DISKUZE K ČLÁNKU Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone

Jak hodnotí kroky McLarenu, potažmo Hondy bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 17.09.2017 17:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 13.09.2017 21:59
Já myslím, že to je každému rozumnému člověku… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2017 17:27
A jak víš že McLaren v něčem nechtěl… »
» Limbi (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2017 17:54
Tenhle nzor napíše jen někdo kdo tu situaci vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001952

    uzivatel001952

    85.207.89.XXX
    takl oni velkoryse cekali pac meli od hondy velkoryse penize. ale souhlas se vsim co pises

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Jak se věci mají ví jen lidé od McLarenu a Hondy...
    Honda za tři roky nedokázala postavit motor s kterým by bylo možné konkurovat nejlepším. To je holý fakt. Otázkou zůstává jaký podíl má na neúspěchu tandemu McLaren - Honda samotný McLaren. Na první pohled by se dalo říct že jeho negativní podíl je zanedbatelný, Ovšem zda to tak je je těžké posoudit.

    Můj subjektivní názor je že samotný McLaren spolupráci s Hondou příliš nezvládl. Koncept "zero" hned v prvním roce obnovené spolupráce považuju za velikou chybu a první ztracený rok je důsledkem tohoto špatného rozhodnutí (koncept zero podle mě prosazoval McLaren...přijde mi nelogické proč by výrobce motoru dobrovolně šel cestou minimalizace motoru...když tato cesta je pro výrobce motoru samým vysoce rizikovým a nesmírně náročným cílem...a čemu nejvíc minimalizovaný motor měl pomoci? Super aerodynamickému řešení monopostu...který stavěl...McLaren.

    Doba každé osobnosti v F1 má svůj konec...přesto se nemůžu ubránit dojmu že odvolání Rona Dennise ničemu nepomohlo...místo něj se u kormidla McLarenu objevili lidé kteří zjevně nedosáhli oproti němu pokroku...dost možná proto že nejsou těmi správnými kapacitami. Ale třeba je to jen shoda okolností...

    Bernie je sice už starý senilní stařík...ale ani v pokročilém věku neztratil své schopnosti výjimečného obchodníka. Pokud posuzuje McLaren z tohoto pohledu, nejspíš bych s ním souhlasil...McLaren to nezvládl.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Koukám že Juras se přestěhoval a mýty o Mclarenu chce říšit už i zde.Ještě chybí T.O.M, ale pravda ten je tu pod jiným nickem. 11
      Když někdo není schopen pochopit,že pokud motoru chybí 100 koní a to neustále po celou dobu kdy se účastní F1, že to nemůže být chyba Mclarenu o nespolehlivosti nemluvě, tak je to těžké. Jen se hledají hnidy.Ano jistě, i Mclaren třeba něco mohl udělat lépe.Tak je to vždy...ne však motor a jeho spolehlivost.

      Ano Mclaren nezvládl jediné a to výběr motorového partnera.Jinak Bernie chtěl být na prvních stránkách novin, tak prostě plácnul tuhle ptákovinu. V dalším kole, aby tam mohl být znovu, to dovysvětlí....a nabere to zcela jiný rozměr.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        Nazdar Grahame...koukám že i ty jsi poctil svou přítomností zdejší web.

        Musíš se smířit s tím že mám některé názory prostě odlišné od Tvých.

        Žádné hnidy nehledám...škoda že spolu nediskutujeme o argumentech.

        Jinak závěrem svého příspěvku jsem pouze konstatoval že Bernie má vlastně pravdu...McLaren to nezvládl...z obchodního pohledu...což ostatně potvrzuješ i sám.

        PS : Že Honda za tři roky nevyrobila motor který by konkuroval nejlepším (tedy Mercedesu a v druhé řadě Ferrari) nerozporuji a ani jsem nikdy nerozporoval. Náš spor v podstatě vězí v otázce zda Mclaren mohl Hondě víc pomoct a zda jeho rozhodnutí byla vždy správná (zde se jedná o koncept monopostu a dlouhodobou strategii a postupné cíle).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Poky

    Poky

    46.254.64.XXX
    Petře, jak ty se díváš na toto prohlášení?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Já myslím, že to je každému rozumnému člověku jasné. Tolik, co toho snesl McLaren.. Honda jen slibovala a neplnila, a tak to pokračuje i letos. Vždyť to vidíte, jak jsou na tom s výkonem, se spolehlivostí, s upgrady. McLaren možná taky udělal určité chyby, ale dělal maximum pro to, aby partnerství fungovalo.. letos mu došla trpělivost a chtěl to ukončit, Honda ne, proto někteří viní britský tým. V Japonsku odmítali jakoukoliv pomoc zvenčí, Araj vedení McLarenu vyloženě lhal, ale nemůžu tady ventilovat, co vše se v zákulisí dělo. Japonská kultura je úplně jiná. Ono tehdy ani u toho Size Zero to nebylo tak, že by Hondě nadiktoval rozměry a ona to musela dodržet.. chtěla do toho jít a měla v návrhu volnost. Ale samozřejmě, že na fórech si různí fanoušci (či lidé nenávidící Alonsa atd) napíšou ledacos. Já to už nechci dále komentovat. Pokud nese vinu McLaren, tak asi v tom, že nemá o dvě třídy lepší šasi než Mercedes. Hondě jinak fandím a samozřejmě přeji, aby se sebrala a přišla příští rok s konkurenceschopným motorem, mám tam pár přátel a je mi smutno z toho, jak na tom momentálně jsou (a jak se k některým věcem nelogicky stavějí).

      + 8 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Poky

        Poky

        46.254.64.XXX
        Děkuji za odpověď. Jen jsi mi potvrdil moje myšlenky. A rozsekl jsi spor dole.
        Díky

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        V kontextu s tím, co jsi napsal, obdivuji Alonsa, že se tak brzdil. U Ferrari měli mnohem menší problémy a Ferda se rozhádal s vedením a odešel. Buď vyzrál a nebo s ním vedení McLarenu umělo líp jednat.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mr.B

        Mr.B

        188.92.14.XXX
        Opuštěním Hondy, tedy plné tovární podpory, přišel McLaren o možnost bojovat o titul. Bude až třetí v řadě. První bude tovární tým Renaultu, druhý RBR a až ten třetí v řadě McLaren.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ne tak docela. Smlouva je postavena tak, že bude dostávat stejnou techniku jako tovární tým. Samozřejmě můžeme debatovat o tom, zda si Renault může najít cestičky, jak svůj tým drobně zvýhodnit, ale každopádně McLaren nebude až za Red Bullem.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            Mr.B

            188.92.14.XXX
            Uvidíme. Ale na příkladu motorů Mercedes můžeme sledovat, že updaty HW, natož SW, nemusí probíhat u všech stejně.
            Za druhé Renault může motor přizpůsobit potřebám jejich šasi (rozměry, chlazení, SW, atd.), kdežto RBR a McLaren se musí přizpůsobovat.
            Dle mého názoru, pokud bude Renault se svým týmem bojovat o titul, nebude brát na ostatní odběratele motorů ohledy. Teď zatím nebojuje, takže je to více-méně jedno, ale jestli bude, tak se přístup změní.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            90.177.218.XXX
            Ještě si dovolím jednu malou připomínku...ohledně McLarenu a Hondy.

            A to peníze. To že Mclaren strádá třetím rokem co se kvality motoru týče je fakt...to že Honda dává do F1 a konkrétně do rozpočtu McLarenu nemalé peníze je druhý fakt. Proč zvolil Mclaren spolupráci s Hondou? Protože u Mercedesu skončil v roli prioritního týmu a Honda byla jedinou cestou jak si zachovat status "továrního týmu". Což má dva aspekty. Jednak je to pozice týmu který má maximální podporu výrobce motoru s konstrukčního pohledu, za druhé výrobce motoru jako hlavní partner se podílí významným dílem na rozpočtu. Ono to není úplně jednoduché...ty peníze Hondy jsou důležitou součástí. Stačí se podívat na současné startovní pole F1. Jedině týmy Mercedesu, Ferrari a Redbullu mají šanci bojovat o nejvyšší mety...

            Tvrzení některých lidí od McLarenu že o peníze nejde je klamné...vždyť oni nesehnali titulárního sponzora ani v okamžiku kdy ještě nebylo partnerství McLaren - Honda zdiskreditováno tragickými výkony.

            A upřímně nevěřím že Mclaren má takovou základnu aby si mohl dovolit financovat tým na špičkové úrovni sám...i Ferrari stále dostává velkou částku od Marlbora a také se drží na špičce díky onomu "všimnému" od Bernieho. Ani Mercedes si netroufnul jít do toho jako čistý stříbrný šíp a Petronas jako hlavní sponzor platí důležitou součást rozpočtu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Pokud je to pravda, tak proč Renault hodně pokulhává za RB a v tabulce mu na Red Bull chybí skoro 180 bodů?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mac_

            Mac_

            89.24.109.XXX
            Protože nemají vypilované šasi, Renault převzal tým před relativně krátkou dobou, která nestačí k tomu postavit nové kvalitní auto. Předpokládám že z původního vozu nezůstal kámen na kameni. Ta setrvačnost vývoje kolem aerodynamiky nejsou měsíce, ale roky na cestě ke kvalitnímu návrhu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Skull55

          Skull55

          37.48.35.XXX
          Zrovna Renault vypadá tak, že dodává svým zákazníkům velice seriózně. Jako například když motor nové specifikace dostal Renault i Red Bull najednou po 1 kusu. Osobně bych byl radši kdyby McLaren s Hondou dokázali vyhrát společně (to asi kazdej), ale je fakt, že s touhle nadějí vstupuju už 3 roky do před sezónních testu a prvních závodů a víme jak to dopadalo.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Tak se tu o té plné tovární podpoře Hondy ze Sakury rozepiš. 11

          Jinak každý tým chce mít výhodu v lepším motoru než má konkurence.To za prvé. ( U Hondy to nehrozí do roku 2020)
          Takže i když tuhle výhodu mít nebude, tak bude mít aspoň konkurence schopný motor, aby mohla jezdit v předu a v budoucnu se uvidí. Je potřeba vidět světlo na konci tunelu, protože pokud by zůstali s Hondou, spousta lidí co něco umí by odešla a to by pak nastal velký dlouhodobý úpadek Mclarenu.ˇK čemu se snažit dělat špičkové šásko, když pak nedojedou do cíle...po celé 3 roky.


          10

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            Mr.B

            188.92.14.XXX
            Já bych Hondu ještě neodepisoval. Ano, trvá jim to strašně dlouho, motaj se ve srajdách, ale myslím, že to nakonec zvládnou. Pořád je to největší výrobce motorů na světě.
            Já chybu McLarenu vidím v tom, že se jim nepodařilo přesvědčit Hondu, aby přijali pomoc z venčí tak, jak to například udělal Renault. Management McLarenu měl v Japonsku třeba spát před továrnou, pokud by to bylo nevyhnutelné, ale měli je přesvědčit o nutnosti spolupráce s jinými techniky, jinými firmami, přetáhnout lidi od konkurence, atd.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            90.177.218.XXX
            Nechci Ti brát iluze...ale úpadek Mclarenu už sledujeme. A to že skončí s Hondou a přijdou o status "továrního týmu" je další krok dolů...motor od Renaultu to nevytrhne. Uvidíš...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          A co kdyby třeba Renault vypověděl příští rok smlouvu s Red Bullem?

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Možná že si RedBull nakonec nebude moci za rok vybírat mezi Renaultem a Hondou a zbude pro ně jen ta Honda. Nevím jestli je tento scénář napadl když zvažovali že si daj do TR Hondu. Renault jich má nejspíše hodně po krk.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama