DISKUZE K ČLÁNKU Incident mezi piloty Ferrari a Verstappenem vyhodnocen jako závodní incident
Po několika úvodních vteřinách Grand Prix Singapuru bylo jasné, že bude následovat dlouhá řada debat a komentářů. Jak bylo uvedeno krátce po kolizi Räikkönena s Verstappenem a Vettelem, případem se zabývali komisaři - ale s ohledem na odstoupení trojice až po závodě.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Incident mezi piloty Ferrari a Verstappenem vyhodnocen jako závodní incident
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
22:33 19.09.2017 89.176.59.XXXPodle mě:
KR výborně odstartoval, ale ještě než se dostal před MV, si začal najíždět do středu. Předpokládal, že MV se bude přesouvat doprava, což MV původně dělal, než viděl, že MV reaguje na pohyb SV. Měl prostor nalevo a viděl oba jezdce v jednom směru.
MV: Odstartoval oproti KR mizerně a ihned mířil doprava směrem k SV. Viděl SV a reagoval tím, že změnil směr a jel opět v přímém směru. Podle mého neměl zase o tolik lepší start než SV a těžko by se přes něj dostal i kdyby ho KR nepodjel zleva. Měl nevýhodu, že musel reagovat na soupeře z obou stran současně, což moc dobře nejde. Mohl souboj vzdát, když viděl, že KR jde před něj, a SV předjet taky nestihne, ale chápu je to závodník.
SV: Nejslabší start ze zúčastněné trojice ale ne zase o tolik horší, aby ho MV předjel a nejspíš, pokud by nedošlo ke střetu by to nemohl dokázat ani KR, protože času do první zatáčky tolik nebylo. Kryl si MV ale byl jen půlkou vozu před MV tak ho neměl tolik tlačit doleva. Co nemohl nejspíš vidět, že vedle MV byl ještě KR, což manévrovací prostor MV dost omezilo. Neměl tolik riskovat, přestože MV by taky přednost nedal. Nicméně, pokud by Kimi nepodjel Maxe, tak by to bylo ještě v rámci běžné praxe. Chápu obavy Seba, že kdyby nechal více prostoru Maxovi, tak ten by ho v T2 nepustil ale s čím nepočítal, že tam bude i Kimi. Vzhledem ktomu, že byl stále nepatrně včele, tak nemohl mít jen přes zrcátko úplný přehled jak se situace za ním vyvíjí.
Shrnuto: Kimi mohl mohl reagovat na zhuštěnější prostor a jet více vlevo.
Seb se neměl tolik tlačit před Maxe i za cenu, že ten ho nejpozději v T2 nejspíš zavře. Ale řídil se instinkty a zaběhlými standardy, kde jezdec vpředu po startu okamžitě blokuje nejbližšího soupeře.
Max to měl asi nejtěžší, protože musel reagovat současně na dva jezdce po obou stranách. Asi po něm nemůže někdo chtít, aby to vzdal ještě před T1. Ale mohlo mu být jasné, vzhledem k pohybu obou soupeřů a tím, že byl v okamžiku nárazu už třetí, že to asi nevyjde a z tohohle pohledu byl on tím, který měl zodpovědnost za kolizi. Ale vzhledem k výše uvedenému nemohl v poslední chvíli už nic dělat.
Největší dopad na výsledek incidentu má, že kontakt kol nebyl z boku ale že šlo zadní Kimiho kolo přímo do Maxova předního, zrovna v okamžiku, kdy nejspíš Max přece jen trochu povolil plyn a došlo tak velkému rozdílu rychlostí. Možná, že kdyby se vozy o sebe jen otřeli při podobných rychlostech, tak by se zase tolik nestalo.
Přestože Max asi nejméně, tak každý z uveených mohl kolizi předejít, kdyby méně myslel na to, urvat před T1 co nejvíce, ale to těžko někomu vyčítat. Kimi a Seb ale mohli prostor rozšířit, takže z tohohle hlediska ještě mohli na poslední chvíli kontaktu předejít a zde už byl Max jen pasažér.
Ale vyložený úmysl jsem ani u jednoho neshledal. Když prošlo bez trestu Valteriho zazdění Kimiho v Baku, tak tohle bylo od všech zúčastněných menší zavinění.-
Easy
07:32 20.09.2017 46.135.3.XXXManévrovací možnosti Kimiho byly velmi omezené, na levé straně měl pouze pár desítek cm. To spíše Vettel, ale stejně jako tady mnozí uvádějí, že Max jako závodník to nemohl vzdát a ubrat, tak Sebastian nechtěl přijít o svou pozici. Agresivní a optimistické jednání pilotů, kteří se moc neviděli a každý šel po tom svém.
-
-
Pikaso
00:33 19.09.2017 62.240.164.XXXI přesto, že už jsem svůj názor psal u jiného článku, musím trochu reagovat i tady. To, že tu dost lidí překrucuje jasně daná fakta je už vlastně normální, ale tentokrát vám to opět jde skvěle.
---
Jak může kdokoli napsat, že SV měl dobrý start nechápu. Zeptám se tedy, jak je možné, že tak skvěle odstartoval a v době incidentu, který jasně zavinil je vlastně skoro na stejné úrovní jako druhý a čtvrtý startující ??? Asi nerozumím pojmu dobrý start. Z této trojice měl dobrý start MV, skvělý start měl KR a pan mistr světa SV měl špatný start, tolik lze vyčíst ze všech dostupných záběrů.
----
Fotka pozdě nebo brzo? To je nesmyslný odkaz na něco co je jasně dané. Vždy budou ty šipky v době incidentu a těsně před ním ukazovat to samé. MV rovně, KR mírně vpravo a SV hodně vlevo. Navíc v první okamžiku před incident je SV již pouze ani ne celou půlku auta před KR a o půlku před MV, kterej v tý době už podle mě ubíral, protože viděl jak se tam pan mistr světa žene jako blázen nesmyslně zprava a zleva se na něj valil KR. No a ne jenom z té fotky, ale všude jde pro "neslepce" jasně vidět, že v době první kolize MV vs KR, vlastně trefuje KR, MV a ne naopak. Jenom dodám, že KR už v té době byl asi jenom pasažér, protože kromě vlhka už na sebe působili jako magnet i obě auta. A proč jel vlastně KR na MV a ne vlevo u mantinelu ??? No protože než se tam připletl smyslu zbavenej SV, udělal mu tam MV svým výjezdem na střed tratě místo a před nájezdem do levé zatáčky ho KR samozřejmě chtěl využít. To vlastně vysvětluje i počínání MV. Ten si chtěl najet na mokru zatáčku co nejvíce zeširoka, proto jako závodník jel spíše na střed dráhy pohyb vpravo směrem na SV, následně pak v reakci na raketu jménem SV pohyb vlevo, protože jinak by se trefili již v tomto okamžiku. No zbytek je už to co se stalo.
----
Nic to nemění na faktu, že SV špatně odstartoval a celý incident způsobil on svým nájezdem do MV. Ten musel sundat nohu z plynu a prostě neměl kam uhnout. Pokud budu tedy označovat viníka je tam zcela jasně SV a určitě se nedá mluvit o závodním incidentu. To, že mojí chybou dojde ke zničení závodu pro další tři jezdce kromě mě (ano FA byl taky obětí nesmyslného řádění SV a ve vyjádření na to FIA trochu zapomněla), prostě není závodní incident, ale je to velká prasárna, hodna ještě větší penalizace. Chápu, že to tak FIA vyřešila, ale kalejí si do svých kalhot a jednou je to bude mrzet. No ale titulů MS za přispění FIA už bylo rozdáno tolik, že to asi nikdo řešit nebude a navíc letos se to stejně nestane, tedy pokud nedojde k totálnímu kolapsu u M.
---------
No a dále ještě jeden vážný rozměr řádění pana čtyřnásobného mistra světa. V dnešní době sofistikovaných PhJ a převodovek pravděpodobně došlo k nějakému zásadnímu poškození minimálně u jednoho nedobrovolně zúčastněného. Ten bude muset poškozený díl vyměnit a tím ho stihne na startu VC Malajsie další následný trest posun na startovním roštu. Nikomu ani SV nepřeju nic špatného, ale v tomto případě doufám, že karma zafunguje a tím potrefeným bude právě SV, aby si jako jasný viník trest vyžral aspoň tímto způsobem, protože mám pocit, že už má taky vyčerpáno. No a jestli ne v Malajsii, ten jeden díl mu prostě stejně bude jednou chybět.
---
Takže fakty podložený závěr je jednoduchý. Všichni závodili, jenom SV zavinil nehodu a měl být řádně potrestán. Navíc po první zatáčce málem ještě sestřelil LH, ne při té své konečné nehodě, ale hned za první zatáčkou. Nikdo neví jestli schválně nebo již v důsledku poškození auta, ale kdyby LH neubral, byl rovněž mimo hru.
---
Jediné co mě mrzí je to, že nemám přístup k telemetrii jednotlivých vozů. To byl byl teprve šrumec, ale to tu již jednou bylo, ale fanatici pro pana SV ignorovali i telemetrická data v Baku, která jasně ukazoval na viníka.
----
No a "vzkaz pro FIA". Takhle se zajímavější formule jedna nedělá. Trest by vždy měl přijít tam kde má a neměl by být omlouván ani bojem o titul mistra světa.
Tak zdarec všichni.-
Easy
08:43 19.09.2017 46.135.15.XXXAhoj Pikaso!
Nebudu tady psát eseje, abych toho druhého utloukl množstvím textu. Nic ve zlém
Dodám asi následující:
- Vettel neměl v porovnání s Verstappenem o nic horší start, spíše průměr. Oba s ohledem na Räikkönena odstartovali vlastně špatně.
- Nesouhlasím s tvrzením, že Kimi najel do Maxe. Bylo to přesně naopak. Viz video (první to sem uvedla Icewoman): https://m.youtube.com/watch?v=PPuyooS0QqY
- Trestat někoho podle toho, zda to odnese ještě někdo třetí, čtvrtý... To je měřítko zavinění?-
uzivatel000820
10:50 19.09.2017 80.250.30.XXXTahle diskuze asi vážně nemá smysl, každý si v tom najde své a lidí, kteří situaci mají zájem nestraně analyzovat je minimum. Fakt, že se Verstappen lehce, ale přece snaží vytlačit Raikkonena protože si všimne, že ho předjíždí je jasný. Kdo to nechce přiznat bude tvrdit opak.... Ono totiž jde o nehodu VER a RAI do které se přimotal svojí agresivitou VET. Ale podstata je v tom, že Hamilton má teď náskok 28 bodů a je 6 závodů do konce. Může se stát cokoliv, Hamilton má nicméně velkou výhodu.
-
-
-
-
-
Easy
14:58 18.09.2017 46.135.92.XXXSice to na celé události už nic nezmění, ale Red Bully měly špatný start a na tomto zpomaleném záběru se Max sune nejprve (z pohledu ve směru jízdy) nejprve vpravo a následně změní směr doleva a do Kimiho, který jede rovně. Díky tomu následný kontakt.
-
-
-
Petr
22:15 17.09.2017 78.157.167.XXXFoto: [odkaz na stránku] Čí to je chyba, to se můžeme přít. Čí chyba to není, to je víceméně jasné.-
uzivatel000820
00:38 18.09.2017 80.250.30.XXXNa fotce to vypadá, že dali Ferrari nebohého Ver do kleští, ale když se podívám znova na video právě z tohoto úhlu pohledu, tak prvotní kolizi způsobil skutečně spíše Verstappen.
https://www.youtube.com/watch?v=PPuyooS0QqY
Najíždídí do Rai, to jak jsou monoposty na tom mokrém startu nestabilní, je krásně vidět také, nedá se jet v takových podmínkách kolo na kolo. Kimi skutečně byť vypadá jako viník neudělal nic jiného než, že jel rovně a pak do sebe s Verstappenem nabourali.... no a pak vzali i Vettela. Zvláštní nehoda, která vypadá z každého úhlu jinak, ale ten letecký pohled vše odhaluje. Ale pořád bych to bral jako závodní kolizi. Vettel dobře odstartoval a tak se tam neměl k Ver tak přibližovat, když ví jaký je to blázen...-
-
uzivatel000820
10:45 18.09.2017 80.250.30.XXXZáměrně asi ne, kdo chce záměrně bourat, i když je to Singapur, že...
Ale vážně, prostě neuhnul, ale mohl, o kousek...
Zavinění celé situace bych řekl 50% Verstappen, 35% Vettel a 15% Raikkonen
-
-
-
uzivatel000820
01:06 18.09.2017 80.250.30.XXXPS: mě to vychází takto, poslední co k tomu doufám napíšu :-)
Jak jsem psal, Ver tak nějak neví co dělat, tak najede do Kimiho, který neuhne ani o centimetr, jede si svoje. To je vidět podle modré čáry. Že by Vettel nekolidoval s Ver je také vidět podle zelené, ale jak jsem psal, byl zbytečně blízko, měl si jet svoji stopu jako Hamilton. :-)
[odkaz na stránku] -
johnny83
08:03 18.09.2017 193.86.226.XXXta fotka je dost zkreslující, zpomalenejch záběrů ze všech úhlů bylo dost, Verstappen rovně nejel, lekl se Vettela a uhnul doleva a trefil Kimiho, ten, jak už někdo poznamenal, tam měl víc místa než se z televizních záběrů zdálo. I tak za to ale rozhodně výjimečně Verstappen nemůže, řekl bych, že celý to způsobil Vettel, zbytečně najíjžděl doleva a chtěl za každou cenu Verstappena zavřít, po sezóně toho bude zřejmě dost litovat...-
-
johnny83
10:17 18.09.2017 193.86.226.XXXano hlídaj, ale když jsou o celý auto vepředu a vejdou se tam, z tý fotky je vidět, že Vet před Ver celej nebyl a muselo mu bejt jasný, že pokud Ver neuhne, tak kolidujou. Ale hold neviděl Rai a netušil, že Ver nemá kam uhnout. Celý to nakonec způsobil fakt, že Vet měl horší start a chtěl eliminovat škody hned v první zatáčce, a Rai měl naopak start výbornej...
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek