezená viditelnost v zrcátkách, jelikož formule nemají přední světla a ve vodní tříšti není nic kloudně vidět. Nějaké mrtvé úhly jsou irelevantní.
Mrzí mě Alonso, chtěl jsem ho vidět na vodě...
Jinak na dotaz proč se cpal před Maxe, když s ním o titul nebojuje, je rozdíl sedmi bodů mezi prvním a druhým... -
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek