DISKUZE K ČLÁNKU Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone

Jak hodnotí kroky McLarenu, potažmo Hondy bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 17.09.2017 17:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 13.09.2017 21:59
Já myslím, že to je každému rozumnému člověku… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2017 17:27
A jak víš že McLaren v něčem nechtěl… »
» Limbi (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2017 17:54
Tenhle nzor napíše jen někdo kdo tu situaci vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        Upřímně...v několika bodech se minimálně dá vcelku logicky Váš názor rozporovat.

        1. Koncept "zero". Je pravděpodobné že Honda šla do tohoto konceptu sama a není vina Mclarenu že to nezvládla...ale. Ale stejně tak podle mě je logické že koncept super malého motoru není základním přáním výrobce motoru. Nemusím být přímo konstruktér motoru abych si dovolil tvrdit že současný hybridní motor který je koncepčně složitý a s ohlednem na příslušentsví náročný na prostorové požadavky, bude tím lepší čím větší prostor dostane (tedy přesně opačně v kontextu s myšlenkou "zero"). Čemu měl koncept "zero" nejvíce vyhovět? Zjevně aerodynamickému konceptu monopostu...především zadní partii monopostu (a že nelze popřít že Mclaren MP4-30 z roku 2015 měl velmi impozantní aerodynamické řešení). Takže v čem spočívá chyba Mclarenu? V tom že po Hondě chtěl motor konceptu "zero". Honda jako výrobce motoru přirozeně sama chce motor co nejlepší...tedy co nejvýkonější a také co nejmenší...ovšem jsem přesvědčený že pokud by nebyla Mclarenem směřována k těm extrémním požadavkům na velikost...bývala by první rok (2015) postavila motor patrně jako v roce 2016...což by na první rok nebylo tak tragické a dalo by se na tom velmi pravděpodobně stavět v dalších letech.

        2. Proč je celá záležitost s konceptem "zero" především chyba Mclarenu a ne Hondy? Pojďme se vrátit do roku 2014... Mclaren jezdí poslední rok s motorem Mercedes a má k dispozici nejlepší motor startovního pole. Nelze popřít že má k dispozici možnost získávat data a především zkušenosti s motorem který vládne F1 neohroženě v letech 2014-2016. Má k dispozici motor který už v roce 2014 prokazuje nejlepší koncept, rozmístění jednotlivých komponentů.

        3. S tím souvisí případ Ferrari a jejich koncept motoru v roce 2014. Motoráři Ferrari měli za úkol při přípravě nového hybridního motoru pro sezónu 2014 zkonstruovat motor s ohledem na co nejmenší omezení konstrukétů šasí a aerodynamického konceptu...tudíš motor Ferrari v roce 2014 byl svým způsobem krok podobným směrem kterým se ubíralo společenství McLaren - Honda o rok později. A co otevřeně přiznalo Ferrari cca v polovině sezóny 2014? Že jim chybí výkon motoru a že zisk v aerodynamice díky menším rozměrům motoru není adekvátní...následně Ferrari připravilo na rok 2015 motor který směřovalo směrem Mercedesu...tedy žádné menší rozměry...ale větší výkon a lepší využití rekuperace...lepší komplexní fungování hybridního systému i za cenu kompromisu v aerodynamice monopostu.

        A co udělal Mclaren? Hned v prvním roce spolupráce s Hondou šli do extrému...a rozhodli se realizovat koncept "zero". Ačkoliv tam byla zkušenost Ferrari, a za druhé udělali doslova tragickou zkušenost v prvních testech s Hondou na podzim 2014.

        Opět se zeptám...byla snad Honda tím kdo měl roční zkušenost s motorem Mercedes a byla snad Honda tím kdo byl v F1 bez přestávky? Ne, nebyla...to nelze popřít.

        Byl to Mclaren kdo měl Hondu nasměrovat...

        Bohužel přílišné ambice...vím že to bude znít nafoukaně a že po bitvě je každý generál...a nesmyslně nastavené příliš rychlé plány na návrat Mclarenu do boje o vítězství poslaly do kytek kdysi tak velmi úspěšné partnerství.

        Tímhle vším nicméně nechci popírat skutečnost že u Hondy se projevily velké problémy s řešením nastalé situace, systém řízení (hyerarchický), neschopnost techniků Hondy reagovat pružně a efektivně na vzniklé problémy a konstruční nedostatky a chyby...to jsou body v nichž Honda vyhořela. Mclaren opravdu nemůže za neschopnost Hondy postavit špičkový motor. Ovšem udělal Mclaren s ohledem na své postavení v partnerství s Hondou vše správně? Byl tím starším bráchou který mladšímu sourozenci díky větším zkušenostem pomůže aby se vyhnul chybným krokům?

        Řekl bych že neúspěch společenství McLaren Honda je dílem obou...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    188.175.122.XXX
    "Vaše auto má velkou spotřebu? Jeden malý trik, který Vám umožní utrácet za benzin téměř 2 krát méně!"
    Milá redakce, tahle reklama na zdejším webu je reklamou na podvod a na solidním webu podle mě nemá co dělat, tak na to prosím mrkněte. Věřím, že se tady dostala nedopatřením 04
    Objevuje se tady ve více podobách, třeba "Nový trik na spotřebu vozu Jednoduchý trik jak snížit spotřebu vašeho vozu až o 50%", odkazuje na stejné podvodníky.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Tak to jsem zvědavý na vyjádření Marka v příštím roce, pokud se Hondě motor nepovede. McLaren byl ve svých vyjádřeních první dva roky hodně rezervovaný a kritická prohlášení nevydával. Marko neudrží pusinku na uzdě už po půl roce.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      To by si museli dát Hondu rovnou do Red Bullu, takhle za ty prachy nechaj TR bez ambicí a nějak to spolknou. U RedBullu nechat Hondu v TR je spíše finanční rozhodnutí, sportovní přínos by byl vítaný bonus.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        já si myslím, že právě TR je pro hondu tou pravou stájí. Bez tlaku může pokračovat ve vývoji, když se to nepovede, tak má aspoň TR zafinancovanou sezonu, ale pokud se to povede, tak red bull se stane továrním týmem a kdo utře bude v každém případě mcl - renault má svůj tovární tým a má red bull a byl bych dost překvapenej, kdyby byl mcl v dodávkách upřednostněn před alespoň jedním z těchto týmů. A pokud se Honda dokáže vyhrabat na úroveň ostatních dodavatelů, tak mcl zbydou jenom oči pro pláč. Ale kdo chce kam, šup tam sním!

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Já si také myslím že TR je ten správnej tým pro Hondu, protože nikde jinde ji nejsou ochotni nechat. Rozhodnutí McLarenu sebou nese i riziko že neudělali dobře, to ukáže čas, byla to jejich volba a Hondě už nevěřili, a po tom co Honda zatím předvedla opravdu není divu.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Ohledně TR jde jen o peníze a možnost tým v budoucnu prodat.RB moc dobře ví, že Honda tento druh motoru už nedostane tam, aby ji mohl využít.Vš se rozsekne až v roce 2021.Je možné že chystají nějakou alianci motorařů.Já jsem ohledně Hondy skeptický, díky kultuře, výrobě v Japonsku, nemají v F1 šanci.F1 je o rychlosti řešení problémů ato se z Japonska dělat nedá...4 upgrade přijde možná až o 2 měsíce jinak než chtěli.To v F1 nejde.Jsem moc zvědav, jak si Honda poradí se 3 motorama na sezónu. To bude opravdu výzva...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            195.29.234.XXX
            V tom mas pravdu. Navic Japonci vetsinu revolucnich veci okopirovali a az potom vylepsili. Od piky to nikdy nebyla velka slava.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Když chce Bernie prezentovat takové závěry, tak by měl říci něco více konkrétního. Takhle vykřikovat umíme taky, kor na fórech 12

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel002202

      uzivatel002202

      185.14.233.XXX
      Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Poky

        Poky

        46.254.64.XXX
        No berný byl vždycky extrémní ve svích vyjádřeních. Ale tady myslím přestřelil. Neříkám že MCL nějaké procento na neúspěchu Hondy nemá, ale to je dost mizivé procento.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          já si myslím, že eklák trefil hřebík přímo na hlavu. V dnešní komplexní F1 se mcl choval jako arogantní fracek, co musí mít vše dostrčeno přímo pod nos a spolupráce žádná nefungovala. V dnešní době, pokud tým chce, aby agregát fungoval na 100%, tak je třeba ten vývoj mít svázaný se šasi, ale Honda i mcl si hráli na svojem písečku a když dovezli svoje výtvory na jedno místo, tak se hrozně divili, že jim to do sebe nejde namontovat

          + 2 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            A jak víš že McLaren v něčem nechtěl spolupracovat? Víš něco konkrétně kde McLaren jen arogantně požadoval a nechtěl spolupracovat? Já celou dobu slyšel že Honda se bránila externím pracovníkům atd., co ty či Bernie máte konkrétně za informace že si dovolíte dělat takové závěry?

            + 6 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            93.142.135.XXX
            Tenhle nzor napíše jen někdo kdo tu situaci vůbec nesledoval.Jako fanda McLarenu jsem poslední tři roky nekoukal téměř na nic jiného než na to co se dělo mezi McLarenem a Hondou. Při nástupu do F1 Honda odmítla pomoc McLarenu, který jí nabízel zkušenosti které načerpal z motoru Mercedesu. Déle když viděli v jakých jsou problémech jí nabízeli pomoc jak svých zaměstnanců, tak i externích pracovníků. Honda vše odmítla s tím že si chce dělat věci po svém. Myslím, že jednou se někde zmínili, že chtěli ývoj motoru dokonce přesunout do Anglie, aby jak si správně řekl, vše bylo co nejvíce spjato dohromady. Honda veškerou pomoc odmítla a přijala ji až před pár měsící, když jim došlo, že o McLaren můžou vážně přijít. Takže řeči že chtěl McLaren "izolova"t vůz od motoru jsou naprosto zcestné. Neříkám, že se Honda nesnažila udělat motor, ale rozhodně nebyla otevřená pro spolupráci na vývoji. Dále ta věta "...hrozně divili, že jim to do sebe nejde namontovat" namontovat šlo myslím vše, ale byly tam problémy, kterým se divil McLaren ne Hoda, ta uvedla, že od prosince věděla, že motor co udělali je na pokraji funkčnosti, což uvedli ale až někdy při tom když vydali druhou specifikaci. McLaren to poznal až v testech.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              problém je v tom, že mcl se jenom snažil kafrat hondě do práce, ta spolupráce by měla být i při konstrukci šasi a letos to vyvrcholilo, nebo si myslíš, že pokud by mcl bral ohledy na hondu tak se mohlo stát, že se jim nevešla olejová vana do auta????

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Poky

                Poky

                46.254.64.XXX
                nebo to mohlo být tak , že Honda změnila tvar a velikost vany a nedala to vědět.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Limbi

                Limbi

                93.142.135.XXX
                Pokud je pravda co říkáš (s olejovou vanou) rád bych viděl nějaký zdroj. Co se týče spolupráce šasi- motor, tak tady problém jako zásadní nevidím. Proč? V roce 2015 (první rok McLaren Honda) přišli naopak v úké spolupráci s konceptem size zero, která znamenala, že vůz byl koncipován do co nejútlejších tvarů,aby byl co nejnižší odpor vzduchu. Tým měl představu, že to vykompenzuje slabší agregát. Už jen uskutečnit tenhle koncept (který se vytvořil ve spolupráci s Hondou) chtělo větší míru spolupráce, než je běžné mezi odběratelem a dodavatelem PJ. Takže tím bych řekl, že to co tu povídáš nedává žádný smysl. Size zero se rozhodli opustit až letos, kdy Honda usoudila, že bez nového konceptu konkurenci nedožene, proto změnila rozmístění komponent a zvětšila turbo. McLaren od size zero také samozřejmě musel upustit. I kdyby ty porodní bolesti (jako dejme tomu ta olejová vana) opravdu existovali, nemáš nikde řečeno kde byla chyba. A te´d to hlavní. Ani jedna z věcí co jsi zmínil nepřebíjí fakt, že Honda ve 3 soutěžní ( nepočítám vývoj před samotným vstupem) sezoně nedokázala přijít s PJ která by výkonem byla alespoň konkurenceschopnou s ostatními jak výkonem tak spolehlivostí a to je vina jednoznačně Hondy a jejího vývojového centra, který postupoval špatně a ještě si odmíntal nechat poradit. Nezlob se na mě, ale chtěl bych vidět tebe kdyby sis třeba nechal stavět dům viděl že ti zedník zazdí nakřivo okno, tak mu taky nebudeš krafat do práce? Já moc nechápu proč se zastáváš Hondy, která jen slibuje a ze slibů nepřinese ani 50% skutků, ale alespoň měj tolik soudnosti, že nebudeš napadat tým, který byl víc než trpělivý. Stačí si vzpomenout co dělal Marko první sezonu, kdy měl Renault problémy. Po třech zvodech vyhrožoval, že RedBull odejde z F1. McLaren Hondu podporoval přes dva roky i když výsledky a hlavně sliby se nenaplňovali. Takže si to nejdřív přeber jako celek a pak napadej McLaren.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • tom11

                  tom11

                  77.48.94.XXX
                  jak to tak čtu, tak si říkám, jak se tytéž dostupné informace dají rozdílně interpretovat.
                  osobně se přikláním k pohledu, že McL je spíše oběť, než viník celé situace. to je můj dlouhodobý názor na věc. navíc to, co píše nahoře Petr je podle mého velmi střízlivý pohled na věc navíc od člověka obeznámeného se situací podstatně více, než kdokoli z nás.......

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • juras

                    juras

                    90.177.218.XXX
                    Oběť? Vezmi si Redbull...navázal úzkou spolupráci s Renaultem...a právě Renault mu vyšel hodně vstříc když přišli na "kouzlo" foukání při ubraném plynu. Postupně to společnými silami dotáhli až k 4 titulům...a pak...jen co se Renaultu novej motor na první dobrou nepovedl se choval Redbull opravdu "velmi kolegiálně"...až tak že Renault se rozhodl opět obnovit tovární tým. Tím se strategicky Redbull odsoudil k pozici v níž je prakticky nemožné konkurovat dvojici Mercedes - Ferrari.

                    McLaren šel do spolupráce s Hondou dobrovolně...a když se tak rozhodl, odkládal jasně nejlepší motor ve startovním poli. McLaren i velmi dobře věděl že Honda má časovou ztrátu a vrací se do F1 po odmlce. Obě tyto skutečnosti nejsou žádné pozitivum...ale jasné negativum v porovnání s ostatními výrobci motorů v F1. Ponechme stranou koncept "zero"...ale konstatujme že McLaren trval na exkluzivitě...tím pádem testovali v době zásadně omezeného testování pouze dvě auta...že tím pádem Honda měla méně dat (což bylo umocněno ještě tou tragickou spolehlivostí v úvodu) není žádný výmysl, ale holý fakt.

                    Ono je jednoduché konstatoval že Honda vyhořela...a je to pravda. Ale mě osobně se zdá že McLaren jí v podstatě příliš nepomohl...spíš ji ten vstup do F1 ještě sám ztížil. To že ten první rok byl hodně špatnej se pak podepsalo na vývoji další spolupráce...Honda byla pod stále větším tlakem. Vezmi si že nebýt příliš ambiciozního prvního roku mohla Honda postavit v prvním roce kvalitativně motor na úrovni jako se stalo o rok později. A kdyby první rok 2015 vypadla jako ten loňský...nebyl by to solidní start spolupráce? Já myslím že ano...místo toho začínali vloni od píky.

                    Nejhorší na tom je že spolupráce McLaren - Honda funguje na exkluzivní úrovni...a není žádný srovnávací bod. Musíme pracovat jen s tím co předvádí Mclaren.

                    Osobně si myslím že trošku na celou situaci McLaren a Hondy platí ono otřepané "pýcha předchází pád".

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama