DISKUZE K ČLÁNKU Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone
Jak hodnotí kroky McLarenu, potažmo Hondy bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001952
23:28 13.09.2017 85.207.89.XXXtakl oni velkoryse cekali pac meli od hondy velkoryse penize. ale souhlas se vsim co pises -
juras
21:15 13.09.2017 90.177.218.XXXJak se věci mají ví jen lidé od McLarenu a Hondy...
Honda za tři roky nedokázala postavit motor s kterým by bylo možné konkurovat nejlepším. To je holý fakt. Otázkou zůstává jaký podíl má na neúspěchu tandemu McLaren - Honda samotný McLaren. Na první pohled by se dalo říct že jeho negativní podíl je zanedbatelný, Ovšem zda to tak je je těžké posoudit.
Můj subjektivní názor je že samotný McLaren spolupráci s Hondou příliš nezvládl. Koncept "zero" hned v prvním roce obnovené spolupráce považuju za velikou chybu a první ztracený rok je důsledkem tohoto špatného rozhodnutí (koncept zero podle mě prosazoval McLaren...přijde mi nelogické proč by výrobce motoru dobrovolně šel cestou minimalizace motoru...když tato cesta je pro výrobce motoru samým vysoce rizikovým a nesmírně náročným cílem...a čemu nejvíc minimalizovaný motor měl pomoci? Super aerodynamickému řešení monopostu...který stavěl...McLaren.
Doba každé osobnosti v F1 má svůj konec...přesto se nemůžu ubránit dojmu že odvolání Rona Dennise ničemu nepomohlo...místo něj se u kormidla McLarenu objevili lidé kteří zjevně nedosáhli oproti němu pokroku...dost možná proto že nejsou těmi správnými kapacitami. Ale třeba je to jen shoda okolností...
Bernie je sice už starý senilní stařík...ale ani v pokročilém věku neztratil své schopnosti výjimečného obchodníka. Pokud posuzuje McLaren z tohoto pohledu, nejspíš bych s ním souhlasil...McLaren to nezvládl.-
GRAHAM
08:39 14.09.2017 77.236.218.XXXKoukám že Juras se přestěhoval a mýty o Mclarenu chce říšit už i zde.Ještě chybí T.O.M, ale pravda ten je tu pod jiným nickem.
Když někdo není schopen pochopit,že pokud motoru chybí 100 koní a to neustále po celou dobu kdy se účastní F1, že to nemůže být chyba Mclarenu o nespolehlivosti nemluvě, tak je to těžké. Jen se hledají hnidy.Ano jistě, i Mclaren třeba něco mohl udělat lépe.Tak je to vždy...ne však motor a jeho spolehlivost.
Ano Mclaren nezvládl jediné a to výběr motorového partnera.Jinak Bernie chtěl být na prvních stránkách novin, tak prostě plácnul tuhle ptákovinu. V dalším kole, aby tam mohl být znovu, to dovysvětlí....a nabere to zcela jiný rozměr.-
juras
22:53 14.09.2017 90.177.218.XXXNazdar Grahame...koukám že i ty jsi poctil svou přítomností zdejší web.
Musíš se smířit s tím že mám některé názory prostě odlišné od Tvých.
Žádné hnidy nehledám...škoda že spolu nediskutujeme o argumentech.
Jinak závěrem svého příspěvku jsem pouze konstatoval že Bernie má vlastně pravdu...McLaren to nezvládl...z obchodního pohledu...což ostatně potvrzuješ i sám.
PS : Že Honda za tři roky nevyrobila motor který by konkuroval nejlepším (tedy Mercedesu a v druhé řadě Ferrari) nerozporuji a ani jsem nikdy nerozporoval. Náš spor v podstatě vězí v otázce zda Mclaren mohl Hondě víc pomoct a zda jeho rozhodnutí byla vždy správná (zde se jedná o koncept monopostu a dlouhodobou strategii a postupné cíle).
-
-
-
-
Petr
21:59 13.09.2017 78.157.167.XXXJá myslím, že to je každému rozumnému člověku jasné. Tolik, co toho snesl McLaren.. Honda jen slibovala a neplnila, a tak to pokračuje i letos. Vždyť to vidíte, jak jsou na tom s výkonem, se spolehlivostí, s upgrady. McLaren možná taky udělal určité chyby, ale dělal maximum pro to, aby partnerství fungovalo.. letos mu došla trpělivost a chtěl to ukončit, Honda ne, proto někteří viní britský tým. V Japonsku odmítali jakoukoliv pomoc zvenčí, Araj vedení McLarenu vyloženě lhal, ale nemůžu tady ventilovat, co vše se v zákulisí dělo. Japonská kultura je úplně jiná. Ono tehdy ani u toho Size Zero to nebylo tak, že by Hondě nadiktoval rozměry a ona to musela dodržet.. chtěla do toho jít a měla v návrhu volnost. Ale samozřejmě, že na fórech si různí fanoušci (či lidé nenávidící Alonsa atd) napíšou ledacos. Já to už nechci dále komentovat. Pokud nese vinu McLaren, tak asi v tom, že nemá o dvě třídy lepší šasi než Mercedes. Hondě jinak fandím a samozřejmě přeji, aby se sebrala a přišla příští rok s konkurenceschopným motorem, mám tam pár přátel a je mi smutno z toho, jak na tom momentálně jsou (a jak se k některým věcem nelogicky stavějí).-
-
-
Mr.B
11:17 14.09.2017 188.92.14.XXXUvidíme. Ale na příkladu motorů Mercedes můžeme sledovat, že updaty HW, natož SW, nemusí probíhat u všech stejně.
Za druhé Renault může motor přizpůsobit potřebám jejich šasi (rozměry, chlazení, SW, atd.), kdežto RBR a McLaren se musí přizpůsobovat.
Dle mého názoru, pokud bude Renault se svým týmem bojovat o titul, nebude brát na ostatní odběratele motorů ohledy. Teď zatím nebojuje, takže je to více-méně jedno, ale jestli bude, tak se přístup změní. -
juras
23:51 14.09.2017 90.177.218.XXXJeště si dovolím jednu malou připomínku...ohledně McLarenu a Hondy.
A to peníze. To že Mclaren strádá třetím rokem co se kvality motoru týče je fakt...to že Honda dává do F1 a konkrétně do rozpočtu McLarenu nemalé peníze je druhý fakt. Proč zvolil Mclaren spolupráci s Hondou? Protože u Mercedesu skončil v roli prioritního týmu a Honda byla jedinou cestou jak si zachovat status "továrního týmu". Což má dva aspekty. Jednak je to pozice týmu který má maximální podporu výrobce motoru s konstrukčního pohledu, za druhé výrobce motoru jako hlavní partner se podílí významným dílem na rozpočtu. Ono to není úplně jednoduché...ty peníze Hondy jsou důležitou součástí. Stačí se podívat na současné startovní pole F1. Jedině týmy Mercedesu, Ferrari a Redbullu mají šanci bojovat o nejvyšší mety...
Tvrzení některých lidí od McLarenu že o peníze nejde je klamné...vždyť oni nesehnali titulárního sponzora ani v okamžiku kdy ještě nebylo partnerství McLaren - Honda zdiskreditováno tragickými výkony.
A upřímně nevěřím že Mclaren má takovou základnu aby si mohl dovolit financovat tým na špičkové úrovni sám...i Ferrari stále dostává velkou částku od Marlbora a také se drží na špičce díky onomu "všimnému" od Bernieho. Ani Mercedes si netroufnul jít do toho jako čistý stříbrný šíp a Petronas jako hlavní sponzor platí důležitou součást rozpočtu.
-
-
-
Mac_
08:43 14.09.2017 89.24.109.XXXProtože nemají vypilované šasi, Renault převzal tým před relativně krátkou dobou, která nestačí k tomu postavit nové kvalitní auto. Předpokládám že z původního vozu nezůstal kámen na kameni. Ta setrvačnost vývoje kolem aerodynamiky nejsou měsíce, ale roky na cestě ke kvalitnímu návrhu.
-
-
Skull55
08:20 14.09.2017 37.48.35.XXXZrovna Renault vypadá tak, že dodává svým zákazníkům velice seriózně. Jako například když motor nové specifikace dostal Renault i Red Bull najednou po 1 kusu. Osobně bych byl radši kdyby McLaren s Hondou dokázali vyhrát společně (to asi kazdej), ale je fakt, že s touhle nadějí vstupuju už 3 roky do před sezónních testu a prvních závodů a víme jak to dopadalo. -
GRAHAM
08:54 14.09.2017 77.236.218.XXXTak se tu o té plné tovární podpoře Hondy ze Sakury rozepiš.
Jinak každý tým chce mít výhodu v lepším motoru než má konkurence.To za prvé. ( U Hondy to nehrozí do roku 2020)
Takže i když tuhle výhodu mít nebude, tak bude mít aspoň konkurence schopný motor, aby mohla jezdit v předu a v budoucnu se uvidí. Je potřeba vidět světlo na konci tunelu, protože pokud by zůstali s Hondou, spousta lidí co něco umí by odešla a to by pak nastal velký dlouhodobý úpadek Mclarenu.ˇK čemu se snažit dělat špičkové šásko, když pak nedojedou do cíle...po celé 3 roky.
-
Mr.B
12:59 14.09.2017 188.92.14.XXXJá bych Hondu ještě neodepisoval. Ano, trvá jim to strašně dlouho, motaj se ve srajdách, ale myslím, že to nakonec zvládnou. Pořád je to největší výrobce motorů na světě.
Já chybu McLarenu vidím v tom, že se jim nepodařilo přesvědčit Hondu, aby přijali pomoc z venčí tak, jak to například udělal Renault. Management McLarenu měl v Japonsku třeba spát před továrnou, pokud by to bylo nevyhnutelné, ale měli je přesvědčit o nutnosti spolupráce s jinými techniky, jinými firmami, přetáhnout lidi od konkurence, atd.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek