DISKUZE K ČLÁNKU Co je to za sport, když v něm nemůžete vyhrávat? střízliví Haas
Jaká je situace u Haasu po roce a půl aktivního závodění v královně motorsportu? Plánuje americká stáj zůstat, nebo s F1 sekne?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co je to za sport, když v něm nemůžete vyhrávat? střízliví Haas
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
21:43 12.09.2017 90.177.218.XXXPamatuju si jak Haas po velmi solidním vstupu do F1 tvrdil že je skvělé být součástí F1 a že pro něj je to perfektní...a ohrnoval nos nad tím jak si některé týmy stěžovali že nemají šanci kvůli velkému rozdílu v rozpočtech bojovat s těmi nebohatšími.
Kdoví copak si Gene myslel...jak skvěle zvládl vstup do F1? Jak bude do roka, do dvou vyhrávat? Jak ostatní jsou plačky?
Teď už ho dostihla realita...
A to za svůj opravdu velmi dobrý vstup do F1 vděčí nadstandardní spolupráci s Ferrari...jinak by kopíroval úděl Caterhamu či Manoru.
PS : F1 byla vždycky o penězích...bez nich (respektive s méně penězi) nešlo nikdy jezdit vepředu dlouhodobě. Tak jak se ohromně zdokonalila technika...bohužel se ještě víc stalo důležitějším mít špičkový rozpočet. Rok jako 2009 kdy špičkové a bohaté týmy kompletně zaškobrtly a triumfoval "nikdo" Brawn je výjimkou která se stane jednou za 50 let.
Ačkoli je to velmi smutné...jediné co platí proti penězům jsou omezení...testů, počtu motorů, unifikace některých částí monopostu (jednotná elektronika, jeden dodavatel pneu). I tak stále ti nejbohatší drží díky penězům zásadní výhodu ve svých rukou. A vzhledem k tomu že špičkové rozpočty mají stále 3-4 týmy, vítězení nějakého "černého koně" se jen tak nedočkáme. Stačí aby jeden z bohatých odváděl 100 % práci (3 roky po sobě Mercedes)...a i když se týmy jako Ferrari či Redbull trápily...takový McLaren doslova trpěl...žádný tým středu pole stejně neměl šanci. -
Mike17
12:24 11.09.2017 185.149.128.XXXUrčitě souhlasím se všemi, co tu píší, že F1 byla vždy o penězích. Je tu jen jeden rozdíl, proti minulosti.
Dřív musel mít tým nějaký slušný rozpočet, kopuil slušný motor a mohl vyhrávat. Ty tituly se střídaly a každou chvíli soupeřil o titul někdo jiný (Williams, Mclaren, Ferrari, Renault, Brawn, RB). Teď se nedá vyhrávat bez výborného motoru a na jeho vývoj žádný tým F1 nemá. Je tredy odkázaný na výrobce. Protože jsou jen 2 a oba vlastní svůj tým, není tedy pro žádnýá jiný tým šance na boj o titul, ikdyž mají rozpočet slušný. Prostě v F1 chybí nějaký silný bezávislý výrobce motorů, který by je dodal jakémukoliv soventnějšímu zájemci. To je problém dnešní F1. Bez toho to bude pořád mezi piloty Mercedesu, případně dnes už MercedesxFerrari. Změna do roku 2021 asi nehrozí.-
Cooper
17:04 11.09.2017 188.120.212.XXXSouhlas ... ale kdo za to může? Kdo nejvíc brečel že pokud se nezmění koncepce motorů tak z F1 odjedou? pořád tu od všech čtu jak se Ferrari ve všem nadržuje ale že si mercedes zaplatil pravidla pro sebe nikdo neřeší kdykoliv nějakej tým dominoval FIA dělala všechno proto aby jim to zkomplikovali co udělali za poslední 4 roky proti mercedesu?-
jon
11:30 12.09.2017 195.29.234.XXXZakazali FRIC napr.? ;-) RB tepali proto, ze sli kolikrat za hranu pravidel, ale tak, aby to proslo testy. Mercedes se pripravil nejlepe motoricky a vsechny tim zaskocili. Navic v roce 2014 dokazali mit i pekne sasi.
Ferrari to vzalo sportovne a dotahli je. Od roku 2014 breci vicemene jen Marko a obcas ufnukne Horner. Ale zrovna ti by po te blamazi s odchodem od Renaultu maji soupat nohama a byt radi, ze vubec maji motor.
-
-
-
jon
14:08 10.09.2017 195.29.234.XXXKdyz si takhle stezuje Sauber, Force India nebo jiny soukromnik/konstrukter, tak budiz. Ale nekdo, kdo nema od Ferrari jen monokok a ted snad ceka, ze mu k tomu vsemu daji snad i kompletni data, manual a ve finale asi i Vettela do kokpitu ... Haas mi byl ze zacatku sympaticky, kdyz to vypadalo, ze stoji nohama na zemi, ale jak tak koukam, je to jen dalsi jouda, ktery cekal, ze vrcholna disciplina motorsportu je charita ... -
Zix.
10:51 10.09.2017 78.102.247.XXXŘíká to správně, ale bohužel ve většině sportů kdo nemá peníze, tak neuspěje. Tohle si měl promyslet než do F1 šel.
Neni ale jedinej, kdo si myslel že v současný F1 přijde a bez pořádně investovanejch prachů nebo podpory velký automobilky uspěje - viz Branson, Fernandes a našli by se další.
Bohužel ale ve většině sportů bez peněz není šance být úspěšnej, př. ve fotbale Leicester taky uspěl, ale dlouhodobě nemůže. Protože bohatý se jim pokusili zkoupit kádr a oni nemají peníze na to aby je udrželi nebo stejně drahý náhrady. Těžko se potom znovu obhajujou úspěchy. Nejsou navíc jediný klub, který takhle podobně dopadl.
Velký kluby tam mají taky miliardáře za zády nebo mají díky automatický výdělky díky tomu, že stačí aby byli 4. kvůli LM - což pro týmy, který mají na nejlepší fotbalisty není problém. Pak sou díky tomu v Lize mistrů, kde dostanou automaticky stovky milionů jenom za účast - tedy hned můžou nakupovat. A to nepočítám peníze za tv práva, dresy apod. "automatický" výdělky co maj.-
Pepan
08:33 11.09.2017 89.24.157.XXXDobrý podnikatel si vždycky, než udělá novou investici, dobře zhodnotí možná rizika a šanci na úspěch. Gene Haas podnikatel je a proto si měl průzkum udělat. Nebo si snad myslel, že přijde do F1, všichni z něj sednou na zadek a on vyhraje šampionát?
-
-
dannak
10:25 10.09.2017 89.103.144.XXXS tim by se dalo souhlasit. Bohuzel, tech selhani aut je min kvuli imho nesmyslnym pravidlum. Chteli setrit pejize snizenim poctu prevodovek a motoru, aby usetrili penize malym tymum. Paradoxne to ale ma presne opacny efekt; prinsravajicim poctu motoru nejde tolik o body z nedojeteho zavodu, ale o dojeti zbytku sezony se zbyvajicimi motory.
Tedy, snizeni poctu kusu ve jmenu snizeni ceny zpusobuje mnohem vyssi spolehlivost (aspon tedy u F a M), tedy min odstoupeni favoritu a tedy i kin sanci pro slabsi tymy urvat lepsi vysledek.
A dest... FIA je podelana a vsechno zaklina bezpecnosti. Maji snad ale predepsane bezpecnostni standardy a piloti preci musi zavodit s vedomim, ze se neco muze stat. Pokud by meli byt jak v bavlnce, nejezdit v desti, byt zakrytovani atp., tak to uz muzou rovnou zavodit na PlayStationech a bude to levnejsi nez provozovat drahy tym.
Zjednodusit pravidla, ubrat omezeni a kdo klidne trochu hnout s prerozdelenim penez. Ale ze by kazdy mel mit garantovanou moznost vyhravat jen pro to, aby tobylo "fer", tp mi prijde uplne mimo -
VáclavI
08:32 10.09.2017 213.175.51.XXXJe zřejmé, že na prvním místě může být jen jeden. A být v tomto sportu dlouhodobě a plácat se někde ve středu pole, či na konci, to prostě stojí neskutečné peníze. Proč odešla Toyota, BMW, Honda a jiní? Protože to stojí právě ty neskutečné peníze a pokud nejste alespoň jednou za čas mistry světa, tak se to ani z marketinkového hlediska nevyplatí.
Asi je třeba se zamyslet na přerozdělování odměn za dosažené body - ale aby to zase nebylo demotivující. No mají to páni kluci těžké. -
Adi
23:54 09.09.2017 212.96.178.XXXCo to je za šéfa, který pláče po roce a půl v F1? Lidé hlavně v F1 by měli pochopit,že nic nejde hned! Kde byl Red Bull v roce 2006 a kde byl za 3 roky? V boji o titul. Kde byl Mclaren před 5 ti lety a kde je dnes? Kde byl tovární Mercedes po 1,5 sezóně a kde je dnes? Když to mohl 4x dokázat pán, který vyrábí limonádu, proč by to nemohl dokázat někdo jiný?! Jen zarputilost a tvrdá práce přináší ovoce a možnosti. Třeba jednou pan Haas zlanari amerického motorare, bude tedy tovární a třeba to vybuduje podobně jako RB. Jestli však už teď pláče a tvrdí,že ty nejlepší nelze dohnat...ať to raději vzdá a přenechá místo schopnějším... -
airwar1939
22:20 09.09.2017 176.74.128.XXXRozčilovat se že ve Formuli 1 vyhrávají ti opravdu nejlepší je podobn na hlavu, jako kdybych se rozčiloval že sprint na 100 metrů posledních 50 let vyhrávají černoši před bělochama.-
-
-
-
Adi
08:41 10.09.2017 212.96.178.XXXA kdy přesně se podařilo v F1 vyhrát týmu, který měl řekněme podprůměrný rozpočet? Snad foukaný Lotus mě napadá, ale i ti byli s rozpočtem v top 3. Dominantní Williams Ford do toho taky slušně sypal. Kreativita byla odměněna tím, že se na výsluní dostaly i týmy, které by si dnes neškrtly, ale z dlouhodobějšího hlediska to bylo hlavně o penězích. Neexistuje éra F1, kdy to o nich nebylo...-
Mike17
12:19 11.09.2017 185.149.128.XXXOno to sice vždy bylo o penězích, ale od nových motorů je to extrém. Neexistuje žádný tým, který má dost peněz na vývoj vlastního motoru. Takže jsou závislí na jejich výrobcích. 3 roky tu byl jen jeden schopný, teď jsou 2. A protože každý z nich vlastní svůj tým, nemá nikdo jiný šanci na titul. To se nezmění, dokud nepřibude někdo třetí, což zatím nezhrozí.
prostě chybí tu dodavatel, co bude schopný poskytnout kvalitní motor komukoliv, kdo si za něj zaplatí. To je rozdíl proti minulosti.
-
-
-
-
airwar1939
07:26 11.09.2017 176.74.128.XXXA je nějaké pravidlo které by bránilo Haasu mít stejný rozpočet jako Mercedes a Ferrari, mít stejné zázemí, či mít stejný počet lidí v týmu, či stavět si sám motory?
Pokud do toho Haas dává cca. třetinu či čtvrtinu peněz a má třetinu lidí nemůže čekat zázraky.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek